[INFO] Slowfeeders

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Phonix
Berichten: 1134
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 16:58

Misschien heb iemand hier een slim idee.

Mijn paard staat s’nachts op stal met een hooinet. Helaas is dit niet het beste voor haar hals.

Ik heb Haygain probeert maar die kiepte ze elke keer om. Terwijl er 25kg zand in lag.

Door uitmesten moet het makkelijk zijn om de bak/net te verplaatsen. Weet iemand iets slims? Ze eet helaas veel te huiverig en heb een verleden met maagzweer. Dus alleen op de grond leggen is geen oplossing.

Stal_Fiore

Berichten: 9382
Geregistreerd: 29-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 15:24

Zouden jullie eerder kiezen voor netten van paardeerlijk of die van Zeldenrust? En waarom?

RianneH

Berichten: 28288
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 16:20

In welke context?

Wij hebben paardeneerlijk voor de rekken over IBC vaten, en Zeldenrust als ronde hangende netten. Kan het niet echt eerlijk vergelijken omdat het maat 4 vs 2 is, maar de ronde netten hebben/hadden snel gaten erin zitten. Kan heel goed liggen aan de manier van eten icm de kleine maas.

Maar ben zelf erg tevreden over de levensduur van de paardeerlijk netten.

Stal_Fiore

Berichten: 9382
Geregistreerd: 29-08-03

Re: [INFO] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 18:56

Het gaat om netten die tegen de muur aankomen. Hebben nu goedkope netten die steeds stuk gaan.

RianneH

Berichten: 28288
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 20:32

Ohh, ik heb ook van equiculinair een enveloppe net aan de muur, die bevalt ook goed. Voor die maat betaalbaarder dan paardeerlijk. Maar wordt minder intensief gebruikt dan de rekken.

pmarena

Berichten: 48395
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [INFO] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 07:23

Over het algemeen kan je zeggen dat een grotere maaswijdte, dikker koord en minder strak gespannen net het langste mee gaan. Naarmate je de boel strakker gaat spannen, de maaswijdte kleiner wordt en het materiaal dunner wordt, is de kans op slijtage groter.

Maarja op een gegeven moment "moet" je wel kleiner in sommige situaties....

kehdra

Berichten: 6391
Geregistreerd: 29-07-06
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 20:29

Ik ben op zoek naar een enveloppe (of rechthoek) slowfeeder met een Maas van 2,5 of 2 cm. Is zeldenrust de enige optie hiervoor? Google en oude bokt topic lijken daar allemaal naar te verwijzen.

suffie
Berichten: 5725
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 20:37

Omdat wij zijn overgestapt op hooiruiven van Patura, heb ik 20 slowfeeders van Nedlandic ter overname maas 3x3.

Phonix
Berichten: 1134
Geregistreerd: 11-04-18

Re: [INFO] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 20:55

Ik heb twee shires ongeknopt 2.5 Maas te koop

Otti1977

Berichten: 3052
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 01:33

Ik heb net weer een nieuw frame gemaakt voor in de hooibak. Ben er weer superblij mee. Afbeelding

Maartje1990

Berichten: 22290
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:05

kehdra schreef:
Ik ben op zoek naar een enveloppe (of rechthoek) slowfeeder met een Maas van 2,5 of 2 cm. Is zeldenrust de enige optie hiervoor? Google en oude bokt topic lijken daar allemaal naar te verwijzen.


Barefoot nederland verkoopt ook 2x2 moet je dan zelf een envelope van maken

hahahatsjoe

Berichten: 2412
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Re: [INFO] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:26

2x2 is paardje pesten, krijgen ze stress van.

Jinte

Berichten: 4836
Geregistreerd: 08-10-06

Re: [INFO] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:43

Hier hebben ze er geen moeite mee en eten ze dat net zelfs als 1e leeg. We hebben er 1 van 2x2 en de rest 3x3. Geen gefrustreerde paarden hier

DubbelFun

Berichten: 88929
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [INFO] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:52

Hier wel een heel boos paard als de mazen kleiner dan 3x3 werden. Zelfs mijn andere paard moest het dan ontgelden om de frustratie op af te reageren.

pmarena

Berichten: 48395
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:48

Het is net alsof ieder paard anders is :=

Hier vraten ze prima uit de 20mm netten, echt geen enkel probleem.
De 25mm waren echt te groot na een poosje, daar trokken ze dan weer hele plukken uit die ze op de grond weg lieten waaien of gingen verstampen, want blijkbaar is het leuker om hooi uit het net te trekken dan het gewoon van de grond te pakken :=

Ook als ze makkelijker beschikbaar hooi hadden (van precies dezelfde baal) gingen ze nog eerst aan het net plukken want blijkbaar is dat fijn of leuk ofzo := En dan hebben we het over een veelvraat Fjord en een D meer type warmbloed die niet zoveel om eten geeft.

kehdra

Berichten: 6391
Geregistreerd: 29-07-06
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:16

Maartje1990 schreef:
kehdra schreef:
Ik ben op zoek naar een enveloppe (of rechthoek) slowfeeder met een Maas van 2,5 of 2 cm. Is zeldenrust de enige optie hiervoor? Google en oude bokt topic lijken daar allemaal naar te verwijzen.


Barefoot nederland verkoopt ook 2x2 moet je dan zelf een envelope van maken

Dank je! Ik heb de shires netten inmiddels besteld :), heel benieuwd hoe die bevallen!

monsera
Berichten: 3094
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: friesland

Re: [INFO] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:58

Dat zie ik hier ook wel ik heb 3 en 4.5 en 6 cm en geregeld kiezen ze toch er voor om eerst uit de 3 te plukken.