het paarden aan huis topic deel 9

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sas27

Berichten: 588
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Braamt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 13:21

joyce83 schreef:
Grrr. Oudje is weer heftig verliefd op onze hengstige dame. 30 jaar, ruin al jaren en dan nog erop springen... haar aflebberen en alles.
Zei laatst nog tegen man dat het zo goed ging. Dat is fijn kunnen ze tenminste met warm weer samen staan en kunnen ze beide schaduw opzoeken...

Hou niet van dat erop springen, kinderen in de straat die alles zien... Guus haar rug zit ook snel vast. Voordeel is wel dat zijn zaakje eindelijk eens schoongemaakt kon worden. :+


Sorry als ik iets post wat al gepost is, maar Monnikspeper voeren heeft bij mij er voor gezorgd dat mijn ruin niet meer op mijn merrie springt.

Lynn_Nikita

Berichten: 25456
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 17:32

Belker schreef:
Wel bij gelezen maar ook moe dus weinig reactie.
DP, fijn dat het hooi gratis is en je paardenspaarpotje wat gevuld is. :D
Balen van Goldenrose, ik ga voor je duimen.
LN, jeetje wat een verandering, hopelijk blijven er nog wat bimen staan. Anders zelf eetbare struiken planten?



Er zijn al 3 esdoorns om, joehoeee, daar ben ik wel blij mee
Ik heb al struiken, 50 meter haag wilgen, druif, fruitstruiken 2 appel en 1 perenboom maar dat is allemaal 1 a 2 jaar oud pas. Die eiken zijn 70 jaar oud en rond de 25 meter hoog, iets meer schaduw dan mij ielige fruitboompje

Belker

Berichten: 15301
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 17:53

Dat is wel jammer ja. Hier staan ook veel eiken, die in onze tuin is ouder dan 100 jaar. Elk najaar met blad en eikels verfoei ik ze, maar nu staan ze er zo graag onder, dat is echt fijn.

DubbelFun

Berichten: 88662
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 18:00

Dat is ook het enige waar de eiken hier langs de weg goed voor zijn; schaduw als het op de PP bloedheet is. Maar de dagen dat ze niet op de PP kunnen vanwege eikels en blad zijn eerder te tellen in maanden dan in dagen en winnen het big-time van de hete dagen dat ze er nu 'verplicht' in de schaduw staan.

boemel

Berichten: 8387
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 19:58

Fijn dat hooi DubbelFun.

Ach, das balen Belker.
Ga je zondag cancellen?

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 22:06

Bedankt voor jullie reacties.. ga sowieso wel gebruik maken van deze overstap naar de bekapper. Deze man leidt ook mensen op om te bekappen en geeft daarin cursussen en mijn vriend zegt al jaren dat hij dat wil leren. Dus ergens ook een mooi moment voor hem om dan (na de verbouwing :+) in actie te komen.

Zit alleen even te denken wat ik tegen de hoefsmid ga zeggen. Niets laten horen vind ik ook een beetje stom := .

Duopenotti toppie dat al je hooi is verkocht en daarmee de paarden lekker kunnen eten dit jaar. Ga je nog een snede doen dit jaar? Of gebruik je dat land nu voor weiden?

Een weekje leuke dingen is ook wel eens lekker Belker en zo te lezen zit jij niet stil :P sportief hoor!!

Malenka schreef:
Stephanie, dat klinkt als een smid die heel traditioneel bekapt alsof er nog ijzers onder moeten. Als je paarden op blote voeten staan geeft dat altijd problemen helaas. Ik zou de overstap op basis van deze informatie dus wel maken.

Ja wellicht… ik had haar er wel eens subtiel naar gevraagd maar kreeg toen niet echt een duidelijk antwoord als ik er achteraf nog eens over nadenken.

Dit is voor/na situatie ziet er toch best anders uit…:

Afbeelding

Afbeelding

Belker

Berichten: 15301
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 22:31

Ik zou idd bij de nieuwe blijven.

Ja even rust kan geen mwaad, wel voor haar omvang……. Ze groeit dicht, dat is minder.

DuoPenotti

Berichten: 29429
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 08:19

Staphanie
Mooi moment voor overstappen dan.
Maar idd altijd moeilijk om op te zeggen.

Ja mocht het gaan regenen en groeien dan komt er ook een 2e snede.
De paarden zelf hebben niet alle gras nodig.

Solleke_Noah

Berichten: 11077
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 08:48

Lynn_Nikita schreef:
Belker schreef:
Wel bij gelezen maar ook moe dus weinig reactie.
DP, fijn dat het hooi gratis is en je paardenspaarpotje wat gevuld is. :D
Balen van Goldenrose, ik ga voor je duimen.
LN, jeetje wat een verandering, hopelijk blijven er nog wat bimen staan. Anders zelf eetbare struiken planten?



Er zijn al 3 esdoorns om, joehoeee, daar ben ik wel blij mee
Ik heb al struiken, 50 meter haag wilgen, druif, fruitstruiken 2 appel en 1 perenboom maar dat is allemaal 1 a 2 jaar oud pas. Die eiken zijn 70 jaar oud en rond de 25 meter hoog, iets meer schaduw dan mij ielige fruitboompje


even snel tussendoor: normaal gezien mogen ze deze echt niet kappen zonder kapvergunning. En tenzij de veiligheid in gevaar is, lijkt me dat ze niet zo snel een kapvergunning voor gezonde eiken zullen krijgen? Misschien even signaleren bij de gemeente of ANB (agentschap voor natuur en bos). Of langs je neus weg aan de buren vragen of het makkelijk was een kapvergunning te krijgen..

Zou zonde zijn als alles om gaat!

Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 09:10

Stephanie, gewoon zeggen hoe het is: je hebt een smid gevonden die beter bij jou en je paarden past. Zo ver ik weet zitten de smeden momenteel niet verlegen om werk, dus hij kan jouw 'gat' vast ook zo opvullen

DubbelFun

Berichten: 88662
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 09:19

@stephanie: wat Maartje zegt.

Het is hier bewolkt, wel eens lekker. De temperaturen voor het weekend wordt ik iig niet blij van.

DuoPenotti

Berichten: 29429
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 09:53

Solleke_Noah
Ook wel per gemeente anders.

In onze gemeente mag elke boom gekapt worden zonder vergunning als hij niet op de groene lijst staat.
Nu zal een oude eik daar natuurlijk snel op staan.
Maar hier hebben we diverse bomen staan, maar 1 linde is maar een boom die op de groene kaart staat.

In onze vorige woonplaats moest je elke boom aanvragen.


df hier nu ook bewolkt, vind ik ook niet erg
En als ik een 3 zie staan word ik meestal niet zo blij...

Lynn_Nikita

Berichten: 25456
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 11:12

Citaat:
even snel tussendoor: normaal gezien mogen ze deze echt niet kappen zonder kapvergunning. En tenzij de veiligheid in gevaar is, lijkt me dat ze niet zo snel een kapvergunning voor gezonde eiken zullen krijgen? Misschien even signaleren bij de gemeente of ANB (agentschap voor natuur en bos). Of langs je neus weg aan de buren vragen of het makkelijk was een kapvergunning te krijgen..

Zou zonde zijn als alles om gaat!


Er is geen vergunning, dat weet ik hebben ze gezegd
Bos gaan ze pas na broesseizoen maar het kappen vooraan waar de loods zou komen is op 2 bomen na is u al kaal. ben ik wel blij mee want daar had i alleen maar last van en bijna allemaal Esdoorn
Verraden ga ik niet ik woon er hopelijk de komende 30 / 40 jaar nog naast dus ik hoop dat alles in overleg kan.

Dais_

Berichten: 4026
Geregistreerd: 06-03-05

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 11:23

Je kunt beter maar op goede voet staan met je buren, daar heb je inderdaad veel meer aan. Hopelijk komen jullie er uit op een goede manier.

Weet je of ze er ook paarden willen gaan houden naast jullie?

MarjanB

Berichten: 16434
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 11:26

Ben wel blij dat m’n buren op meer dan 150 meter zitten aan beide kanten :+ als je schaduw gaat missen kan je natuurlijk zelf ook nog wat aanplanten.

Vandaag ga ik de kittens ophalen :D straks even ruimte maken in de schuur waar hun tijdelijke hok komt te staan zodat ze niet gelijk kunnen ontsnappen. Hoop dat ze het net zo leuk vinden als ik _O-

Lynn_Nikita

Berichten: 25456
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 11:55

Ja ook paarden, er komt een weiland en rijbak op die plek vandaar dat alles omgaat. Is nu een wijngaard, tennisbaan en bos

Zelf aanplanten ben ik al 2 jaar aan het doen maar er is wel een verschil tussen bomen van 70 jaar oud en fruitbomen en hagen die pas 1 en 2 jaar staan. Ik moet nog iets meer geduld hebben
Leuk, kittens, je kreeg er 3 toch?

Balko

Berichten: 1137
Geregistreerd: 11-08-07
Woonplaats: Gelderland

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 12:02

Een buur die meteen verlinkt bij de gemeente weet in iedergeval zeker dat die in de toekomst niet fijn meer in de buurt ligt :').

Praat met elkaar dan kom je er vast zeker uit.
En wat je zelf oom zegt, jij hebt er overlast van dus zij zelf waarschijnlijk ook.
Fijn dat ze weg zijn!

Hier gisteren met de 3 mini’s naar de dierenarts geweest. Zo schattig.
Ik wil ze ook graag in de schuur, maar vind ze eigenlijk nog te klein ivm de steenmarter….

Afbeelding

Gisteravond mooi plaatje van mn dame :')

Afbeelding

Solleke_Noah

Berichten: 11077
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 12:06

Haha, ik ben super coulant naar onze buren en we hebben een goede band, maar ik ben inderdaad wel "streng" als het aan komt op het beschadigen van natuur. Met open vizier hoor :D leg gewoon uit waarom het belangrijk is (inderdaad bv buiten broedseizoen) en meestal kan je dan wel tot een overeenkomst komen waar iedereen zich in kan vinden.

Vind dat er soms iets te gemakkelijk gedacht wordt over het "leegtrekken van tuinen" (zoals ik hier op bokt lees).

DuoPenotti

Berichten: 29429
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 12:18

Leuk, allemaal kittens!
Kom maar door met de kitten spam!!


Hier zou het volgens br nu matig regenen. Meer dan 3 druppels op de stoep zie ik nog niet

Wel l.llig voor wie hooi af heeft liggen en waar het nu wel regent, dit had hij niet voorspeld

Hier staan alle bomen nog, vind ze veel te mooi.
Maar 1 berk is nu dood en 2 andere zijn dit jaar wel in blad gekomen maar zien er wat treurig uit...
Geen verstand vanw at daar nu mis mee is

MarjanB

Berichten: 16434
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 12:20

Oh ja zeker! Daarom hebben we het achter de schuur lekker rommelig gelaten. Fijn voor de beestjes :D ze verklaren me hier in de buurt ook voor gek met m’n track en m’n bomen en struiken in de wei _O-

Ga twee kittens halen. Een rode en een cypers

En idd hier ook paar spetters, blij dat het hooi al binnen is

Solleke_Noah

Berichten: 11077
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 12:26

Zo leuk al die kittens in het topic <3 word er alleen wel hebberig van :')

Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 12:34

DuoPenotti schreef:
Hier zou het volgens br nu matig regenen. Meer dan 3 druppels op de stoep zie ik nog niet

Wel l.llig voor wie hooi af heeft liggen en waar het nu wel regent, dit had hij niet voorspeld

Hier dus |( Wij zouden het morgen binnen halen, dus ik kijk de regen nu weg

DuoPenotti

Berichten: 29429
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 12:36

|( echt heel rot.... gelukkig wel veel mooie dagen er achteraan dat het weer kan drogen. maar toch

DubbelFun

Berichten: 88662
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 12:36

Kittens zijn idd leuk :) Drie verschillende kleurtjes ook.

Hier soms wat zon, maar de bewolking wint het nog.
Overigens zag ik net met uitmesten ook dat de mestpunt wel 40 cm is ingeklonken. Het laag aan de linkerkant al tegen de bovenkant aan en nu dik 40 cm er onder.

@DP: dat is wel zonde van het hooi zeg.

Lynn_Nikita

Berichten: 25456
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 12:36

Ik heb gisteren alle struiken water gegeven, en echt ELKE keer als ik dat doe gaat het de dag erna regenen. Juist... het regent nu weer.
Een goede vriend is aan het verbouwen en die heeft geen dak op de keuken en badkamer, oeps....

Wat een leuke kittens!!