Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 7 [ 154 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Paard haar verven?

 
Profiel   

PrinceAmos schreef
M_D_H schreef
Sorry maar dan moet je een houten paard kopen.. laat je paard lekker paard zijn. Een wondje kan hij zo oplopen omdat hij gaat spelen met een ander paard.

Nee. Waarom verf erover heen? Gebruik dan dat speciale haar krijt wat geurloos is.. of iets op waterbasis. Moet je paard er altijd tip top bij lopen in zijn stal dat het niet op waterbasis kan? Je geeft aan voor langer zichtbaar. Laat het paard paard wezen. In de vrije natuur komt Freek Vonk ook niet alles tip top in orde maken hoor.

Oh wauw, heb je ook iets gelezen en wil je dat nu graag tegen een ander zeggen??

Mijn paard speelt niet met een ander paard... Mijn paard vermoord ze :+
Wat betekent dat hij geen wondjes (meer) op loopt door toe doen van een ander paard omdat hij niet met een ander paard staat :+
Wat betekent dat als mijn paard een wondje op loopt dat alleen door de omheining gebeurt kan zijn en dat ik dat had kunnen voorkomen en ja... Dan voel ik mijzelf schuldig...

Verder mag mijn paard gewoon paard zijn dus bedankt voor de verkeerd getrokken conclusies zonder dat je weet wie ik ben of hoe mijn paard staat.

Iets met de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt...

Haha nee meid, ik geef MIJN mening. Dat betekent dat ik het nergens anders heb gelezen. Anders deed ik het wel via een quote.
Waar staat dat ik het specifiek alleen over jou paard heb? Iets met conclusies trekken. Wat TS graag zou willen, eigen keuze. Ze wist ook van te voren hoe Bokt kán reageren.

Jammer dat je je zo aangevallen voelt. Nergens heb ik het specifiek alleen over ‘t paard van jou. Dat jij je schuldig voelt prima. Maar als hij op een pensionstal staat, in de paddock, in de paddock ligt een steen die niemans heeft gezien en jij komt pas in de avond. Ja sorry allemaal te ver gedacht dat je je daar schuldig over gaat voelen. Daar sta ik te nuchter in.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-17 15:41 



 
Profiel   

Alle mensen die goede tips hebben gegeven, bedankt!

De sfeer in dit topic gaat nergens meer over, en ja, ik heb me ook laten verleiden tot felle reacties omdat ik het onbegrijpelijk vind dat mijn simpele vraag of er iets mogelijk is om witte haren bij te kleuren leidt tot reacties dat ik mijn paard niet waardig ben.

Excuses dat ik mij daartoe heb laten verleiden, ik kan deze mensen/reacties beter negeren. Soms lukt me dat, soms wat minder. Ik kan er namelijk slecht tegen dat mensen woorden verdraaien, ongefundeerde conclusies trekken en aangeven dat ik me schuldig zou moeten voelen, terwijl niemand mijn situatie kent.

Ik zal me weer wenden tot het topic "is bokt bokt niet meer" en waarschijnlijk voorlopig geen topic meer openen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-17 16:00 



 

Janneke2 schreef
Citaat
Als jij dat zo graag wilt en het niet schadelijk is voor je paard, why not? :')


...het reukvermogen van een paard is vele malen sterker dan van een mens.
"Iets" op de snoet van een paard smeren - dan moet het wat mij betreft compleet geurloos zijn.

Een paar uur tijdens een keuring is 1 ding, maar uit de OP begrijp ik dat het om een constante aangelegenheid gaat.



Arme paarden met al die ranzige vliegensprays dan :')

edit: Oh wauw, bijgelezen.. echt bokt op zn mooist hier. Zo komt paardenvolk dus aan hun slechte naam. Leven en laten leven mensen! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-17 16:27 



 
Profiel   

Je hebt voor mensen toch ook van die kleur mousse is dat iets, of van die carnavals gekleurde haar spray ( zag ik vandaag bij de action ook in zwart, bruin en wit Dan kun je er een aftekening snep/colletje/ blesje van spuiten als de andere kleuren niet genoeg dekken.
Zelf zou ik het niet doen maar ik kan wel snappen als het voor de mooi en voor de punten is dat je dat doet.
Zelfs bij schapen wordt dat spul gebruikt onder het mom van make- up voor de keuring was wel in de UK maar toch het gebeurt hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-17 17:03 



 
Profiel   

VivaLaVida schreef
Arme paarden met al die ranzige vliegensprays dan :')

edit: Oh wauw, bijgelezen.. echt bokt op zn mooist hier. Zo komt paardenvolk dus aan hun slechte naam. Leven en laten leven mensen! :D

Glanssprays, onwelriekende hoevenvet, strakke knotjes...

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-17 17:09 



 
Profiel   

TS moet vooral doen wat ze wil, maar mijn hemel, wat een gemiep.
Persoonlijk vind ik dat het gerommel met dieren helemaal eens afgelopen zou moeten zijn.
Dieren zijn juist zo mooi omdat ze zijn wie en wat ze zijn.
Het is een hype die uiterlijke perfectie heet, en steeds verder om zich heen grijpt.

Persoonlijke verzorging voor mens en dier is een noodzaak en daar voor prima.
Uiterlijke perfectie is wat mij betreft véél te ver doorgeslagen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-17 17:52 



 
Profiel   

Ik ben het met je eens, hopende dat je het bijwerken van een litteken op een paard vriendelijke manier niet beschouwd als uiterlijke perfectie? Dit paard is niet perfect, ondanks dat hadden we haar al meerdere keren (goed) kunnen verkopen, want ze heeft een prima afstamming. Maar ze is zo speciaal voor ons, dat we dat niet kunnen. We willen haar niet missen, en we kunnen het risico niet lopen dat ze verkeerd terecht komt.
Kosten nog moeite worden gespaard om onze paarden zo goed als mogelijk te houden en te verzorgen. De lat ligt hoog; we zijn ervoor verhuisd, weg uit een omgeving waar we het prima naar ons zin hadden, maar die we niet geschikt vonden voor paarden, naar een plek waar meer ruimte is en waar we de paarden aan huis kunnen houden, in plaats van op een pensionstal waar ze teveel binnen staan, of waar de veiligheid te wensen over laat.
Juist uit respect voor haar, kijken we of er een oplossing is voor het ontsierende litteken. Lukt het niet, dan is het jammer, ze blijft ons even lief.
Wie daar aan twijfelt, die doet zijn best maar. Ik ga geen energie meer steken in bokkers die hierover een hoop heisa maken, maar ondertussen hun paard verrijden, achter slechte omheining zetten, moddervet laten worden en noem maar op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-17 19:49 



 
Profiel   

Waterproof mascara?
Makkelijk smeren, en klaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-17 20:20 



 
Profiel   

Een kapper in je buurt heeft vast een oplossing, alles wat voor mensen ok is, is voor je paard ook ok...verven worden goed getest..

Friesen worden tijdens een keuring ook bij witte wondjes haren zwart geverft, maar dat is vaak huis tuin en keuken verf wat wr snel weer af gaat..ik oersoonlijk zou haarverf nemen en dan misschien een tube met alleen zwarte pigment tube bij een kappers zaak kopen

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-17 10:54 



 
Profiel   

Ts, ik begrijp best dat dat witte vlekje nu niet bepaald op de handigste plaats zit. Toch denk ik dat je het idee van verven en andere permanente suggesties beter kan laten vallen. Als je verft zit je vaak met lange wachttijden tot je het spul kan uitwassen. Als dat dan op een achtervoetje is dan is dat geen drempel maar op haar neusje is toch een ander verhaal. Veel paarden vinden het niet geestig als er zo lang iets nattig op hun neus zit. Daarnaast moet het geurloos zijn en dat zeg ik omdat haarverf echt een heel onaangename geur kan hebben. Dat op haar neusje is misschien niet het beste idee. Daarnaast kan het met regen etc vervagen en dan heb je een rare halfbruine vlek en mag je heel het ritueel terug overdoen. We weten allemaal wat sommige mensen hun paarden aandoen en ik begrijp dat jij niet zo iemand wil zijn. Neem dus ook geen voorbeeld aan zulke suggesties.

Ik zou er dus voor kiezen om het bij te werken met dingen die afwasbaar zijn en dit houden voor momenten dat je er extra goed wilt uitzien. Zoals al aangegeven kan je schoensmeer (maar dat kan ook heel slecht ruiken!), paarden make-up of een stift gebruiken. Ook hypo allergene make-up zou een optie zijn. Je kan eens testen met een bruin oogpodlood. Dat soort producten zijn speciaal gemaakt voor mensen die gigantische oogontstekingen krijgen van normale make-up dus ik betwijfel het echt dat je paard daar last van heeft.

Ten slotte hoop ik dat je toch niet teveel focust of het litteken want dat is het ook niet waard. Probeer je niet te storen aan het vlekje in je alledaags leven, al ziet het er vreemd uit. Op speciale gelegenheden is het logisch dat je de vreemde blikken liever gewoon vermijdt maar in de wei en op stal mag het toch niet zo een struikelblok zijn. Uiteindelijk kan het best zijn dat ze voor altijd haar vlekje zal hebben en dan hou je het misschien niet vol om nog jaren lang bezig te blijven met haarverf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-17 02:52 



 
Profiel   

Wauw geweldig dat iedereen zo reageert alsof het een schande is.
Iedereen in de Friezenwereld verft de manen :+ (Alles wat op de Hengstenkeuring loopt zowat :'))
Gewoon met haarverf.
Het is maar Zwart. Een kleur TOEVOEGING. Paard voelt er dus niets van en is ook niet schadelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-17 03:11 



 
Profiel   

Indestal schreef
Een kapper in je buurt heeft vast een oplossing, alles wat voor mensen ok is, is voor je paard ook ok...verven worden goed getest..

Friesen worden tijdens een keuring ook bij witte wondjes haren zwart geverft, maar dat is vaak huis tuin en keuken verf wat wr snel weer af gaat..ik oersoonlijk zou haarverf nemen en dan misschien een tube met alleen zwarte pigment tube bij een kappers zaak kopen


Paardenhaar en mensenhaar zijn niet hetzelfde ;) Kans is dus groot dat het paardenhaar ander reageert.
Ook weet je niet hoe de paardenhuid op het chemische spul reageert. Als ik zie hoe mensen er soms als op reageren zou ik het bij een paard niet aan durvenm

Ik zou daarom iets kiezen op waterbasis. Maar dat is ook zo uit te spoelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-17 08:24 



 
Profiel   

KellyDV schreef
Wauw geweldig dat iedereen zo reageert alsof het een schande is.
Iedereen in de Friezenwereld verft de manen :+ (Alles wat op de Hengstenkeuring loopt zowat :'))
Gewoon met haarverf.
Het is maar Zwart. Een kleur TOEVOEGING. Paard voelt er dus niets van en is ook niet schadelijk.

Grappig dat volksverlakkerij blijkbaar standaard is in het friezenwereldje en gewoon gevonden wordt.... de zwarte parel is blijkbaar niet zo zwart en als ik als hobbyist mijn friese merrie wil laten dekken kan ik er dus niet vanuit gasn dat de hengst zuiver zwart is? Bijzonder wel dat iedereen dat accepteert!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-17 09:01 



 
Profiel   

Omdat het op haar neus zit moet je absoluut voor iets 100% natuurlijks gaan. Ik zou er zelf niet aan beginnen overigens, kans is vrij groot dat het na de winter door het verharen weg getrokken is.

Maar mocht je tot die tijd wel graag willen verven kies dan iets op basis van plantaardige grondstoffen. En heel belangrijk, test eerst een klein plekje in de hals of je paard er wel tegen kan. Natuurlijk is dat ook een vervelende plek mocht ze er een allergische reactie op krijgen, maar voor haar veel minder vervelend dan op haar neus.

https://www.greenbeautyshop.nl/haarkleu ... -haarverf/

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-17 09:14 



 
Profiel   

Als haarverf geschikt is voor mensen, dus getest en goed bevonden kan je er denk ik van uitgaan dat het veilig is.
TS. Je kan er voor kiezen om alleen op inhoudelijke commentaren in te gaan en de rest te laten voor wat het is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-17 09:21 



 
Profiel   

rien10 schreef
Als haarverf geschikt is voor mensen, dus getest en goed bevonden kan je er denk ik van uitgaan dat het veilig is.
TS. Je kan er voor kiezen om alleen op inhoudelijke commentaren in te gaan en de rest te laten voor wat het is.


Dan nog zijn er mensen die er heel heftig op reageren. En het is veilig voor mensen, niet voor paarden die een andere huid en haar hebben ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-17 10:20 



 
Profiel   

Je hebt een punt Biebz. Paardenhaar en -huid is anders dan mensenhaar en -huid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-17 10:25 



 
Profiel   

Billy schreef
KellyDV schreef
Wauw geweldig dat iedereen zo reageert alsof het een schande is.
Iedereen in de Friezenwereld verft de manen :+ (Alles wat op de Hengstenkeuring loopt zowat :'))
Gewoon met haarverf.
Het is maar Zwart. Een kleur TOEVOEGING. Paard voelt er dus niets van en is ook niet schadelijk.

Grappig dat volksverlakkerij blijkbaar standaard is in het friezenwereldje en gewoon gevonden wordt.... de zwarte parel is blijkbaar niet zo zwart en als ik als hobbyist mijn friese merrie wil laten dekken kan ik er dus niet vanuit gasn dat de hengst zuiver zwart is? Bijzonder wel dat iedereen dat accepteert!

Meestal is het omdat ze Bruin zijn geworden door bijvoorbeeld de zon. Maar het gebeurd inderdaad ook wel om andere redenen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-17 14:34 



 
Profiel   

ben je sirieus? 8)7 niet doen verven. een paard is daar niet voor

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-17 14:35 



 
Profiel   

n_i_c_a_evey schreef
ben je sirieus? 8)7 niet doen verven. een paard is daar niet voor


Kon deze niet laten :=
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-17 14:44 



 
Profiel   

Snollygoster schreef
n_i_c_a_evey schreef
ben je sirieus? 8)7 niet doen verven. een paard is daar niet voor


Kon deze niet laten :=
[ Afbeelding ]

_O- _O- _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-17 14:46 



 
Profiel   

Serieus je paard gaan verven omdat je niet kan leven met witte haartjes, het zijn paarden, onbegrijpelijk. Dat het voor keuring/wedstrijden plekjes worden weggewerkt kan ik snappen, maar je paard verven.. verven is voor mensenhaar al slecht, en dat dan op de gevoelig neus doen :( paardenmake up kan nog maar je kan ook te ver gaan. Mensenhuid en paardenhuid is totaal niet te vergelijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-17 15:16 



 
Profiel   

Moderatoropmerking:
Het is ons opgevallen dat er veel berichten worden geplaatst waarin mensen het niet eens zijn met het besluit van de topicstarter om wat haren bij haar paard te gaan verven. Aangezien de topicstarter het topic heeft geopend om tips te krijgen over het verven van paardenhaar willen we iedereen verzoeken alleen daarop in te gaan en geen berichten te plaatsen om te laten weten dat je het er niet mee eens bent. Mochten er weer berichten geplaatst worden die niet in gaan op de vraag van de topicstarter dan zullen deze in het vervolg gelijk verwijderd worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-17 15:35 



 
Profiel   

Daar zou ik graag op willen aanvullen dat de ts niet heeft "besloten" om te verven maar alleen een vraag stelt of er iets (en zo ja wat) mogelijk is.
Een goed onderbouwde reden om het niet te doen is wat mij betreft welkom.
Mensen die nu spuit 11 nog even komen binnen vallen voor de sensatie en ondertussen vrolijk hun paard in de mond blijven trekken zou het sieren wat meer aan zelfreflectie te doen (even googlen als je niet weet wat het betekent ;) )

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-17 21:55 



 
Profiel   

Nou ik durf hem d'r nog wel ff in te koppen hoor.

Ik had een restje la riche directions cerise over, knal roze.
Hiermee heb ik de puntjes van de de staart van mijn haflinger geverfd, gewoon om te kijken hoe het stond. Wat ongeveer 3 cm als het niks was dan kon ik het er zo af knippen. Maar het stond leuk. Na 2 weken was hét er al weer uit
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-17 23:04 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 7 [ 154 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen