Forums » Over Paarden » [VSW] Verzorging, Stalling en Weide |
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp | |
Pagina 3 van de 6 [ 133 berichten ]
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3, 4, 5, 6 Volgende |
|
Plaats een nieuw onderwerp |
Ervaringen toekenning subsidie wolfwerend hek |
---|
Sassy4barrel | |
sassefras schreef Ik heb subsidie aangevraagd en ontvangen , heb nu het eerste stuk klaar, wat een werk ……. Of het werkt weet ik niet, de boel was aan vervanging toe, nog even doorbikkelen voorlopig Vraag me af of ik ook nog subsidie krijg voor de benzine van de bosmaaier Heb je een voorbeeld foto? |
Laatste bericht |
Geplaatst: 28-08-24 19:00 |
pluisje88 | |
Roquen schreef pluisje88 schreef Heeft er iemand het e-mail adres voor van de consulent van Gelderland voor mij? Ik kwam een e-mail adres tegen maar de mail komt terug helaas… Is het al gelukt? Ik heb contact opgenomen met de consulenten via deze link: https://www.gelderland.nl/themas/natuur ... ncommissie Ik heb het niet doorgezet. Het is niet mijn land dus ik weet niet of dat überhaupt wel kan dan |
Geplaatst: 29-08-24 16:34 |
carola | |
Wij hebben de eerste 7 hectare helemaal af! Nou ja, alleen de greppeltjes nog even doen. Nu de rest nog (3 en 8 hectare). Wat een werk en wát een kosten. Wij doen zoveel mogelijk zelf om de kosten in de hand te houden, maar dan nog kom je met de subsidie lang niet uit.
|
Geplaatst: 29-08-24 21:53 |
Kinke | |
het is me nog steeds een raadsel hoeveel kosten Bokkers hier maken per hectare en hoeveel de subsidie is
|
Geplaatst: 29-08-24 22:47 |
carola | |
De hoogte van de subsidie word berekend door een ingewikkelde formule en is afhankelijk van het aantal meter omheining en het aantal paarden. Met een maximum van 20.000 euro.
Wij letten erg op de kosten en doen alles zelf, ik schat dat de subsidie ongeveer 25 - 30% van de kosten dekt voor ons. Als je het uitbesteed zijn de kosten nog vele malen hoger |
Geplaatst: 30-08-24 07:37 |
Roquen | |
Je hebt een basisvergoedig plus een vergoeding per meter omtrek (met een max. per paard).
De omtrek van het stuk dat wij wolfwerend willen maken is ca. 300 meter. Daarmee komen wij uit op ca. 1600 euro subsidie. We hebben een offerte van Gallagher gekregen, bijna 2200 euro. Komen nog wel wat extra kosten bij en heel veel tijd om het te installeren... Je kan het zo gek maken als je zelf wilt. Ons werd EquiWire aangeraden, dat is echt gigantisch duur. Wij hebben gekozen om de onderste 2 draden van draad te doen (ivm bosmaaien) en de rest koord. |
Geplaatst: 30-08-24 08:59 |
Jessix | |
Ik krijg volgende week iemand op locatie om mijn houten omheining aan te laten passen. Ik ben benieuwd. Ik wil daarna ook wel een subsidie aanvraag doen. Het blijft veel geld. Mijn omheining is meer dan prima voor de paarden dus alle kosten die er nu bijkomen is enkel om de wolven eruit te houden.
|
Geplaatst: 30-08-24 11:50 |
xdesix | |
carola schreef Wij letten erg op de kosten en doen alles zelf, ik schat dat de subsidie ongeveer 25 - 30% van de kosten dekt voor ons. Als je het uitbesteed zijn de kosten nog vele malen hoger Dit is bij mij ook het geval. De subsidie dekt helaas maar ongeveer 25% van alle gemaakte kosten bij mij. Ik doe zoveel mogelijk zelf en heb er ook nog eens veel tijd inzitten. |
Geplaatst: 02-09-24 20:32 |
joyce B | |
Jessix schreef Ik krijg volgende week iemand op locatie om mijn houten omheining aan te laten passen. Ik ben benieuwd. Ik wil daarna ook wel een subsidie aanvraag doen. Het blijft veel geld. Mijn omheining is meer dan prima voor de paarden dus alle kosten die er nu bijkomen is enkel om de wolven eruit te houden. Let op! Subsidie aanvragen kan niet achteraf! Factuur moet van na de goedkeuring subsidie zijn. Ze werken nu met vooruit betalen op basis van offertes en berekening. |
Geplaatst: 08-09-24 12:12 |
teun01 | |
Naar wat ik gelezen heb, moeten de paarden/pony’s wel voor een bepaalde datum gemeld zijn bij RVO. Althans das een eis in de provincie Utrecht.
Goed om dit in de gaten te houden. |
Geplaatst: 08-09-24 12:19 |
Jessix | |
Ah bedankt voor de tips! Ik zal de aanvraag gaan indienen zodra ik offerte hebt. Mijn paarden en pony’s staan geregistreerd vanaf dat verplicht werd. Ben benieuwd of ik wat terugkrijg en hoeveel… Zo wel fijn zijn!
|
Geplaatst: 08-09-24 13:20 |
Karina | |
joyce B schreef Let op! Subsidie aanvragen kan niet achteraf! Factuur moet van na de goedkeuring subsidie zijn. Ze werken nu met vooruit betalen op basis van offertes en berekening. Is dat zo? Ik heb alsnog een aanvraag ingediend en je moest aangeven of je het aanpassen al hebt gedaan of nog moet beginnen, en over welke periode je project gaat. Ik nam aan dat facturen uit deze periode leidend zijn. Wij konden echt niet gaan zitten wachten, situatie werd hier heel urgent met meerdere aanvallen in het buurtschap. |
Geplaatst: 09-09-24 14:44 |
Jessix | |
Misschien verschil in provincie, Karina? Ik heb geen idee hoor, ik zal er vanavond eens voor gaan zitten. Kan ook zijn dat de regels inmiddels weer veranderd zijn nu er al een tijdje subsidie te krijgen valt. Dat het niet meer met terugwerkende kracht kan.
Ik hangt voor mij ook niet van de subsidie af, al zou het natuurlijk wel fijn zijn om wat terug te krijgen. Mijn omheining voldoet uitsluitend voor mijn paarden dus de investering is echt alleen maar om zo hopelijk die wolven buiten te houden. |
Geplaatst: 09-09-24 16:52 |
pluisje88 | |
Ik heb toch via de website van de provincie Gelderland een aanvraag gedaan voor een advies van de wolvenconsulent. Aangezien ik de grond huur (pension) zal er waarschijnlijk geen mogelijkheid zijn tot subsidie aanvraag maar ik wil toch weten dat ik zo goed mogelijk m’n best heb gedaan m’n beesten veilig te houden.
|
Geplaatst: 09-09-24 17:13 |
carola | |
In gelderland mag het ook achteraf, en is het inderdaad zo zoals Karina zegt (ik zie dat we ook in hetzelfde dorp wonen zelfs!). Maar, er is maar een bepaalde pot geld beschikbaar en als die pot leeg is, dan krijg je dus geen subsidie meer. Dus ik zou het toch maar zo snel mogelijk aanvragen, het is een beetje jammer als je op een subsidie rekent en je het niet meer krijgt omdat je te laat bent met aanvragen.
Wij hebben het huisperceel van 7 hectare af! Ook de doorgangen en greppeltjes. Echt wel een heel fijn gevoel hoor. Nu nog een perceel van 7 en 3 hectare te gaan. |
Geplaatst: 09-09-24 17:15 |
Jessix | |
Ik woon in Utrecht dus geen idee nog hoe het daar is geregeld. Ik vraag het aan maar zet mijn plannen sowieso door, want ik zie geen andere optie om ze enigszins veilig te houden.
|
Geplaatst: 09-09-24 17:18 |
Roquen | |
In Gelderland kun je inderdaad met terugwerkende kracht subsidie krijgen.
De subsidieregeling is sowieso beschikbaar tot 2026 (in Gelderland). pluisje88 schreef Ik heb toch via de website van de provincie Gelderland een aanvraag gedaan voor een advies van de wolvenconsulent. Aangezien ik de grond huur (pension) zal er waarschijnlijk geen mogelijkheid zijn tot subsidie aanvraag maar ik wil toch weten dat ik zo goed mogelijk m’n best heb gedaan m’n beesten veilig te houden. Vandaag is de wolvenconsulent bij onze wei op bezoek geweest. Super behulpzaam en dacht echt goed mee. Wij kunnen dus aan de slag. Wij huren onze wei ook, en dat is geen probleem voor het aanvragen van subsidie. Het is alleen wel handig om het even te overleggen met degene van wie je huurt, niet dat je een grote investering maakt en over een jaar ofzo de huur stopt. |
Geplaatst: 09-09-24 21:16 |
joyce B | |
Dit is provincie Friesland. Ben bij bijeenkomst geweest waar iemand van de provincie uitlegde hoe het werkte. Ik ben begonnen in de tijd dat je achteraf subsidie aan kon vragen mbv bonnen. Met terugwerkende kracht. Daar was ik al flinke tijd mee bezig omdat het groot terrein is en veel tijd en geld kost.
Steeds een stukje. Aanvragen kan maar 1x dus moest eerst af zijn. Nu hebben ze deze zomer het proces omgedraaid en kun je niet meer achteraf geld terugvragen over bonnen van voor de aanvraag. Weg meer dan €1500,- voorgefinancierde kosten. "helaas" was de reactie. Pech gehad. Het is nog niet af en de offertes voor het totale stuk liggen hoog, alleen nog geen offerte met een vast deel hekwerk wat ik graag wil, en dicht gaas/netten met 3 draden ipv 6 a 7 zonder net. Dus ik ga een offerte laten maken met het juiste hekwerk. Hopelijk krijg ik dan voor de hele oppervlak het subsidie bedrag en een beter wolfwerend hekwerk dan het 1e plan. Karina schreef joyce B schreef Let op! Subsidie aanvragen kan niet achteraf! Factuur moet van na de goedkeuring subsidie zijn. Ze werken nu met vooruit betalen op basis van offertes en berekening. Is dat zo? Ik heb alsnog een aanvraag ingediend en je moest aangeven of je het aanpassen al hebt gedaan of nog moet beginnen, en over welke periode je project gaat. Ik nam aan dat facturen uit deze periode leidend zijn. Wij konden echt niet gaan zitten wachten, situatie werd hier heel urgent met meerdere aanvallen in het buurtschap. |
Geplaatst: 10-09-24 07:44 |
Jessix | |
Wat ik tot nu toe aan informatie heb gevonden, provincie Utrecht, kan het zeker achteraf. Je moet als ik het goed begrijp ook foto’s insturen. Als je het vooraf aanvraagt moet je dat alsnog binnen zoveel tijd doen.
|
Geplaatst: 10-09-24 09:26 |
Karina | |
Wat goed al die reacties. Ik had eigenlijk nooit stilgestaan bij verschillen tussen provincies, maar logisch. Ja inderdaad Carola, zelfde gemeente, wij zitten in Koudhoorn. Ik hoop dat mijn aanvraag wordt goedgekeurd in ieder geval want zou zeker fijn zijn wat terug te krijgen van de investeringen, maar niks doen was nooit een optie, net wat Jessix zegt.
Maar de inkomsten lopen hier vanwege dezelfde wolven hard terug (alpacawandelingen en begrazing met runderen) dus dat is extra pittig. |
Geplaatst: 10-09-24 13:17 |
carola | |
Nee, niks doen is inderdaad geen optie. Het is wel erg verwarrend en vervelend dat het per provincie zo enorm verschilt. Gelderland werkt wel vlot, ik had na 3 weken het geld al binnen.
Het huisperceel is af en vanochtend ben ik begonnen aan het volgende perceel. De eerste stap is bosmaaieren, zodat je makkelijk kan werken. Maar helaas is net ook de bosmaaier kapot gegaan (en 20 jaar oude Stihl). Ik hoop dat ie nog gerepareerd kan worden, anders word dat ook weer een lekkere investering. Karina; ik zit aan de andere kant van Putten, bij Nulde in de buurt. Maar zeker in jou hoek is de wolf al behoorlijk vaak gezien. |
Geplaatst: 10-09-24 13:21 |
Jessix | |
Mijn eerste investering was inderdaad een nieuwe bosmaaier. Daar van het weekend een begin mee gemaakt. Ik besteed het hekwerk uit. Die kosten zijn uiteraard voor mezelf maar heb ik er gezien mijn fysieke gestel wel voor over. Heb ook geen hulp en ben het zat om hier alles altijd in mijn eentje te doen.
Ik hoop vandaag de offertes te ontvangen. |
Geplaatst: 10-09-24 13:30 |
Sassy4barrel | |
pluisje88 schreef Ik heb toch via de website van de provincie Gelderland een aanvraag gedaan voor een advies van de wolvenconsulent. Aangezien ik de grond huur (pension) zal er waarschijnlijk geen mogelijkheid zijn tot subsidie aanvraag maar ik wil toch weten dat ik zo goed mogelijk m’n best heb gedaan m’n beesten veilig te houden. op de naam van de eigenaar van de grond kan het dan toch wel? als hij de aanvraag instuurt? |
Geplaatst: 10-09-24 13:32 |
Karina | |
Ik had de nieuwe bosmaaier nog niet eens meegeteld, die gaat ook op het stapeltje bonnetjes. Onmisbaar inderdaad!
@carola ja we zitten ook echt direct aan de bosrand, er zijn hier al aardig wat schapen en geiten gepakt, en bij onze achterburen is hun paard de wei uitgejaagd door een wolf (grenzend aan onze wei), gelukkig alleen schaafwonden maar het was een bomproof dier die nu echt veel angst heeft voor elke beweging in het mais ernaast, daar was de wolf uitgekomen. |
Geplaatst: 10-09-24 15:04 |
Roquen | |
Sassy4barrel schreef op de naam van de eigenaar van de grond kan het dan toch wel? als hij de aanvraag instuurt? In de provincie Gelderland kun je als paardeneigenaar zelf subsidie aanvragen. Zie hieronder het artikel van de subsidieverordening. |
Omhoog |
Geplaatst: 10-09-24 16:50 |
Plaats een nieuw onderwerp | Plaats een reactie |
Pagina 3 van de 6 [ 133 berichten ]
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3, 4, 5, 6 Volgende |
|
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp |
Forums » Over Paarden » [VSW] Verzorging, Stalling en Weide |
Inloggen |