Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 315 van de 340 [ 8481 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 312, 313, 314, 315, 316, 317, 318 ... 340  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Slowfeeders

 
Profiel   

Saaams schreef
Ik twijfel tussen een slowfeeder van

Zeldenrust Haystack en PaardEerlijk.

Iemand ervaring met deze 2 merken?

Ik neig naar de Zeldenrust, maar die is 75 x 75, er staat dat er 9 kg ruwvoer in kan. Maar dat lijkt me sterk...
Bang dat hij echt te klein is voor de hele nacht.

Die van PaardEerlijk is 90x1M.


Paard eerlijk even mailen ze makem ook op maat of ze hebben losse stukken. Prijs kwaliteit is super! Wij hebbwn zelf slowfeeders gemaakt van losse netten.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-21 21:45 



 
Profiel   

Maartje1990 schreef
Saaams schreef
Ik twijfel tussen een slowfeeder van

Zeldenrust Haystack en PaardEerlijk.

Iemand ervaring met deze 2 merken?

Ik neig naar de Zeldenrust, maar die is 75 x 75, er staat dat er 9 kg ruwvoer in kan. Maar dat lijkt me sterk...
Bang dat hij echt te klein is voor de hele nacht.

Die van PaardEerlijk is 90x1M.


Paard eerlijk even mailen ze makem ook op maat of ze hebben losse stukken. Prijs kwaliteit is super! Wij hebbwn zelf slowfeeders gemaakt van losse netten.


Maar die van PaardEerlijk is wat dat betreft ruim genoeg!
Maar ik vind vooral de afwerking van Zeldenrust mooi en degelijk ogen. Alleen bang dus te weinig volume.
Ze maken wel op maat, maar dat word denk ik kostbaar en ik vind €50 echt wel de max.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-21 21:54 



 
Profiel   

Ik weet niet hoeveel hooi je geven wil? Maar paardeerlijk gaf bij mij aan dat in de 80x90 wel ruim 8/9 kilo hooi past.

Dus een 75x75 zal ietsjes minder in kunnen maar dat lijkt me ruim voldoende?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-21 21:59 



 
Profiel   

Hier geen problemen met de afwerking van paard eerlijk, hele goede kwaliteit

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-21 22:03 



 
Profiel   

Ik wil dat er minimaal 6 kg in past.

Dus ik zou met beide wel uitkomen denk ik? :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-21 22:06 



 
Profiel   

Dat lijkt me wel ja.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-21 22:08 



 
Profiel   

Helaas gaat mijn pensionstal volgend stalseizoen de hooinettwn afschaffemn ivm vastzitten gevaar

Ik ben dus opzoek naar een alternatief. Een hayplaybal maakt teveel herrie plus rolt naar buiten (elke stal heeft een eigen uitloopje) elke week worden dr stallen met de sjofel uitgemest dus een grote bak op dr grond gaat nirt mogen.

Aangezien ze alleen sochtends en savonds hooi voeren wil ik echt iets waardoor hij er langer over doet, maar wat? (P.s. als ik er ben geef ik extra hooi bij)

Wie heeft de gouden tip?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 20:12 



 
Profiel   

Met kleine mazen kan een paard toch bijna niet vast zitten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 21:16 



 
Profiel   

meganvr schreef
Met kleine mazen kan een paard toch bijna niet vast zitten?


Mijn paard zonder ijzers idd niet. Maar paarden met ijzers dus wel en aangezien de meeste ijzers hebben wil de stal in geen enkele stal meer netten hebben

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 21:36 



 
Profiel   

Zonnetje97 schreef
meganvr schreef
Met kleine mazen kan een paard toch bijna niet vast zitten?


Mijn paard zonder ijzers idd niet. Maar paarden met ijzers dus wel en aangezien de meeste ijzers hebben wil de stal in geen enkele stal meer netten hebben


Ohja daar had ik niet bij stil gestaan haha. Lastig zeg! Ik zou t niet weten eerlijk gezegt..

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 21:39 



 
Profiel   

En die hooizakken, mogen die wel? Zijn vaak steviger en grotere mazen, zou je denken dat ze daar minder snel in vast komen te zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 00:13 



 
Profiel   

Je kunt kijken naar de metalen varianten... die zijn alleen wel een stuk duurder
https://www.geertenhenk.nl/nl/paarden-t ... odel/i/59/
https://www.landbouwwinkel.nl/slowfeede ... arden.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 09:24 



 
Profiel   

Zonnetje97 schreef
Helaas gaat mijn pensionstal volgend stalseizoen de hooinettwn afschaffemn ivm vastzitten gevaar

Ik ben dus opzoek naar een alternatief. Een hayplaybal maakt teveel herrie plus rolt naar buiten (elke stal heeft een eigen uitloopje) elke week worden dr stallen met de sjofel uitgemest dus een grote bak op dr grond gaat nirt mogen.

Aangezien ze alleen sochtends en savonds hooi voeren wil ik echt iets waardoor hij er langer over doet, maar wat? (P.s. als ik er ben geef ik extra hooi bij)

Wie heeft de gouden tip?


Maar wat biedt de stal aan als oplossing? Dat uitmesten is 1x pw, dus dan zou je 's avonds de bak eruit kunnen halen en de volgende dag weer erin. Dan zou je 1 nacht hooi op de grond kunnen aanbieden? Ik varieer ook weleens in de stal hoe we het aanbieden. Of zij zetten de bak even uit de stal. Op zich niet veel werk en ze moeten toch iets.
Heel veel hooi moeten uitrijden, omdat er veel door de stal getrapt wordt is ook zonde voor de stal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 12:07 



 
Profiel   

Zijn er hier mensen die 2x2 ook bij paarden gebruiken wil dat of wordt het dan echt te klein?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-21 17:04 



 
Profiel   

Spenk schreef
Zijn er hier mensen die 2x2 ook bij paarden gebruiken wil dat of wordt het dan echt te klein?


Zeker! maar je had ook al bericht gestuurd
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-21 18:00 



 
Profiel   

Wie weet waar ze netten hebben met kleine mazen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-21 21:13 



 
Profiel   

Haystack ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-21 21:16 



 
Profiel   

Spoiler:
Hallo!


Ik heb 2 Shetlanders die ik 24/7 hooi wil geven, alleen ze mogen niet dik worden daarom zoek ik een slowfeeder met super kleine gaten! Heeft iemand tips?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-21 10:42 



 
Profiel   

Arm en niet zo lekker hooi zoeken of deel aanvullen met (gerste)stro. Te lekker hooi vreten alle pony's zich klem aan en ook een kleinmazig net kan rap stuk (frustratie door honger of te lekker en te moeilijk).

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-21 10:45 



 
Profiel   

Ligt er ook aan wat je met de shets doet. Ik heb al 21jr een shet die altijd gewoon met de rest mee eet en die is echt nog nooit hb geweest. Maar die heeft tot een paar jaar geleden altijd gewerkt. Hij is nooit obesitas geweest zoals mijn new forest was waar hij 17jr mee heeft samen gewoond.

Hij had of heeft ook echt een stop qua eten. Nu kan hij niet goed meer hooi eten en valt erg aan op de hooi vervangers, maar ze hebben ook hun voeding nodig.

Vooral hooi aanbieden op 1 plek geeft veel stil staan en bewegen is nog veel belangrijker. Dus overal netten aanbieden en afwisselen met andere dingen zoals; stro ( minimaal) takken, eetbare beplanting of na snoeien aanbieden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-21 12:04 



 
Profiel   

Ik bestel voor mijn shet graszaadhooi erbij en meng dat met arm weidehooi. Hij eet uit een netje van Zeldenrust haystack met 2 cm mazen, ik dacht de maat s. Dit net kan ik met het graszaadhooi best flink vullen en zo heeft hij vrijwel de hele dag eten (rond 19.00u is het meestal leeg, om 20.00u/ 20.30u krijgt hij dan volgende voor de nacht. In de ochtend krijgt hij een klein handje los hooi omdat ik dan zelf niet altijd voer.
Hij is nu best mooi in conditie, super dun zal hij niet worden maar het obesitas is er wel af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-21 12:44 



 
Profiel   

meiske1577 schreef
Ik bestel voor mijn shet graszaadhooi erbij en meng dat met arm weidehooi. Hij eet uit een netje van Zeldenrust haystack met 2 cm mazen, ik dacht de maat s. Dit net kan ik met het graszaadhooi best flink vullen en zo heeft hij vrijwel de hele dag eten (rond 19.00u is het meestal leeg, om 20.00u/ 20.30u krijgt hij dan volgende voor de nacht. In de ochtend krijgt hij een klein handje los hooi omdat ik dan zelf niet altijd voer.
Hij is nu best mooi in conditie, super dun zal hij niet worden maar het obesitas is er wel af.


Waar bestel je dat? En hoe duur ong?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-21 12:49 



 
Profiel   

isa06x schreef
meiske1577 schreef
Ik bestel voor mijn shet graszaadhooi erbij en meng dat met arm weidehooi. Hij eet uit een netje van Zeldenrust haystack met 2 cm mazen, ik dacht de maat s. Dit net kan ik met het graszaadhooi best flink vullen en zo heeft hij vrijwel de hele dag eten (rond 19.00u is het meestal leeg, om 20.00u/ 20.30u krijgt hij dan volgende voor de nacht. In de ochtend krijgt hij een klein handje los hooi omdat ik dan zelf niet altijd voer.
Hij is nu best mooi in conditie, super dun zal hij niet worden maar het obesitas is er wel af.


Waar bestel je dat? En hoe duur ong?


ik heb dit keer bij Venhorst besteld maar is vrij duur, niet altijd beste kwaliteit, heb de eerste bundel om laten wisselen want die was beschimmeld. Ik ben nu aan het kijken of mijn vaste leverancier dit kan leveren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-21 16:31 



 
Profiel   

meiske1577 schreef
ik heb dit keer bij Venhorst besteld maar is vrij duur, niet altijd beste kwaliteit, heb de eerste bundel om laten wisselen want die was beschimmeld. Ik ben nu aan het kijken of mijn vaste leverancier dit kan leveren.


Ow, lekker dan. Heb de weidehooi besteld, 4 bundels, dus hoop dat het wel goed is. Maar overal is de kwaliteit om te huilen of het is op, dus je moet wat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-21 16:42 



 
Profiel   

Dat klopt, het is overal om te huilen inderdaad. Gelukkig heb ik maar 1 shetje dus ik doe heel lang van 1 bundel hooi.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-21 16:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 315 van de 340 [ 8481 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 312, 313, 314, 315, 316, 317, 318 ... 340  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen