Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 21:42

Mijn vriend had een oude archiefkast gevonden langs de weg. Ik moest een zadelkast hebben dus we hebben de kast snel opgehaald en zelf omgebouwd. Misschien leuk als inspiratie voor anderen.... Ik denk dat we ongeveer 100euro kwijt waren aan materialen (de zadel en hoofdstelhouders had ik gekregen dus die heb ik niet eens meegerekend).

Ik heb hiervoor altijd van die kleine zadelkasten gehad dus voor mijn gevoel heb ik nu zeeën van ruimte :D

Afbeelding

Mooi systeem tirzasarah10!

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 22:20

Mijn kast bij wood and play is ook in bestelling en die kunnen we volgende week ophalen *\o/*

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 08:33

Heb ook zitten neuzen op die site en wat een mooie kasten!
Ik heb nu 2 kasten en ik kan mijn western zadel niet ophangen want beide kasten zijn niet diep genoeg.
Mijn dochter rijd met een engels zadel dus wil beide kasten weg doen en 1 grote kopen waar beide zadels gewoon in kunnen hangen :=

DubbelFun

Berichten: 88672
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 09:05

@tirzasarah10: ik heb precies dezelfde kast gemaakt en bakken van de Ikea :)
Werkt perfect... al is het optillen van een bak die net gevuld is met 20 kilo muesli wel even een dingetje tegenwoordig :)

tirzasarah10

Berichten: 1831
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 13:30

DubbelFun schreef:
@tirzasarah10: ik heb precies dezelfde kast gemaakt en bakken van de Ikea :)
Werkt perfect... al is het optillen van een bak die net gevuld is met 20 kilo muesli wel even een dingetje tegenwoordig :)


Ja dat doe ik dan meestal ook samen met iemand :') verder vind ik het echt ideaal!

iriscap

Berichten: 207
Geregistreerd: 28-04-12
Woonplaats: nieuwerkerk aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 10:40

ik meld mij als stille lezer hier ook eindelijk aan *\o/*

Wij zijn naast onze schuilstal bezig met het bouwen van een klein schuurtje als opslag en kast. Nu heb ik een kast besteld bij woodandplay en ben ik aan het kijken voor de welbekende broekhangers van IKEA.
Nu las ik hier dat op het oude model wel dekjes passen en op het nieuwe model niet? nu zit ik op marktplaats te kijken maar kom ik er niet echt uit op welke nou wel dekjes passen? weet iemand dit?

Als de opslag en kast af is komen hier zeker een paar foto's volgende maand <3

Juliet06
Berichten: 4
Geregistreerd: 17-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 09:20

Hierbij ook een stille meelezer. Sinds een week de paarden voor de winter lekker aan huis en de zadelkamer dit weekend eindelijk ingericht. Ben er tot nu toe heel erg blij mee. Achterin moet er nog een wasbak worden opgehangen en dan is de ruimte zo goed als af.

Wellicht nog een andere oplossing vinden voor alle losse bakken met voer, maar dat is niet relevant voor nu.
Afbeelding

Dagmar11

Berichten: 77
Geregistreerd: 15-03-18
Woonplaats: Borne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 09:31

iriscap schreef:
ik meld mij als stille lezer hier ook eindelijk aan *\o/*

Wij zijn naast onze schuilstal bezig met het bouwen van een klein schuurtje als opslag en kast. Nu heb ik een kast besteld bij woodandplay en ben ik aan het kijken voor de welbekende broekhangers van IKEA.
Nu las ik hier dat op het oude model wel dekjes passen en op het nieuwe model niet? nu zit ik op marktplaats te kijken maar kom ik er niet echt uit op welke nou wel dekjes passen? weet iemand dit?

Als de opslag en kast af is komen hier zeker een paar foto's volgende maand <3


De nieuwe dekenrekjes van de ikea zijn heel smal daar past geen dekje op. Maar als je gewoon op marktplaats die 'normale' ziet, dan past een dekje wel.
Afbeelding <- dit is die nieuwe van de ikea.

Dit zijn de oude:
Afbeelding

Afbeelding

De een heeft gebogen stangen (noem even paperclip idee) die andere gewoon stangen met een opstaand randje op het eind. Ik heb die laatste in mijn kast en werkt perfect.

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 09:35

Mijn kast is net te breed voor de broekhanger van Ikea, dus ik ga voor een roede met pantalon hangers. Wellicht is dat voor jou ook een optie Iriscap?

Afbeelding
Wel dit soort pantalonhangers dan, die met klemmetjes geven drukplekken in m’n dekjes en dat wil ik niet.

Dagmar11

Berichten: 77
Geregistreerd: 15-03-18
Woonplaats: Borne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 09:58

Jullie waren nog een foto verschuldigd als hij echt helemaal is ingeruimd! Ik kom bijna ruimte te kort nu ik alle dekens, fleecedekens, recuptex, transportbeschermers, 3 paar caps etc etc er in heb.
Maar toch wel erg blij met de ruimte. Momenteel ligt er op de plank onder de zadels een enorme zak wortels. Tja manlief kan het nooit laten dat mee te nemen van zn werk :D

Afbeelding

En mijn precious :knuffel:
Afbeelding

iriscap

Berichten: 207
Geregistreerd: 28-04-12
Woonplaats: nieuwerkerk aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 10:04

Dagmar11 schreef:
iriscap schreef:
ik meld mij als stille lezer hier ook eindelijk aan *\o/*

Wij zijn naast onze schuilstal bezig met het bouwen van een klein schuurtje als opslag en kast. Nu heb ik een kast besteld bij woodandplay en ben ik aan het kijken voor de welbekende broekhangers van IKEA.
Nu las ik hier dat op het oude model wel dekjes passen en op het nieuwe model niet? nu zit ik op marktplaats te kijken maar kom ik er niet echt uit op welke nou wel dekjes passen? weet iemand dit?

Als de opslag en kast af is komen hier zeker een paar foto's volgende maand <3


De nieuwe dekenrekjes van de ikea zijn heel smal daar past geen dekje op. Maar als je gewoon op marktplaats die 'normale' ziet, dan past een dekje wel.
[ Afbeelding ] <- dit is die nieuwe van de ikea.

Dit zijn de oude:
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

De een heeft gebogen stangen (noem even paperclip idee) die andere gewoon stangen met een opstaand randje op het eind. Ik heb die laatste in mijn kast en werkt perfect.


Dankjewel voor de duidelijke uitleg, ik ga even op marktplaats kijken! en op die bovenste gaan inderdaad geen dekjes passen := :=



Vanillia schreef:
Mijn kast is net te breed voor de broekhanger van Ikea, dus ik ga voor een roede met pantalon hangers. Wellicht is dat voor jou ook een optie Iriscap?

[ [url=m/jreVYG.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wel dit soort pantalonhangers dan, die met klemmetjes geven drukplekken in m’n dekjes en dat wil ik niet.


het gedeelte waar ik de dekjes wil hangen is 75,1 cm dus ik hoop dat de broekhangers van ikea passen. Deze hangers zien er wel fijn uit, blijft het goed hangen of valt het er makkelijk af? Normale hangers hielden mij inderdaad tegen door de drukplekken in dekjes..

tirzasarah10

Berichten: 1831
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 10:11

Ik twijfel om mijn 'kleine' zadelkast te verkopen. Het is een beetje krap bij ons en ik heb eigenlijk alleen maar troep in die kast zitten... nadeel is dat je vast niks krijg voor de kast.

Het is een mooie zadelkast van betonplex, door een timmerman gemaakt waardoor alles netjes in elkaar gevreesd is. Afmetingen zijn 85x85x200 als ik het goed heb onthouden. Weten jullie een beetje de prijzen? Nieuw was hij toen echt wel duur(550 volgens mij)

DubbelFun

Berichten: 88672
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 10:33

Ik vind het een kast met een flinke afmetingen, ook geschikt voor westernzadels.
Ik denk dat ie toch wel een 150 a 200 op moet kunnen brengen.

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 20:03

Ik ben blij, hij staat! :D

Afbeelding

Dagmar11

Berichten: 77
Geregistreerd: 15-03-18
Woonplaats: Borne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 20:12

mcjv schreef:
Ik ben blij, hij staat! :D

[ [url=m/JZnnfb.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ohhh wat een mooie kast!!

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 10:04

Thanks!! Ik ben er ook heel erg blij mee. Zat ruimte voor al m’n spulletjes. :D

DubbelFun

Berichten: 88672
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 10:15

Lekkere ruimte al zou k hem wel op wielen hebben gezet :) Al was het alleen maar zodat er geen water bij de poten/bodem kan komen.

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 22:50

Afbeelding

Bezoek -O-

Muisdicht maken van de kast gaat niet lukken, dus van de week maar even langs de action voor wat extra plastic bakken en een deel van mn spullen naar huis. Verdorie :=

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 23:12

Oh jee!! Eerlijk is eerlijk, hij is wel best schattig. :')

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 23:18

mcjv schreef:
Oh jee!! Eerlijk is eerlijk, hij is wel best schattig. :')

Echt he, wat een scheetje <3

YvonneV
Berichten: 8778
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 23:37

watje met een paar druppels pepermuntolie in je kast leggen schijnt te helpen en het ruikt nog lekker ook.

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 08:55

Ja oprecht heel schattig zo fluffy en met die pikzwarte oogjes, zolang ie in andermans kast zit :P
Ik ga de pepermuntolie eens proberen, dankje!

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 09:34

Ohh wat een dropje! <3 Ik ben gek op muisjes. Zolang ze je spullen of je huis niet kapot knagen :+

DubbelFun

Berichten: 88672
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 10:00

Wat is de reden dat je de kast niet goed dicht kunt maken ??

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 13:16

Ze knabbelen wel een gaatje door het hout.
Daarom dat ik nu ijzeren kastjes heb