Mestcontainer huren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daihyo

Berichten: 88047
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 10:57

Rongyos schreef:
Nou, het gaat over lijkt het. Nijssen rijdt alleen over verharde wegen. Mijn wei ligt een stukje van de doorgaande weg af aan een half verhard pad... Ik ga ze nog wel even foto's mailen van de situatie, misschien dat het dan alsnog kan.
Eerdere mestophalers en andere mensen die met materiaal naar de wei zijn gekomen heb ik nooit horen klagen over het pad.

Dit probleem had ik ook, maar dan bij Van Leeuwen. Ik laat het nu door een loonwerker ophalen die het uitrijdt over land.

Rongyos
Berichten: 605
Geregistreerd: 11-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-23 14:59

Daihyo schreef:
Rongyos schreef:
Nou, het gaat over lijkt het. Nijssen rijdt alleen over verharde wegen. Mijn wei ligt een stukje van de doorgaande weg af aan een half verhard pad... Ik ga ze nog wel even foto's mailen van de situatie, misschien dat het dan alsnog kan.
Eerdere mestophalers en andere mensen die met materiaal naar de wei zijn gekomen heb ik nooit horen klagen over het pad.

Dit probleem had ik ook, maar dan bij Van Leeuwen. Ik laat het nu door een loonwerker ophalen die het uitrijdt over land.


Terwijl ze maar 1x per jaar hoeven te legen schat ik in (de andere keer komt een boer het ophalen).
Van Leeuwen biedt alleen contracten van 3 jaar aan en dat doe ik niet.

Rongyos
Berichten: 605
Geregistreerd: 11-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-23 15:02

meggiemeg schreef:
Ik zou er een rekensommetje op los laten van hoe lang je van plan bent om te huren en of je bij lange tijd niet goedkoper uit bent om een vaste oplossing te maken. Wij hebben 11 jaar geleden een mesthoop aan laten leggen van prefab betonelementen. We hebben er een mooi beukenhaagje om heen gezet waardoor je de mesthoop niet ziet. Die mesthoop heeft een capaciteit van een 12-13 m3 ligt er aan hoe hoog ik het op schep. Dat legen kost me rond de 175.- per keer. Heb nu een aantal mensen die mest komen halen voor de tuin/moestuin, hierdoor is hij al ruim 2 jaar niet meer geleegd door de loonwerker. Met 2 paarden liet ik hem een 2x per jaar legen, heb in de stallen rapsodie liggen. Nu nog maar 1 paard die er voor kiest om liever 24-7 buiten te zijn en heel soms een rondje door zijn stal loopt en weer snel buiten is dus dat legen zal wel even gaan duren.



Langer dan 4 jaar verwacht ik niet ivm de leeftijd van de paarden en de mogelijkheid om de huidige wei te blijven huren. Een vaste oplossing in de vorm van beton vind ik daarom ook een risico; als ik vertrek bij de wei dan zou ik dat weer moeten laten ruimen. Daarom dacht ik aan een container.

Rongyos
Berichten: 605
Geregistreerd: 11-04-12

Re: Mestcontainer huren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-23 15:47

Nijssen heeft net gereplied; nee, ze rijden alleen over verharde wegen.
Ik ga nog een poging doen bij Van Leeuwen en om daar een 1-jarig ipv 3-jarig contract te hebben.
Wat een gedoe zeg. Ik denk ik regel 'even' een mestcontainer.
Wordt vervolgd.

pluisje88

Berichten: 8076
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Mestcontainer huren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 22:36

Oh dat is niet handig nee. De meeste plekken die zin container nodig hebben hebben dat nodig omdat ze geen groot verhard erf hebben om een composthoop op te knutselen

Rongyos
Berichten: 605
Geregistreerd: 11-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-23 09:03

pluisje88 schreef:
Oh dat is niet handig nee. De meeste plekken die zin container nodig hebben hebben dat nodig omdat ze geen groot verhard erf hebben om een composthoop op te knutselen


Precies, geen verhard erf. Dat is precies wat ik dus ook niet heb bij mijn wei. Vandaar een containerwens.

Daihyo

Berichten: 88047
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Mestcontainer huren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 09:09

Hier precies hetzelfde. Ook geen verhard erf. Maar wel zandgrond en dus snel droog. En er ligt een puinlaag op 20cm, dus sowieso is het nooit zacht. Maar zelfs dat is niet genoeg. Momenteel is het zelfs keihard. In november heeft er nog een kraan en een vrachtwagen met 10m3 zand overheen gereden.
Maar nee, ook niet voldoende. Schiet mij maar lek….

Rongyos
Berichten: 605
Geregistreerd: 11-04-12

Re: Mestcontainer huren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-23 11:36

Helaas, van Leeuwen kan het ook niet mailen ze me net nadat ik ze gisteren een filmpje en foto's van het pad en wei heb gestuurd.
"... helaas is het voor ons niet te doen om met onze vrachtwagens hier doorheen te komen."

Hoe gigantisch groot zijn die wagens dan wel niet vraag ik me af.
Maar op naar het volgende plan; 2e hands container via MP of iets zelf bouwen met wandje (ik heb nog 5 steenschotten liggen die ik als wand wil gebruiken). en palen.

pluisje88

Berichten: 8076
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Mestcontainer huren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 11:54

Naja. Dat schiet lekker op. Wij hebben een composthoop als in een stuk klinkers met een wandje eromheen zodat het netjes op z’n plek blijft. Misschien is dat nog een optie.

boemel

Berichten: 8411
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Mestcontainer huren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 13:25

Ik verwacht dat je mestplaats vloeistof dicht moet zijn.
Check maar even bij je gemeente.

Hier bega je namelijk een milieu delict als je de mest tussen steenschotten stort. Kost maar eur 800,00 :D

belle_boef

Berichten: 10741
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Mestcontainer huren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 13:31

Ik denk niet dat het voor die vrachtwagen niet te doen is om er te komen maar als ze wel dat pad uiteenrijden of wegzakken zitten zij als bedrijf er wel mee. Ik zou daar als bedrijf ook geen zin in hebben. Gedoe en gemartel voor een container. Als ze pech hebben kost dat al snel meer dan dat het ze oplevert.

pluisje88

Berichten: 8076
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 14:08

boemel schreef:
Ik verwacht dat je mestplaats vloeistof dicht moet zijn.
Check maar even bij je gemeente.

Hier bega je namelijk een milieu delict als je de mest tussen steenschotten stort. Kost maar eur 800,00 :D


Mestplaats wel, composthoop niet..