Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 317 van de 340 [ 8481 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 314, 315, 316, 317, 318, 319, 320 ... 340  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Slowfeeders

 
Profiel   

Minder uiteraard als de vaste .
Maar hier werken ze wel super fijn .
Maar heb ze nog niet zo lang in gebruik nu .
Sinds een dikke maand weer eigen huur weide en paarden in zelf zorg .
Heerlijk
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 08:28 



 
Profiel   

Ondanks maar 1 shet, hebben wij alle bakken op shet hoogte. Denk niet dat de rest had begrepen; ga jij maar daar staan, daar is het lager voor jou :)

Ik heb 2 ruime hoekbarren van hout en gooi het hooi los erin, maar ze morsen daar weinig. Bij de witte bakken trekken ze er veel meer hooi uit, maar kan ook door de plek en positie van eten komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 10:52 



 
Profiel   

Ik denk dat ik de andere kant ook nog lager ga maken, want die van mij weet dondersgoed wáár ze moet eten, maar doet het gewoon om die kleine te pesten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 11:15 



 
Profiel   

Mag ik me hier ook melden?
Ik heb al gezocht op kliko slowfeeders. Ik vind die met gaten en dan van boven naar beneden verspreid erg interessant. Zodat als het niet zakt, ze er wat hoger bij kunnen. De berichten hier zijn al wat ouder. Hoe bevallen ze? Gebruiken jullie ze nog of juist niet meer?

Wij hebben momenteel 4 hooiplaatsen (1 kuubskist met net in frame, 2 envelopnetten aan de wand in stal en 1 buiten aan de stal. Ik zoek nog 1 of 2 slowfeeders voor de winter erbij. Makkelijk te vullen, aardige capaciteit. We willen naar 1x per dag hooi geven gaan, dus hebben wat meer plekken nodig.
Ik vind zelf de hooigalg ook echt geweldig, met een bungelende hooiboksbal :D
Maar zoek nog een iets makkelijker vulbare slowfeeder. Kuubskist erbij kan ook, maar de kliko’s vind ik ook wel interessant. Beetje passive physio erbij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-21 07:50 



 
Profiel   

DubbelFun schreef
@tarja: als je in de buurt van Ede woont heb ik misschien wel een adresje waar je die kleine bakken voor een leuke prijs kunt kopen.


Dank je wel voor je aanbod. Ik woon in Zeeland dus dat ligt helaas ook niet in de buurt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-21 11:32 



 
Profiel   

Daihyo schreef
Mag ik me hier ook melden?
Ik heb al gezocht op kliko slowfeeders. Ik vind die met gaten en dan van boven naar beneden verspreid erg interessant. Zodat als het niet zakt, ze er wat hoger bij kunnen. De berichten hier zijn al wat ouder. Hoe bevallen ze? Gebruiken jullie ze nog of juist niet meer?

Wij hebben momenteel 4 hooiplaatsen (1 kuubskist met net in frame, 2 envelopnetten aan de wand in stal en 1 buiten aan de stal. Ik zoek nog 1 of 2 slowfeeders voor de winter erbij. Makkelijk te vullen, aardige capaciteit. We willen naar 1x per dag hooi geven gaan, dus hebben wat meer plekken nodig.
Ik vind zelf de hooigalg ook echt geweldig, met een bungelende hooiboksbal :D
Maar zoek nog een iets makkelijker vulbare slowfeeder. Kuubskist erbij kan ook, maar de kliko’s vind ik ook wel interessant. Beetje passive physio erbij.


Je bedoelt de kliko met meerdere ronde gaten? Dat hadden onze oude overburen, maar dat beviel niet. Ze hebben nu 1 open gat gemaakt. Als je toch nog wilt slowfeeden is dit wellicht een optie:
[ img ]

We hebben aan de bovenkant gewoon een hooinet erin geregen. Hadden eerst enkel een netje voor het gat maar dat ging te snel stuk. Dit werkt ideaal. Ook met vullen, en vooral met het plaatsen. Echt blij mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-21 21:49 



 
Profiel   

Hoi,

Ik heb een vraagje ik wil ook voor in mijn palletbakken slowfeeder maken met van die ijzere buizen er om
Heen. Maar ik vroeg me af waar jullie netten vandaan halen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 11:51 



 
Profiel   

Ik heb ze bij Huck.nl. zeer goede kwaliteit. De enige die Otti niet kapot krijgt. Mijn tip is om het net niet strak te spannen maar losjes. Dan komt er minder druk op te staan.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 20:09 



 
Profiel   

Ik heb netten voor op je aanhanger bij de Action vandaan.
Ik heb verspreid 7netten hangen of in palletboxen zitten voor 1paard en 1 mini.
En ik moet ze ongeveer elk jaar vervangen. De hangende "envelop" in al die jaren nog nooit.
De palletbox netten ( zitten om een frame heen) doen het ook wel 2 jaar.
Maar die in de kliko's zitten zijn elk jaar wel aan de beurt om te vervangen. Maar dat komt denk ik omdat die
langs de zijkanten schuren.
Ach de netten kosten iets van 7of 8 euro, dus dat is goed te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 21:32 



 
Profiel   

Als ik er een aanhangernet van de action in doe zit er na 1 maand het eerste gat al in. Hier werkt dat niet. Dan is huck goedkoper

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 22:17 



 
Profiel   

Ik zweer bij de netten van paard eerlijk, als ik vergelijk met die foto hierboven van huck is die ook sterker
.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 22:38 



 
Profiel   

Huck is tot nu toe het enige wat die heel houd. Ben erg benieuwd naar de prijzen van paard eerlijk. Zal eens zoeken

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 22:46 



 
Profiel   

Die van paard eerlijk zijn bij mij ook vrij snel stuk.
Iemand ervaring met de netten van pure horse?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 08:09 



 
Profiel   

Weet iemand waar je slowfeeder netten op maat kan laten maken? Ik wil een het van 60 breed en 1m lang. Dus rechthoekig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-21 18:02 



 
Profiel   

_tarja_ schreef
Weet iemand waar je slowfeeder netten op maat kan laten maken? Ik wil een het van 60 breed en 1m lang. Dus rechthoekig.


Paardeerlijk! Eveb een berichtje doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-21 21:57 



 
Profiel   

Maartje1990 schreef
_tarja_ schreef
Weet iemand waar je slowfeeder netten op maat kan laten maken? Ik wil een het van 60 breed en 1m lang. Dus rechthoekig.


Paardeerlijk! Eveb een berichtje doen


Dank je wel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 19:35 



 
Profiel   

[ img ]
Ik heb een TRICKLE NET ORIGINAL HOOINET en het bevalt heel goed. Ik heb het net nu 8 maanden in gebruik. Het fijne is dat de gaatjes (2,5 cm) niet uitlubberen en het net zelf wat stug is. Ik blijf alleen het vullen een drama vinden. Volgens de fabrikant past er 8 kg hooi in. Ik houd het op 5 :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-21 15:48 



 
Profiel   

Ik meld me ook even hier. Misschien hebben jullie tips.

Mijn HB gevoelige pony mag momenteel niet op de wei. Gelukkig kunnen we de beweging weer opbouwen, maar ze hoeft echt niet dikker te worden en met onbeperkt (arm) hooi heb ik wel het idee dat ze wat aankomt. Ze weegt ongeveer 200kg (iets minder) en krijgt nu 4kg hooi per dag in een slowfeeder van Epplejeck. Dat red ze bij lange na niet met 24 uur. Kan ik het hooi nog op een andere manier aanbieden dat ze er langer mee doet? Hebben jullie ideeën?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 09:45 



 
Profiel   

Wat is de grote van de mazen van het Epplejeck net? Mischien kun je nog kleiner gaan, zodat ze er nog iets langer mee doet. Mischien ook een net met stro aanbieden of mengen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 09:50 



 
Profiel   

KLC schreef
Wat is de grote van de mazen van het Epplejeck net? Mischien kun je nog kleiner gaan, zodat ze er nog iets langer mee doet. Mischien ook een net met stro aanbieden of mengen?


Op de website lees ik 3x3.

Kan stro geen kwaad? Ik lees daar soms wat wisselende verhalen over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 10:00 



 
Profiel   

Wij mengen ook met stro (gerstestro). Dat gaat prima :j
Dierenarts adviseerde dat zelfs om te doen. Ze krijgen iets minder een plak per paard per dag. Gerstestro is iets fijner dan tarwestro.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 10:04 



 
Profiel   

"Een plak" zegt niet zoveel... eigenlijk moet je bij elke baal die je aanbreekt een plak wegen zodat je wéét wat ze binnen krijgen. Wegen kan heel simpel met een kofferweegapparaatje voor rond de 5 euro met veer (unster) of een digitale met batterij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 10:12 



 
Profiel   

Okee, ik zal mijn zin herformuleren. Bij ons krijgt de kudde van 4 D/E-pony's 4,5 kg stro per dag naast hooi en weidegang.
Dit is (meestal) 3 plakken, tenzij de plakken erg dik zijn, dan krijgen ze 2 plakken.
Veel mensen wegen niet en dan is een andere indicatie soms erg prettig.
De dierenarts vertelde mij dat je 50/50 stro en hooi zonder problemen kunt mengen. Ik vind dat veel stro in een rantsoen, dus houd 30/70 stro/hooi aan.


Laatst bijgewerkt door Daihyo op 12-07-21 10:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 10:17 



 
Profiel   

Ik weeg ook altijd het hooi af. De plakken verschillen inderdaad.

Ik zal eens kijken naar gerstestro.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 10:25 



 
Profiel   

Als je het in een net doet, ligt de rest aan hoe en waar je het aanbiedt. Bij (ex) HB is bewegen echt heel belangrijk om HB weer te voorkomen.
Hooi in kleinere porties aanbieden en ver uit elkaar, zodat je lopen stimuleert.

"uithongeren" is helemaal niet zo goed, ook voor (ex) hb paarden en pony's niet.

Daarbij stoppen paarden niet met eten als ze niet voldaan zijn. Veel mensen gaan heel arm voeren en paarden krijgen sws heel eenzijdig te eten in Nederland.
Ik vind 50/50 stro ook echt ene risico en teveel stro. Ze zouden het hier niet eens opeten. Als ik al een plakje stro op een baal hooi erdoor/erbij voer, blijft het grotendeels liggen.

Maar je kan wel wildplukken, takken aanbieden en ook naar je hardvoer kijken. HB voorkomen is niet 1 ding, dat is een totaal pakket van management en voeren.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 10:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 317 van de 340 [ 8481 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 314, 315, 316, 317, 318, 319, 320 ... 340  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen