Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JustOneBite

Berichten: 824
Geregistreerd: 28-01-07
Woonplaats: Nieuw-lekkerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 11:24

rosslover schreef:
ik heb jullie hulp nodig :D

Eind augustus ga ik verhuizen van stal. Omdat er daar weinig kastruimte is, hebben de meeste mensen op deze stal een kast in de hoek van hun stal gebouwd. Nu ben ik dus eigenlijk op zoek naar iemand die dit soort(het liefst driehoekige) kasten maakt want ik heb zelf twee linkerhanden :')

Heeft iemand enig idee naar een winkel waar ik dit zou kunnen vinden of iemand die goed maatwerk levert in Zuid Holland(regio Drechtsteden)? Of heeft er iemand hier een kast in zijn stal? Inspiratie foto’s zijn altijd leuk! Misschien dat ik toch zelf nog ga proberen te klussen als ik niemand kan vinden, maar ik besteed dat toch liever uit :)


In Sliedrecht zit een bedrijf, dacht Piet van der knaap ofzo? Die bouwt kasten etc. Op maat. Geloof dat hun ook bezorgen in de regio, dus wellicht het proberen waard. Succes :)

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 11:32

@Daphara: ik denk dat je niet moet kijken naar het aantal m2 vloeroppervlakte wat overblijft, maar wat een paard nodig heeft om fatsoenlijk te kunnen draaien en prettig te kunnen gaan liggen en opstaan zonder dat een 'hoek' in de weg zit. Een kast met een afgeschuinde hoek zou dan nog eerder een optie zijn, al zal die niet de diepte hebben om een zadel in kwijt te kunnen.

Marie111
Berichten: 4671
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 12:16

Maartje_M schreef:
Heeft iemand hier toevallig een wood and play achtige kast waar een mentuig in wordt opgeborgen? Past dat in de deur? :o?


je wilt een mentuig aan de binnenkant van de deur ophangen?
Ik denk dat de scharnieren daar niet tegen kunnen, gaat je deur scheef hangen op den duur.

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 13:02

Als je de deur aan de onderkant goed ondersteunt als ie dicht is zal dat wel meevallen. Ook kan ik me een systeem bedenken dat de deur op een wiel rust.
Dus zo'n raar idee is het niet :)

Bamorka

Berichten: 1165
Geregistreerd: 01-01-09

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 13:12

Ik heb mijn kast hier nog nooit laten zien geloof ik!
Volledig zelf gemaakt van betonplex.
Inmiddels wel wat kleine veranderingen gedaan.
Ben er echt onwijs blij mee!

Afbeelding

Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 13:18

Dat is zeker een mooie kast. Zal ook wel wat wegen :) Heb je hem op wielen staan ??

Bamorka

Berichten: 1165
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 14:33

Nee hij staat op bakstenen :') Ook wielen eronder maar de vloer is niet recht. Er moeten ooit nog stevige balken onder.

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 23:55

Welke lampjes heb je?
Ziet er gaaf uit!

Maartje_M

Berichten: 9368
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 20:28

Marie111 schreef:
Maartje_M schreef:
Heeft iemand hier toevallig een wood and play achtige kast waar een mentuig in wordt opgeborgen? Past dat in de deur? :o?


je wilt een mentuig aan de binnenkant van de deur ophangen?
Ik denk dat de scharnieren daar niet tegen kunnen, gaat je deur scheef hangen op den duur.


Het leek mijn de meest praktische oplossing met mijn hoeveelheid spullen voor 3 paarden en de ruimte die ik heb :+ wieltjes onder de deur vind ik nog niet zo slecht idee DubbelFun!

Mooie kast hierboven! Dekjes onderin vind ik een goed idee, dat ga ik onthouden

xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 19:39

Zou ik mogen vragen of iemand met de kast van Wood and Play 17 de hoogte en breedte van de vakken op zou willen meten? :D

lauwtjuhh
Berichten: 940
Geregistreerd: 12-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 00:46

Hi hi,
Vraagje aan jullie. Wij hebben 4 zadelkasten nodig thuis. Nu ben ik opzich vrij handig met gereedschap maar het ontbreekt me voornamelijk aan tijd
De kasten van wood and play Zijn geweldig maar vond ze voor 4 stuks ook geweldig duur. Maar nu zag ik dus de aanbieding voorbij komen. Zadelkast 17 voor €200.
Nu de vraag dus kun je voor €200 zelf eenzelfde kast maken? Hout is duur tegenwoordig. Iemand enig idee?
Afbeelding

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 04:02

Ja. De kast is gemaakt van OSB, op het eerste gezicht heb je max. 4 platen van 2440mm x 1220mm nodig (is wat ruim gerekend) en OSB kost per plaat (18mm dik) €37,82.
Doosje schroeven erbij á €5.
Dat maakt de ‘basis’ van de kast €156,28.
Verder kan je de rest van het kastinterieur zo duur maken als je wilt.

Froukje
Forever young

Berichten: 10842
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 07:25

AmyII schreef:
Ja. De kast is gemaakt van OSB, op het eerste gezicht heb je max. 4 platen van 2440mm x 1220mm nodig (is wat ruim gerekend) en OSB kost per plaat (18mm dik) €37,82.
Doosje schroeven erbij á €5.
Dat maakt de ‘basis’ van de kast €156,28.
Verder kan je de rest van het kastinterieur zo duur maken als je wilt.

Je zult toch ook nog wat latjes nodig hebben om de hoeken te verbinden en de planken op te laten rusten.

Je zit aardig tegen de 200 euro aan als je het zelf wilt maken.

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 09:16

Het loont als je even bij de diverse bouwmarkten 'shopt' op OSB, want de prijzen varieren wel. Gamma heeft ze al vanaf 35 euro, Hornbach 31 !

lauwtjuhh
Berichten: 940
Geregistreerd: 12-04-05

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 10:20

Al zal het per kast dus om enkele tientjes gaan en op 4 kasten zal ik €100 besparen. Maar wel een hoop werk eraan om er 4 te maken. Dan is dus de overweging om het voor dat geld uit handen te geven. Ik ga bijna overstag

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 10:28

Als er niets aan de bouwwijze van de kasten veranderd is zit je nog steeds met deuren die je er zo uit tilt en met kieren waar de muizen door naar binnen kunnen komen.

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 10:52

DubbelFun schreef:
Het loont als je even bij de diverse bouwmarkten 'shopt' op OSB, want de prijzen varieren wel. Gamma heeft ze al vanaf 35 euro, Hornbach 31 !


Hornbach is vaak inderdaad de goedkoopste. Doet alleen niet aan kortingen, maar als er ergens anders korting is op hetzelfde hout krijg je er nog 10% bovenop :Y)

Moeten je kasten naast elkaar? Je kan ook grotere houtstukken gebruiken die in vergelijking goedkoper zijn als dat uitkomt?

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 11:16

Froukje schreef:
AmyII schreef:
Ja. De kast is gemaakt van OSB, op het eerste gezicht heb je max. 4 platen van 2440mm x 1220mm nodig (is wat ruim gerekend) en OSB kost per plaat (18mm dik) €37,82.
Doosje schroeven erbij á €5.
Dat maakt de ‘basis’ van de kast €156,28.
Verder kan je de rest van het kastinterieur zo duur maken als je wilt.

Je zult toch ook nog wat latjes nodig hebben om de hoeken te verbinden en de planken op te laten rusten.

Je zit aardig tegen de 200 euro aan als je het zelf wilt maken.

Ohjee ja, ik vergat een vuren panlatje van 22mm x 50mm x 2700mm van €1,99…

Als je vier kasten naast elkaar moeten/ mogen staan is het wellicht een idee om een ontwerp van vier (geschakelde) kasten te maken en daarvan het materiaal te berekenen.

Maarr! Het blijft een hoop werk met maar een paar tientjes winst. Hoe de kwaliteit verder van de wood&play kasten is heb ik geen (eigen) ervaring mee, dus daar kan/ mag ik niks over zeggen.
Wel zou ik de kast anders maken (ander materiaal, betere scharnieren etc..) om ze langer houdbaar te maken. Maar dan kost het ook wat.

manzano

Berichten: 23944
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 11:27

Vergeet de scharnieren niet mee te rekenen ;)
Als je ze exact zo wil maken zelf zou ik me het werk besparen voor dit prijsverschil.

lauwtjuhh
Berichten: 940
Geregistreerd: 12-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 16:43

[/quote]
Je zult toch ook nog wat latjes nodig hebben om de hoeken te verbinden en de planken op te laten rusten.

Je zit aardig tegen de 200 euro aan als je het zelf wilt maken.[/quote]
Ohjee ja, ik vergat een vuren panlatje van 22mm x 50mm x 2700mm van €1,99…

Als je vier kasten naast elkaar moeten/ mogen staan is het wellicht een idee om een ontwerp van vier (geschakelde) kasten te maken en daarvan het materiaal te berekenen.

Maarr! Het blijft een hoop werk met maar een paar tientjes winst. Hoe de kwaliteit verder van de wood&play kasten is heb ik geen (eigen) ervaring mee, dus daar kan/ mag ik niks over zeggen.
Wel zou ik de kast anders maken (ander materiaal, betere scharnieren etc..) om ze langer houdbaar te maken. Maar dan kost het ook wat.[/quote]

Ze zouden opzich wel vast aan elkaar mogen. Maar dan moet je natuurlijk wel een extra voorziening treffen om de deur ook open te kunnen doen omdat het een verdiepte deur is

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 16:52


Vuri

Berichten: 199
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Hoornaar

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 21:59

Ik was absoluut niet tevreden over mijn Wood&Play kast. Flinke kieren en daardoor muizen in mijn kast. Totaal niet netjes afgewerkt en scheef.
Ik had een duurder soort hout en de kast nog zelf 2x in de beits gezet.
OSB kan slecht tegen vocht, dus zou ik voor een kast op stal nooit aanraden.
Ik heb mijn kast gelukkig weer goed kunnen verkopen.

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 02:26

Vuri schreef:
Ik was absoluut niet tevreden over mijn Wood&Play kast. Flinke kieren en daardoor muizen in mijn kast. Totaal niet netjes afgewerkt en scheef.
Ik had een duurder soort hout en de kast nog zelf 2x in de beits gezet.
OSB kan slecht tegen vocht, dus zou ik voor een kast op stal nooit aanraden.
Ik heb mijn kast gelukkig weer goed kunnen verkopen.

Nouja, ik wilde dit niet benoemen maar jij somt wel precies op waar ik bij wood&play een beetje bang voor ben.
Toch ontbrekende kennis op het gebied can constructies en materialen.

YvonneV
Berichten: 8784
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 08:10


manzano

Berichten: 23944
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 09:01

Vuri schreef:
Ik was absoluut niet tevreden over mijn Wood&Play kast. Flinke kieren en daardoor muizen in mijn kast. Totaal niet netjes afgewerkt en scheef.
Ik had een duurder soort hout en de kast nog zelf 2x in de beits gezet.
OSB kan slecht tegen vocht, dus zou ik voor een kast op stal nooit aanraden.
Ik heb mijn kast gelukkig weer goed kunnen verkopen.

Hoor dat toch wel vaker ja. Vooral dat de deur scheef gaat hangen. Had een stalgenootje ook. Die liep met open doen gewoon vast op de vloer.