[INFO] Slowfeeders

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maartje1990

Berichten: 22283
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 01:33

Steentje schreef:
We hebben vandaag een houten palletkist opgehaald om een slowfeeder van te gaan maken. Erg blij mee. :j

Ik vraag me alleen af of de kist niet te hoog (75 cm) gaat zijn voor onze pony van 1.05 meter.. Anders zagen we er een of twee randen vanaf.

Wie heeft ervaring met een kuubskist voor kleine pony's? Gaat dat goed of hebben jullie wat aangepast?


Euh weet de hoogte niet maar hier een pony van 1.13 die geen probleem heeft net die standaard maten palletbakken (voor hooi en water pony komt tot de bodem)

DubbelFun

Berichten: 88688
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 10:10

Ik heb een shet van 80 cm en een hooibak van 80 cm hoog, ik heb uit de zijkant een stukje gezaagd zodat ze er makkelijk bij kan. De hoge kant lukt niet iig.
Hier staat alleen de grote er bij, maar het is wel de duidelijkste foto die ik heb :)

Afbeelding

pmarena

Berichten: 48135
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [INFO] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 10:20

Wij hebben hier ook zo'n hooibak en ik geef Mareentje ook haar voerbak er in om te voorkomen dat de mini van 78 cm hem leegvreet. Maar dat werkt ook niet 100% want dat kleine etterballetje komt er echt wel bij, ze verhongeren niet snel die vreetzakjes :=

Maar comfortabel is het niet natuurlijk. Als ik jou was zou ik het gewoon even proberen of het zo prima gaat, of dat het beestje niet bij de bodem kan komen en dan haal je er 1 plank uit. Niet bij de bodem kunnen komen kan natuurlijk ook een voordeel zijn, als het een vreterd is die wel een beetje mag minderen O:)

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Re: [INFO] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 14:59

Wij hebben sinds kort deze, bewust hoger gemaakt zodat de mini's er niet bij kunnen. Zij hebben een eigen netje en minder rijk voer. Ideaal voor hier. En de bak kun je natuurlijk op elke gewenste hoogte maken.
Ik overweeg om deze op bestelling te gaan maken. Naar ieders wens. (ik heb nu hier de hoogte aangehouden van onze oudste pony B pony)

Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88688
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [INFO] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 15:36

Ahhh, die kleine staat er nu wel sneu bij hoor :D
Wel mooi gemaakt.

pmarena

Berichten: 48135
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 15:44

Als je niet kijkt gaan de voorbeentjes er over en staat Mini mee te eten denk ik :=

Ik vind het super mooi maar zou zelf geen houten hooibak willen. Ook degelijk hout vergaat me veel te snel, zeker icm paarden, modder en nattigheid. Een jaar of 5 is zó om en hoe staat het er dan bij.... Y;(

Wiwabalia

Berichten: 4693
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 15:47

Marjo89 schreef:
Wij hebben sinds kort deze, bewust hoger gemaakt zodat de mini's er niet bij kunnen. Zij hebben een eigen netje en minder rijk voer. Ideaal voor hier. En de bak kun je natuurlijk op elke gewenste hoogte maken.
Ik overweeg om deze op bestelling te gaan maken. Naar ieders wens. (ik heb nu hier de hoogte aangehouden van onze oudste pony B pony)

[ [url=m/6euABq.jpg]Afbeelding[/url] ]


Als je deze op bestelling gaat maken heb ik wellicht intresse, of in een pdf bouwtekening die ik kan overnemen. :)

Hebben jullie iets om de slowfeeders liggen? Bestraten gaat bij ons nu niet maar wij willen wel graag iets aanpassen nu, wellicht rubberen tegels in de schuilstal en rondom de hooibakken.

Stal_Fiore

Berichten: 9353
Geregistreerd: 29-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 15:49

Iemand nog een oplossing voor dit?
8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7


Afbeelding

Afbeelding

Spoiler:
(Ja, er zat nog hooi in) :D

pmarena

Berichten: 48135
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [INFO] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 15:54

Paard wil gewoon even droge voeten :))

DubbelFun

Berichten: 88688
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 17:49

Dat was het eerste wat ik ook dacht.

Otti1977

Berichten: 3041
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 22:27

Stal_Fiore schreef:
Iemand nog een oplossing voor dit?
8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7


[ [url=m/12da2R.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/uBykeQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Spoiler:
(Ja, er zat nog hooi in) :D


Deed mijn haflinger vroeger ook.bak lag regelmatig op de kant...

Stal_Fiore

Berichten: 9353
Geregistreerd: 29-08-03

Re: [INFO] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 00:13

Hahaha ja, alleen is achter mij genoeg droge ruimte.
Noalie gooit ze ook vaak om ja, maar heb haar nog niet eerder er zo in zien staan.

pmarena

Berichten: 48135
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [INFO] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 08:22

Het zijn vaak gewoon een beetje "benige" types die Haffies. Ook vaak de eerste om lekker met zo'n poot in water te gaan maaien en spetteren :P

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 12:12

Wiwabalia schreef:
Marjo89 schreef:
Wij hebben sinds kort deze, bewust hoger gemaakt zodat de mini's er niet bij kunnen. Zij hebben een eigen netje en minder rijk voer. Ideaal voor hier. En de bak kun je natuurlijk op elke gewenste hoogte maken.
Ik overweeg om deze op bestelling te gaan maken. Naar ieders wens. (ik heb nu hier de hoogte aangehouden van onze oudste pony B pony)

[ [url=m/6euABq.jpg]Afbeelding[/url] ]


Als je deze op bestelling gaat maken heb ik wellicht intresse, of in een pdf bouwtekening die ik kan overnemen. :)

Hebben jullie iets om de slowfeeders liggen? Bestraten gaat bij ons nu niet maar wij willen wel graag iets aanpassen nu, wellicht rubberen tegels in de schuilstal en rondom de hooibakken.


wij hebben rubberen tegels liggen, en daaronder ligt puin (paddock 25 x 25)
De rest is helaas te nat om te lopen

Otti1977

Berichten: 3041
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 20:23

Vandaag even een rek voor de shetten gemaakt. Deze is gewoon met aanhangernet. De shetten eten niet zo agressief. Frame ligt ook los op de bodem. Afbeelding

Martine_Levi

Berichten: 2350
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 21:13

Hoi allemaal,

Kent iemand deze netten toevallig? Met een lusje bovenin om dicht te rijgen?

Het zijn oerdegelijke netten, bijna niet stuk te krijgen! Maar.. ik kan ze nergens meer online vinden..

Lang geleden kocht ik ze bij de Paardendrogist en later bij een minipaarden webshop, maar ni zie ik ze nergens.

Wie heeft de tip?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 21:45

Ah ik wou paardendrogist tippen maar dat valt dus af. Ik heb er nog wel eentje liggen die je over mag nemen :)

Otti1977

Berichten: 3041
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 00:24

Afbeelding
Zijn dat niet die van Agradi van Kerbl...

pmarena

Berichten: 48135
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [INFO] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 06:26

Als je zegt dat deze oerdegelijk zijn dan zijn er wellicht verschillende witte netten te koop geweest....? Ik ken juist veel verhalen dat die witte zo snel stuk gingen namelijk.

Denk dat je het beste even na kan vragen waar je deze kocht, wat het merk was. Zodat je echt heel gericht kan zoeken :)

BravoB
Berichten: 1
Geregistreerd: 05-11-23

Re: [INFO] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 10:15

Ik zag laatst een zwarte variant van dit hooinet bij de welkoop liggen. Heb zelf een paar witte die al heel oud zijn en het nog steeds prima doen trouwens.

pol013

Berichten: 8997
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 12:40

Martine_Levi schreef:
Hoi allemaal,

Kent iemand deze netten toevallig? Met een lusje bovenin om dicht te rijgen?

Het zijn oerdegelijke netten, bijna niet stuk te krijgen! Maar.. ik kan ze nergens meer online vinden..

Lang geleden kocht ik ze bij de Paardendrogist en later bij een minipaarden webshop, maar ni zie ik ze nergens.

Wie heeft de tip?


SMHN slowfeeder hooinetten uit Zweden
Dat was de naam van die netten. Maar de variant die ze nu hebben is net iets minder sterk naar mijn idee. https://www.minihorseshop.nl/smhn-slowfeeder-hooinet
Ik was er ook altijd heel blij mee.

Martine_Levi

Berichten: 2350
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: [INFO] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 15:42

Bedankt voor de reactie!

Je hebt gelijk Pol013, die is het inderdaad. De prijs is alleen wat veranderd :roll:

pmarena

Berichten: 48135
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 09:39

Ik vrees dat de inkoopprijzen ook behoorlijk zijn veranderd. Het net dat ik al jaren inkoop is ook veel duurder geworden en dat komt rechtstreeks van een producent, maar die heeft ook een forse verhoging van materiaalkosten voor de kiezen gekregen.

Als ik het me goed herinner verkocht ik deze netten jarenlang voor ik dacht 16,50 euro per meter (van 2 meter hoog)?
En de afgelopen tijd is het binnen no time van 20 euro naar zelfs 24 euro gegaan, en ik zou het eigenlijk nog wat duurder moeten maken om een betere marge er op te hebben want die is er echt niet op voorruit gegaan :=

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 17:41

pmarena schreef:
Als je niet kijkt gaan de voorbeentjes er over en staat Mini mee te eten denk ik :=

Ik vind het super mooi maar zou zelf geen houten hooibak willen. Ook degelijk hout vergaat me veel te snel, zeker icm paarden, modder en nattigheid. Een jaar of 5 is zó om en hoe staat het er dan bij.... Y;(


De mini’s kunnen in de stal eten. Zo eten zij minder en lopen ze meer.
Overigens zie ik niet in waarom dit met 5 jaar verrot is.
De hooibak staat op een tegel en daaronder puin. Verder wordt het er nauwelijks nat onder.
De volgende versie wil ik wel nog wat anders maken oa stuk lager zodat de mini’s er wel bij kunnen.

pmarena

Berichten: 48135
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [INFO] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 22:30

Omdat hout dat in weer en wind staat nu eenmaal altijd sneller lelijk wordt dan je hoopt :(:)

Ik ben echt een liefhebber van hout maar voor buiten ben ik er helemaal klaar mee.
Tenzij je het goed in de verf kan houden wordt het toch snel lelijk door regen enzo.
Ook de duurzamere / hardere houtsoorten.

Maar wellicht zijn er uitzonderingen :)