Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 319 van de 340 [ 8481 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 316, 317, 318, 319, 320, 321, 322 ... 340  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Slowfeeders

 
Profiel   

Er zal vast hier en daar wat gebruikers sporen zitten maar het is allemaal in goede gebruiksstaat.
Ik sta privé. De eigenaar blijft met één eigen paard achter. Ik wordt opgevolgd door drie nieuwe paarden van twee eigenaren. Heb ook geen idee wat ze besproken hebben over het voeren hoor, maar mij lijkt het als nieuwkomer een pre als dit er is, het alternatief is zowel buiten als op stal alles vanaf de grond gevoerd. Dat knoeit/verspilt veel meer en dan hebben ze het ook zo op natuurlijk.
Kan ook zijn dat ze niet meer buiten gevoerd worden, dat deed ik nu incl buiten zetten.
Moet er niet aan denken dat ze om acht uur gevoerd worden op stal en dan tot binnen zetten niks meer krijgen :7 maar dat moeten ze onderling maar uitzoeken.
M gaat in elk geval straks naar een plek waar hij 24/7 buiten staat met meer voerbeurten. Niet met slowfeeders helaas maar wel zeker voldoende ruwvoer verspreid over de dag.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 12:08 



 
Profiel   

Ik ga voor het eerst beginnen met een slowfeeder voor s’nachts op stal om te zorgen dat mijn paard genoeg te knabbelen heeft gedurende de hele nacht.
Nou twijfel ik tussen de Zeldenrust haystack of de Little bit hooitas?
Aan maaswijdte had ik gedacht 3 cm.
Iemand ervaringen of aanbevelingen voor deze twee slowfeeders?
Belangrijk is dat er zo weinig mogelijk tandslijtage komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 14:05 



 
Profiel   

Mijn paard had de Little bit binnen een paar maanden stuk... De Zeldenrust gaat goed. Tandenslijtage is er niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 14:06 



 
Profiel   

Little bit moet je ophangen aan een clip die zelf ook draait, anders slopen ze ze inderdaad. Heb er 3 en enkel de grote die dus aan een niet draaiend touwtje hing heeft (aardig) schade. Koop de ophang touwtjes er bij die ze aanbieden of een trialerlijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 15:04 



 
Profiel   

Kwam toevallig op marketplace op fb deze adv tegen. Wel in t Noorden, maar vaak zoeken mensen en je weet maar nooit;

https://www.facebook.com/marketplace/it ... l%7D%22%7D

Als het goed is, is het de link van diverse bakken en containers. In Friesland

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 00:56 



 
Profiel   

De Little bit gaat bij mij nu het 4e winterseizoen in. Er is inmiddels wat slijtage maar de hooitas is nog goed te gebruiken :j
Ik ben er erg tevreden over! Makkelijk te vullen, geen tandslijtage en de maaswijdte is groot genoeg om niet te frustreren maar klein genoeg om de eettijd te verlengen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 10:03 



 
Profiel   

Ik heb voor mijn Shetlander ongeveer 6 jaar een little bit trailertas gebruikt als slowfeeder. Super stevig en super tevreden over!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 11:49 



 
Profiel   

We hebben weer 4 netten erbij van paardeerlijk, losse netten en dan zelf vastgemaakt tot slowfeeders. We hebben nu 14 netten en 4 slowfeeder kliko's. Dus kunnen we langer vooruit als alles gevuld is. De netten die we al hadden gaan al 2 jaar mee en niks versleten nog. En dan hebben we nog 1 palletbak met frame en net (komt nu een nieuw net in) en nog eem groot net voor om eem hooibaal.

In totaal nu incl groot net plus net in frame €650 aan slowfeeders :=

Dit zijn 2 van de 4 nieuwe.
[ img ] (ze lijken op de foto misschien klein maar past ca eem half pak hooi in en onze pakjes zijn best groot)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 09:17 



 
Profiel   

Ziet er uit als een mooie stevige kwaliteit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 09:50 



 
Profiel   

DubbelFun schreef
Ziet er uit als een mooie stevige kwaliteit.


Ja kan ze echt aanraden :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 10:03 



 
Profiel   

Hier weer eerste grote pak van het seizoen gezet. Onbeperkt ruwvoer maar niet ongeremd

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 13:35 



 
Profiel   

Oh wel zonde dat het zo direct op de grond staat. Moet je het onderste dan niet weggooien uiteindelijk...?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 14:44 



 
Profiel   

pmarena schreef
Oh wel zonde dat het zo direct op de grond staat. Moet je het onderste dan niet weggooien uiteindelijk...?


Dit is verpakt hooi en ik laat altijd aan de onderkant het plastic zitten. Als ik het net los haal eten ze de restjes op, dus hoef nooit wat weg te gooien. Verder staat het op betonnen platen dus niet in het zand ofzo

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 05:20 



 
Profiel   

Dat zou hier niks worden. Ze morsen altijd wel wat en lopen veel zand op bestrating. Wij hebben alleen onverpakt, maar gooi het wel altijd ergens in en dan eten ze al de bodem niet leeg als het regent. Ook niet als je het dagen laat liggen.
Maar alles wat in de schuilstal op de grond ligt kan ik ook weggooien.

We krijgen nu in de schuur schuilstal en eten ze over de rand vanaf de vloer, maar kunnen ze dus niet in staan. Denk dat ze wel wat over de wand trekken, maar voor alsnog eten ze bij 1e test ruimte over de wand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 13:13 



 
Profiel   

Beste mensen,
Hoewel ik nog niet alle 319 pagina's heb doorgespit....

Ik wil graag een slowfeeder maken voor mijn paard en kleine shet.
Denk aan een kuststof bak met een net aan een frame - dat geleid wordt.
Dus geen vragen op dat gebied.

Wel vragen over:
- welke bakken zijn naar jullie ervaring sterk genoeg
En ook laag genoeg voor een kleine shet

En hoe voorkom je dat ze de hele bak door de paddock heen slepen?

Erg benieuwd naar jullie tips en ervaringen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-21 11:01 



 
Profiel   

mlanghou schreef
Beste mensen,
Hoewel ik nog niet alle 319 pagina's heb doorgespit....

Ik wil graag een slowfeeder maken voor mijn paard en kleine shet.
Denk aan een kuststof bak met een net aan een frame - dat geleid wordt.
Dus geen vragen op dat gebied.

Wel vragen over:
- welke bakken zijn naar jullie ervaring sterk genoeg
En ook laag genoeg voor een kleine shet

En hoe voorkom je dat ze de hele bak door de paddock heen slepen?

Erg benieuwd naar jullie tips en ervaringen!


Ik heb, weliswaar een grote shet (1m) maar ik heb hier een grote fruitkist staan en dan de bovenste plank vanaf gezaagd zodanig dat de shet er ook bij kan. Bak blijft hier goed staan en vind hout persoonlijk ook mooier dan een plastic bak
Zo ziet ie er uit, zit de bovenste plank wel nog aan, had die er toen nog niet af gezaagd:
[ img ]

Niet de mooiste foto, maar hier zie je hem in gebruik :D
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-21 11:10 



 
Profiel   

@mlanghou: ik heb een shet en een E n ik heb de ene hoge bak gewoon 2 lagen kanten gegeven en de andere bak één lage kant.

[ img ]

De shet staat er net voor, maar die kant is een stuk uitgezaagd en een latje er langs gemaakt zodat het niet scherp is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-21 11:47 



 
Profiel   

Flynnieman schreef
mlanghou schreef
Beste mensen,
Hoewel ik nog niet alle 319 pagina's heb doorgespit....

Ik wil graag een slowfeeder maken voor mijn paard en kleine shet.
Denk aan een kuststof bak met een net aan een frame - dat geleid wordt.
Dus geen vragen op dat gebied.

Wel vragen over:
- welke bakken zijn naar jullie ervaring sterk genoeg
En ook laag genoeg voor een kleine shet

En hoe voorkom je dat ze de hele bak door de paddock heen slepen?

Erg benieuwd naar jullie tips en ervaringen!


Ik heb, weliswaar een grote shet (1m) maar ik heb hier een grote fruitkist staan en dan de bovenste plank vanaf gezaagd zodanig dat de shet er ook bij kan. Bak blijft hier goed staan en vind hout persoonlijk ook mooier dan een plastic bak
Zo ziet ie er uit, zit de bovenste plank wel nog aan, had die er toen nog niet af gezaagd:
[ [url=m/ENFqvj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Niet de mooiste foto, maar hier zie je hem in gebruik :D
[ [url=m/pbQQLk.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dat ziet er inderdaad mooi uit zo'n grote fruitkist.
Eens kijken of daaraan te komen is...

En goed om te lezen dat hij bij jou goed blijft staan. Je hebt de kist dus gewoon los staan? En niet ergens aan bevestigd? En ook niet verzwaard?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-21 13:22 



 
Profiel   

DubbelFun schreef
@mlanghou: ik heb een shet en een E n ik heb de ene hoge bak gewoon 2 lagen kanten gegeven en de andere bak één lage kant.

[ [url=m/o58QWJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

De shet staat er net voor, maar die kant is een stuk uitgezaagd en een latje er langs gemaakt zodat het niet scherp is.


Goed idee - dat uitzagen en latje erlangs.
Dat betekent dan zeker wel dat je de bak niet hoger moet vullen dan de hoogte van de shet?
Anders vreten ze daar snel langs...

En heb jij je bak los staan? Of ergens aan bevestigd?
Of verzwaard?

Ik ben bang dat ze zo'n bak gaan verslepen....

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-21 13:25 



 
Profiel   

mlanghou schreef
Dat ziet er inderdaad mooi uit zo'n grote fruitkist.
Eens kijken of daaraan te komen is...

En goed om te lezen dat hij bij jou goed blijft staan. Je hebt de kist dus gewoon los staan? En niet ergens aan bevestigd? En ook niet verzwaard?


Ik heb de bakken gevonden op marktplaats voor 25 euro per stuk, zijn bakken die afgekeurd zijn voor fruit in te doen, maar zien er voor de rest eigenlijk nog prima uit ;). Je zou ook eens bij een appel of perenboer kunnen vragen of die er voor je heeft staan.

De bak staat gewoon los en ook niet verzwaard, en af en toe staat ie wel eens een klein beetje gedraaid, maar is niet zo dat ie ineens meters verderop staat ofzo. En de grote trekt toch wel aardig aan de netten, maar gaat tot nu toe prima

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-21 14:06 



 
Profiel   

DubbelFun schreef
100x70 bestaat volgens mij niet, dan krijg je 100x80.
Zelf heb ik bakken van 80x60 en die zijn voldoende groot om uit te eten. Wel moet je ze aan een paal vast zetten, want -zeker met een rooster- gaan ze er wel mee aan de wandel.
Overigens komt die grote bak ook van zijn plek als het wat grovere hooi wat klem zit in de mazen :)


Daar ben ik ook bang voor - dat ze met een bak aan de wandel gaan / door de paddock trekken.
Hoe maak jij ze vast aan een paal (of iets anders)?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-21 15:11 



 
Profiel   

mlanghou schreef
Dat betekent dan zeker wel dat je de bak niet hoger moet vullen dan de hoogte van de shet?
Klopt, hij kan niet hoger gevuld worden als de hoogte van de shet, maar ik voer 4x per dag dus dat hoeft ook niet.

En heb jij je bak los staan? Of ergens aan bevestigd?
Of verzwaard?
Hij staat los en raakt wel eens van zijn plek, maar nooit veel.

Als je bang bent voor verslepen is het natuurlijk vrij simpel om hem aan een paal vast te zetten op één of 2 punten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-21 15:12 



 
Profiel   

Wij gebruikten halve kuubskisten daarvoor, dus zo'n 60x100 cm. Bij ons aten de mini's er ook met gemak uit, helemaal tot aan de bodem. Ik heb er wel 3 stoeptegels onderin gelegd, anders gingen ze er inderdaad mee aan de wandel.

[ img ]

Inmiddels hebben we zes paarden staan en werd het best veel werk om de bakken steeds te vullen zodat we onbeperkt konden blijven voeren, dus sinds gisteren voeren we zo, wauw, wat zijn we hier blij mee, scheelt zo veel tijd!

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-21 17:42 



 
Profiel   

Ben je niet bang dat met de vele regen het hooi snel schimmelt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-21 18:06 



 
Profiel   

En ze morsen veel meer en ze staan konstant op één plek.

Die halve kuubskisten heb ik er ook 4 van; 2 in de schuiltent en 2 op de track (die nu vanwege blad tijdelijk gesloten is).
Die van mij zijn 40 hoog en 60x80, daar kan de shet ook zo uit eten.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-21 18:34 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 319 van de 340 [ 8481 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 316, 317, 318, 319, 320, 321, 322 ... 340  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen