Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 360 van de 407 [ 10157 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 357, 358, 359, 360, 361, 362, 363 ... 407  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[FOTO]Show je paddock paradise!

 
Profiel   

Wat een heerlijk licht zand. En een heus speelparadijs
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 07:48 



 
Profiel   

Ninx schreef
Aife schreef
Hier wel. Veel kevertjes, bijen, lieveheersbeestjes, vlinders. Helaas ook vliegen, wespen en hoornaars.


Hebben ze in jouw buurt misschien met insecticiden gespoten? :-(


Eh ja……. Dat hebben ze vermoedelijk wel gedaan.

Sowieso zijn er een aantal percelen doodgespoten.
Het gras dus. Om vervolgens iets anders in te zaaien.
En er staan hiernaast, godzijdank voor het laatste jaar, kweekbloemen……

Gatver…. Ik word er verdrietig van



Ho even. Die gele akkers wil niet zeggen dat boeren spuiten met insecticiden.
En van round up (waar jullie waarschijnlijk op doelen bij het gras) gaan ook niet massaal de insecten dood.

Ze hebben (blijkbaar) recent wel aangetoond dat 'het verstoort het bacterieleven in de darmen van bijen en maakt ze daarmee vatbaarder voor dodelijke infecties' Maar vatbaarder maken voor infecties is wel even iets anders dan insecten doden. Als de link zo strak te leggen was, waren die middelen al wel verboden. (en dan zou het maar goed zijn ook)
https://www.zlto.nl/bestrijdingsmiddelen-landbouw

@jade: wit zand scheelt aanzienlijk in stof. Al gaat dat uiteindelijk ook een keer stuiven. Maar dan wel veel en veel later dan zwart zand.
Als we weer zo'n gortdroge periode krijgen zet ik de sproeier er even een half uurtje op. Dat is dan al weer genoeg tegen stuiven voor een dag of 2 dagen.
En ik ben er al weer bang voor aan het worden. Weken met (best lekker) droog weer. Fijn om te hooien maar daarna.......

@marlies: die hebben een lol gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 08:14 



 
Profiel   

Marlies, schitterend. Echt genieten voor ze.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 08:42 



 
Profiel   

Het is haast jammer om de bult weg te halen haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 13:14 



 
Profiel   

Oh, Wat een leuk zand! Ze spelen er echt heel leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 14:59 



 
Profiel   

Leuk, hè... iedereen is weer lekker bezig met alles nog mooier en beter maken nu het weer goed weer is om te klussen. Leuke foto's weer!

Iemand hier misschien interesse in mijn 160L elektrische kruiwagen? De accu is uitneembaar, dus je hoeft niet perse een stopcontact te hebben waar je de kruiwagen stalt. Super fijn ding.. we hebben hem een paar jaar gebruikt, maar zijn nu voor een nog luiere versie met 4 wielen gegaan. Stuur maar een PB bij interesse. Hij is te zien en testen in Wageningen-Hoog. Inclusief rondleiding op mijn PP. :D

[ img ]
(Ook heel fijn om zand te kruien trouwens :j )

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 21:16 



 
Profiel   

Ik stuur je een pb

Heerlijk dat zand <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 21:39 



 
Profiel   

[ img ]

Je weet dat je een ongezonde obsessie hebt wanneer je echt overal een paddock Paradise in ziet!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 09:21 



 
Profiel   

Hahahaha, stille meelezer hier, maar dat is grappig :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 19:55 



 
Profiel   

En heel herkenbaar _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 19:56 



 
Profiel   

Ik dacht eerst ooh mooie pp! Toen las ik de tekst...

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 10:29 



 
Profiel   

8-)
Ik heb dat met omgevallen bomen of random picknicktafels. Dat ik denk: oooh mooie cross hindernis.
Of lange zandpaden: mooie galoppeerbaan.

Die natuurbegraafplaatsen zijn overigens wel plekken voor de PP liefhebber. Prachtige plekken. Deze zit in het buurdorp: https://binnenstebuiten.kro-ncrv.nl/bui ... de-hoevens


Laatst bijgewerkt door pol013 op 06-06-23 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 16:40 



 
Profiel   

pol013 schreef
8-)
Ik heb dat met omgevallen bomen of random picknicktafels. Dat ik denk: oooh mooie cross hindernis.
Of lange zandpaden: mooie galoppeerbaan.

Er stonden weer nieuwe picknicktafels in Ede :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 16:42 



 
Profiel   

Belker schreef
pol013 schreef
8-)
Ik heb dat met omgevallen bomen of random picknicktafels. Dat ik denk: oooh mooie cross hindernis.
Of lange zandpaden: mooie galoppeerbaan.

Er stonden weer nieuwe picknicktafels in Ede :D


:D Daar ga ik zondag toevallig crossen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 16:49 



 
Profiel   

Oh! Daar wil ik wel liggen later als ik dood ben. Mooi zeg. Helemaal niet erg als er paarden over mij heen lopen dan hoor. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 17:11 



 
Profiel   

Hoi
Ik kom even advies vragen. We huren een weide al jaren, maar het is erg natte klei. Voor de stallen (35m²) liggen al jaren betonroosters, maar die zijn zo verzakt en staan bij veel regen volledig onder water... Verhogen is ook moeilijk want dan zou het water de stallen in lopen. Nu heb ik enkele vragen.
1) Als we iets heraanleggen, is er een mogelijkheid om te toch te verhogen en ervoor te zorgen dat het de stallen niet inloopt? Een betonnen randje, een goot,...?
2) Wat lijkt jullie het beste om het stuk zware klei voor de stal goedkoop en duurzaam aan te pakken? Ik twijfel nu tss Mudcontrol (erg duur, maar kan ik meenemen/verkopen indien gewenst) of toch maar het stuk (laten) betegelen. Echter heb ik niet de kennis en kan ik totaal niet inschatten wat het kost voor 35m² te betegelen. Daarbij wil ik het ook gelijk goed doen zodat het niet verzakt etc na een tijd.
3) De mudcontrol zonder andere ondergrond en/of drainage: Staan die bij regenval ook onder water? Komt de modder erdoor? Ik ben vooral de nattigheid en viezigheid (die hij ook meeneemt in de stal) echt beu.
4) Past een mudcontrol pallet in een vrij grote trailer? Qua hoogte bedoel ik dan. We zouden ze eventueel zelf willen halen, heeft iemand hier ervaring mee?

Wat lijkt jullie de beste optie? Alle tips, bedenkingen en opmerkingen zijn welkom! Ik probeer al maanden tot de beste oplossing te komen, maar zit een beetje met de handen in het haar... Daarbij zijn het mijn ouders die ik moet overtuigen om de uitgaven te doen _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 19:49 



 
Profiel   

Ik zou het laten bestraten. Dus stukje afgraven. Zand er op en bestraten.
Ben je van alles af. Stenen kun je gratis afhalen via marktplaats.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 21:12 



 
Profiel   

Als betonroosters al verzakken? Zou gewoon straatwerk dan wel blijven ligggen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 09:10 



 
Profiel   

Ik zou ook voor bestraten gaan. Maar dan wel goed zand er op en aantrillen.

Alles groeit goed. De zaaibedden geef ik wle extra water nu. Nog even en alles krijgt kleur.
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 10:40 



 
Profiel   

pol013 schreef
Als betonroosters al verzakken? Zou gewoon straatwerk dan wel blijven ligggen?


Dat vraag ik me dus ook af. Of er niet echt veel moet worden afgegraven dan + betonpuin + zand omdat het anders misschien ook snel gaat verzakken... Maar daar heb ik dus geen kennis en ervaring over. De betonroosters zijn ook gewoon echt het laagste punt nu en errond is hoge modder die sowieso wordt afgegraven om dat probleem hopelijk wat te voorkomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 12:45 



 
Profiel   

hiphorse schreef
Ik dacht eerst ooh mooie pp! Toen las ik de tekst...

Dat had ik ook! En toen keek ik nog even beter en toen: oooooooooooww!
Ik vond hem trouwens ook al zo netjes voor een pp :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 14:36 



 
Profiel   

Daihyo schreef
En heel herkenbaar _O-

jup

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 14:37 



 
Profiel   

MOnsera en Lynn-nikita, bedankt voor de plaatjes.

We hebben 2 trekker banden ingegraven en een schuurpaal gemaakt. Moet eigenlijk even foto's maken. Ze doen er nog niks mee :(

De hondjes zijn wel helemaal gek van de banden, dus we laten ze wel staan :)

Het is hier kurkdroog. Heb een slalom pad gemaakt en moest daarvoor wat plantjes en 3 boompjes verplaatsen, dus sproei die nu wel.
Helaas met drinkwater, want de pomp is kapot. We hadden pas 3jr een dab en blijkbaar is hij of kapot gevroren of is er iets op gevallen........geen idee, maar zgan en dus stuk. Wil wel een nieuwe en uit boosheid wilde ik een goedkopere gaan halen, maar denk eerst nog maar even na.

Mooie rozen zie ik voorbij komen. We hebben hondsroos staan, maar nog heel erg jong, dus denk dat die nog 1 of 2jr nodig hebben.
De meidorn slaat beter aan dan de sleedoorn, maar we wachten nog maar even af.

Hoe onderhouden jullie de poel? De wadi staat droog en de poel staat nu wel bijna droog, maar het is precies het diepere deel waar nog water staat achter het gaas en draad zeg maar.
Er groeit veel riet en dergelijke, maar het barst ook van de zachte berk, hazelaar, boswilg en vogelkers. Maar echt vol,vol,vol.

Mooie begraafplek. Ik dacht ook dat het een combi was van begraven op een pp, maar ja, ik zie overal wel mogelijkheden die anders benut worden :)

Volgens mij komen er steeds meer van zulke plekken, maar heb je nog niet erg veel keus. Heb al tegen mn man gezegd; tegen niemand wat zeggen en me gewoon ergens onder de grond duwen, blijf ik dicht bij mn beestjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 18:41 



 
Profiel   

Ik heb ook eindelijk wat foto's gemaakt! Dit is alleen al van een paar weken geleden, maar á la. Het is nog vrij kaal, als in: veel gras en weinig 'aankleding', maar dat komt vanzelf. Wat ik heel leuk vind, is dat sinds we het tijdelijke lint en de prikpalen vervangen hebben voor vaste houten palen en cord, er regelmatig vogeltjes op de palen en cord zitten, zoals zwaluwen, spreeuwen en laatst zag ik een specht (al hoop ik dat hij de palen heel laat :j ). Echt heel leuk!

Als eerste de aanloop naar de paardenplek toe, met schuilstal in aanbouw. Ik verwacht dat ik dit jaar de schuilstal in ieder geval aan 2 kanten dicht kan maken. Afhankelijk van hoe stevig dat is, maken we nog een derde kant wel/niet dicht. Mijn vriend heeft het hele ontwerp op papier getekend en daarna hebben we zelf alles gezaagd en gemeten en in elkaar gezet
[ img ]

Vanuit de schuilstal is er een pad linksaf, met nog een eet- en schuurplek.
[ img ]

En een pad rechtsaf, achter de schuilstal te zien.
[ img ]


Als we het linkerpad op gaan, komen we eerst langs de voerplek. Vorig jaar had ik hier gewoon 2 hooinetten hangen in plaats van deze bak. Wellicht dat ik dat deze zomer ook weer ga doen, maar dat bekijk ik nog.
[ img ]

Dan komen we langs 'de bak'. Nu nog een weitje wat ze als eerste kaal mogen eten. De bak is 30*17m en kan ik uitbreiden naar 30*23m door de track erbij te betrekken en het draad langs de lange kant weg te halen.
[ img ]

Na de bak komt een snuffelhoekje. Hier nog het 'oude snuffelhoekje' toen het in een kleinere hoek lag. Ik heb al een nieuwe snuffelhoek gemaakt, maar nog geen foto van!
[ img ]

Dan door naar achteren, waar een deel is afgesloten ivm de eikels van van de herfst. Heb het nu lang laten groeien, kunnen ze nog wat extra gras eten van de zomer. Tevens dient het grote 'hek' als extra afrastering. De trekker kan hier achterlangs en de handgrepen aan iedere kant kunnen precies naar het houten hek toe zodat de paarden niet weg kunnen, maar de trekker er wel door kan zonder steeds het poortje open te doen :)
[ img ]

Dan hebben we een breed pad met aan het hek ook mogelijkheid tot hooinetten ophangen.
[ img ]

En komen we op het langste pad! Een pad van ongeveer 120 meter en minimaal 5 meter breed. Het is nu nog deels afgesloten om het stroom door te laten maar de binnenomheining. We moeten nog kabels onder de grond doortrekken voor stroom. Voor nu prima. Deze zomer hoop ik dat wel te realiseren.
[ img ]

Aan het einde van dit pad staat een voerbak en is er redelijk wat ruimte om te draaien, liggen, rollen, etc.
[ img ]


Verder heb ik er een 'bar' gemaakt met emmers waar kruiden, mineralen, verrassingen in kunnen. Daar achter een klein hoekje met compost en zonnebloemzaadjes geplant. Plantjes groeide goed, maar ze hebben de eerste er al uit getrokken. Ach ja.. :(:)

Van daaruit loopt er een recht pad naar de schuilstal
[ img ]

Richting de stal
[ img ]

Hier hebben we een klein heuveltje en band liggen. Band ga ik op den duur misschien verplaatsen, maar voor nu prima.
[ img ]

Ze deden er bij mij ook niks mee. Nu ik het soms tijdens het spelen/trainen mee pak gaan ze er wel eens op staan als ik in de buurt ben: kijken of ze wat lekkers kunnen verdienen <3
[ img ]

En een meer recente foto, genomen uit de koeienstal door mijn vriend. Samen slapen <3
[ img ]


En we zijn begonnen met het aftimmeren, of de voorbereidingen daarvoor! De rechterzijkant en achterkant gaan sowieso dicht. Linkerkant afhankelijk van stevigheid, anders gaat die helemaal open om onderdoor te lopen. En rechts de kast. Zo fijn als alles dichtbij de paarden is! *\o/*
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 21:53 



 
Profiel   

Veel potentie zeg. Mooie plek.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 00:54 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 360 van de 407 [ 10157 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 357, 358, 359, 360, 361, 362, 363 ... 407  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen