Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 70 van de 84 [ 2084 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73 ... 84  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wormenkuur uit het buitenland?

 
Profiel   

Slmt9 schreef
Winter: moxidectine
Voorjaar: ivermectine/praziquantel
Najaar: pyrantel

Najaar ivermectine ivm horzellarven.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 20:45 



 
Profiel   

Raamzicht schreef
Ah ok, het was december, dus voor jouw overzicht dan winter. Maar ik doe in najaar/winter maar 1 spuit. Dus de pyrantel gemist.
Wanneer kies je in voorjaar voor ivermectine en wanneer voor praziquantel?


Dat is 1 spuit waar beide inzitten. Bijv equimax en ik geloof ook equivalan duo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 22:52 



 
Profiel   

tamary schreef
Slmt9 schreef
Winter: moxidectine
Voorjaar: ivermectine/praziquantel
Najaar: pyrantel

Najaar ivermectine ivm horzellarven.


Equest neemt ook horzellarven mee. Na de eerste nachtvorst geef ik die.
Ik laat liever wat langer tussen twee zware kuren.
Dus liever sept pyrantel en eind nov/begin dec moxi, dan april de ivermectine/praziquantel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 22:55 



 
Profiel   

Tierania_ schreef
Volgens het mestonderzoek was ze schoon. 4 weken terug weer mestonderzoek en nog steeds schoon.
Toch een kuur gegeven (Equest) en toch weer wat dode rode bloedwormen. Denk dat die ingekapseld zaten. Ze heeft afgelopen maandag inderdaad nog een dubbele dosis pyrantel gekregen. Nu kwam er niets uit. Ik geloof niet meer in een mestonderzoek, zegt dus echt niks.

De wormenbuik was trouwens heel veel haar. Heb haar buik paar weken terug geschoren en de buik is dus gewoon normaal nu :j


Ik doe zelf mestonderzoek, minimaal 1x per maand. Nu ook eentje van 0 naar bloedworm EPG van 600. Kan prima, maar wel belangrijk on regelmatig mestonderzoek te doen.

Gisteren las ik dit stuk over mestonderzoek. *klik*

Ik gebruik voor de oudere paarden alleen Ivermectine indien EPG 500+ en allemaal Pramox na eerste nachtvorst.

Jonge paarden krijgen pyrantel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-19 05:37 



 
Profiel   

Ik heb echt nog nooit een mestonderzoek laten doen en ga het ook niet doen. Het is echt zoooo enorm gevaarlijk. Ik vergeet nooit meer 10 jaar terug, ik ging naar een stal waar ze aan mestonderzoek deden. Wilde je dat niet, dan moest je 4 keer per jaar ontwormen. Daar voor gekozen. De kosten van mestonderzoek waren gewoon 5 euro per maand wat meer is dan 4 kuren per jaar. Dus de keuze is dan eenvoudig. En wat was ik blij. Een maand nadat ik gekomen was bleken de paarden allemaal bloedwormen te hebben. Behalve natuurlijk mijn paard en die van 1 andere pensionklant, want wij ontwormden. We hoefden nu ook niets te doen en hadden geen dubbele kosten. Er werd zelfs gezegd dat je met mestonderzoek je paard niet mocht laten grazen op wedstrijden, nou dikke doei, dat doen wij wel. Dus daarom is een wormenkuur alleen al veel beter, welzijn van je dier.
Maar goed, dan heb je als pensionhouder dus bloedwormen in het land en hoe krijg je die weg? Man man, wat een drama en een jaar na beginnen van mestonderzoek deed iedereen weer aan gewoon ontwormen.
Ik begin er niet aan, het is echt te gevaarlijk, ik heb al meer voorbeelden gezien van ineens vol wormen. Maar deze ervaring was dus met mijn eigen paarden. Ik was zo blij dat ik gewoon die pramox er in gedrukt had voordat ik daar kwam (ik moest een pramox geven als ik daar kwam, nou prima, is toch weer tijd om te ontwormen, daarna ga ik over op ivermectine).
Nu ontworm ik 1-2 keer per jaar. Meest ivermectine. Ik was na 10 maanden om een andere reden weer van die stal weg (afspraken niet nakomen ondanks contract). En nu heb ik het gewoon geheel in eigen hand. Als jij een wormenkuur in het donker bewaard kun je die 2 jaar over datum nog zo geven heeft mijn dierenarts gezegd, dus ik heb toen ze opeens via de da moesten een flinke voorraad gekocht en die de eerste jaren opgemaakt. Nu is het inderdaad buitenland of via een andere bokker, of als je toevallig in Polen bent (al paar jaar niet geweest) even bij een DA binnenwandelen en je hebt ze ook zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-19 06:01 



 
Profiel   

@Germie, iedereen mag zijn eigen strategie bepalen. Met of zonder mestonderzoek, maar ik hoop wel dat iedereen een keuze maakt met voldoende kennis en achtergrond.

Larven kruipen naar het hoogste puntje van een grasspriet, dus als er op concours een hoge infectiedruk is, kan je paard larfjes eten. Maar met een goede weerstand, kunnen ze deze weerstaan en geen kans geven.

Het kader van het paardenwelzijn, wat voor mij betekent zo min mogelijk gif, ontworm zoveel als nodig, maar zo weinig mogelijk.

2 keer per jaar kan voldoende zijn, maar kan ook te weinig zijn, afhankelijk van de leeftijd, weerstand en plek in de kudde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-19 09:37 



 
Profiel   

Santos_05 schreef
@Germie, iedereen mag zijn eigen strategie bepalen. Met of zonder mestonderzoek, maar ik hoop wel dat iedereen een keuze maakt met voldoende kennis en achtergrond.

Larven kruipen naar het hoogste puntje van een grasspriet, dus als er op concours een hoge infectiedruk is, kan je paard larfjes eten. Maar met een goede weerstand, kunnen ze deze weerstaan en geen kans geven.

Het kader van het paardenwelzijn, wat voor mij betekent zo min mogelijk gif, ontworm zoveel als nodig, maar zo weinig mogelijk.

2 keer per jaar kan voldoende zijn, maar kan ook te weinig zijn, afhankelijk van de leeftijd, weerstand en plek in de kudde.

klopt.

Mijn paard had bij aanschaf als jaarling bloedwormen. Dat kostte 3 kuren om haar vrij te krijgen, maar volgens de VA een mooi moment om eens een besmetting door te maken, mogelijk zou ze haar leven lang resistent zijn. In het begin ontwormde ik echt 4 keer per jaar. Nu 1-2 keer. En ja, ik moet toegeven, op plekken waar andere paarden wormen kregen bleef de mijne inderdaad vrij. Mijn ruin idem, had als veulen bloedwormen omdat er een ander veulen bijkwam waarvan de mensen ontwormen te duur vonden. De stalhouder heeft dat veulen op zijn kosten ontwormd. En ook mijn ruin leek er aardig immuum voor.
Wel weet ik dat praziquantel toen niet hielp, ook al werd dat eerst geadviseerd. Ik heb sindsdien geen praziquantel meer gebruikt. Ivermectine en je zag ze gewoon dood in de stront zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-19 09:41 



 
Profiel   

Goedemorgen,

Iemand die binnenkort weer gaat bestellen of nog kuren over heeft? *\o/*
Ik heb er 8 nodig maar online bestellen gaat niet zonder creditcard (heb ik niet, alleen paypal).

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-19 06:47 



 
Profiel   

Louise_32 schreef
Goedemorgen,

Iemand die binnenkort weer gaat bestellen of nog kuren over heeft? *\o/*
Ik heb er 8 nodig maar online bestellen gaat niet zonder creditcard (heb ik niet, alleen paypal).


Bij veel kan je ook juist met paypal betalen

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-19 07:08 



 
Profiel   

Rambogirl schreef
Louise_32 schreef
Goedemorgen,

Iemand die binnenkort weer gaat bestellen of nog kuren over heeft? *\o/*
Ik heb er 8 nodig maar online bestellen gaat niet zonder creditcard (heb ik niet, alleen paypal).


Bij veel kan je ook juist met paypal betalen


Ja dat lukt dus niet. Er moet een creditcard aan gekoppeld zijn op mijn paypal account ofzo. :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-19 07:53 



 
Profiel   

Louise_32 schreef
Goedemorgen,

Iemand die binnenkort weer gaat bestellen of nog kuren over heeft? *\o/*
Ik heb er 8 nodig maar online bestellen gaat niet zonder creditcard (heb ik niet, alleen paypal).


Bij the equine warehouse kan ik altijd gewoon met PayPal betalen. Maar mijn bankrekening is dan wel gekoppeld aan PayPal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-19 12:05 



 
Profiel   

ik heb een vraagje, ik wil bij hadrianequine bestellen maar waarom moet ik een VAT nummer invullen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-19 10:31 



 
Profiel   

Dat is een BTWnummer voor bedrijven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 14:23 



 
Profiel   

Zijn er mensen die binnenkort nog wormenkuren bestellen ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-19 19:36 



 
Profiel   

Ik heb ook weer wat nodig.
Gaat er iemand bestellen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-19 12:23 



 
Profiel   

Kan ik ook aansluiten? Ik hoef alleen 2 shets te ontwormen dus hele dozen is voor mij geen optie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-19 17:20 



 
Profiel   

Gaan er nog mensen bestellen? Zou graag mee bestellen dan voor twee. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-19 14:14 



 
Profiel   

Ik ga deze week bestellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-19 11:17 



 
Profiel   

Ik ga morgen bestellen dus laatste kans om mee ge bestellen.
Stuur PB dan

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-19 11:50 



 
Profiel   

Heeft er iemand wormenkuren liggen voor bloedworm?

Of kan ik met iemand meebestellem?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-19 17:50 



 
Profiel   

Wat kosten de wormkuren als je ze in het buitenland besteld?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-19 20:06 



 
Profiel   

https://www.theequinewarehouse.ie/healt ... ormers.irc

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-19 21:01 



 
Profiel   

Waar bestellen jullie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-19 08:00 



 

Ik bestel altijd bij orchard equestrian maar op de website die jij noemt is de equest pramox een stuk goedkoper.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-19 09:13 



 
Profiel   

Ik heb op de VetUK besteld. Is qua verzendkosten ook goed in je eentje te doen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-19 07:34 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 70 van de 84 [ 2084 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73 ... 84  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen