[FOTO]Show je paddock paradise!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ir111

Berichten: 11960
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 19:23

Ik denk een combi van lava split of zand en boomstammen of bielzen om de boel vast te houden. Anders spoelt het zo weg.

SensaHorses
Berichten: 709
Geregistreerd: 19-05-13

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 19:36

Mudcontrol matten erover heen leggen?

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 19:37

Ir111 schreef:
Ik denk een combi van lava split of zand en boomstammen of bielzen om de boel vast te houden. Anders spoelt het zo weg.

Dat denk ook. Dan moet je ‘m bijna trapsgewijs opbouwen.

Gaan er hier nog mensen naar Equiday?

Malenka

Berichten: 7564
Geregistreerd: 04-10-06

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 19:39

Ik heb over de heuvel G4 matten (Bos Rubber) met lava. Dat werkt erg fijn.

monsera
Berichten: 3076
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: friesland

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 23:11

Ja ik ga naar de Equiday. Nog nooit geweest.
Jij start er ook toch?

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 23:20

Ik sta er met een kraam :j

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 23:20

Hier bij het uitgraven van de poel het witte zand op de heuvel bovenop uitgespreid. Tot nu toe nog niks glad geworden. Over de lengte loopt een pad met gewone hellingbanen, aan de zijkant nu een trap aan het maken. Benieuwd hoe en of ze er gebruik van gaan maken :D

Afbeelding
Links is dan een plateau en komen nog 3 treden in kwart gedraaide richting.

Met zo’n trede voorkom je ook wegspoelen denk ik

Malenka

Berichten: 7564
Geregistreerd: 04-10-06

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 12:54

Ik heb vandaag voor het eerst iets aan het frame van de schuiltent gehangen (daar gaan met erg zonnig weer schaduwdoeken overheen). Dat werd gewaardeerd!

Afbeelding
Afbeelding

miepmier26
Berichten: 154
Geregistreerd: 06-05-09

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 13:59

Ik ga met mijn dochter naar Equi day.

Ir111

Berichten: 11960
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 16:03

Ethelate schreef:
Hier bij het uitgraven van de poel het witte zand op de heuvel bovenop uitgespreid. Tot nu toe nog niks glad geworden. Over de lengte loopt een pad met gewone hellingbanen, aan de zijkant nu een trap aan het maken. Benieuwd hoe en of ze er gebruik van gaan maken :D

[ [url=m/JLOHFf.jpg]Afbeelding[/url] ]
Links is dan een plateau en komen nog 3 treden in kwart gedraaide richting.

Met zo’n trede voorkom je ook wegspoelen denk ik

Wat een supertof plaatje! Heel simpel ziet het er ook uit zo (dat kunnen wij ook denk ik gelijk :D ). Hoe zorg je dat de aarde/bult stevig genoeg is? Dat ze er niet in wegzakken?

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 23:14

Ir111 schreef:
Ethelate schreef:
Hier bij het uitgraven van de poel het witte zand op de heuvel bovenop uitgespreid. Tot nu toe nog niks glad geworden. Over de lengte loopt een pad met gewone hellingbanen, aan de zijkant nu een trap aan het maken. Benieuwd hoe en of ze er gebruik van gaan maken :D

[ [url=m/JLOHFf.jpg]Afbeelding[/url] ]
Links is dan een plateau en komen nog 3 treden in kwart gedraaide richting.

Met zo’n trede voorkom je ook wegspoelen denk ik

Wat een supertof plaatje! Heel simpel ziet het er ook uit zo (dat kunnen wij ook denk ik gelijk :D ). Hoe zorg je dat de aarde/bult stevig genoeg is? Dat ze er niet in wegzakken?

Ja het is zo simpel als het er uit ziet. De bult tijdens het maken al zoveel mogelijk aangeduwd met de loader en ondertussen ligt het er bijna een jaar. Na een half jaar was het pad er overheen klaar en zakte ze niet weg.
De trap maak ik in fases, stamp het telkens aan, paar dagen regen er over heen en weer door ;)

DJZ

Berichten: 3109
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 00:06

Ik spiek even mee met jullie trap. Lijkt mij erg leuk om er ook 1 te maken :D

Gisteren op pad geweest om onder andere planten op te halen. Mri had oa sleedoorn en 2 piepkleine hazelaartjes. Daarna door naar Haaksbergen om palen, planten en betonnen bloembakken op te halen. Een deel van de planten staat in het water en hopelijk gaan ze wortel schieten, zoals de hazelaar en magnolia :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De stekken die ik heb opgehaald via meerbomen.nu doen het wonderbaarlijk goed :D
De rode kornoelje begint al knoppen aan te maken, de aalbessen en vlier hebben hun eerste blaadjes en ook de wilgen doen hun best om wortels aan te maken.
Afbeelding

Ook de framblijtjes van mijn moeder heb ik in de grond gezet en beginnen mooi uit te lopen al :)
Afbeelding

En dit berkje heb ik vorig jaar opgehaald bij Daihyo en doet het enorm goed :D
Afbeelding

Jadero
Berichten: 25
Geregistreerd: 25-09-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 14:05

Ethelate schreef:
Hier bij het uitgraven van de poel het witte zand op de heuvel bovenop uitgespreid. Tot nu toe nog niks glad geworden. Over de lengte loopt een pad met gewone hellingbanen, aan de zijkant nu een trap aan het maken. Benieuwd hoe en of ze er gebruik van gaan maken :D

[ [url=m/JLOHFf.jpg]Afbeelding[/url] ]
Links is dan een plateau en komen nog 3 treden in kwart gedraaide richting.

Met zo’n trede voorkom je ook wegspoelen denk ik


Wat leuk gedaan zeg!

Ik lees even mee met jullie. Ik sta sinds kort op een 24/7 doe het zelf stal en we kunnen wel wat inspiratie gebruiken :)

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 12:49

Welkom hier!

Ik heb vandaag de eerste zaaibedden gemaakt. En de heuvel zo afgezet dat het nu een pad is. De helling ga ik ook nog inzaaien en dan kunnen de paarden er lekker van snoepen deze zomer. Er kwam ook nog wat op van de plantjes van vorig jaar, dus dat heeft zich toch ook nog wat uitgezaaid. De andere kant van de heuvel komt vol met zonnebloemen. Maar die zaai ik wat later dit voorjaar. Dat is nu nog een beetje vroeg.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En ik heb mijn eerste zaaibed onder de mulchlaag vandaan getrokken. Mag niet klagen :D
Wel wat gras, maar alleen aan de randjes. Dat is voor herhaling vatbaar.
Nu losgeharkt en Ukies bloementuintje gezaaid. Met wat extra goudsbloem en esparcette, want ik had niet genoeg bloemenmengsel meer :+

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 15:21

Altijd leuk als ze de boel gaan onderzoeken. Kan niet wachten tot de eetbare planten op eethoogte staan :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ir111

Berichten: 11960
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 15:53

hier vergelijkbare taferelen toen ik de zaaibedden ging aanleggen. :D

Ik heb overigens net de zonnebloemen gezaaid... :=

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 16:31

Kan wel hoor :D
Maar ik wacht ff tot april :+
(Lees: ik had er ff geen zin meer in)
Vorig jaar heb ik ze begin mei gezaaid. Dat ging ook heel prima. Dan heb je ook geen vorst meer. In principe dan. Je weet het nooit zeker natuurlijk.

Ir111

Berichten: 11960
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 16:42

Komt vast goed (of niet :+ ). Wij hebben deze week echt lekker veel gedaan. Bij de vorig jaar geplante meidoornhaag karton en houtsnippers aan de voet gelegd. Zo hoeft ie niet met het gras te concurreren. Bottelroos gesnoeid, onkruidvrij gemaakt en van verse snippers voorzien (scheelt onkruid en watergeven). Laatste bult wilgentakken weggewerkt in de ril. Langs de track in de wei zaaibedden van karton en aarde gemaakt. Hopelijk bloeien daar deze zomer Korenbloemen, Kamille, Kaasjeskruid en Zonnehoed.

Daarnaast de moestuinbakken op orde gemaakt en ingezaaid. Binnen staat alles vol met voorgezaaid spul en we hebben alle borders van onkruid ontdaan. Wij zijn klaar voor de lente! :D Meestal lopen we bij de start van het seizoen al hopeloos achter en is het steeds dweilen met de kraan open. Maar dit jaar beginnen we in ieder geval goed. :D

Ik zal straks eens foto's maken (en plaatsen :D )!

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 16:44

Goed bezig!

Ir111

Berichten: 11960
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 22:58

Moestuinbakken ingezaaid. De sugar snaps nog beschermd tegen de kou.
Afbeelding

Gesnoeide wilgen. Moeilijk voor te stellen dat dit weer goed komt... :=
Afbeelding

Meidoornhaag vertroeteld met karton en houtsnippers. Geen concurrentie van t gras meer voorlopig hoop ik.

Work in progress
Afbeelding

Klaar!
Afbeelding

Bloembedden gemaakt in de wei langs de track. Ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken.
Afbeelding


Takkenril gemaakt, de paarden snoepen ervan maar laten m redelijk in takt gelukkig!
Afbeelding

En hier moeten de zonnebloemen komen, voor de deur, ik ben benieuwd. :D
Afbeelding

En nog wat sfeerplaatjes.

Met de liefste <3
Afbeelding

Lekker chillen
Afbeelding

Mijn lieve helper die altijd overal bij is.
Afbeelding

Maartje1990

Berichten: 22283
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-24 13:43

Even een kleine blp vanaf de laatste pagina.

Ethelate schreef:
Hier bij het uitgraven van de poel het witte zand op de heuvel bovenop uitgespreid. Tot nu toe nog niks glad geworden. Over de lengte loopt een pad met gewone hellingbanen, aan de zijkant nu een trap aan het maken. Benieuwd hoe en of ze er gebruik van gaan maken :D

[ [url=m/JLOHFf.jpg]Afbeelding[/url] ]
Links is dan een plateau en komen nog 3 treden in kwart gedraaide richting.

Met zo’n trede voorkom je ook wegspoelen denk ik


Zo ziet er super mooi uit!

Wij hebben 2 mega bergen zand liggen van oa bouw loods en uitgraven poel, die gaan we waarschijnlijk hergebruiken om een helling te maken naar de inloopstal, dat is nu een apart pad. Wellicht ook met een trap! (Kunnen ze alsnog kiezen tussen geen trap)


Malenka schreef:
Ik heb vandaag voor het eerst iets aan het frame van de schuiltent gehangen (daar gaan met erg zonnig weer schaduwdoeken overheen). Dat werd gewaardeerd!

[ [url=m/FqobNo.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/2tX3gA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gebruik je ook met tentdoek/in wintermaanden? Paardjes zijn wel lekker aan het smullen.


DJZ schreef:
Ik spiek even mee met jullie trap. Lijkt mij erg leuk om er ook 1 te maken :D

Gisteren op pad geweest om onder andere planten op te halen. Mri had oa sleedoorn en 2 piepkleine hazelaartjes. Daarna door naar Haaksbergen om palen, planten en betonnen bloembakken op te halen. Een deel van de planten staat in het water en hopelijk gaan ze wortel schieten, zoals de hazelaar en magnolia :)
[ [url=m/vllqQB.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/UKbT6L.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/qKhlbT.jpg]Afbeelding[/url] ]

De stekken die ik heb opgehaald via meerbomen.nu doen het wonderbaarlijk goed :D
De rode kornoelje begint al knoppen aan te maken, de aalbessen en vlier hebben hun eerste blaadjes en ook de wilgen doen hun best om wortels aan te maken.
[ [url=m/FZX9ga.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ook de framblijtjes van mijn moeder heb ik in de grond gezet en beginnen mooi uit te lopen al :)
[ [url=m/QWBEdR.jpg]Afbeelding[/url] ]

En dit berkje heb ik vorig jaar opgehaald bij Daihyo en doet het enorm goed :D
[ [url=m/swpY8R.jpg]Afbeelding[/url] ]


Lekker groen plekje zo! Hopelijk slaat het allemaal aan. Wij willen in het najaar weer een boel planten. Nu wel in wat bakken treurwilg staan, gewone wilg en berken stekken.


Daihyo schreef:
Welkom hier!

Ik heb vandaag de eerste zaaibedden gemaakt. En de heuvel zo afgezet dat het nu een pad is. De helling ga ik ook nog inzaaien en dan kunnen de paarden er lekker van snoepen deze zomer. Er kwam ook nog wat op van de plantjes van vorig jaar, dus dat heeft zich toch ook nog wat uitgezaaid. De andere kant van de heuvel komt vol met zonnebloemen. Maar die zaai ik wat later dit voorjaar. Dat is nu nog een beetje vroeg.

[ [url=m/4zDXlh.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Igb2Dr.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/gTgema.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/YKC1Jg.jpg]Afbeelding[/url] ]

En ik heb mijn eerste zaaibed onder de mulchlaag vandaan getrokken. Mag niet klagen :D
Wel wat gras, maar alleen aan de randjes. Dat is voor herhaling vatbaar.
Nu losgeharkt en Ukies bloementuintje gezaaid. Met wat extra goudsbloem en esparcette, want ik had niet genoeg bloemenmengsel meer :+

[ [url=m/2RyGNr.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/0mKZHF.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/tnvJwE.jpg]Afbeelding[/url] ]



Ben benieuwd hoe het eruit gaat zien in de bloei. Gebruiken de paarden het pad? Of lopen ze er omheen?


Daihyo schreef:
Altijd leuk als ze de boel gaan onderzoeken. Kan niet wachten tot de eetbare planten op eethoogte staan :D
[ [url=m/Hs4aQq.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/frLQIA.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/lBJ0m3.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Hd1XL6.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oh het antwoord op mijn vraag :D


Ir111 schreef:
Moestuinbakken ingezaaid. De sugar snaps nog beschermd tegen de kou.
[ [url=m/SnEVNc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gesnoeide wilgen. Moeilijk voor te stellen dat dit weer goed komt... :=
[ [url=m/00pW9u.jpg]Afbeelding[/url] ]

Meidoornhaag vertroeteld met karton en houtsnippers. Geen concurrentie van t gras meer voorlopig hoop ik.

Work in progress
[ [url=m/e8lJEt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Klaar!
[ [url=m/Gk7BFU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bloembedden gemaakt in de wei langs de track. Ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken.
[ [url=m/ccGrXo.jpg]Afbeelding[/url] ]


Takkenril gemaakt, de paarden snoepen ervan maar laten m redelijk in takt gelukkig!
[ [url=m/JYLmF1.jpg]Afbeelding[/url] ]

En hier moeten de zonnebloemen komen, voor de deur, ik ben benieuwd. :D
[ [url=m/CdGFGm.jpg]Afbeelding[/url] ]

En nog wat sfeerplaatjes.

Met de liefste <3
[ [url=m/f6IjhJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Lekker chillen
[ [url=m/g2uBfH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn lieve helper die altijd overal bij is.
[ [url=m/zeXbsr.jpg]Afbeelding[/url] ]


Goed bezig geweest! Met een pasgeboren baby en 11 paarden ontbreekt het ons nog aan tijd voor dit soort activiteiten maar heel mooi!

Volgende maand komen er bij ons weer 5 paarden bij, 4 pension en een pony voor de kids (en ook voor ons want is menpony ook). Najaar waarschijnlijk nog 1 paard en dan staan we echt vol (eigenlijk wilden we max 15 maar nu worden het er 16).

Dan hebben we 3 eigen paarden rest pension paarden.

En we hebben nu eea verbeterd voor de mensen (oa een wc hadden we nog niet, nu wel). En komend jaar nog eea verbeteren voor minder modder zodat we in de winter nog meer droge lig, loop en voerplekken etc kunnen aanbieden. En wellicht dus die helling gaan maken naar de inloopstal.

Wij zijn ook op equiday trouwens.

Malenka

Berichten: 7564
Geregistreerd: 04-10-06

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 14:26

Maartje, ik heb er wel van dat zware zijl op gehad in de winter. Maar met storm moet dat er af en dat was voor mij eigenlijk te zwaar om alleen te doen. Zeker het er weer op krijgen. Dus dat doe ik niet meer. Met echt veel regen en wind zet ik ze nu gewoon op stal (die komt helaas nog niet uit op de paddock) Vinden ze zelf ook wel fijn.

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 11:51

Staan jullie er met een stand Maartje? Of als bezoeker?

Wat een heerlijk weertje vandaag he? Ik ben heerlijk aan de klus bij de paarden.
Net 10 meter bloemenstrook gemaakt op karton.

Afbeelding

Jinte

Berichten: 4834
Geregistreerd: 08-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 12:24

Daihyo schreef:
Staan jullie er met een stand Maartje? Of als bezoeker?

Wat een heerlijk weertje vandaag he? Ik ben heerlijk aan de klus bij de paarden.
Net 10 meter bloemenstrook gemaakt op karton.

[ [url=m/33vALj.jpg]Afbeelding[/url] ]


We komen als bezoeker :) Wellicht ooit in de toekomst, of op equiday zuid, met een stand. Zuid is meer onze regio

DJZ

Berichten: 3109
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 21:33

Vandaag heb ik de track weer een stukje mooier gemaakt :D Ff snel aan het eind van de middag een paar paaltjes en draad gehaald en nog even aan de klus geweest :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Volgens mij voelde Spook zich niet klein genoeg :')
Afbeelding