Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 83 van de 84 [ 2084 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 80, 81, 82, 83, 84  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wormenkuur uit het buitenland?

 
Profiel   

Popstra schreef
just_kiki schreef
Ik betaald 24 zoveel bij m’n da in Nederland :)

Plus nog 22 zoveel voor een mestonderzoek er bij?


Ik betaal volgens mij ook 25 euro. Krijg het zo mee.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 13:19 



 
Profiel   

HIer ook, je krijgt hem zo mee ja bij elke praktijk hier. Je kunt gewoon naar de balie gaan en zeggen hoi ik wil graag een aantal pramox spuiten en dan krijg je ze zo mee. Dat is eigenlijk altijd in de periode van september tot januari. Dan krijg je hier echt zo mee geen enkel probleem. In voorjaar of zomer willen ze wel mestonderzoek maar najaar en winter niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 13:24 



 
Profiel   

Lijkt me heerlijk. Hier is dat niet.
Volgens mij was het ook niet de bedoeling meer in NL dat je zomaar wormenkuren kon kopen zonder mestonderzoek om resistentie tegen te gaan...

Vandaar men uitweek naar andere mogelijkheden en ze dus uit het buitenland halen

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 13:27 



 
Profiel   

Het is het beleid van zowat alle grote klinieken hier omdat ze zelf zeggen mestonderzoek in het najaar en winter geen zin heeft en je sowieso moet ontwormen voor de horzellarven met pramox. Daarom krijg je het zo mee. Ik geloof dat men uitweek als ze preventief willen ontwormen elke paar maanden. Dat kan niet hier nee... Alleen in najaar/winter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 13:29 



 
Profiel   

Ik krijg ze ook niet zo mee, zelfs voor een veulen moet er eerst mest worden ingeleverd. Om de Pramoz te krijgen moeten de paarden al in het bestand zitten met mestonderzoek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 13:51 



 
Profiel   

Oh dat hoeft hier nergens, ze moeten wel in het bestand staan maar niet met mestonderzoek. Maar mijn paard staat op verschillende klinieken ingeschreven. Dus in theorie als je ermee wil sjoemelen kun je natuurlijk bij elke één ophalen en dan heb je meteen een voorraad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 13:56 



 
Profiel   

Bestelling Orchard - donderdag bestelling geplaatst, levering vandaag al afgeleverd via DPD.
Houdbaarheidsdatum op de Eraquels is februari 2023.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 15:37 



 
Profiel   

Popstra schreef
just_kiki schreef
Ik betaald 24 zoveel bij m’n da in Nederland :)

Plus nog 22 zoveel voor een mestonderzoek er bij?


Nee :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 15:44 



 
Profiel   

Ik heb voor mestonderzoek steeds maar 10 euro betaald. Verhuisd en nu de pramox zo gekocht vorig najaar en was 27,95. Maar zal nu anders zijn, vanwege verandering veearts.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 15:50 



 
Profiel   

Heb net gekeken bij orchard. Maar vin de prijzen nogal hoog? Als ik vergelijk met Nederlandse sites.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 17:22 



 
Profiel   

Ja maar op Nederlandse sites mag je niet bestellen zonder recept van de DA.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 19:47 



 
Profiel   

De pramox word idd vaak zo mee gegeven door een praktijk maar andere worm middelen niet en die heb je ook wel nodig..

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 20:09 



 
Profiel   

Ook hier kreeg ik de groene Equest zo mee bij de kliniek.
Was voor mij nu een nieuwe assistente die als eerste zei, is er mest onderzoek gedaan.
Uhhh nee, nu niet. Maar normaliter doe ik die zelf omdat ik de cursus heb gedaan.
Ze keek me aan of ze water zag branden _O-
Maar uitgelegd dat mijn dochter mijn paard mee had gehad op vakantie en dat ze op een ander vreemd land had gestaan, waar constant andere paarden staan. En eerlijk gezegd dat ik niet ging afwachten.
Keek in het dossier van paard en ze draaide 360 graden om.
Oke duidelijk zei ze en kreeg gewoon gelijk de kuur mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 14:59 



 
Profiel   

Voor wie het nog wil weten, vorige week besteld en binnen een week binnen (Zweden)! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 16:50 



 
Profiel   

Waar had je besteld?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 19:02 



 
Profiel   

Wij hebben het inmiddels ook binnen! Ik had gebeld dat ik er inmiddels wel een beetje flauw van was, en ineens konden ze wel gewoon een nieuw pakketje opsturen. Die was netjes binnen een week binnen.
Het andere pakketje is gewoon echt kwijt, maar goed het is niet aan ons om dat op te lossen. Daar is OE nu zelf mee aan de gang. Dus alsnog top opgelost (alleen een beetje jammer dat dat 2 maanden heeft moeten duren).

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 19:48 



 
Profiel   

Ook bij OE. :j

Fijn dat het uiteindelijk aangekomen is, maar inderdaad wel balen dat het zo lang heeft moeten duren...

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 19:50 



 
Profiel   

Zeker. Maar goed, ik heb al ontelbare keren eerder bij hen besteld en nog nooit eerder problemen gehad. Dus we blijven het in de toekomst gewoon doen ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 19:52 



 
Profiel   

Goed van hen om je een vervangpakketje te sturen ! Werd ook eens tijd :')

Ik krijg al de bibbers tegenwoordig als ik DPD als vervoerder ergens zie staan :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-21 07:52 



 
Profiel   

Is toch erg? Dat bijna iedereen slechte ervaringen heeft met verzenden bij bepaalde bedrijven en er niks aan gedaan wordt?

Met DPD duurt sowieso alles langer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-21 13:19 



 
Profiel   

Hij kwam deze keer zelfs met postnl binnen. Misschien dat ze nu zelf ook klaar zijn met dpd :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-21 17:13 



 
Profiel   

Zou ik met iemand mee kunnen bestellen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-21 16:42 



 
Profiel   

ik zou ook wel graag mee willen bestellen

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-21 17:12 



 
Profiel   

Waarom zou je de wormkuren nog uit het buitenland halen? Prijsverschil is nihil (OE zelfs duurder dan de DA)? De blauwe pramox krijg je zo mee in het najaar?

Redmills = 25 euro /stuk + 20 euro verzendkosten, dus je neemt een behoorlijk risico bij weinig paarden (31 euro bij DA)

OE zelfs 32 euro per stuk...

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 09:54 



 
Profiel   

Het gaat ook bij de meeste mensen niet om de kosten, maar de verkrijgbaarheid. De kuur in het najaar is meestal niet het probleem, maar de meeste dierenartsen werken met een mestonderzoek vooraf in de rest van het jaar. De meningen over mestonderzoek verschillen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 10:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 83 van de 84 [ 2084 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 80, 81, 82, 83, 84  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen