Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 70 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Woning kopen met veengrond?

 
Profiel   

Je kunt ook een bod doen onder voorbehoud van bouwtechnische keuring :)*
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 16:21 



 
Profiel   

lies schreef
Je kunt ook een bod doen onder voorbehoud van bouwtechnische keuring :)*
Klopt maar ik vind het wel bijzonder dat er een datum wordt genoemd waarop een bod moet worden uitgebracht, tenzij dat het een verkoop is via een inschrijving bij een notaris of iets dergelijks. En dat het dan via gunning gaat of naar de hoogste bieder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 16:56 



 
Profiel   

Bij ons is het ook een beetje zo gegaan.

Woensdag kwam dit huis op funda en belden we gelijk. Helaas waren er geen bezichtigingen mogelijk, alleen kijken tijdens de open dag die vrijdag of maandag.
Mijn man kon geen vrij krijgen, dus we zijn zondag samen gaan kijken en rondje gelopen. Midden in de zomer en vrij rustig, maar je moet wat.

Het was voor de ergste huizen gekte, maar we hadden wel al wat huizen voor Jan L*l bekeken.

Op maandag ben ik weer hierheen gereden om binnen te kijken tijdens de open dag. Het was echt druk en voor woensdag moest het bod binnen zijn.
Ik heb toen dinsdags een bod uitgebracht met gunstige voorwaarden.

Op donderdag of vrijdag hoorden we dat wij het waren geworden. Mijn man was dus nooit binnen geweest. Hij zag het huis toen we de sleutel kregen ruim 2 maanden later.
Ons huis moest toen ook nog verkocht worden.
We wilden wel wat verbouwen, maar dat is compleet uit de hand gelopen en een grote verbouwing geworden :)

We hadden wel eerder in de omgeving gewoond en paarden in pension gehad en kende wel wat mensen met paarden hier in de omgeving. Heb echt puur de plek en op gevoel gekocht. Hadden al veel bekeken en dit was voor ons wel DE klik. De rest kan je aanpassen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 18:51 



 
Profiel   

Ik vind het nog al wat om op die manier een huis te kopen superpony, het is geen halfje brood. Je kunt dan echt voor enorme verrassingen komen te staan die heel erg veel geld kunnen gaan kosten en dan is je buffer snel verdwenen en is er geen ruimte meer voor de dingen die je zo graag wilde gaan doen. Gelukkig is de gekte er wel een beetje van af voor diegene die nu aan het rondkijken zijn wat betreft geen bezichtigingen meer in kunnen plannen en dat de huizen nu langer te koop staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 07:31 



 
Profiel   

In de onze prijsklasse is helaas niet veel te vinden met onze eisen helaas. Meerdere keren bezichtigen is vaak niet mogelijk en bij veel huizen waar we voor bellen is het überhaupt al niet meer mogelijk om te komen kijken en dan staan ze echt nog niet lang online (soms nog maar een paar dagen). Ook als je 6x gaat kijken kun je nog voor verrassingen komen te staan. Vooraf een bouwkundig onderzoek laten doen is gewoon niet realistisch, bieden onder voorbehoud van gaan we ook zeker doen uiteraard. Ik zou natuurlijk ook het liefst 20x heen gaan en er een paar maanden over nadenken maar zo werkt het gewoon niet. Voor jou 20 anderen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 09:36 



 
Profiel   

Hoezo is vooraf een bouwkundig onderzoek laten doen niet realistisch? Ben je nog wijzer geworden door te bellen met de gemeente?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 11:36 



 
Profiel   

Tinkels schreef
Ik denk dat het echt te weinig is om paarden op te houden als je ze ook nog wat gras wilt laten eten.
Gras is altijd zomaar op :)

Ik zou persoonlijk verder zoeken.

Of kom naar friesland ;) https://www.funda.nl/koop/wijnjewoude/h ... utewei-50/ hier is zandgrond


Wat een huis, prachtige plek!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 11:57 



 
Profiel   

meggiemeg schreef
Ik vind het nog al wat om op die manier een huis te kopen superpony, het is geen halfje brood. Je kunt dan echt voor enorme verrassingen komen te staan die heel erg veel geld kunnen gaan kosten en dan is je buffer snel verdwenen en is er geen ruimte meer voor de dingen die je zo graag wilde gaan doen. Gelukkig is de gekte er wel een beetje van af voor diegene die nu aan het rondkijken zijn wat betreft geen bezichtigingen meer in kunnen plannen en dat de huizen nu langer te koop staan.


Je kan altijd voor verrassingen komen te staan. Dit huis is ook van 1913, dus we hadden wel een verbouwing ingecalculeerd. Je weet natuurlijk wel of je een kant en klaar huis koopt of verwacht dingen tegen te komen.

Zoals jij denkt, denk ik totaal niet, dus dat is ook heel persoonlijk.

Hebben wel vaker huizen gekocht en vorige ook flink verbouwd. Minder tegen gekomen qua technisch, maar wel weer andere zaken die je pas kan weten als je ergens echt woont.

Toen wij kochten werd afspreken voor bezichtigen steeds lastiger. Hadden we nog langer gewacht, waren we wel in de gekte beland. Voor ons huis; 30 kijkers op de open dagen en 15 biedingen.
Er kwamen zelfs mensen voor iemand anders kijken die zelf ook niet konden komen.

Het mag duidelijk zijn dat TS verder af woont en ook een bepaald budget heeft. Dan is de keuze gewoon niet reuze.
Zo een kans voorbij laten gaan betekent dat je OF voorlopig niks meer tegenkomt, OF het is NOG minder, OF het wordt een duurder huis.

Iedereen roept dat de gekte eraf is, maar koop maar iets..........Dat is nog steeds niet altijd 1,2,3 gedaan en ligt er ook aan waar je iets zoekt, wat je zoekt en in welk budget.

Daarbij, hoe wij het hebben gedaan is natuurlijk onze keus. Het is niet zo dat mijn man niet weet dat ik alleen ga kijken. Dat beslis je zo samen en was voor ons prima en is nog steeds prima.
We zijn alleen wat meer los gegaan op het verbouwen dan gepland, maar ook dat is ene eigen keus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 12:48 



 
Profiel   

beestenfreak schreef
Vooraf een bouwkundig onderzoek laten doen is gewoon niet realistisch,

Ik zou geen huis op het veen kopen zonder keuring hoor.
Hier blijken al meerdere huizen verrotte palen te hebben en dan is het een kwestie van tijd voordat de boel gaat verzakken.
Als je geluk hebt kun je ze gedeeltelijk vervangen (betonnen kop erop) of chemische palen erbij laten zetten (maar die kosten zijn best groot), maar hier zijn nu 3 huizen verkocht die volledig vervangen moeten worden. Herstel gaat nl duurder worden dan nieuwbouw.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 14:06 



 
Profiel   

Toen wij hier kwamen wonen en begonnen met verbouwen, zei een buurman; dat huis wordt al jaren zo in gewoond.......
Zou het niet verkocht zijn, was er nog vele jaren zo in gewoond. Dat er iets aan mankeert, zegt niet altijd dat je er ( gelijk ) iets aan moet doen.

Het is vast beter, maar niet altijd en overal haalbaar. Er staan heel veel huizen nog rechtop die prima bewoonbaar zijn.
Dan moet je er bij denken; kan ik eventuele problemen in de toekomst aanpakken? Of wil ik hier altijd en eeuwig blijven wonen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 14:14 



 
Profiel   

Lieve mensen, ik waardeer jullie kritische blik enorm maar uiteraard gaan we geen huis kopen zonder bouwkundige keuring. Het hele idee achter een bod uitbrengen onder voorbehoud van een bouwtechnisch onderzoek is toch dat je je nog kunt terugtrekken mocht er iets ernstig mis zijn met de woning? We kunnen niet elk huis waar we interesse in hebben laten keuren voordat we een bod uitbrengen, ik laat mijn geld liever opvreten door de paarden :+ De woningen die we bekeken hebben gingen ook allemaal op inschrijving (deze ook) dus er is gewoon een reële kans dat een ander meer te bieden heeft. Als je dan ook nog elke keer flink geld kwijt bent aan een keuring is de lol er helemaal snel af.
De gemeente heb ik gebeld maar de vrouw die ik sprak kon mij helaas niet verder helpen, als het goed is bellen ze maandagochtend terug en anders ga ik er zelf nog even achteraan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 14:56 



 
Profiel   

Tip; motiveer waarom jullie een bod doen op de woning.
Zo kregen mijn broer en schoonzus geluk van de verkoper.
Ze hadden bij lange na niet het hoogste bod bij inschrijving, maar hun motivatie en dat ze uit de directe regio kwamen, sprak verkoper aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 16:56 



 
Profiel   

beestenfreak schreef
Lieve mensen, ik waardeer jullie kritische blik enorm maar uiteraard gaan we geen huis kopen zonder bouwkundige keuring. Het hele idee achter een bod uitbrengen onder voorbehoud van een bouwtechnisch onderzoek is toch dat je je nog kunt terugtrekken mocht er iets ernstig mis zijn met de woning? We kunnen niet elk huis waar we interesse in hebben laten keuren voordat we een bod uitbrengen, ik laat mijn geld liever opvreten door de paarden :+ De woningen die we bekeken hebben gingen ook allemaal op inschrijving (deze ook) dus er is gewoon een reële kans dat een ander meer te bieden heeft. Als je dan ook nog elke keer flink geld kwijt bent aan een keuring is de lol er helemaal snel af.
De gemeente heb ik gebeld maar de vrouw die ik sprak kon mij helaas niet verder helpen, als het goed is bellen ze maandagochtend terug en anders ga ik er zelf nog even achteraan.

Je kunt ook geen voorbehoud doen en de bouwtechnische keuring plannen in de 3 dagen bedenktijd. Dat adviseerde onze adviseur. Mocht er dan teveel uit komen, kun je er er in die dagen bedenktijd nog vanaf.
Moet alleen de verkoper wel meewerken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 17:22 



 
Profiel   

tienus63 schreef
Tip; motiveer waarom jullie een bod doen op de woning.
Zo kregen mijn broer en schoonzus geluk van de verkoper.
Ze hadden bij lange na niet het hoogste bod bij inschrijving, maar hun motivatie en dat ze uit de directe regio kwamen, sprak verkoper aan.


Dat hebben wij ook gedaan en zou mede de reden zijn waarom wij het hebben kunnen kopen van die 15 biedingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 13:16 



 
Profiel   

Vanmiddag bericht gehad van de makelaar, we zijn het niet geworden helaas.
Iedereen bedankt voor de reacties en adviezen, we zoeken rustig verder maar nu weet in in ieder geval dat veengrond niet perse een afknapper hoeft te zijn :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-23 17:58 



 
Profiel   

Succes met jullie zoektocht!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-23 21:05 



 
Profiel   

Fijn dat jullie zo snel bericht terug kregen, jammer dat het niets geworden is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-23 07:49 



 
Profiel   

succes met het vinden van een geschikt huis!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-23 13:25 



 
Profiel   

lletam schreef
Tinkels schreef
Ik denk dat het echt te weinig is om paarden op te houden als je ze ook nog wat gras wilt laten eten.
Gras is altijd zomaar op :)

Ik zou persoonlijk verder zoeken.

Of kom naar friesland ;) https://www.funda.nl/koop/wijnjewoude/h ... utewei-50/ hier is zandgrond


Wat een huis, prachtige plek!

prachtig en een varkens liefhebber zo leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-23 14:03 



 
Profiel   

beestenfreak schreef
Vanmiddag bericht gehad van de makelaar, we zijn het niet geworden helaas.
Iedereen bedankt voor de reacties en adviezen, we zoeken rustig verder maar nu weet in in ieder geval dat veengrond niet perse een afknapper hoeft te zijn :)


Dat is balen. Ook een paar keer ernaast gevist, maar nu wel blij mee, want we zijn heel blij met deze plek. Dus hopelijk komt jullie plekje ook nog voorbij.

Ik zou echt vooral naar de plek kijken waar jullie willen wonen. De rest is echt aan te passen en paarden houden is sws investeren, op elke ondergrond.

En nu heb je misschien tijd om wat meer in deze omgeving rond te kijken. Er kan echt veel verschil zitten per dorp of het je past.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-23 15:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 70 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen