Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fjordjes

Berichten: 12031
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 11:26


xSannee

Berichten: 4347
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 11:28

Haha! Hier veel verschillende diktes, van LeMieux dun tot ES "dik". Zitten zowel spring als dressuurdekjes in.
Maar echt pads gebruik ik niet, dat vind ik persoonlijk te dik.

Escada

Berichten: 3844
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 12:47

Top dankje Sanne!

Snoppie
Berichten: 207
Geregistreerd: 17-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 01:41

fjordjes schreef:
Ik ben van stal gewisseld en moest mijn oude zadelkast (psu legerkast) daar neerzetten anders kon ik m'n spullen niet kwijt. Nu oplossingen gaan bedenken om alles kwijt te kunnen, iemand tips? Spullen thuis bewaren is geen optie. Grootste probleem zijn m'n dekjes en peesbeschermers :D


[ [url=m/o2uNND see.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/YyXqGQ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Als je wat geld ervoor over hebt kan je zo een kast flink leuk omtoveren. Ik heb op mijne andere deuren gemaakt van 10 cm dik en daar kan ik nu al mijn potjes en hoofdstellen/halster/longeersingel/zwepen in kwijt. Ook werd de kast nu iets dieper vanwege de deuren dus heb ik een dekjesrek gemaakt waardoor ik de ruimter bovenin (waar jij je dekjes hebt liggen) kon gebruiken voor andere rotzooi. Let niet op de zak chips. Aan de andere grote deur (die niet goed op de foto te zien is heb ik nu mijn hoofdstellen en een longeersingel hangen. Op deze foto was die deur nog niet af maar je krijgt nu wel het idee ervan.

Afbeelding

Noisy

Berichten: 5398
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 18:16

Leuk en inspirerend topic dit :D
Ik heb net deze zadelkar gefabriceerd
Afbeelding
In principe komt mijn westernzadel erop en daarom wil ik dus nog een kast bouwen.
Nu had ik het idee opgevat om mijn pads en blankets ook op te hangen net zoals de meesten van jullie de dekjes hebben hangen, op die speciale hangers. Alleen vraag ik me dus af of die sterk genoeg zijn :?
Iemand daar ervaring mee?

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 18:17

Ik vrees dat westernpads te groot en te zwaar zijn voor die broeken hangers.
Karretje ziet er heel netjes uit.

Noisy

Berichten: 5398
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 18:20

Ja, daar ben ik dus ook bang voor. Eens kijken of ik een stevigere variant kan vinden..of maken O:)
Hij ligt al in de auto, klaar om naar stal te gaan. Dan zal ik nog een foto posten als hij aangekleed is :D

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 19:24

Misschien iets van bezemstelen maken; die hebben de lengte en het gewicht om een pad te dragen.
Als je handig bent kun je in een stevig blok hout (vierkant 8x8 oid) gaten boren waar de bezelsteel krap in kan en dit óf lijmen óf vanaf de achterkant schroeven (of beide :D ) en de pads hier op hangen
Ik denk wel dat er 15 cm tussen de bezemstelen moet zitten dan anders krijg je ze niet naast elkaar er tussen geschoven.

haffiefreak

Berichten: 1647
Geregistreerd: 02-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 13:18

DubbelFun schreef:
Misschien iets van bezemstelen maken; die hebben de lengte en het gewicht om een pad te dragen.
Als je handig bent kun je in een stevig blok hout (vierkant 8x8 oid) gaten boren waar de bezelsteel krap in kan en dit óf lijmen óf vanaf de achterkant schroeven (of beide :D ) en de pads hier op hangen
Ik denk wel dat er 15 cm tussen de bezemstelen moet zitten dan anders krijg je ze niet naast elkaar er tussen geschoven.



Zoiets heeft mij vriend ook in elkaar gezet. Wel voor gewone veelzijdigheidsdekjes. Bezemstelen van de action.

Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 15:16

Dat bedoel ik idd maar dan voor westernpads iets meer ruimte er tussen laten.

Noisy

Berichten: 5398
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 15:56

Dat ziet er wel mooi uit inderdaad.

Mijn karretje is aangekleed :D
Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 17:20

Gaat je karretje niet voorover kiepen met zadel er op ??

Noisy

Berichten: 5398
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 19:02

Nee, als je goed kijkt zie je ook dat hij vrij staat en niet tegen de muur. Je moet hem wel een beetje met beleid neerzetten want anders gaat het wel fout.
Moet wel zeggen dat hij alleen geschikt is voor thuis op stal, meenemen op wedstrijd is hij te groot voor. Tenminste, voor mijn auto, Peugeot 307sw, wel.

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 19:49

Om omkiepen te voorkomen zou je op de onderste 'voet' nog een iets langere plank kunnen bevestigen zodat deze aan de voorkant flink uitsteekt. Dan kun je ook nog een extra bakje daarop neer zetten :)

Noisy

Berichten: 5398
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 20:11

Dat zou kunnen inderdaad maar voor mij niet nodig :)

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 20:31

Ik was echt een ton aan klaar met mijn zadelkast. Naja, niet met de kast maar wel met de puinhoop die het er in is steeds. Dus ben ik naar de ikea gereden en heb daarna alles op geruimd. Morgen nog even labelen en dan lijkt het stuk beter.


Afbeelding

Bovenin een dubbele rij grijze schoenendozen 12 stuks. Elke doos bevat een groep aan dingen. Bovenop de voorste rij m'n dekjes en cap.
Rechts in de vakken achterin dingen die in dichte bakken moeten. Onderin 2 stoffen tassen met bont enzo. Daarvoor 3 mandjes met elk 2 vakken.

Onderin 3 manden met poets en wasspullen. Links de rekken met flessen. De middelste leeg want m'n zadel is vrij breed.

Coolenes
Berichten: 17
Geregistreerd: 22-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 11:45

Leuk topic om inspiratie op te doen!
Dit is mijn kast nu.
Bijna alles komt van de ikea. En de stang voor de dekjes is een douchegordijnstang van de Gamma. Werkt heel goed én je hoeft niet te boren
Bij ons op stal hebben we een aparte ruimte voor de zadels en hoofdstellen.
Afbeelding

rocky_1995

Berichten: 657
Geregistreerd: 22-12-11

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 11:13


Prairy
Berichten: 9068
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 11:45

rocky_1995 schreef:
Vraagje, heeft iemand ook ervaring met deze broekhangers om dekjes op te hangen. Passen hier dekjes op of zijn ze te kort? https://www.ikea.com/nl/nl/p/boaxel-bro ... -30448744/


Volgens mij hangt die op de foto boven jouw post :+

Ik ga het topic nog maar eens doorlezen voor handige dingetjes in mijn aanstaande zadelkamer.

rocky_1995

Berichten: 657
Geregistreerd: 22-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 11:52

Prairy schreef:
rocky_1995 schreef:
Vraagje, heeft iemand ook ervaring met deze broekhangers om dekjes op te hangen. Passen hier dekjes op of zijn ze te kort? https://www.ikea.com/nl/nl/p/boaxel-bro ... -30448744/


Volgens mij hangt die op de foto boven jouw post :+

Ik ga het topic nog maar eens doorlezen voor handige dingetjes in mijn aanstaande zadelkamer.


Volgens mij is dat een rek met losse kledinghangers toch? Ik lees verder in het topic alleen over de pax broekenhangers, maar die zijn er volgens mij niet meer bij de ikea in dit model.

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 12:27

Dan zou je moeten weten hoe 'diep' de broekenhangers van de Pax zijn en welke maat dekjes daar nog op passen.

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 12:30

Volgens deze is het max 58 cm
https://www.marktplaats.nl/a/huis-en-in ... ousPage=lr
Laat het netto 55 cm, dan lijkt me dat ruim genoeg om een dekje op te hangen. Máár dekjes zijn een stuk dikker dan broeken, dus je loopt de kans dat je telkens één 'hanger' moet overslaan omdat je anders de dekjes er niet op krijgt. Vandaar dat de meesten kiezen voor losse hangers.

rocky_1995

Berichten: 657
Geregistreerd: 22-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 12:44

Klopt inderdaad. De breedte is geen punt voor mij gezien ik niet te maken heb met een kast. Qua maat dekjes moet er maat pony vzh tot full dressuur op passen. Met die losse broekhangers wordt het hier teveel gedoe. Maar ik zag dat anderen eerder dus ook die losse pax rekken gebruikten. Helaas staat er geen afmeting bij de boaxel qua de lengte van de spijlen waar de dekjes op komen te hangen. Enkel de breedte van het rek zelf. Vandaar mijn vraag of iemand met deze ervaring heeft.

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 15:20

De pax versie had inderdaad een minder diepe en een diepere versie, die diepe is heel geschikt voor dekjes, ik heb er 2 per haakje op hangen en dat gaat ook nog prima. Maar helaas zijn die er dus niet meer.. Deze nieuwe boaxel lijkt zo op de foto veel minder diep dus ben bang dat je dekjes er dan snel voorover af kiepen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 15:59

rocky_1995 schreef:
Vraagje, heeft iemand ook ervaring met deze broekhangers om dekjes op te hangen. Passen hier dekjes op of zijn ze te kort? https://www.ikea.com/nl/nl/p/boaxel-bro ... -30448744/

Ik wou deze toen ook aanschaffen maar hou er rekening mee dat je dan ook de bevestigingsstukken erbij moet kopen en deze bedoeld is voor een bepaalde kast van Ikea van staal met gaten waar je dat dus in kan bevestigen.