Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 67 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Weide in woonwijk

 
Profiel   

Dreamboy schreef
Mijn shetlanders lopen nog gewoon 24/7 buiten. Ik woon net over de grens van Drenthe. De echte roedels zijn hier nog ver genoeg vandaan. Boven in Drenthe wordt er ook wel eens een gespot maar meestal zijn die op doorreis. Bij ons zijn ze nog niet gespot. Ook hier is weinig plek voor ze om zich echt te vestigen. Meldingen van aanvallen zijn hier ook nog niet gelukkig. Ik heb niet de illusie dat ze hier nooit zullen komen maar ik weiger mee te gaan in de paniek zolang daar nog geen reden toe is. Tot die tijd blijven ze lekker buiten lopen. Zolang hier nog volop paarden,schapen en koeien in de wei lopen en ik meer dan genoeg reeen zie lopen, maak ik me nog niet echt zorgen. Natuurlijk neem ik daarmee een risico. De pony's lopen pal naast het huis dus er is voldoende zicht op. Zodra er een melding van een aanval in de buurt is verandert dat de zaak. Maar ieder moet natuurlijk doen waar hij of zij zich het meest prettig bij voelt.
het is zo dat hier ook nog veel vee buiten staat ..buiten deinum.staan ook nog jaarlingen en twenters buiten die gaan niet naar binnem . Ik woon ook in een woonwijk . Omringd met huizen en.een kerk . Hier nog geen meldingen gehad en.ook geen aanvallen

Edit de buurman heeft zijn wei bij ons aangrenzend waar een sloot.tussen zit en die heeftie. Droge koeien ook butken staan nog
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 15:52 



 
Profiel   

Ik woon in het buitengebied maar ze lopen wel vlak naast het huis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 15:56 



 
Profiel   

Het verschil is dat ik in een doodlopende dorp woon. En in de omgesyaay alles rustig

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 16:55 



 
Profiel   

Maar TS waar twijfel je nou zo over? Als het het spannend vind, doe je ze binnen. Echt niks mis mee en je paarden zullen er niks van krijgen. Je hebt er niks aan als je ze buiten laat en jij elke nacht met buikpijn in bed ligt.

Als je denkt dat de wolf niet komt in de buurt laat je ze buiten. Maar je moet niet je hoop vestigen op een wolfwerend raster.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 16:58 



 
Profiel   

Het komt oom door al de meningen van anderen . Wand de ene zegt dat er niks aan de hand is.de ander wel
.en ook op de vraag of er meer pony s gepakt worden dan schapen heb ik ook geen antwoord op gekregen. Had zo gehoopt op jet grote hek om.freisland.heen zou komen.en dat onze.dieren veilig waren


Vorig jaar waren er ook waarnemingen en toen stonden ze ook tot september in de nacht buiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 17:02 



 
Profiel   

Een hek om Friesland had dit probleem niet opgelost. Je kan van Friesland geen gevangenis maken en een lager hek heeft geen nut tegen wolven.

En ja, er worden veel meer schapen gepakt dan pony’s. Schapen zijn doorgaans nog wat makkelijker te pakken dan pony’s. Maar dat betekent niet dat ze geen pony’s pakken hè.

Meningen verschillen, vooral over het discussiepunt wolf. Maar bedenk voor jezelf wat je het fijnste vind.

Vorig jaar waren er ook waarnemingen, maar nog lang niet zoveel als nu. Dat moet je niet met elkaar blijven vergelijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 17:07 



 
Profiel   

Wand ik ben bang dar ze het niet leuk vinden in de stal
En ben ook bang dat ik dan commentaar krijg dat ik.ze eigenlijk.oon in de nacht buiten moet. Laten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 17:08 



 
Profiel   

Het zijn jouw pony’s toch? Dus jij mag bepalen. Ik zou me in jouw regio nog niet direct heel druk maken. Maar als je plek hebt en je slaapt er beter van, dan zet je ze toch binnen. Iedereen die daar iets van vindt, kan de rambam krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 17:10 



 
Profiel   

Klopt ik weet dat paarden in de wolven gebieden ook in de nacht op.stal komen te staan . Ik had een stal waar ze nooit echt buiten konden zijn . Alleen in de bak dus was heel blij dat ze ook in de nacht buiten konden. En ik boel me dan schuldig als ik ze binnen zet omdat ze vorig jaar lekker buiten mochten zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 17:24 



 
Profiel   

Overal heeft risico’s de enige die af kan wegen welke risico’s jij wilt nemen, dat ben jij.
Op stal kan ook brand uitbreken of ze kunnen vast rollen of iets anders doms doen. Buiten kunnen ze door de omheining heen of door bliksem getroffen worden…
En nu is daar een extra risico bij gekomen…
Je zult zelf moeten inschatten hoe groot dat risico is en of je dat risico wilt nemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 17:43 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Iedereen kan hier van alles zeggen, maar het is heel individueel wat mensen doen.
De ene denkt dat het meevalt, de ander vind het spannender. De ander verkoopt zelf alles.
Er zijn mensen die zeggen beter 24/7 buiten en maar dood dan 10 jaar in de nacht binnen.
Hoe het is omheind is bij iedereen anders.

Dus je zult echt voor jezelf uit moeten maken wat voor jou het fijnste voelt.



Precies dat!

Anders krijgt een bokker de schuld omdat de ene zegt: welnee, laat maar buiten. Gebeurd niets.

Dan juist worden ze aangevallen!


Doe gewoon wat het verstandigst is! En waar jij je het best bij voelt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 17:44 



 
Profiel   

Belladonna1 schreef
Het komt oom door al de meningen van anderen . Wand de ene zegt dat er niks aan de hand is.de ander wel


Maar dat zijn toch precies de antwoorden op de vraag die je stelt? Als je door onze antwoorden gaat twijfelen had je dit topic niet moeten openen. Het eerste topic waar alle bokkers op een lijn zitten qua mening moet nog bedacht worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 17:58 



 
Profiel   

Wat maakt het in hemelsnaam uit of een ander wel of niet z’n beesten buiten laat? Ik wil het niet op mijn geweten hebben dat mijn paarden levend worden opgevreten door een wolf en uren in doodsangst doorbrengen dus ik doe ze naar binnen. En eerlijk gezegd zal het mij een zorg zijn of een ander daar wel of niks van vind. Ik had ze persoonlijk ook liever buiten gehad en voelde me de eerste weken best schuldig, maar elke avond staan alledrie paarden te wachten tot ze naar binnen kunnen. Ook nu het mooi weer is. Dit ritme voelen ze zich prima bij en ik slaap er beter door. Als je wacht tot een aanval in de buurt voor je iets gaat doen: wie weet is de eerste aanval wel bij jou? Maak een keuze. Of doe ze binnen, of laat ze buiten. Eeuwig heen en weer miepen heeft echt geen nut. Als bokkers nu zeggen joh laat lekker buiten en er gebeurt toch wat, is het dan hun schuld? Maak de keuze waar je zelf voor 100 procent achter staat en accepteer de consequenties die dat heeft. Het hebben van een dier brengt verantwoordelijkheid met zich mee. Een mooi moment om die verantwoordelijkheid ook te gaan nemen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 18:11 



 
Profiel   

pluisje88 schreef
Wat maakt het in hemelsnaam uit of een ander wel of niet z’n beesten buiten laat? Ik wil het niet op mijn geweten hebben dat mijn paarden levend worden opgevreten door een wolf en uren in doodsangst doorbrengen dus ik doe ze naar binnen. En eerlijk gezegd zal het mij een zorg zijn of een ander daar wel of niks van vind. Ik had ze persoonlijk ook liever buiten gehad en voelde me de eerste weken best schuldig, maar elke avond staan alledrie paarden te wachten tot ze naar binnen kunnen. Ook nu het mooi weer is. Dit ritme voelen ze zich prima bij en ik slaap er beter door. Als je wacht tot een aanval in de buurt voor je iets gaat doen: wie weet is de eerste aanval wel bij jou? Maak een keuze. Of doe ze binnen, of laat ze buiten. Eeuwig heen en weer miepen heeft echt geen nut. Als bokkers nu zeggen joh laat lekker buiten en er gebeurt toch wat, is het dan hun schuld? Maak de keuze waar je zelf voor 100 procent achter staat en accepteer de consequenties die dat heeft. Het hebben van een dier brengt verantwoordelijkheid met zich mee. Een mooi moment om die verantwoordelijkheid ook te gaan nemen..



Je zegt dat iedereen zelf moet weten wat ze doet maar tussen de regels door lees ik dat verantwoording nemen betekent dat ze op stal moeten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 18:37 



 
Profiel   

Het is voor mij een moeilijke beslissing . Omdat ik ze de 247 wei niet wil ontzeggen .
Ook.staan hier.in de omgeving g nog heel veel.paarden en pony's buiten omdat er geen.wolf is waar ik woon . De.straa Leeuwarden boksum dronryp en daar is geen wolf melodie

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 18:47 



 
Profiel   

Belladonna1 schreef
Het is voor mij een moeilijke beslissing . Omdat ik ze de 247 wei niet wil ontzeggen .
Ook.staan hier.in de omgeving g nog heel veel.paarden en pony's buiten omdat er geen.wolf is waar ik woon . De.straa Leeuwarden boksum dronryp en daar is geen wolf melodie



Hoewel ikzelf een voorstander ben van 24/7 buiten, is er naar mijn weten nog nooit een paard dood gegaan aan 's-nachts op stal. Daar hoef je je echt niet schuldig over te voelen. Sterker nog, komende winter gaan die van mij ook op stal. De stal gaan we binnenkort bouwen. Dus hou op met je schuldig voelen en doe waar jij je het fijnst bij voelt. Laat je niet gek maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 18:52 



 
Profiel   

Omdat dit topic is geopend door een niet toegestaan schaduwaccount plaats ik hier een slotje.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 18:54 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 67 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen