Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 320 van de 340 [ 8481 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 317, 318, 319, 320, 321, 322, 323 ... 340  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Slowfeeders

 
Profiel   

Hier het probleem dat Roos in lage bakken gaat staan. En Nilay ze door de hele paddock duwt door zich er aan te schuren. Ik voer momenteel dus van de grond maar vind dat eigenlijk niet fijn nu het zo nat is.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-21 18:42 



 
Profiel   

En met netten aan een paal ??

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-21 18:52 



 
Profiel   

Saaams schreef
Ben je niet bang dat met de vele regen het hooi snel schimmelt?


Nee hoor, ze eten de natte bovenkant gelijk weer op, en de binnenkant wordt niet nat.

Morsen valt enorm mee, laagje wat je ziet op de foto is heel dun en ligt voornamelijk op de rubber matten, dat eten ze gewoon op.

Oh, en wat dat steeds op dezelfde plek staan betreft, ze staan van 8 uur 's ochtends tot 11 uur 's avonds op de wei, dit is alleen voor 's nachts!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-21 18:55 



 
Profiel   

Nou dan hoeven ze zich niet te vervelend :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-21 19:05 



 
Profiel   

Hier hebben we een tijd lang gewoon zo'n midibaal in een slowfeeder net gewikkeld en dan in een groene plastic kuubskist gezet, dat kan desnoods nog in je eentje zonder machines :j

Ideaal hoor, dan waren we meteen voor een weekje klaar met hooi voeren *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-21 19:18 



 
Profiel   

Wij gaan nog eens onze hooibakken bekijken. Heb 2 houten in de hoek in beiden L vorm. 1 is overdekt. Voorste rand laag vanwege de shet.
De ibc vaten zijn ook laag vanwege de shet.

Maar de shet is overleden en begin Mei valt er een veulentje uit mn ene merrie, dus denk dat omhoog wel verstandiger is.
Aan de andere kant, is het nu verder vrij veilig en leert het ook vanzelf wel weer ermee om te gaan.

In de schuilstal hebben we inloopstallen gemaakt. Daar dan aan het looppad in de schuur een laag muurtje en eten ze over de rand. Redelijk ideaal, maar moeten nog wel iets maken dat het niet overal ligt. Wordt waarschijnlijk dan een 2e muurtje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 13:35 



 
Profiel   

Hebben jullie allemaal een frame van steigerpijpen?

Hoe dik zijn die kijken dan?
Ben aan het rondkijken wat het fijnste werkt en niet teveel geld kost.

Hout? Maar zakt dat genoeg mee naar beneden?

Ik heb een palletbak van 100x60

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 18:25 



 
Profiel   

Ik heb steigerbuizen. Voordeel is dat ik hem bij de kleintjes niet vast hoef te maken. Bij Otti wel. Die trekt hem omhoog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 18:31 



 
Profiel   

Ik ben naar een lasbedrijf gegaan en heb daar gevraagd of ze van hun afvalbalken een
frame konden lassen die past in mijn palletbak.
Koste me €10.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 10:36 



 
Profiel   

Dat is handig en een stuk goedkoper als die buisframes los in elkaar zetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 11:07 



 
Profiel   

Heeft er iemand ervaring met twee slowfeeders in elkaar te gebruiken om het eten nog te vertragen? Ik weet dat het wel eens gedaan wordt met reguliere hooinetten, maar heb het nog niet gezien met de grotere slowfeedernetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 11:15 



 
Profiel   

Heeft hier iemand ervaring met slowfeeders waar zo'n grote ronde baal in kan en ze er dus weken mee kunnen doen?
We hebben een los net, maar dit geeft alsnog veel verspilling.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 12:19 



 
Profiel   

Ja die hebben wij. Ik heb het net wel met een touw vastgeregen aan de ruif. Ze morsen nog wel wat, maar dat komt vooral omdat ze een hap nemen en dan hun hoofd draaien omdat ze wat zien ofzo en dan tijdens het wegwerken van die hap wat uit hun mond laten vallen. Ik ben zo blij met deze oplossing, we hoeven nu maar 1x per week een nieuwe baal neer te zetten, en dat met 6 paarden!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 22:22 



 
Profiel   

martinev schreef
Ja die hebben wij. Ik heb het net wel met een touw vastgeregen aan de ruif. Ze morsen nog wel wat, maar dat komt vooral omdat ze een hap nemen en dan hun hoofd draaien omdat ze wat zien ofzo en dan tijdens het wegwerken van die hap wat uit hun mond laten vallen. Ik ben zo blij met deze oplossing, we hoeven nu maar 1x per week een nieuwe baal neer te zetten, en dat met 6 paarden!

[ [url=m/9yHcsw.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mooie oplossing!
Waar heb jij zo'n ruif vandaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 18:04 



 
Profiel   

Ik heb hem via Marktplaats gekocht, maar als je op hooiruif googelt kom je vergelijkbare tegen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 18:36 



 
Profiel   

Hoi en sorry voor het omhoog schoppen van dit topic, maar ik ben ook zoek naar van die kliko (container) slowfeeders, weet iemand misschien waar je die kan kopen of moet je die zelf maken? Alvast bedankt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-22 16:04 



 
Profiel   

Die worden meestal zelf gemaakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-22 16:48 



 
Profiel   

Er staan er op marktplaats: https://link.marktplaats.nl/m1815715744 ... ios_tablet

https://link.marktplaats.nl/m1786368141 ... ios_tablet

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-22 21:11 



 
Profiel   

Die 1e is weinig slow... zit alleen een groot gat in ...

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-22 09:21 



 
Profiel   

Kun je zelf toch nog knutselen met een net of rooster? Het gat zit er al :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-22 10:18 



 
Profiel   

Gebruikt een van jullie ook want anders dan een net? Ik ben opzoek naar een fijne oplossing voor onze paarden. We hebben 10 paarden en wonen in Noord Zweden, het voeren is in de winter wanneer we dus ook regelmatig sneeuw en tot -35 hebben.

De meest simpele oplossing is een net tussen 2 palen maar de eethouding is dan niet echt ideaal. Ik zat een beetje te kijken naar die portagrazers, ziet er best wel ideaal uit behalve het prijskaartje.. We hebben nu twee paarden apart uit netten eten omdat ze moeten afvallen en een ervan pakt het hele net in z'n mond en geeft er dan een enorme ruk aan, de netten gaan gauw stuk en lijkt me ook niet echt ideaal voor z'n nek. Hebben jullie nog geniale ideeën waar ik niet aan heb gedacht? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-22 21:20 



 
Profiel   

Ik ben benieuwd wie er zo’n grijze palletbox met een hooinet gebruikt? En dan eigenlijk zo’n wit “plat” net zeg maar. Hoe maak je dat makkelijk vast in de kist?

Op termijn wil ik misschien een frame gaan maken met steigerbuizen, maar de hooinetten heb ik al dus dat is nu makkelijker denk ik

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-22 03:58 



 
Profiel   

Ik ben begonnen met een simpel frame van pvc buizen. Zonder frame gaat het makkelijk kapot en moet je ‘m wel onderin vast maken anders zakt het niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-22 05:24 



 
Profiel   

[ img ]

[img]m/Iciw6o.jpg[/img
Ik heb deze voor de geiten gemaakt van een wasmand met deksel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-22 06:14 



 
Profiel   

[ img ]

[img]m/Iciw6o.jpg[/img
Ik heb deze voor de geiten gemaakt van een wasmand met deksel.

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-22 06:15 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 320 van de 340 [ 8481 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 317, 318, 319, 320, 321, 322, 323 ... 340  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen