Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BoRo

Berichten: 285
Geregistreerd: 27-08-06
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 17:30

Hai, mooie kasten komen er langs. Ik heb ook zo'n kast van Wood en play van OSB? Dat geperste hout. Ik heb de kast door Wood en play laten impregneren. Heeft iemand ervaring of deze kast te schilderen is? De kast wordt wat viezig en lelijk dus wil je graag weer wat opfrissen.

Vuri

Berichten: 199
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Hoornaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 18:05

BoRo schreef:
Hai, mooie kasten komen er langs. Ik heb ook zo'n kast van Wood en play van OSB? Dat geperste hout. Ik heb de kast door Wood en play laten impregneren. Heeft iemand ervaring of deze kast te schilderen is? De kast wordt wat viezig en lelijk dus wil je graag weer wat opfrissen.


Ja hor dat is goed te doen. Ik zou er wel eerst een goede primer opzetten, want de verf trekt anders echt heel erg in het hout.

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 10:16

YvonneV schreef:


Ik zag dat men hier echt super handige hacks had om beenbescherming op te hangen. Bijvoorbeeld aan klittenband, speciale zakken voor aan bijvoorbeeld een deur etc. Zie quote hierboven uit 2020. Wat is het handigste?
Ik heb van die brede peeskappen en vraag me af of die wel in die zakjes passen.

Ik wil zowel peesjes met kunststof als peeskappen er in opbergen.

En anders ga ik denk ik klittenband proberen.

Jullie zijn allemaal veel te handig!

Aatrox
Berichten: 364
Geregistreerd: 28-12-19

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 12:47

Ik heb die van de ikea en daar past tot nu toe alles in qua beenbescherming, je hebt ook van die tashangers noemen ze geloof ik bij de ikea, die zijn ook heel makkelijk :-)

JackieT
Berichten: 516
Geregistreerd: 14-10-12

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 17:45

Heeft hier iemand van wood&play zadelkast 1 of 17? Zo ja, zou diegene de vakken willen opmeten in de breedte?

Heb beide besteld en komen 2 juni binnen, maar wil alvast broekhangers kopen voor de dekjes, maar wil de maat zeker weten

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 19:16

Kun je dat niet bij de verkoper vragen dan ??

JackieT
Berichten: 516
Geregistreerd: 14-10-12

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 23:58

Jaa heb al 2 mails gestuurd, maar hun reactie respons in niet zo goed helaas

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 09:07

Dat is best wel slordig eigenlijk...

Maartje_M

Berichten: 9368
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 16:37

Heeft iemand hier toevallig een wood and play achtige kast waar een mentuig in wordt opgeborgen? Past dat in de deur? :o?

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 18:44

Afbeelding

Deze gemaakt. Super voor mijn Anky dekjes! <3

amyz

Berichten: 6911
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 09:12

Met veel plezier dit topic gevolgd, en mag nu zelf aan de 'knutsel' :D

Ik krijg een hokje thuis voor mijn 'voorraad' en zit even te stoeien met wat een handige indeling is. Wat er in komt zijn wedstrijdkleding, dekens, grote plastic bak met voerzakken, wedstrijdhoofdstel etc, maar uiteraard ook klein spul als zadelzeep, supplementen, etc etc. Alle extra dingen die je thuis bewaart, dus...veel :+ ook moet ik ergens mn zadelkarretje kwijt en jassen/vesten.

Hokje is 2,5m breed en 1.6m diep. Op de lange kant zit de deuropening, en dan is links de wand 1,1m en rechts 88cm ofzo. Het is niet zo hoog, iets minder dan 2m.

Ik wil sowieso een kledingkast neerzetten met een hanggedeelte van 1m met een plank er boven voor mn showblankets (en dus uiteraard kleding).
Maar dan? Kast breder met een leggedeelte er aan voor het kleine spul? Planken rechts voor de dekens (zitten in plastic) of juist rechts ook een kast waar die in kunnen? Waar hang ik mn showtack?

Ik heb het gevoel dat als ik links en rechts kasten zet, de achterwand weer niet echt benut kan worden. En ik heb best wat grof spul (hangbakken, emmers, mini koelkast, hoedenkoffers) wat ook allemaal ergens heen moet :+

Iemand tips? Zit met name even in dubio dus of ik 2 grote kasten neerzet (1 voor kleding, 1 voor dekens), of 1 plus een laag kastje voor het kleine spul en dan planken voor de dekens?

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 09:19

Als het een ruimte is met een deur zou ik er sowieso geen kast in gaan zetten, want dat is het al :)
Als je een houten plaat tegen één muur maakt (of een paar latten) kun je daar haken op plaatsen voor alles wat je wit hangen. Als je een gat maakt voor een kledingroede kun je aan de tegenliggende wand een roede-ophang'oog' schroeven
https://www.meubelbeslagonline.nl/kastr ... BIQAvD_BwE

amyz

Berichten: 6911
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 09:37

DubbelFun schreef:
Als het een ruimte is met een deur zou ik er sowieso geen kast in gaan zetten, want dat is het al :)
Als je een houten plaat tegen één muur maakt (of een paar latten) kun je daar haken op plaatsen voor alles wat je wit hangen. Als je een gat maakt voor een kledingroede kun je aan de tegenliggende wand een roede-ophang'oog' schroeven
https://www.meubelbeslagonline.nl/kastr ... BIQAvD_BwE


Geen deur :D ik wil wel graag in kasten werken (want geen deur) maar dan sowieso schuifdeurkasten ivm de ruimte.
Dekens zitten in plastic, dus die mogen op zich ook gewoon op planken als dat praktischer zou zijn.

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 09:46

Is het dan niet handiger om er een deur in te zetten?? Of als er weinig kans is op muizen een schuif- of vouwdeur ??

amyz

Berichten: 6911
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 10:43

DubbelFun schreef:
Is het dan niet handiger om er een deur in te zetten?? Of als er weinig kans is op muizen een schuif- of vouwdeur ??


Punt is meer dat het in een schuur is en ik wat bang ben voor vocht etc. Dus die kleding wil ik echt sowieso in een kast hebben. En op zich is dat voor het kleine spul ook fijner, anders wordt het meteen zo'n rommelig beeld :=

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 10:54

In dat geval kun je er idd beter een goed sluitende kast in zetten.

yvonnepuntnl

Berichten: 4481
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 09:59

Ik kom hier ook even binnenvallen :Y)

Gisteren dit in onze zadelkamer gemaakt.
Afbeelding


Zijn Ikea Komplement broekhangers, die ik op Marktplaats heb gekocht. Ikea heeft ze helaas niet meer in het assortiment.
Deze oplossing is hier vast al een keer voorbij gekomen, maar als je dit dus wilt maken in de zadelkamer, dan kun je voor deze dingen niet meer bij Ikea terecht.

Afbeelding

ingvdh

Berichten: 6373
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 12:00

amyz schreef:
DubbelFun schreef:
Is het dan niet handiger om er een deur in te zetten?? Of als er weinig kans is op muizen een schuif- of vouwdeur ??


Punt is meer dat het in een schuur is en ik wat bang ben voor vocht etc. Dus die kleding wil ik echt sowieso in een kast hebben. En op zich is dat voor het kleine spul ook fijner, anders wordt het meteen zo'n rommelig beeld :=



Is het hokje binnen of buiten en is het verwarmd?
Als het onverwarmd buiten is dan zou ik daar mijn kleding niet in willen bewaren, het wordt hoe dan ook vochtig ook al hangt het in een kast.

Hetzelfde geld voor lederwerk dat je niet veel gebruikt, zou ik niet ook niet daar bewaren.

Dekens zou ik op planken bewaren, in een kast kast je dat nooit optimaal bewaren, deze is altijd te groot of net even te klein. Je kan ze ook in bakken bewaren die je op planken zet als je last van muizen hebt.
Zelf heb ik zo’n tuinkussenkist van keter en daar liggen al mijn dekens in, ideaal, hij staat gewoon buiten en er past heel veel in, maar ik heb dan ook een grote kist. Maar die zou je ook in het hok kunnen zetten en daarboven planken voor ander spullen. Als je het in doorzichtige bakken stopt zie je gelijk wat er in zit.
Ik gebruik daar action bakken voor, goed afsluitbaar en veel maten verkrijgbaar.

Zidore

Berichten: 5802
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 22:57

Mag ik hier even binnenvallen? Omdat onze zee container binnenkort helemaal verbouwd gaat worden omdat er flinke lekkages in zitten, willen we de zadelkamer helemaal opnieuw ingaan richten. Hebben jullie leuke ideeën?

rosslover

Berichten: 1132
Geregistreerd: 11-05-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 23:33

ik heb jullie hulp nodig :D

Eind augustus ga ik verhuizen van stal. Omdat er daar weinig kastruimte is, hebben de meeste mensen op deze stal een kast in de hoek van hun stal gebouwd. Nu ben ik dus eigenlijk op zoek naar iemand die dit soort(het liefst driehoekige) kasten maakt want ik heb zelf twee linkerhanden :')

Heeft iemand enig idee naar een winkel waar ik dit zou kunnen vinden of iemand die goed maatwerk levert in Zuid Holland(regio Drechtsteden)? Of heeft er iemand hier een kast in zijn stal? Inspiratie foto’s zijn altijd leuk! Misschien dat ik toch zelf nog ga proberen te klussen als ik niemand kan vinden, maar ik besteed dat toch liever uit :)

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 09:21

Dan vraag ik me als eerste af hoe groot is die stal dan wel niet en hoe groot is het paard ??
Ik geloof dat ik bij een stal van 3x3 eerder met een aantal mensen een lege stal bij zou huren om daar een aantal kasten te plaatsen dan hem in de stal bij het paard zetten.

Capriootje

Berichten: 6754
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 10:57

rosslover schreef:
ik heb jullie hulp nodig :D

Eind augustus ga ik verhuizen van stal. Omdat er daar weinig kastruimte is, hebben de meeste mensen op deze stal een kast in de hoek van hun stal gebouwd. Nu ben ik dus eigenlijk op zoek naar iemand die dit soort(het liefst driehoekige) kasten maakt want ik heb zelf twee linkerhanden :')

Heeft iemand enig idee naar een winkel waar ik dit zou kunnen vinden of iemand die goed maatwerk levert in Zuid Holland(regio Drechtsteden)? Of heeft er iemand hier een kast in zijn stal? Inspiratie foto’s zijn altijd leuk! Misschien dat ik toch zelf nog ga proberen te klussen als ik niemand kan vinden, maar ik besteed dat toch liever uit :)


Ik werk zelf in de bouw, niet letterlijk maar als projectleider haha. Ik zou kijken of je in de regio een timmerman kan vinden. Die kunnen dat echt wel voor je maken :j

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 11:07

DubbelFun schreef:
Dan vraag ik me als eerste af hoe groot is die stal dan wel niet en hoe groot is het paard ??
Ik geloof dat ik bij een stal van 3x3 eerder met een aantal mensen een lege stal bij zou huren om daar een aantal kasten te plaatsen dan hem in de stal bij het paard zetten.


Nou dat dacht ik ook.
Of dan misschien een halve kast met een voerbak er in.

Je zou ook kunnen overleggen of je een eigen voorwand er in mag zetten. Je hebt voor wanden met ingebouwde zadelkasten. Ik heb ze wel vaker voorbij zien komen op pensionstallen. Die stallen waren wel 3x 4 meter. Ik heb ze ook wel eens 2e hands op MP voorbij zien komen.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

https://www.bedafstallenbouw.nl/nl/inge ... adelkasten

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 13:15

van die site schreef:
Altijd een vrij gangpad zonder obstakels ...

Moet iedereen wel die deur elke keer achter zich dicht doen ;)
En die hoek in de stal vind ik echt niks, ondanks dat ie 3x4 is. Uitgaande van een kastdiepte van 60/70 cm blijft er daar dan aan staldiepte 2,30 over.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 11:16

DubbelFun schreef:
van die site schreef:
Altijd een vrij gangpad zonder obstakels ...

Moet iedereen wel die deur elke keer achter zich dicht doen ;)
En die hoek in de stal vind ik echt niks, ondanks dat ie 3x4 is. Uitgaande van een kastdiepte van 60/70 cm blijft er daar dan aan staldiepte 2,30 over.


Stel de kast is 70 x 70 cm en de stal zelf is 3x4 meter (12 m2). Dan heb je nog 11,5 m2 vloeroppervlakte over, dus veel meer dan een 3x3 of 3,5x3,5 stal. Dat het op een klein gedeelte iets smaller is, moet toch geen problemen zijn lijkt mij.

In een 3x3 stal zou ik het ook absoluut niet aanbevelen, maar stallen met een zijnde langer dan 3,5 meter, dan zou zoiets een optie zijn.

Toen ik nog met mijn ex was hebben we ook gekeken naar kleinschalig pension bij ons op de boerderij, de stallen zouden 5x3,5 worden en ik wilde dus deze stal wanden met ingebouwde kast in de stallen.