Forums » Over Paarden » [VSW] Verzorging, Stalling en Weide |
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp | |
Pagina 473 van de 501 [ 12505 berichten ]
Ga naar pagina Vorige 1 ... 470, 471, 472, 473, 474, 475, 476 ... 501 Volgende |
|
Plaats een nieuw onderwerp |
het paarden aan huis topic deel 9 |
---|
DubbelFun | |
@boemel: wat een leuke foto en de verandering van kleur van boven naar beneden is ook zo mooi getroffen.
@malenka: handig zo'n buurman en mooie stevige ondergrond voor de komende winter. Hebben de paarden van jou geen last van te grote stenen in de bodem ?? @Hutcherson: waarom de platen ingraven?? Ik zou ze gewoon goed glad er bovenop leggen en dan zand er over. Liggen ze mooi een stukje hoger = beter voor de waterafvoer ook. Om 'zwerven' tegen te gaan kun je ze opsluiten met ijzeren pennen waar ook gronddoel mee wordt vast gelegd. Die heb je in verschillende lengtes. Hier de track langs de weg maar dicht gelaten ivm wind en eikels. |
Laatste bericht |
Geplaatst: 10-09-24 09:09 |
Hutcherson | |
De gemeente hier ziet de slijtagepaden waar de paarden hun voorkeursroute hebben gemaakt al als 'verharding' en deden daar recent moeilijk over toen wij gingen vragen of we onze schuren in de loop der jaren mochten gaan renoveren. Dat mocht niet want kwetsbaar natuurgebied en onze geasfalteerde oprit is niet vergunt. Schuren etc allemaal wel maar we mogen er dus niks aan onderhouden want we krijgen geen vergunning door die asfalt oprit. Nu kunnen we bewijzen dat dat asfalt er al lag voor 1980 en alsnog met terugwerkende kracht een vergunning aanvragen, heb ik nog even de energie en tijd niet voor gehad.
Toen ze de luchtfotos bekeken deden ze moeilijk over mn provosorische bak en paddock. Dat moest allemaal vergroent worden. Toen ik zei dat er gras teruggroeide waren ze tevreden blijkbaar. Maar ik moet dus een klein beetje oppassen met zand overal op knallen. Dus ik dacht: een looppad uitgraven, platen erin, toch zand erover (maar dus niet over hele 4 meter brede tracksysteen) zodat ik het nog enigszins beperk qua 'verharding' en daar groeit het gras wellicht wat omheen. |
Geplaatst: 10-09-24 09:57 |
Malenka | |
DF, Nilay wel als hij te kort staat. Die heeft wat gevoelige hoeven voor. Roos niet. Maar er kan nog een laagje zand op als ze het niet prettig vinden.
Hutcherson, lastig als je dingen goed wil doen maar de situatie helpt niet mee. Kun je niet compenseren door hagen oid aan te planten? Als je zoekt welke cultuur en natuur waardes er in de loop der tijd verdwenen zijn door bijvoorbeeld de ruilverkaveling kun je kijken of je dingen zou kunnen 'herstellen'. Wellicht is de gemeente daar gevoelig voor. Ik kreeg net de rekening van de dierenarts binnen... Bijna €600,- toch altijd slikken. |
Geplaatst: 10-09-24 10:26 |
DubbelFun | |
Tjakaa.... maar ja wat doe je er aan. Niks doen is ook geen optie
|
Geplaatst: 10-09-24 10:39 |
Belker | |
Mooi cadeautje Malenka en super netjes gedaan van de buurman.
Balen zo een gemeente. Boemel lieve foto. Hier gisteravond ook veel onrust met de regen en wind. Verder settelen ze aardig. Gister ja gezegd voor opknappen paddock en track. Komt even 60 kub zand bij….. |
Geplaatst: 10-09-24 10:49 |
DubbelFun | |
@belker: hopelijk hoef je dat niet met de hand weg te scheppen
Ik heb Boon even bij de buren gelongeerd... nou ja longeren... Ze zag die grote bak en begon al meteen te knorren en een arabier na te doen. Dus maar even los geklikt en haar ding laten doen. Laten we zeggen dat ik blij was er niet op te zitten Na een tijdje haar er maar even aan herinnerd dat ze 27 is en dat het best wat minder kan. Vastgeklikt en nog even wat draf/stap oefeningen gedaan en wat western halter-oefeningen en dat ging heel netjes. Dat vond ze zelf ook |
Geplaatst: 10-09-24 11:43 |
Karin_deB | |
Ai Malenka, dat doet pijn
@Belker, dat zijn aardig wat kruiwagentjes Hier bijna 9km buiten gereden met de ruin. Alle klusjes gedaan en begonnen aan de lang uitgestelde klus van onkruid wieden. De eerste 2 meter bij de paardenhaag is gedaan, nu de rest nog |
Geplaatst: 10-09-24 12:44 |
Belker | |
Nee dat doet de loonwerker. Vandaar ook offerte. Kost wat maar dan heb je een aantal jaar weer schoon zand en blijft het droger.
|
Geplaatst: 10-09-24 13:49 |
DubbelFun | |
Hier maar weer wat houtkrullen gehaald... €11.50 en ze gaf al aan dat de prijzen komende weken wel weer zullen stijgen
|
Geplaatst: 10-09-24 14:59 |
Malenka | |
Ja prijzen zijn echt hoog. Ik verwacht ook niet dat ze nog eens zullen zakken dus we moeten ons er maar op instellen.
|
Geplaatst: 10-09-24 15:08 |
DuoPenotti | |
Nee ben bang dat dat inderdaad nooit meer zakt.
Vlas is hier ook de grootste kostenpost |
Geplaatst: 10-09-24 15:13 |
boemel | |
Phoe wat een prijzen zeg.
Ik heb pas een pallet laten komen en voor de tijd de prijzen opgevraagd. Het waait hier en het is echt koud. Mirtje had een rothumeur, maar ondanks dat ze boos was en het ook nog eens begon te regenen, was ze wel hartstikke braaf onder het zadel. Grappig dat Boon zo’n enthousiaste bejaarde is. Goed teken ook. Mooie plannen Belker. We laten binnenkort ook een vrachtje cycloonzand voor de paddock komen. Volgens mij betaalde ik de laatste keer eur 140,00 voor 6m3 aan huis geleverd en in de paddock gestort. |
Geplaatst: 10-09-24 15:30 |
DubbelFun | |
De prijzen van zand zijn idd ook niet misselijk.
Hier regen, dus ze hebben hun regenjasjes maar aan gekregen. |
Geplaatst: 10-09-24 15:32 |
MaritB | |
Audesta schreef Ik kan het sinds mijn ongeluk sowieso niet meer, al zou ik willen. Wel handig om te weten dat jij nog in de buurt zit Marit, 1 van mijn 2 bekappers is een poos geleden gestopt wegens een hernia. Woensdag komt de loonwerker langs Ooh altijd balen! Mocht je nodig hebben, ik heb nog ruimte voor nieuwe klanten in deze omgeving. Ik kom nog altijd in m’n oude werkgebied maar probeer geen nieuwe klanten meer aan te nemen daar.. haha. Edit: en leuk 2 mini’s die al beleerd zijn. Hier komen er komend weekend 1 minipaard en 1shetxwelsh om beleerd te worden. |
Geplaatst: 10-09-24 20:43 |
Karin_deB | |
boemel schreef Phoe wat een prijzen zeg. Ik heb pas een pallet laten komen en voor de tijd de prijzen opgevraagd. [ Afbeelding ] Het waait hier en het is echt koud. Mirtje had een rothumeur, maar ondanks dat ze boos was en het ook nog eens begon te regenen, was ze wel hartstikke braaf onder het zadel. Grappig dat Boon zo’n enthousiaste bejaarde is. Goed teken ook. Mooie plannen Belker. We laten binnenkort ook een vrachtje cycloonzand voor de paddock komen. Volgens mij betaalde ik de laatste keer eur 140,00 voor 6m3 aan huis geleverd en in de paddock gestort. Dat is niet duur! Waar is dit? Hier regent het al de hele avond, blegh. |
Geplaatst: 10-09-24 22:28 |
boemel | |
Ik geloof dat deze leverancier in Silvolde zit. Hij doet ritten in Liemers en Achterhoek.
Het regent inderdaad verschrikkelijk. We hadden ze op stal gezet om op te drogen en ze lopen nu weer vrij rond met regendeken. Ben normaal niet zo snel van de dekens, maar ik vind de temperatuurverschillen binnen een paar dagen wel heel erg groot. Mir heeft de regendeken van Tess op, maar die zit niet mooi, dus ga een nieuwe bestellen. |
Geplaatst: 10-09-24 22:37 |
Malenka | |
Mijn paarden stonden ook enorm te trillen net. Dus die staan vannacht op stal. En dan morgen inderdaad maar met een waterdichte deken naar buiten.
|
Geplaatst: 10-09-24 23:04 |
Matheno | |
Hier hebben ze eigenlijk totaal geen last van de temperatuur nog. De shets zijn al aardig in hun vacht en mijn PRE, die best snel miepig is met kouder weer, staat nog gewoon relaxed te eten
|
Geplaatst: 10-09-24 23:07 |
Malenka | |
Zoals het eigenlijk hoort toch? Nilay heeft het normaal ook niet snel koud (Roos wel), maar dit is zijn huidige conditie. Dus hij mag wel even wat extra gevoelig zijn en meer warmte nodig hebben.
|
Geplaatst: 10-09-24 23:12 |
Matheno | |
Oei ja, dan wil je niet dat ze extra energie moeten steken in warm houden
|
Geplaatst: 10-09-24 23:22 |
Dais_ | |
Gisteren was ik door omstandigheden pas laat in de avond thuis om de paarden binnen te halen. Het regende de hele avond dus ik voelde me er zo rot over. Was ik eindelijk thuis om ze binnen te halen, komen ze droog binnen! Ze hebben dus de hele avond in hun schuilstal gestaan . Gelukkig maar, toen voelde ik me minder rot
Waar ik wel echt instant depressief van werd is hoe ik daarnet de track en paddock aantrof! Ik ga eens kijken of ik iemand kan vinden die het open kan trekken. |
Geplaatst: 11-09-24 07:46 |
Matheno | |
Hier was net een serieuze hoosbui dus was erg erg benieuwd hoe mijn paddock erbij lag.
Nou ... Super nog ! Word hier zo blij van na het natte voorjaar op kleigrond. |
Geplaatst: 11-09-24 07:48 |
belle_boef | |
Het heeft hier tot 4 uur vannacht geregend. Vanmorgen 20mm in de meter
|
Geplaatst: 11-09-24 07:50 |
Lynn_Nikita | |
Wat een bagger weer vannacht
Nilay mag wel wat meer spekjes inderdaad. Ik heb er juist 2 die te dik zijn en net de analyse binnen ( heel snel, gisterochtend aangekomen daar en vannacht al mail gekregen) Helaas te hoog in suiker en energie voor 2 van de 3 Vorig jaar zelfde perceel was suiker en energie lager, baal er een beetje van nu en in 2023 |
Geplaatst: 11-09-24 07:54 |
Dais_ | |
Hier ligt alles weer al zeiknat. Eens zien of we daar toch wat voor kunnen bedenken. Onder aan een dijk zitten helpt natuurlijk ook niet mee. LN, balen van de hooi analyse! Kun je het hooi niet weken? Dan verliest het ook al veel suikers dacht ik? Matheno, wat fijn van je paddock! Heb je er iets mee gedaan waardoor hij droog blijft? |
Omhoog |
Geplaatst: 11-09-24 08:25 |
Plaats een nieuw onderwerp | Plaats een reactie |
Pagina 473 van de 501 [ 12505 berichten ]
Ga naar pagina Vorige 1 ... 470, 471, 472, 473, 474, 475, 476 ... 501 Volgende |
|
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp |
Forums » Over Paarden » [VSW] Verzorging, Stalling en Weide |
Inloggen |