Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 39 van de 353 [ 8807 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42 ... 353  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

het paarden aan huis topic deel 9

 
Profiel   

Grrr. Oudje is weer heftig verliefd op onze hengstige dame. 30 jaar, ruin al jaren en dan nog erop springen... haar aflebberen en alles.
Zei laatst nog tegen man dat het zo goed ging. Dat is fijn kunnen ze tenminste met warm weer samen staan en kunnen ze beide schaduw opzoeken...

Hou niet van dat erop springen, kinderen in de straat die alles zien... Guus haar rug zit ook snel vast. Voordeel is wel dat zijn zaakje eindelijk eens schoongemaakt kon worden. :+
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 18:48 



 
Profiel   

De kinderen in de straat zou mijn minste zorg zijn :), meer dat de merrie geen ontsteking oid krijgt van een 'vieze' ruin en idd de belasting van de rug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 19:01 



 
Profiel   

Ohno Joyce, hier heb ik er ook zo een. Echter is die 3 jaar dus die heb ik nog wel even haha.
Maar ik ben er ook zooo niet blij mee.

@Boemel, ik heb nog n leuk veulen :').
Heeft ie mooi gemaakt zo!
En idd ik snap dat je t laat brengen, kleine moeite, groot plezier!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 19:25 



 
Profiel   

Idd ik denk ook meer aan de merrie en haar rug dan aan de buurt. Balen Joyce.
Boemel, dat ziet er weer erg netjes uit. Laat het hooi maar komen.

Hier komen morgen 10 ronde hooibalen, zonder folie.
Hier erg druk, nog 2 dagen diverse afspraken staan en dan even rust.
Ondertussen hebben we wel dit gedaan.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 19:41 



 
Profiel   

Balko, ha ha nee veulen is me echt te jong.

Nou, de hooiboer heeft dr zin an. :D
De 1e 100 balen liggen al op zn plek.
Hij is nu de volgende 50 balen aan het halen. Phoe, zweet op de rug staan.
Ze zijn knap zwaar. :):)

Jij gaat steeds hoger jumpen Belker!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 19:59 



 
Profiel   

Wat stoer Bekker!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 20:59 



 
Profiel   

Belker gaaf!!

Ik ben er ook niet blij mee en zodra ik merk dat het weer speelt staan ze ook apart. Wil het idd om genoemde redenen ook niet. Nadeel is alleen zoals ik.het nu heb ingericht dat het soms qua schaduw niet fijn is. Vorig jaar met partytent en parasol geprobeerd maar was niks.. gelukkig maar 1 periode per maand dus maar proberen wat sneller de signalen te gaan zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 21:37 



 
Profiel   

Hadden we de paarden schuur maar alvast. Dit had echt mijn droom zadelkast kunnen worden.

https://link.marktplaats.nl/m1984996721 ... ialbuttons

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 22:37 



 
Profiel   

Cool Belker!
Mooi hooi hok zo boemel

Wij gaan morgen baaltjes maken. Heb net de boel vrij gemaakt. Ben echt de hele dag bezig geweest en helemaal kapot nu.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 23:00 



 
Profiel   

Wat fijn dat alle voorraden weer aangevuld worden overal!


Hier steken ze momenteel alles in plastic (na 2 dagen drogen) en de stukken waar wél hooi gemaakt wordt weet ik dat er veel jkk staat, dus ik pas. Ik vind het echt dramatisch om goed en betaalbaar weidehooi te krijgen de afgelopen jaren. Ik had altijd een vaste hooileverancier, maar ook die heeft me eens zo bedonderd met vreselijk slecht hooi. Sindsdien bestel ik ben Venhorst. Daar ga ik wel failliet aan, maar ik heb niet meer de stress van geen hooi of slecht hooi.

Belker, ik vind je écht heel stoer!! *\o/*

Joyce, dat is vervelend dat de ouweheer nog kindjes wil maken :') Mijn merrie werd vroeger ook vaak besprongen en haar rug werd daar écht niet beter van. De osteopaat zei toen ook dat het eigenlijk weinig nut had dat zij langskwam als ze nadien gelijk weer besprongen werd. En mijn merrie is niet zo groot en de desbetreffende ruin was echt gigantisch :o Uiteindelijk heb ik mijn merrie aan de regumate gezet en werd ze met rust gelaten, maar ideaal is dat zeker niet. Als je ze tijdens de hengstigheid ff apart kan zetten zou dat beter zijn :j

Moska, veel succes met alles te regelen. Er komt veel op je af hè :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 23:12 



 
Profiel   

Hoor over Venhorst zo wisselende dingen. Fijn dat het jou bevalt.

Kreeg app van hooiadresje hier dat ze 200 balen voor me hebben. M'n andere adres mag pas na 15 juni maaien, maar heeft altijd veel en we gaan zelf nog hooien. Dus komt wel goed :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 08:05 



 
Profiel   

@belker: dat is een serieuze boomstam :)
@joyce: Regumate kan echt een goede oplossing zijn.

Het hooi is net bij de buuf gearriveerd, dus ik mag zo ook aan de bak. 's Ochtends ben ik echt nog niks waard %) en zo vroeg koffie staat me tegen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 08:12 



 
Profiel   

Ik heb monnikspeper besteld hopen dat het de scherpste randen weg haalt. Zonder hengstigheid gaat het goed, tenminste denk ik sta er natuurlijk ook geen 24 uur per dag langs.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 08:18 



 
Profiel   

Dat wordt een flinke voorraad manzano. Hoeveel heb je voor een jaar nodig?

Hier gaat het vandaag in pakjes. Ik zeg 30 mijn man 40/50. Ben benieuwd wie gelijk krijgt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 08:23 



 
Profiel   

Lijkt me echt luxe, zoveel hooi :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 08:31 



 
Profiel   

belle_boef schreef
Dat wordt een flinke voorraad manzano. Hoeveel heb je voor een jaar nodig?

Hier gaat het vandaag in pakjes. Ik zeg 30 mijn man 40/50. Ben benieuwd wie gelijk krijgt.

Ja dat weet ik nog niet precies eigenlijk nu met een 3e paard erbij :=
En eerst maar zien of onze eigen hooipoging gaat lukken :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 08:39 



 
Profiel   

Heb overigens ook lang gezocht naar goed hooi hoor. Toen we hierheen verhuisden heb ik eerst 100 balen meegenomen van mijn hooiboer in Utrecht. Telkens een trailer mee als we weekend gingen klussen. Toen tig adressen hier af geweest en steeds 2 proefbalen gehaald.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 08:55 



 
Profiel   

Hier gaat het vandaag in grote balen, benieuwd hoeveel het er worden. Is eerste pinkerstdag gemaaid dus goed droog.

ook te koop voor de liefhebber

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 09:03 



 
Profiel   

Hier liggen de schuren ook weer vol. Klinkt als heel wat, maar het zijn er maar 70 :)
Ik ben heel blij met mijn buren die ook nu weer met 4 man kwamen meehelpen. Al het losse hooi is ook al weer opgeruimd en daar kunnen de paarden ook nog een dag van eten :)
Het ruikt daar nu heerlijk iig :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 09:39 



 
Profiel   

Hier wordt het weer duimen draaien.
Onder voorbehoud keuring een 3 jarige gekocht. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 10:22 



 
Profiel   

@Belker, wauw jullie maken (letterlijk :D ) echt sprongen zeg. Gaaf!

@boemel, de duimen draaien :D

Hier ook poosje gezocht naar goede hooiboer.

Vanmorgen vroeg al op pad geweest. Mn zoon rockt hem in pyama, fietshelm en vest van zn zus :')
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 11:25 



 
Profiel   

@karin: als je maar lol hebt :)
@boemel: duimen maar....

De paarden hier hebben het nieuwe hooi 'ontdekt', het gaat er in als koek :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 12:16 



 
Profiel   

Hah iedereen is weer lekker met de voorraden bezig. Hier nog een paar rol liggen en dan komen er ook weer 40… heb afgelopen ~ 9 maanden veel ellende met hooi gehad. Hoop dat ik nu eindelijk weer eens een nette (grote) lading krijg. Die paar rollen van laatste zien er in elk geval top uit. Heb het wel aangegeven en kreeg toen terug dat niemand anders erover klaagde, maar vorige keer vertelde hij dat een van z’n vaste klanten zonder iets zeggen naar een ander is gegaan… :+ dus ik zei tegen hem... wees blij dat wij het wel zeggen. Zo kan t ook := .

Aangezien ik nu minder paarden heb ben ik benieuwd hoe ik dat in het hooi verloop ga merken. Ben inmiddels over 1,5 jaar tijd terug geschaald van 7-8 naar 3 en in de winter weer 4. Zat toch gemiddeld wel op 10-14 midibalen per maand. Hoewel dat met het slechte hooi van afgelopen maanden wel een stuk sneller ging := had begin maart 42 balen gehad en er in plusminus 10 weken doorheen gejast. -O- Dure hobby :')


joyce83 schreef
Grrr. Oudje is weer heftig verliefd op onze hengstige dame. 30 jaar, ruin al jaren en dan nog erop springen... haar aflebberen en alles.
Zei laatst nog tegen man dat het zo goed ging. Dat is fijn kunnen ze tenminste met warm weer samen staan en kunnen ze beide schaduw opzoeken...

Hou niet van dat erop springen, kinderen in de straat die alles zien... Guus haar rug zit ook snel vast. Voordeel is wel dat zijn zaakje eindelijk eens schoongemaakt kon worden. :+

Dat lijkt mij echt zo lastig hè := . Heb er zelf (gelukkig) helemaal geen ervaring mee. Hopelijk helpt de monnikspeper die je besteld hebt.

Om die kinderen zou ik mij niet zo druk maken. Dit doet mij trouwens wel denken aan een filmpje dat ik ooit op Tiktok heb geplaatst *ff zoeken* :)) daar reageerde toen een meisje op van 9 jaar oepsie :+ :

https://vm.tiktok.com/ZGJxC1sqg/




Belker schreef
Ondertussen hebben we wel dit gedaan.
[ Afbeelding ]

Wat stoer!!

boemel schreef
Hier wordt het weer duimen draaien.
Onder voorbehoud keuring een 3 jarige gekocht. :o

Spannend! 3x scheepsrecht, toch :+ ?

Karin_deB schreef
Vanmorgen vroeg al op pad geweest. Mn zoon rockt hem in pyama, fietshelm en vest van zn zus :')
[ [url=m/3BW5sp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Schattig :+:

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 12:21 



 
Profiel   

Ben benieuwd boemel!

Hier wordt t niet vandaag hooien maar maandag. Heb net ff rondje door de weides gelopen en de okseltjes van de stengels waren nog nat. Ik durf het dan gewoon niet aan. Perceel van de buren nog natter dan bij ons

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 12:40 



 
Profiel   

Succes boemel!

karin wat lief.

Marjan je bedoel dat de grond nog zo nat is?
En hier rijden ze alweer met haspels rond.....
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 12:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 39 van de 353 [ 8807 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42 ... 353  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen