Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 229 van de 260 [ 6486 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232 ... 260  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

 
Profiel   

Diertjec schreef
Voor op mijn volgende stal mag ik m'n eigen kast gaan maken. Maar wat raden jullie aan voor hout/kunststof of iets dergelijks?
Betonplex wordt vrij kostbaar, maar wat zijn andere aanraders? Moet natuurlijk lange levensduur hebben


Ik heb mijn kast zelf van betonplex gemaakt en ben daar heel tevreden over.
Mijn hout besteld bij een houthandel en gelijk laten zagen, volgens mij was ik toen 300 kwijt. Mijn kast is precies zo groot als een plaat ;)
Volgens mij heb ik die hier eerder al een keer gedeeld
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-20 15:07 



 
Profiel   

Wij hebben nu toch ook maar het besluit genomen om te investeren in betonplex, idee is dat de kast de komende 20-30 jaar mee moet gaan. Die kosten haal je er dan makkelijk uit.
We gaan hem op maat laten zagen bij de Hornbach en dan zelf in elkaar knutselen. Nu nog de indeling bedenken.

[ img ]
Dit is m'n huidige kast, m'n nieuwe kast wordt 1.70 hoog, iets dieper en ongeveer even breed. Bakken met voet gaan er al uit en ik wil sowieso 2 zadelsteunen. Nu de rest van de indeling nog even bedenken :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-20 16:56 



 
Profiel   

Waarom niet iets breder?? Of ziet je aan de maten van stal vast ...

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-20 16:58 



 
Profiel   

DubbelDun schreef
Waarom niet iets breder?? Of ziet je aan de maten van stal vast ...

Omdat ik dit eigenlijk wel breed genoeg vind. Heb eventueel de mogelijkheid om er nog een kast of iets dergelijks bij te zetten :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-20 17:11 



 
Profiel   

Diertjec schreef
Wij hebben nu toch ook maar het besluit genomen om te investeren in betonplex, idee is dat de kast de komende 20-30 jaar mee moet gaan. Die kosten haal je er dan makkelijk uit.
We gaan hem op maat laten zagen bij de Hornbach en dan zelf in elkaar knutselen. Nu nog de indeling bedenken.

[ [url=m/k5X9TR.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is m'n huidige kast, m'n nieuwe kast wordt 1.70 hoog, iets dieper en ongeveer even breed. Bakken met voet gaan er al uit en ik wil sowieso 2 zadelsteunen. Nu de rest van de indeling nog even bedenken :)


Pas bij de hornbach even op met zagen! Heb nu al een aantal keer gehad dat ze gaan zagen en het toch niet klopt... door de week staan er bij ons in iedergeval iets serieuzere mensen als in het weekend, die zagen iets beter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-20 17:21 



 
Profiel   

Zet alle maten goed op papier en geef dat én controleer na het zadel zelf de maten nog even ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-20 17:23 



 
Profiel   

tirzasarah10 schreef
Diertjec schreef
Wij hebben nu toch ook maar het besluit genomen om te investeren in betonplex, idee is dat de kast de komende 20-30 jaar mee moet gaan. Die kosten haal je er dan makkelijk uit.
We gaan hem op maat laten zagen bij de Hornbach en dan zelf in elkaar knutselen. Nu nog de indeling bedenken.

[ [url=m/k5X9TR.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is m'n huidige kast, m'n nieuwe kast wordt 1.70 hoog, iets dieper en ongeveer even breed. Bakken met voet gaan er al uit en ik wil sowieso 2 zadelsteunen. Nu de rest van de indeling nog even bedenken :)


Pas bij de hornbach even op met zagen! Heb nu al een aantal keer gehad dat ze gaan zagen en het toch niet klopt... door de week staan er bij ons in iedergeval iets serieuzere mensen als in het weekend, die zagen iets beter.

We gaan woensdagmiddag idd!


DubbelDun schreef
Zet alle maten goed op papier en geef dat én controleer na het zadel zelf de maten nog even ;)

Thanks voor de tips, wel zo handig idd! Zou banketstaaf zijn als het net niet past allemaal, omdat het scheef gezaagd is

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-20 17:24 



 
Profiel   

Scheef zagen zal wel meevallen met die grote zaagmachine... eerder te kort of te smal :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-20 17:28 



 
Profiel   

Mijn ervaring is dat je dit soort dingen beter bij een houthandel kunt halen. Ik betaalde voor A kwaliteit 69 per plaat. Ze zijn er ook voor 29 per plaat maar daar laat de coating heel snel van los.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-20 17:40 



 
Profiel   

uhmmmmm mijn zadelkast wens is opgepikt en vandaag was er een zadelkar bezorgd *D wauww nu licht de lat voor de kast eromheen erg hoog.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-20 20:13 



 
Profiel   

Dat is een mooie zadelbok :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-20 21:41 



 
Profiel   

Hoi hoi ,
Ik ben nieuw hier en zoek inspiratie voor een zadelkast!
Ik ben aan het rondkijken bij wood and play (zadelkast) op Facebook!
Hier hebben ze hele mooie kastje te koop
Heeft iemand hier ervaring met deze verkoper ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-20 12:48 



 
Profiel   

amber510 schreef
Hoi hoi ,
Ik ben nieuw hier en zoek inspiratie voor een zadelkast!
Ik ben aan het rondkijken bij wood and play (zadelkast) op Facebook!
Hier hebben ze hele mooie kastje te koop
Heeft iemand hier ervaring met deze verkoper ?



De mijne staat nog in bestelling! Ik had een vraag gesteld via mail en kreeg al super snel antwoord.
Als je door het topic leest kom je nog wel meer ervaringen tegen.
Ik heb kast 17 besteld :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-20 12:55 



 
Profiel   

amber510 schreef
Hoi hoi ,
Ik ben nieuw hier en zoek inspiratie voor een zadelkast!
Ik ben aan het rondkijken bij wood and play (zadelkast) op Facebook!
Hier hebben ze hele mooie kastje te koop
Heeft iemand hier ervaring met deze verkoper ?


Ik heb een kast bij Wood and Play besteld en deze is zo'n 2 maanden geleden geleverd. En ik ben echt ontzettend tevreden over zowel de kast als de service! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-20 17:06 



 
Profiel   

Sinds 2 maanden heb ik de belachelijke luxe van het hebben van 2 grote zadelkasten :o O:)
De ene kast is vooral voor mijn dekens (en ja, dat zijn er erg veel, maar ik heb vooral ook veel reserve dekens) en de andere voor de meer dagelijkse dingen (zadel, hoofdstel, poetsspullen etc).

Wood and Play kast <3 :

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]


Kast van Ruitersport Het Pakhuis (zoals al eerder gezegd zou ik hier overigens echt nooit meer een kast bestellen. De service, of beter het gebrek eraan, is echt dieptriest. En Daarnaast krijg je naar mijn mening ook echt veel meer waar voor je geld bij bijvoorbeeld Wood and Play):

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-20 17:22 



 
Profiel   

@Figo88, waar komen die dingen vandaan waar je je dekjes op hebt in allebei je kasten? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-20 17:29 



 
Profiel   

Dat zijn de bekende (oude) broekhangers van de IKEA :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-20 17:32 



 
Profiel   

Ah top! Ik zag er bij ikea wat langskomen, maar die lijken me zo kort

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-20 17:35 



 
Profiel   

De oude modellen vind je nog best veel op marktplaats. Op de nieuwe modellen passen helaas geen dekjes meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-20 17:50 



 
Profiel   

Figo88 schreef
De oude modellen vind je nog best veel op marktplaats. Op de nieuwe modellen passen helaas geen dekjes meer.

Aan marktplaats heb ik nog niet gedacht. Thanks voor de tip!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-20 17:53 



 
Profiel   

Figo ik word blij van jouw kasten haha. Lekker georganiseerd en rustig.

Heeft er iemand tips voor mij? Ik kan een oude vrieskist overnemen als voerkist. Het lijkt mij fijn omdat dan alles op één plek is. Ik heb nu 5 tonnen en bakken staan en stoor me er echt aan. Maar hoe handig vinden jullie het? Wordt het al snel te diep dat je op een krukje met je voer schep staat? :+
Zoek vooral tips hoe ik er vakken in kan krijgen voor minimaal 4 soorten voer..

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-20 18:05 



 
Profiel   

Als de kist te diep is dan maak je en toch een verhoging in :)
Het nadeel van een vrieskist vind ik eerder dat er snel dingen opgelegd worden die je er dan eerst allemaal weer af moet halen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-20 18:07 



 
Profiel   

Nyaleti schreef
Figo ik word blij van jouw kasten haha. Lekker georganiseerd en rustig.

Heeft er iemand tips voor mij? Ik kan een oude vrieskist overnemen als voerkist. Het lijkt mij fijn omdat dan alles op één plek is. Ik heb nu 5 tonnen en bakken staan en stoor me er echt aan. Maar hoe handig vinden jullie het? Wordt het al snel te diep dat je op een krukje met je voer schep staat? :+
Zoek vooral tips hoe ik er vakken in kan krijgen voor minimaal 4 soorten voer..


Heb geen foto bij de hand maar wij hadden een vrieskist met een klein vakje (snelvries ofzo) en daar deden we alle supplementen in. In het grote vak deden we de diverse zakken rechtop. Konden er wel vier naast elkaar. Evt onderop nog 1 of 2 zakken voer. Heb door het voer in zakken te laten nooit een krukje oid nodig gehad, als je te diep moest bukken was de zak toch al leeg en pakte je 'm er zo uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-20 18:31 



 
Profiel   

Ik heb in het invries vak een zak sojaschroot staan. In het grote vak een baal lucerne rechtop staan. Daarnaast de biks los gestort. daarbovenop twee emmertjes met supplementen.

Ik ben 1.73 en kan er goed bij tot op de bodem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-20 18:54 



 
Profiel   

Ik heb laatst wat anders gemaakt voor voer omdat ik weinig ruimte heb wilde ik besparen. Ik heb van steigerhout een hoge kast gemaakt en daar ikea bakken in gedaan. Echt ideaal! Ook wieltjes er onder en overal kan ik makkelijk bij. Mocht je er niet bij kunnen met een krukje is het ook prima te doen
Even een foto gemaakt, sorry voor de troep :+

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-20 21:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 229 van de 260 [ 6486 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232 ... 260  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen