Hoeveel komt jou paard buiten?
Altijd binnen 0%  0%  [ 6 ]
0-2 0%  0%  [ 10 ]
2-4 2%  2%  [ 32 ]
4-8 10%  10%  [ 123 ]
8-12 19%  19%  [ 239 ]
12-16 8%  8%  [ 100 ]
16-20 1%  1%  [ 15 ]
20-24 2%  2%  [ 32 ]
Altijd buiten 49%  49%  [ 597 ]
Anders 3%  3%  [ 47 ]
Totaal aantal stemmen : 1201

Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 13 van de 13 [ 325 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13
Plaats een nieuw onderwerp

Hoeveel staan jullie paarden nu echt buiten

 
Profiel   

Ik hoef mijn poll niet aan te passen, hij staat nog steeds 24/7 buiten. Maar inmiddels op een PP met uitgebreid track systeem, veel natuurlijke beschutting en meerdere schuilstallen. In een gemengde kudde van 5.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 05:05 



 
Profiel   

Wij hebben onze paarden bij ons aan huis staann , ze kunnen 24/7 365 dagen per jaar zelf kiezen of ze binnen of buiten staan! Lekker allemaal hun eigen in en uitloop.

Ook onze 10 jarige ZZL ruin mag lekker zelf kiezen, alleen hij staat bij iedere druppel die er valt gelijk binnen, terwijl mijn kleine tinker en de 2 haffies altijd buiten staat hoeveel regen er ook uit de hemel komt . :+

De 2 springpaarden die bij ons in pension staan, staan nu ook lekker 24/7 buiten.

Ik zou persoonlijk geen paard meer willen als die 10 of 12 uur per dag binnen staan, omdat er geen ruimte is om ze buiten te laten staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 05:26 



 
Profiel   

Dag en nacht buiten op een paddock met slowfeeder. Elk paard heeft een schuilstal met vlas zodat er, bij slecht weer, toch een plekje is waar ze droog en zacht kunnen liggen. In de zomer staan ze dagelijks ook nog op de weide. Hoe lang is afhankelijk van wanneer in het seizoen en hoe dik ze zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 08:50 



 
Profiel   

Tja hier is het heel sneu, maar de pony's zijn niet veel groter dan een schaap dus lekker veilig in de nacht binnen. Het liefst zou ik een locatie willen waar ze s nachts in een soort binnen paddock komen te staan. En ja ik weet dat er overdag ook kans is dat een wolf ze pakt, maar ze 24 uur per dag opsluiten ga ik niet doen. Ze moeten ook nog gewoon paard kunnen zijn in de wei.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 08:57 



 
Profiel   

Het geeft een totaal verkeerd beeld denk ik.
Denk je nu echt dat de duizenden mensen wiens paard maar 1 uur in een paddockje komt en nooit in de wei hier gaan reageren ? die weten dat ze afgefikt worden dus die gaan nooit eerlijk zijn.
Hier in de regio zijn een aantal pensionstallen die geen weiland hebben, of piepkleine paddocks, of niks....

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 09:52 



 
Profiel   

Ik denk inderdaad helaas dat je gelijk hebt ElCamino. Als ik hier in de randstad kijk is buitengang in de wintermaanden zeldzaam en in de zomer zijn er nog steeds heel veel paarden die er nauwelijks uitkomen (want teveel gras dan worden ze dik, niet in de kudde want dan gaan ze kapot, wel op een klein weitje maar voor een uurtje enz). Ik sta op een grote pensionstal waar de paarden gelukkig in de weidemaanden (mei t/m oktober) de hele dag de wei opgaan in kuddeverband. Als het gras op raakt wordt er hooi bijgevoerd. In de winter moet je het zelf regelen. Ik koop buitenzet service in en regel het onderling nog extra met stalgenoten. Daardoor komt hij er dan drie keer per dag uit (2x paddock of 1x paddock 1 x molen, en nog training). Buiten staat hij dan een uurtje of twee op de paddock met een vriendje. Ideaal? Verre van. Wel het beste wat ik vinden kon in een ruime omgeving. Veel paarden die ik bij ons op stal zie komen er echter nog veel minder uit. Alleen voor de training en soms nog een keertje wandelen aan de hand. En dan eens per week even losgooien in de binnenbak. Daar word ik wel een beetje verdrietig van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 10:03 



 
Profiel   

ElCamino schreef
Het geeft een totaal verkeerd beeld denk ik.
Denk je nu echt dat de duizenden mensen wiens paard maar 1 uur in een paddockje komt en nooit in de wei hier gaan reageren ? die weten dat ze afgefikt worden dus die gaan nooit eerlijk zijn.
Hier in de regio zijn een aantal pensionstallen die geen weiland hebben, of piepkleine paddocks, of niks....


Dit, ik hoor heel vaak, mijn paard staat de hele dag buiten en als je dan door gaat vragen hebben ze een uitloopstal van max 6 meter of een skybox- paddockje van 5x5 met een hooibak waar ze alleen in staan . Buiten is voor mij in een ruimte waar ze in kunnen rennen en sprinten en met andere paarden .
Hier staan ze 8 u buiten in een buitenbaan in een groepje van 4 of 5 max jaarrond in de zomer komt daar nog 6- 8 u weide bij .

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 10:14 



 
Profiel   

ElCamino schreef
Het geeft een totaal verkeerd beeld denk ik.
Denk je nu echt dat de duizenden mensen wiens paard maar 1 uur in een paddockje komt en nooit in de wei hier gaan reageren ? die weten dat ze afgefikt worden dus die gaan nooit eerlijk zijn.
Hier in de regio zijn een aantal pensionstallen die geen weiland hebben, of piepkleine paddocks, of niks....


Ik woonde voorheen ook in jouw regio... en inderdaad, het is godgeklaagd hoeveel paarden daar in een gevangenis wonen.

Maar goed, ook op plekken waar de grond droog is, men voldoende grond heeft, en de mogelijkheden uitstekend zijn, staan ze ook binnen?
Ik kan de logica daarachter gewoon echt niet begrijpen: het is meer werk, het is duurder, het is slechter voor je trainingsresultaten, het is slechter voor de luchtwegen, het bewegingsapparaat en de stofwisseling van het paard.... en het belangrijkste: die dieren zijn gewoon niet gelukkig.

Schiet mij maar lek..... ik begrijp er echt helemaal niets van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 10:20 



 
Profiel   

Mijn pony staat 24/7 buiten. In de nachten op een iets kleiner stukje dan overdag omdat ze dan samen haar vriendinnetje ander hooi krijgt dan de rest. Maar er is genoeg vrijheid om te bewegen, schuilen, rollen, liggen etc. Het gaat hier om een shetlander die samen met 3 mini's en een paard in kudde leeft. (in groene hart)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 11:47 



 
Profiel   

Jaarrond zoveel mogelijk weidegang, in de winter ook de wei op, zelfs met natte dagen iig een dagdeel. Afgelopen winter was het op een gegeven moment wel zo nat dat ze de wei ook niet meer leuk en fijn vonden want was ploeteren, dan gaan ze terug de uitloop op met de inloopstallen, maar eigenlijk moet het echt heel slecht zijn wil ik de toegang toe wei ofzo helemaal ontzeggen.

Mijn uitloop is 10 bij 12 met 2 inloopstallen er aan vast (1 van 3.70 bij 8 meter en 1 van 6 bij 2.60 cm) voor 1 haflinger, 1 c pony, een jaarling een grote KWPN.

Nu lopen ze al 1.5 maand 24/7 op de grote wei met beschutting van bomen tegen wind / regen, mocht het echt slecht zijn zet ik mijn zijweide open en kunnen ze schuilen in de schuilstallen maar is nog niet nodig momenteel.

Graag wil ik nog een weidetent in de wei :) Ik heb 2.5 hectare land voor nu 5 paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 13:57 



 
Profiel   

24/7 buiten op gras natuurland met bomen en bos met schuilstal, 12 hectare, hooiklok beschikbaar, soms met slecht weer sluit ik ze op in de paddock bij de hooiklok, en vrijwel dagelijks alleen een uurtje binnen om supplementen op te eten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 18:21 



 
Profiel   

Eigenlijk zou je een topic moeten openen met als titel 'Hoeveel uur staan jullie paarden binnen'.
Want bijv. 7/8 uur buiten is nog steeds 17/16 uur op stal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 19:40 



 
Profiel   

Afhankelijk van het weer en wat ze zelf aangeven.
Met mooie dagen zoals dit rond 6.30-07.00 naar buiten en rond 20.00 weer naar binnen. Soms langer, soms korter. Ligt echt aan het weer, wat de paarden zelf willen. Ze staan aan huis dus kan flexibel zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 19:42 



 
Profiel   

Voorjaar t/m najaar 24/7 buiten en in de winter s’nachts binnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 19:46 



 
Profiel   

Hier ook aangepast. Voorheen stonden ze met dit mooie weer 24/7 buiten maar helaas lopen hier ook dusdanig veel wolven dat ze de nachten op stal gaan. In de winter nogsteeds zolang het licht is buiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 20:15 



 
Profiel   

In de winter (paddock) van 7 tot 17.00 uur dus 10 uur buiten.

In de zomer van 7 tot 16.00 uur in de wei, en daarna tot 19.30 in de paddock dus 12.5 uur buiten.
Het zijn sportpaarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-23 07:31 



 
Profiel   

Ik hoefde niet aan te passen.
Ik had het ingevuld voor mijn sportmerrie. Die staat maximaal 12 uur binnen (9-21 uur, vaak korter omdat ze meestal al voor 9 uur er uit gaat en 21:30 of later pas weer naar binnen.

De rest van de paarden kunnen zelf kiezen. Deuren staan open.

Of dat zo blijft hangt er vanaf hoe het zich verder ontwikkelt met de wolven in onze omgeving.

Als ze te vaak te dichtbij schade aanrichten gaan de paarden voor de nachten naar binnen. Vanaf afgelopen najaar hebben we ze beperkt tot een nachtpaddock met veel draden en lint die hopelijk wolfwerend werkt. Al heb ik daar mijn twijfels over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-23 08:55 



 
Profiel   

Die van mij staat in een 24/7 buiten concept.
Maar als het flink regent en koud is, staat hij vrijwillig echt 23/7 ongeveer onder het afdak niet te bewegen.
Nu in de zomer met mooi weer is hij veel actiever en lekker buiten aan het scharrelen, maar in de natte perioden echt niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-23 09:15 



 
Profiel   

Op de stal waar mijn pony staat gaan ze in de zomer van 8:00 tot 15:00 naar buiten (met hitte vroeger naar buiten en weer vroeger naar binnen). In de winter van 8:00 tot 13:00. In de lente/zomer wordt de tijd afgebouwd/afgebouwd

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 16:26 



 
Profiel   

Marije_jiplover schreef
Die van mij staat in een 24/7 buiten concept.
Maar als het flink regent en koud is, staat hij vrijwillig echt 23/7 ongeveer onder het afdak niet te bewegen.
Nu in de zomer met mooi weer is hij veel actiever en lekker buiten aan het scharrelen, maar in de natte perioden echt niet.


Grappig. Hier staan ze rustig uren in de regen en kou, maar als het echt flink warm en zonnig is juist meer in de stallen/onder het afdak

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 19:44 



 
Profiel   

Cowgirl schreef
Zomers 24/7 buiten op een zeer schrale weide en 3 a 4x per dag bijvoer met hooi . Hij is IR en te dik dus geen onbeperkt meer. Als de wilgen gesnoeid zijn voer ik dat ook erbij. En een afgewaaide/gesnoeide populier gaat er ook wel in.

S'winters in de nacht op stal met een zak hooi en stro.
Overdag wisselen we af in de bak of op het erf achter de stal.

ik men nu weer 3x in de week een uurtje en vul de rest van de dagen met longeren, grondwerk of vrij.
Pownie is 21 en het hoeft allemaal niet meer zo.

Nu ik na jaren een stal heb waar de voeding goed is staat hij nu semi apart.(er is ook altijd wat -O- )
Ik heb afgelopen jaar een stuk of 5 andere stallen bezocht zonder succes. Eigenlijk wilde ik geen 2e paard meer maar de aanschaf van een shetlander begint wel wat serieuzer te worden. Of misschien iets in bruikleen. Maar dat moet ik nog even goed bespreken met de boer waar ik sta.

Met dit warme weer verhuizen we mijn paard even naar een stuk erf waar een paar bomen staan voor de schaduw...ook heel blij mee :)


Ik quote mijzelf even.

Grootste verandering is dat ik een jaar na deze post ben verhuisd naar Drenthe.
De eerste stal bleek niet zo fijn want daar stonden ze veel binnen. Sinds een jaar sta ik op kleine particuliere stal en het bevalt super goed.
Mijn paard heeft gelukkig weer een maatje(s) en staat 24/7 buiten op een grote paddock met inloopstalletje. Weidegang is helaas niet meer mogenlijk ivm hoefbevangenheid. Eind van de zomer gaan de paddocks op de schop zodat ze ook droog blijven in de winter. Mijn paard hoeft dus niet meer op stal. +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 19:52 



 
Profiel   

Mijn paarden staan in de winter in een paddock (de 1 heeft een eigen paddock van 11x20m met allersterkste, de anderen staan in een paddock van 20x30) van 7.00/8.00-17.00/18.00 buiten. Maar net wanneer ik naar het werk moet en weer thuis kom. Ze vinden het echt heel erg niet leuk om in het donker buiten te staan. Gaan ze alleen maar als een stel idioten heen en weer racen. Dwars door alle mest heen. Dus niemand wordt daar gelukkig van. Zodra het ook maar enigszins kan staat in ieder geval de oudste op het gras. Maar jaar rond gaat helaas niet vanwege de ondergrond. Nu in de zomer gaan ze rond 21.00/22.00 naar binnen. De oudste heeft ook zomereczeem, dus die doe ik ook geen plezier met rond schemer buiten staan, ondanks dat ze helemaal ingepakt staat.
Het was de bedoeling om de jaarlingen dag en nacht buiten te laten in de wei, maar met de wolven durf ik dat niet aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 20:06 



 
Profiel   

J_emma schreef
Marije_jiplover schreef
Die van mij staat in een 24/7 buiten concept.
Maar als het flink regent en koud is, staat hij vrijwillig echt 23/7 ongeveer onder het afdak niet te bewegen.
Nu in de zomer met mooi weer is hij veel actiever en lekker buiten aan het scharrelen, maar in de natte perioden echt niet.


Grappig. Hier staan ze rustig uren in de regen en kou, maar als het echt flink warm en zonnig is juist meer in de stallen/onder het afdak


Hier net zo, al staat de jongste wel liever binnen met regen. De oudste vertikt het en staat liever in de regen. Maar bij warm weer en wanneer er veel vliegen zijn staan ze binnen te chillen

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 20:12 



 
Profiel   

Qimm schreef
J_emma schreef

Die van mij staat in een 24/7 buiten concept.
Maar als het flink regent en koud is, staat hij vrijwillig echt 23/7 ongeveer onder het afdak niet te bewegen.
Nu in de zomer met mooi weer is hij veel actiever en lekker buiten aan het scharrelen, maar in de natte perioden echt niet.


Grappig. Hier staan ze rustig uren in de regen en kou, maar als het echt flink warm en zonnig is juist meer in de stallen/onder het afdak


Hier net zo, al staat de jongste wel liever binnen met regen. De oudste vertikt het en staat liever in de regen. Maar bij warm weer en wanneer er veel vliegen zijn staan ze binnen te chillen[/quote]


Grappig he, hoe verschillend ze zijn, paard van mijn man gaat ook gelijk bij de eerste druppels al naar binnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 03:57 



 
Profiel   

Op dit moment dag en nacht met veulen en straks weer in een stal met vrije uitloop naar paddockje.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 13:44 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 13 van de 13 [ 325 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen