Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 67 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Weide in woonwijk

 
Profiel   

Ja ik weet helaas geen titel dus dan maar weide in woonwijk . Gister avond laat schrok ik me echt kapot. Wand 36 km verder op is er een wolf gezien in de nacht van 1 juni op 2 juni . Gister uit pure angst men paardjes (mini s ) binnen gezet. Nu licht de weide midden in een woonwijk . En de buren hebben schrikdraad voor hun hondjes gespannen . Om ze daar te houden. Er is geen aanvallen bekent in onze omgeving . Maar vind het redelijk dicht bij komen .
Men vraag is hoe groot is de kans dat de wolf in een woonwijk komt . In de omgeving lopen ook jaarlingen en schapen met lammeren rond .
Mijn mini's zijn alles voor me moet ik me zorgen maken of is de zorgen nog ver weg . De Maas waar van ik het land huur zegt dat het in onze omgeving mee valt met de wolven omdat we niet in een bebost gebied zitten . Ik heb de pony s vorig jaar ook dag en nacht buiten gehad en toen was er ook niks gebeurt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 13:08 



 
Profiel   

Hier zijn wolven ook al in woonwijken gespot. Dus de kans dat ze er wel komen is best groot. Zeker als ze honger hebben en die schapen met lammeren zijn een makkelijke prooi voor hen.

In België heeft er ene vast gezeten in iemand zijn tuin. Die wist de uitgang niet meer. Dat is toen gefilmd door de bewoners van het huis. Uiteindelijk is de wolf er toch uit geraakt

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 13:31 



 
Profiel   

Dat weet ik maar het is best een klein drop ook afgelegen . De pony s kunnen naar binnen maar de schapen niet . Ons afrastering is ook schrikdraad . Wand de schapen eigenaar huurt de weide daar ook maar dan aan de overkant met een brede sloot aan de achter kant

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 13:34 



 
Profiel   

Sorry, ik heb mijn best gedaan om je tekst te lezen. Echter is het moeilijk om soep te maken van je post.. wellicht nog even nalezen op de correctheid van je spelling en leestekens?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 18:42 



 
Profiel   

Flevolander schreef
Sorry, ik heb mijn best gedaan om je tekst te lezen. Echter is het moeilijk om soep te maken van je post.. wellicht nog even nalezen op de correctheid van je spelling en leestekens?


Ze wil weten hoe groot de kans is dat wolven in een woonwijk komen.

Zo onduidelijk is het niet geschreven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 18:44 



 
Profiel   

Ze zijn hier gewoon ook dwars door het dorp gewandeld. Vooral kleine dorpen lijkt me geen enkel probleem voor de om te door kruisen als het s nachts rustig is. En bij brutale exemplaren ook overdag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 18:55 



 
Profiel   

Ik ben bang dat je wel risico loopt. In welke regio woon je ?
Een woonwijk lijkt wat veiliger, maar op rustige momenten kunnen ze er toch zijn.
Helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 18:58 



 
Profiel   

Regio Friesland tussen Leeuwarden en dronyp in ( waar nog geen wolf is gezien )

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 19:02 



 
Profiel   

Flevolander schreef
Sorry, ik heb mijn best gedaan om je tekst te lezen. Echter is het moeilijk om soep te maken van je post.. wellicht nog even nalezen op de correctheid van je spelling en leestekens?


Niet iedereen schrijft foutloos Nederlands. Wij kunnen het wel lezen dus wellicht ligt het aan jouw leeskunst?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 19:07 



 
Profiel   

Belladonna1 schreef
Regio Friesland tussen Leeuwarden en dronyp in ( waar nog geen wolf is gezien )

Volgens mij is het daar nog rustig met wolven. Maar goed iets verderop zijn ze wel, dus ik kan me voorstellen dat je je mini’s s nachts binnenzet. Hopelijk blijft alles heel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 19:08 



 
Profiel   

Dreamboy schreef
Flevolander schreef
Sorry, ik heb mijn best gedaan om je tekst te lezen. Echter is het moeilijk om soep te maken van je post.. wellicht nog even nalezen op de correctheid van je spelling en leestekens?


Niet iedereen schrijft foutloos Nederlands. Wij kunnen het wel lezen dus wellicht ligt het aan jouw leeskunst?


Misschien :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 19:08 



 
Profiel   

sterregoud schreef
Belladonna1 schreef
Regio Friesland tussen Leeuwarden en dronyp in ( waar nog geen wolf is gezien )

Volgens mij is het daar nog rustig met wolven. Maar goed iets verderop zijn ze wel, dus ik kan me voorstellen dat je je mini’s s nachts binnenzet. Hopelijk blijft alles heel.


Ik wil het beste voor men dieren . Vorig jaar stonden ze ook buiten en toen was er niks gebeurt . Ze zijn het gewend om buiten te zijn in de zomer .
Ik zit echt in dubio . Sorry dat ik niet goed Nederlands kan typen . Wand het liefste zet ik ze binnen maar het liefste ook weer buiten. Maar dit zal niet meer gaan als dit zo door gaat . Weet niet waar ze bevinden verder . Wand op de locatie hebben ze ook schapen die niet snel naar binnen kunnen . 1 van heb heb ik onder men vleugels . Maar goed dwaal Af
Het is wel lang licht in de zomer dus kunnen ze wel rond half 10 naar binnen . Dat is wel het voordeel overdag is er veel bedrijvig heid in en rond om.het terein. Maar het is wel zwaar Rot aan de ene kant wilde ik het niet lezen maar aan de anders kan is het ook wel goed . Weide aanpassen gaat nog niet omdat ik dit in oveleg moet doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 19:16 



 
Profiel   

Ik snap dat het een moeilijke keuze is. Je wilt ze het liefste buiten houden, en misschien kan dat ook. Maar misschien ook niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 19:23 



 
Profiel   

Voor de veiligheid zou ik de mini's snachts toch wel binnen doen. Je vergeeft het jezelf niet als je het een nacht zou overslaan en de wolf dan net die nacht er eentje pakt.

Dat je de wei niet kan aanpassen snap ik, het is een huurweide, dan doe je niet zomaar wat je wil. En een wolfwerende omheining kost ook gewoon veel geld. Misschien moet je een geheel nieuw stroomapparaat met meer voltage, nieuwe stroomdraad etc. Wie betaald die kosten dan? Huurder of verhuurder?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 19:25 



 
Profiel   

Art_Ificious schreef
Voor de veiligheid zou ik de mini's snachts toch wel binnen doen. Je vergeeft het jezelf niet als je het een nacht zou overslaan en de wolf dan net die nacht er eentje pakt.

Dat je de wei niet kan aanpassen snap ik, het is een huurweide, dan doe je niet zomaar wat je wil. En een wolfwerende omheining kost ook gewoon veel geld. Misschien moet je een geheel nieuw stroomapparaat met meer voltage, nieuwe stroomdraad etc. Wie betaald die kosten dan? Huurder of verhuurder?


Normaal zal de huurder en verhuurder dit samne doen . De eigenaresse die woond daar ook . De eigenaresse van de boerderij zegt ook al dar er meer pony s worden gepakt dan schapen op het moment. Vanacht weer 1 pony dood gebeten . De pony s van min hebben emitenele waarde . Van men overledne vader. Dus als hun wat overkomt dan vergeef ik het me zelf nooit . Ik maf ze gelukkig binnen zetten en dan lekker weer naar buiten. . Gelukkig is onze omgeving elke dag druk op het terein . Met kinderen en volwassenen en overdag heb ik er ook zicht op . In augustus ga ik 3 weken weg dus moet maar eben zien hoe ik het moet reflexen met binemm en buiten zetten .

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 20:22 



 
Profiel   

Jij hebt deze vraag ook al in het topic over de wolven gesteld. Gaat zo wel dubbelop lijkt mij. Daar krijg je dezelfde adviezen. En nogmaals wand is een muur. Want is met 't.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 20:38 



 
Profiel   

pillow schreef
Jij hebt deze vraag ook al in het topic over de wolven gesteld. Gaat zo wel dubbelop lijkt mij. Daar krijg je dezelfde adviezen. En nogmaals wand is een muur. Want is met 't.

Topicstarter heeft misschien een taalgebrek. Aub he.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 20:42 



 
Profiel   

pillow schreef
Jij hebt deze vraag ook al in het topic over de wolven gesteld. Gaat zo wel dubbelop lijkt mij. Daar krijg je dezelfde adviezen. En nogmaals wand is een muur. Want is met 't.


Misschien is ze dyslectisch, dat los je niet even op met een opmerking.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 20:42 



 
Profiel   

Ik zou me tussen Leeuwarden en Dronrijp nog niet direct zorgen maken.
Er zijn weinig wolven gezien boven de Tjonger (hoogte Heerenveen).
Zou wel evt voorbereidingen maken maar me nog niet direct zorgen maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 20:57 



 
Profiel   

Tja het is heel simpel; of je neemt het risico, of je doet het niet. Ondanks geen acute dreiging maar wel regelmatig een wolf in de omgeving heb ik er toch voor gekozen om de 3 (grote) paarden snachts binnen te doen. De eerste paar weken met een schuldgevoel maar de paarden vinden het helemaal prima om snachts binnen te zijn. Meestal zit het in ons eigen hoofd dat er een probleem is. Als jij ergens geen punt van maakt doen de paarden dat meestal ook niet.
Ik vind mezelf verantwoordelijk voor hun veiligheid en welzijn. En ik vergeef het mezelf nooit als er wat gebeurt terwijl ik dat had kunnen voorkomen op zo’n simpele manier. Dus; ze staan binnen snachts. Hoe heerlijk ik het ook vond voor Ze dat ze vorig jaar lekker buiten konden blijven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 21:08 



 
Profiel   

Waar TS woont zijn geen wolven en de kans is ook niet groot dat ze daar heen gaan. Er is daar nergens een natuurgebied met bos waar ze kunnen gaan wonen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 21:14 



 
Profiel   

pluisje88 schreef
Tja het is heel simpel; of je neemt het risico, of je doet het niet. Ondanks geen acute dreiging maar wel regelmatig een wolf in de omgeving heb ik er toch voor gekozen om de 3 (grote) paarden snachts binnen te doen. De eerste paar weken met een schuldgevoel maar de paarden vinden het helemaal prima om snachts binnen te zijn. Meestal zit het in ons eigen hoofd dat er een probleem is. Als jij ergens geen punt van maakt doen de paarden dat meestal ook niet.
Ik vind mezelf verantwoordelijk voor hun veiligheid en welzijn. En ik vergeef het mezelf nooit als er wat gebeurt terwijl ik dat had kunnen voorkomen op zo’n simpele manier. Dus; ze staan binnen snachts. Hoe heerlijk ik het ook vond voor Ze dat ze vorig jaar lekker buiten konden blijven.

Voor alle zeker heid hebben we de pony's binnen okal is er geen dreiging . Beter voorkomen dan dat er wel wat gebeurt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 21:25 



 
Profiel   

pillow schreef
Waar TS woont zijn geen wolven en de kans is ook niet groot dat ze daar heen gaan. Er is daar nergens een natuurgebied met bos waar ze kunnen gaan wonen.

Klopt maar er is toch in luxerwou friesland is 36 km van ons vandaan een wolf waargenomen . 1 die waarschijnlijk zwerft . Pony s mogen gelukkig tot 22 uur lekker nog in de wei omdat het dan nog licht is ..scheelt.weer

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 21:27 



 
Profiel   

36 km is nog behoorlijk ver. Ik zou me niet zoveel zorgen maken, helemaal niet als ze in de bebouwde kom staan.
Bij ons lopen ze af en toe op 10 a 15 km, en heel enkel op een km of 5 a 6 afstand. Meest zijn dat doortrekkers waar dan een paar meldingen van komen. Mijn pony's staan nog steeds 247 buiten. Zolang er geen gevestigde wolf is binnen 20 a 25 km blijven ze buiten.
Er staan best veel schapen in de buurt, achter een schapennet van 90 cm, en die zullen ze eerst pakken (erg sneu, maar ja...)
Er zijn ook wel appgroepen die per provincie meldingen doorgeven, maar daar word je niet altijd vrolijk van. Het is wel een manier om in de gaten te houden waar ze zich vaak (of vaker) begeven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 21:47 



 
Profiel   

Maar het is wel terecht dat ik me zorgen maak . Weet ook niet of het waar is ( niet dat de eigenaresse liegt ) dat ze nu op pony s af gaan ik heb netjes het adres opgevolgd om ze binnen te zetten . Hek aanpassen kan ik niet zomaar doen helaas heb ze wel op het adres staan waar ik ook woon . Maar ik huur wel een stal . En de weide . Dus alles moet in overleg
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 22:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 67 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen