Bezem, mestvorken achter slot en grendel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Bezem, mestvorken achter slot en grendel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-23 18:35

Heeft iemand een idee van een systeem waarmee ik mijn bezem, mestvorken en mestboy zó mee op kan hangen, dat het met een slot dicht te doen is? Ik heb mijn spullen direct naast de uitloop van mijn stal staan, gewoon tegen het hek geleund. Maar ik wil het nu zo op gaan bergen, dat niemand ze meer zonder mijn toestemming kan gebruiken.

Na 5 keer in de groepsapp van stal te hebben gewaarschuwd dat mijn spullen NIET gebruikt mogen worden (de stal heeft kruiwagens, mestvorken, bezems, scheppen staan voor algemeen gebruik) , krijg ik net te horen (van degene die ze wel mag gebruiken omdat ze mijn stalletje regelmatig uitmest) dat er wéér een mestvork verdwenen is. Of het komt kapot terug en niemand heeft het gedaan, of het is verdwenen en ik kan me de pleuris zoeken naar mijn eigen spullen. Ik ben er klaar mee. Heel kinderachtig, maar mijn kruiwagen gaat letterlijk aan de ketting. En nu nog iets zodat mijn spullen-met-steel niet meer meegenomen kunnen worden. Ideeën zijn heel welkom!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Bezem, mestvorken achter slot en grendel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 18:38

Misschien kun je alles waar een steel aan zit bij elkaar bundelen en er een slotje (koordslot?) doorheen te halen? Harken en bezemstelen hebben meestal al een ophanghaakje (of een gaatje door de steel), daar zou je prima een slotje of een koord doorheen kunnen doen.

Beauty26
Berichten: 2036
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 18:39

Oscar schreef:
Misschien kun je alles waar een steel aan zit bij elkaar bundelen en er een slotje (koordslot?) doorheen te halen? Harken en bezemstelen hebben meestal al een ophanghaakje (of een gaatje door de steel), daar zou je prima een slotje of een koord doorheen kunnen doen.


Dit was idd ook mijn gedachte.

DuoPenotti

Berichten: 29454
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Bezem, mestvorken achter slot en grendel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 18:50


Hutcherson

Berichten: 7349
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 18:52

Anders even een randje maken met planken waar je de onderkant inzet en dan een beugel of ketting over de steel heen. Dan moeten ze veel moeite doen om het te pakken.

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 19:00

Oscar schreef:
Misschien kun je alles waar een steel aan zit bij elkaar bundelen en er een slotje (koordslot?) doorheen te halen? Harken en bezemstelen hebben meestal al een ophanghaakje (of een gaatje door de steel), daar zou je prima een slotje of een koord doorheen kunnen doen.

Dit is een goede.
Zo kun je ze ook aan elkaar maken.

Mars

Berichten: 33262
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Bezem, mestvorken achter slot en grendel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 19:06

Wat Oscar zegt, en anders kun je wellicht even een simpel oogje in je stelen draaien mochten jouw stelen geen gaatje/haakje hebben. Of klein gaatje in de stelen boren en een koordslot doorheen halen zodat ze allemaal aan elkaar vast zitten.
Ik denk dat je met zo'n simpel paracord, wat handige knopen en een hangslotje ook al een eind komt.

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-23 19:07

Een kast gaat het niet worden. Geen ruimte voor, en ik wil de zijkant van de paddock niet dichtbouwen. Ik denk ook niet dat de stalhouder kasten wil hebben buiten op het terrein.
Alles bijelkaar bundelen is zeker een mogelijkheid, dan hoef ik alleen een "oog" te maken aan de gladde (bezem)stelen. Het idee van Hutscherson heb ik even doorgestuurd naar een vriend die handig is met hout, kijken wat zijn mening is over een simpel systeem hierop gebaseerd.

Dat ging snel, ben al goed geholpen hiermee!

Hutcherson

Berichten: 7349
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Bezem, mestvorken achter slot en grendel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 19:10

Ik zag laatst ook dat ze bezems etc in een pallet hadden gezet. Dus pallet op zn kantje, en dan alles erin gezet. Misschien is daar nog iets op te verzinnen met een extra beugeltje aan de bovenkant om de doorgang te versmallen met een slotje dat ze de spullen er niet uit kunnen halen.

noviceh

Berichten: 4782
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 19:35

Of je zet op alle stelen een handvat, daar kan je makkelijk iets doorheen halen om het spul te bundelen of op slot te zetten.

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-23 20:06

Een handvat op elke steel zetten is ook een goed idee!

Wordt dan waarschijnlijk toch een kettinkje door alle stelen halen en aan de buis van de paddock vastmaken. Niks ingewikkelds, gewoon een cijferslotje erop. Dat kan ik ook gewoon morgen al realiseren... top!

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Re: Bezem, mestvorken achter slot en grendel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 20:42

Ik had op mijn vorige stal gaatjes geboord in de steel, daar een staaldraadje doorheen en dan door alle lusjes een andere staaldraad en daar een slotje aan.

wyoming

Berichten: 2504
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 20:51

Ik had gewoon een oog op mijn stalwand en een ketting er strak om de stelen heen met een cijferslot. Als het los stond kon ik altijd op zoek naar mijn eigen spullen, zo konden ze het niet zo snel meenemen en bleven ze er vanaf.

Erg irritant als het nodig is.