Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 47 van de 353 [ 8804 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50 ... 353  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

het paarden aan huis topic deel 9

 
Profiel   

@boemel, moeilijk dat dubbele gevoel. Misschien is er al over gesproken/gedacht maar zou het geen optie zijn om haar tijdelijk op de pijnstilling te zetten om de vicieuze cirkel van pijn/stress te doorbreken?
Dat ze weer vertrouwen in haar lichaam terug krijgt.

@Maartje, pittige klus! Helaas zit je toch nog een uur rijden van mij vandaan anders had ik ook wel iets van je willen overnemen.

Knap dat je jongste al op kamp durft! Mijn dochter zit ook in groep 3 maar zij zou dat wel spannend vinden geloof ik!


Eng idee van de wolf zo dichtbij. Je leest en hoort het steeds meer.
Hoe lang zal het duren voor er een mens gepakt wordt...?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 08:28 



 
Profiel   

In Italie de afgelopen 2 maanden al 3 keer, inclusief kind.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 08:31 



 
Profiel   

Ik vind de wolvenkwestie ook heel lastig. Heb nu een hele mooie grote schuilstal en ik vind dat ze het geweldig doen op 24/7 buiten met beschikking tot de schuilstal.
Maar als de wolf ook hier langs komt vind ik ze met de huidige opzet onvoldoende beschermt.
Dus we zijn nu bezig met uitpuzzelen hoe we nette noodstallen gaan opzetten zodat ze binnen kunnen als het moet. Aan de ene kant sowieso best nuttig natuurlijk maar aan de andere kant best zuur om 5-10k uit te gaan geven voor stallen die je eigenlijk niet hoopt te gebruiken. De paddock aan de schuilstal wolfwerend maken heb ik ook aan gedacht, maar ik heb er eentje die bij paniek zelf door de draden heen gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 08:51 



 
Profiel   

Ik heb hier ook een prachtige schuilstal.
Daar hebben ze ook bijna 4 jaar 24/7 ingestaan.
Maar mijn merrie kreeg toen pollen allergie en ging dat niet meer.
Ondertussen doet ze het weer zo goed dat ik denk zal ik ze weer 24/7 buiten zetten?
Maar ook met een wolf in de buurt denk ik. Laat maar. Ze zijn in de nacht binnen nu zo gewend.

Maar het is toch erg dat het zo voortaan moet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 09:04 



 
Profiel   

Ik sta er ook dubbel in (de wolf); áls ik ze op stal zet moeten ook de bovendeuren dicht anders heeft het nog geen zin en dan staan ze in de winter van 9 tot 4 uur buiten en de rest opgesloten op stal ;(
En dat vind ik niet bepaald paardwaardig. Ik moet er met deze temperaturen trouwens niet aan denken, de stallen zijn ook bloedheet en geen windje om af te koelen.
Ondanks dat mijn perceel niet zo groot is is het wel moeilijk om wolfwerend dicht te krijgen gezien de ligging van de mestput en de toegangshekken. Dan wordt het hier een gevangenis.
Dus ik hoop maar dat de hertjes/zwijnen op de hei er nog in voldoende mate blijven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 09:16 



 
Profiel   

Ik heb beide. Zowel schuilstal voor overdag als stallen voor de nacht. Nog voor dat hele wolvengedoe heb ik ze wel periodes buiten gehad in de zomer maar na een aantal weken komt er onrust, het kost ze te veel energie. Op stal komen ze beter tot rust. Die behoefte hebben ze. Dat maakt het nu wel makkelijker om het zo te houden.

Maar ik vind het zuur voor een ieder die flink heeft geïnvesteerd in een mooie paardvriendelijke plek

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 09:17 



 
Profiel   

Ik heb ze járen 's nachts op stal gedaan 'omdat dat zo hoorde'... ben ik eindelijk 'om' krijg je dit ;(

Net eerst maar een zakje Zero wezen halen voordat het in de auto helemaal een oven is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 10:31 



 
Profiel   

Karin_deB schreef
Knap dat je jongste al op kamp durft! Mijn dochter zit ook in groep 3 maar zij zou dat wel spannend vinden geloof ik!

En dan te bedenken dat hij vrijdag pas 6 wordt := maar zijn broer zit in groep 4, dus ze waren samen. En ze slapen op school dus bekende omgeving. De juf zei dat ze hem nog nooit zo enthousiast en uitbundig had gezien, dus ik geloof dat het wel goed zat :+

Wat betreft de wolven, ik ga niets wolfwerend zetten, want daar geloof ik niet helemaal in. En ook niet ‘s nachts binnen, want je hoort tegenwoordig ook genoeg aanvallen overdag. Dus wat kun je dan nog doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 11:50 



 
Profiel   

DubbelFun schreef
Ik heb ze járen 's nachts op stal gedaan 'omdat dat zo hoorde'... ben ik eindelijk 'om' krijg je dit ;(

Net eerst maar een zakje Zero wezen halen voordat het in de auto helemaal een oven is.



Wat is een zakje zero? :o?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 12:20 



 
Profiel   

@belle: paardenmuesli. Ze doen het er goed op
https://www.mijten.be/nl-nl/hippalgo-zero-vp%20115%2020

Al is mijn voerboertje er wel wat goedkoper mee :oo ipv van die 27 betaal ik 24 €

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 12:26 



 
Profiel   

Hier is nu 1 keer een wolf in het dorp gesignaleerd. Maar heb zo het vermoeden dat Brabantse boeren ingrijpen als er 1 zich hier vestigt. :+

Heb nu ook niks wolf proof en vraag me ook af of dat echt werkt.

Kittens doen het goed en lopen nu overdag los in stal. Ze waren al buiten gewend dus moet ff kijken wanneer is dat aan durf. Ze vinden me gelukkig wel erg leuk.

Sproeien doen we nu elke avond in de tuin want alles nieuw aangeplant en ingezaaid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 12:34 



 
Profiel   

@marjan: bij stalkatten is het idd wel handig als ze handmak zijn, anders heb je halfwilde katten die je niet te pakken krijgt als je er eens iets mee moet (DA oid).

Ik heb hier de paarden maar op de PP eten gegeven (in de netten), want daar staat het langst de schaduw. Jasmijn vind netten maar niets en die heeft notabene het kleinste bekkie :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 12:41 



 
Profiel   

Jasmijn is waarschijnlijk gewoon ongeduldig :+

Tam zijn de wel :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 17:01 



 
Profiel   

Ahhhh, die pootjes :)

Poes deed dat hier ook toen ze zo klein was, ook maar snel afgeleerd :)

Mijn doucheje is af, ben benieuwd hoelang het blijft zitten... Het bruine is pvc click laminaat en het grijze is zeil/vinyl. De handdoek lijkt oranje door de flits, maar is precies het bruine van de achterwand.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 17:09 



 
Profiel   

Wij hebben het erf wolfwerend gemaakt. Zal morgen eens wat foto’s maken. Draden op 2 meter hoog, tig boven elkaar en ook in de breedte. Hekwerk voor de schuilstal lijkt op dat van een dierentuin incl. scherpe punten erop, echt te idioot voor woorden. Er zitten duizenden euro’s in, maar hopelijk gaan we in ieder geval een deel terug krijgen. De paarden staan 24/7 buiten op PP, maar gaan nu rond schemer naar voren zodat ze een stukje Paddock en schuilstal hebben.

Het slaat helemaal nergens op waar ze mee bezig zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 18:45 



 
Profiel   

Ik vind het wolvengedoe ook best spannend.
Ben blij dat de paddock zo dicht bij onze slaapkamer is en dat ik licht slaap.
Ik heb een scherp stuk gereedschap op een lange steel naast de paddock.
Ik sla 'm kapot als ie aan de paarden komt. Tot zover mijn agressiviteit :D

Het is hier 31 graden en beide weides hebben gelukkig schaduw. Iets waar geen van de paarden gebruik van maakt :D .

Ik lig onder de terrasoverkapping op de loungebank te werken.
Had vandaag een trouwshoot. Mooi bruidspaar, maar phoe wat was het warm. Ben aardig stuk nu. Dus, ik ben liggend de foto's aan het bewerken :D

Onze kittens zijn een kruising Ragdoll x Bengaal. Ze hebben net even wat meer intelligentie dan onze andere katten.
Apporteren doen ze als de beste. Ze leggen het balletje netjes terug in mijn hand.

Ik heb een professionele puntenslijper, die ze heel interessant vinden. Ik liet ze zien hoe je moet draaien en prompt doen zij het ook. Echt heel schattig <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 19:02 



 
Profiel   

Katten die je echt iets kan leren zijn leuk.
Ik wil niet weten hoe heet het hier in de paddock is. De pp is nu voor de nacht afgesloten; bloedheet zonder schaduw iig. De waterbak was sneller vol dan ik mijn rondje mestrapen gedaan had. Boon stond er naast te eten en kreeg natte voetjes... ze liep niet eens weg :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 19:37 



 
Profiel   

Karin, je vroeg naar pijnstilling. Die heeft ze gehad. Het heeft wel doorbroken dat ze het weer leuk vindt om een aai te krijgen en een halster om wil, maar goed met pijnstilling kan je niet eindeloos doorgaan.

De behandeling van de (uitgebreid) fysio heeft haar goed gedaan. Ik heb haar nu 2x 10 minuten gelongeerd en dat doet ze braaf en dat doet haar zichtbaar goed, omdat ze nu eenmaal graag werkt.

En toch scheurde ze net als een bezetene de paddock op. En wel om de reden dat het waait en de takken van de boom bewegen. Dat is echt paniek bij haar.

De injectie zal nog ca 3 weken doorwerken en dan ben ik ook al 3 weken aan het longeren. De tijd zal het leren. Als ik zie dat ze niet meer happy is of een gevaar wordt voor zichzelf of anderen, dan is het een keer genoeg geweest. Dat is nu nog te vroeg.

Iemand vroeg of ze pijnvrij is. Nee, vast niet. Dat ben ik ook niet. Het gaat erom of ze happy is. Dat is ze doorgaans wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 19:51 



 
Profiel   

Wij wonen in Brabant en hier gelukkig nog geen wolf, mijn erf zo afzetten als een dierentuin zie ik eigenlijk niet zitten, maar ik wil mijn dieren graag wel veilig buiten hebben.

Wij krijgen over 2 weken de sleutel en moeten alles nog afzetten maar in eerste instantie zal het gewone afrastering worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 08:35 



 
Profiel   

Ik heb meer last van de paardenluisvlieg dan de wolf...... mijn hemel wat een paniek en drama is dat. Gisteren tot 3x toe pony finaal over de zeik. Non stop rennen en slaan. Echt niet gezond met deze temperaturen (en op haar 32e).

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 09:00 



 
Profiel   

Ow die beesten zijn ook erg, omgeving Veluwe of waar zit je?

Ik had 3 jonge merries uit Frankrijk binnen gekregen en die zaten ook helemaal onder onder de staart en tussen de uier. Ze reageerden er totaal niet op maar wat zijn die hardnekkig om dood te krijgen

Net een rondje bos gereden, de dazen beginnen nu ook te komen, 4 kapotgeslagen dus het was nog te doe maar tot vorige week zag ik er geen 1

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 09:03 



 
Profiel   

Hier nog geen herteluisvlieg en dazen gezien... afkloppen.
Nu eerst maar gaan uitmesten voor het daar weer tropisch wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 09:50 



 
Profiel   

Hier helaas al wel dazen, kaat komt een paar keer per dag vanuit de wei naar stal gegaloppeerd omdat ze een daas heeft :') wel goed voor dr dikke lijf..

Ik moet ook aan de gang want anders wordt t niks. Had net lekker aardbeien met yoghurt dacht ik. Bleek ik vegan yogurt te hebben en die smaakte heel gek bij m’n aardbeien _O- weer een deceptie rijker

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 10:02 



 
Profiel   

Veluwe ja.
Dazen zitten er ook wel, maar dat geeft gelukkig minder blinde paniek (en die kan je doodslaan).

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 10:03 



 
Profiel   

Die herteluisvlieg kennen wij gelukkig hier niet en hopelijk blijft dat zo.
Dazen wel al weer gezien, maar de dekens zijn nog niet nodig.

Hier net de hooibalen opgehaald.
Was met groot materieel, dat zijn we niet gewend dat iemand alles in 1 keer meeneemt.
Ik hou er wel van omdat te zien zo dat grote speelgoed.
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 10:07 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 47 van de 353 [ 8804 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50 ... 353  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen