Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 255 van de 260 [ 6477 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258 ... 260  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

 
Profiel   

Ik heb hem vanochtend opgehaald en we hebben er een planken constructie onder gemaakt. Zo kan er geen vocht intrekken. Er kan inderdaad een dekje in hangen. Alleen is het vak 43cm breed, dus even zien of ik iets kan vinden waar de dekjes op kunnen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 21:27 



 
Profiel   

Dat broekenhangsysteem van de ikea is beroemd er om :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 08:51 



 
Profiel   

DubbelFun schreef
Dat broekenhangsysteem van de ikea is beroemd er om :)


Ja alleen vind ik die alleen van 50cm breed? Dat gaat dus niet passen. Vond er gister 1 van 44cm dus die zou kunnen

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 13:10 



 
Profiel   

DubbelFun schreef
Dat broekenhangsysteem van de ikea is beroemd er om :)


Welke bedoel je precies?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 17:28 



 
Profiel   

Even snel een foto van MP geplukt
https://www.marktplaats.nl/v/huis-en-in ... broekenrek

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 17:44 



 
Profiel   

DubbelFun schreef


Dank je wel

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 18:11 



 
Profiel   

Ik zou nog laten zien hoe mijn kast uiteindelijk geworden is met de nieuwe indeling. Bij deze :
Oude indeling (onpraktisch met dat onderste vak, zadel te hoog)
[ img ]

Uiteindelijke indeling (dekkenrek, een extra vak erbij, zadel lager, plek voor me zwepen)
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-23 12:10 



 
Profiel   

xLiez schreef
Ik heb eindelijk op marktplaats een kast gevonden. Morgen ophalen joepie *\%/* Nu nadenken over de indeling. Dit is hoe de verkoper de kast heeft ingericht. Ik denk erover om links die onderste plank weg te halen (als het kan qua stevigheid) en daar de dekjes op te hangen.

[ [url=m/WL7HzI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh die wil ik ook vinden op Marktplaats en dan ook in de buurt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-23 14:54 



 
Profiel   

Ik ben er ook enorm blij mee! Moet nog even mijn springzadel steun ophangen. De bovenste plank is eigenlijk nog leeg, weet nog niet wat ik daar ga neerleggen haha
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-23 21:03 



 
Profiel   

Ik heb een kast laten maken via MP, was niet goedkoop maar hopelijk de moeite waard. Zal binnenkort foto’s delen hier!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-23 21:37 



 
Profiel   

Wiwabalia schreef
Ik heb een kast laten maken via MP, was niet goedkoop maar hopelijk de moeite waard. Zal binnenkort foto’s delen hier!

Wil je delen bij wie?
Ik ben zoekende

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-23 06:53 



 
Profiel   

Hallo allemaal!

Zouden jullie mij willen helpen?

Ik heb een ruimte voor zadels in mijn kast. De afmeting is 110cm hoog.

Nu wil ik mijn dressuur en springzadel erin ophangen maar weet niet hoeveel cm er tussen 2 steunen zou moeten. Ze mogen wel wat overlappen maar het moet wel makkelijk blijven. Het liefst maak ik er nog een steun in voor de longeersingel.

Hoeveel cm moet er tussen zitten? En hoe veel ruimte van de onderkant tot de onderste stang?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-23 10:50 



 
Profiel   

Ik heb het zo (inrichting nog niet helemaal af) voor exacte maten zou ik het voor je moeten opmeten. Longeersingel heb ik in de deur hangen.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-23 11:05 



 
Profiel   

Angie1990 schreef
Ik heb het zo (inrichting nog niet helemaal af) voor exacte maten zou ik het voor je moeten opmeten. Longeersingel heb ik in de deur hangen.

[ [url=m/dh1G0Q.jpg]Afbeelding[/url] ]



Ik zou de maten wel willen weten

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-23 12:11 



 
Profiel   

Ik ben ook aan het oriënteren om een zadelkast te gaan maken of om te gaan bestellen.

Vraagje aan de mensen met een OSB kast. Hoelang staat jullie kast al en hoe gaat dit met het vocht ? De kast komt sowieso op wieltjes te staan en overdekt. Ik denk dat de kast ongeveer 1.10 bij 1.80/2.00 word. Ik ben nog aan het nadenken over het materieel dat we willen gaan gebruiken ..

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-23 08:27 



 
Profiel   

OSB wordt watervast verlijmd dus is in principe goed bestand tegen vocht MITS je alle kanten (binnen, buiten én zijkanten) goed afsluit met verf, beits, vernis oid.
Tegen het kromtrekken op die lengte kun je best in het midden een vaste plank maken die de zijkanten goed bij elkaar houdt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-23 08:32 



 
Profiel   

Lavitabella schreef
Ik ben ook aan het oriënteren om een zadelkast te gaan maken of om te gaan bestellen.

Vraagje aan de mensen met een OSB kast. Hoelang staat jullie kast al en hoe gaat dit met het vocht ? De kast komt sowieso op wieltjes te staan en overdekt. Ik denk dat de kast ongeveer 1.10 bij 1.80/2.00 word. Ik ben nog aan het nadenken over het materieel dat we willen gaan gebruiken ..

Ik laat zo n kast maken met steigerhout
Dezelfde maat en zelfde omstandigheden maar toch ben ik positiever over steigerhout dan osb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-23 08:52 



 
Profiel   

Steigerhout is vurenhout, ongeveer de zachtste houtsoort die er bestaat. Échte steigerplanken zijn goed uitgehard door het gebruik (weersinvloeden en cementgebruik), wat je in de bouwmarkt nieuw koopt is gewoon vers hout wat een kleurtje heeft gekregen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-23 09:01 



 
Profiel   

Gelukkig komt dit hout niet uit de bouwmarkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-23 09:03 



 
Profiel   

Steigerhout was ook niet in mij opgekomen. Laat je dit dan ook nog extra behandelen? En waar heb je het wel gehaald?

Ik zat nu dus te denken aan OSB of betonplex. Zal wel wat schelen in de prijs vermoed ik. Daarom was ik wel benieuwd naar mensen die al langer een OSB kast hebben staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-23 09:13 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]

Dit zijn mijn kasten geworden! 2 kasten van betonplex!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-23 09:52 



 
Profiel   

Welk hout of plaatmateriaal (OSB of multiplex) je ook gebruikt zul je moeten behandelen zolang het niet binnenshuis (c.q. in een verwarmde ruimte) staat.
Betonplex is wel mooi spul (ook erg duur).

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-23 09:54 



 
Profiel   

DubbelFun schreef
Steigerhout is vurenhout, ongeveer de zachtste houtsoort die er bestaat. Échte steigerplanken zijn goed uitgehard door het gebruik (weersinvloeden en cementgebruik), wat je in de bouwmarkt nieuw koopt is gewoon vers hout wat een kleurtje heeft gekregen.


Precies, zou steigerhout dus niet snel aanraden, helemaal niet als het nieuw gekocht wordt, je zal alsnog moeten gaan behandelen en dan zijn er andere materialen die misschien duurder zijn, maar wel langer mee gaan. Plus dat steigerhout wel erg krom kan trekken met de losse planken.

Betonplex is mooi, maar duur. Andere zijn goedkoper, maar zal je toch moeten behandelen. Ook niet erg, als je het maar van te voren weet en meteen doet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-23 09:56 



 
Profiel   

DubbelFun schreef
Ik gok dat de onderste ruimte 60 cm hoog is.

Ik zou hem wel op wielen zetten (Action goede/voordeligste keus https://www.action.com/nl-nl/p/zwenkwiel/ ) dan is het makkelijk verplaatsbaar én geen last van intrekkend vocht.


Denk je dat deze wielen ook goed zijn op onverhard terrein met zware lading?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-23 19:20 



 
Profiel   

Ik ga sowieso pas over een paar maanden beginnen dus ik zal tegen die tijd even de prijzen checken van osb en betonplex.

Ik ben benieuwd naar je kast Alja!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-23 21:15 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 255 van de 260 [ 6477 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258 ... 260  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen