Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MyWishMax

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 09:55

Ik heb gewoon grote bakken bij action vandaan. En dan een sticker erop welke dekens erin zitten. Dan hoef ik alleen de bak te pakken met de juiste dekens.
Dus een bak met winterdeken, hals en onderdeken bijvoorbeeld. Andere bak met zweetdekens en toebehoren. En een zomerbak met vliegendekens, regen vliegendekens en maskers enzo.

De dekens die ik op dat moment veel gebruik liggen in de kast als reserve als de huidige eens te nar zijn iid. Dus nu een 0 grams regendeken en liner, straks gaat die 0 grams naar bak in de trailer en komt zweetdeken daar te liggen.

Maartje_M

Berichten: 9368
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 09:57

Ja maar net als nu, alle vliegendeken kunnen gewassen de kast in, en die doe ik dan liever in een zak/bak zodat ze in het voorjaar ook nog schoon zijn :) en winterdekens hetzelfde maar dan natuurlijk andersom. Dan kan ik als het seizoen begint gewoon die bak(ken) pakken en hoef ik niet te zoeken

Ah, precies dat wat MyWishMax zegt dus!
Op naar de action dan maar haha

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 10:02

De gewassen dekens liggen dus ook in een bak (in huis) en die ik gebruik (regen, fleece- en winter) liggen opgerold in de kast bij de paarden.

MyWishMax

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 10:18

Ja, ik heb nog de tussenstap van de trailer :') Alles wat dit seizoen niet gebruikt wordt, plus reserves, ligt thuis in bakken. Wat eventueel handig is om bij de hand te hebben ligt in de bak in de trailer en alleen de dekens die ik regelmatig nodig heb liggen opgerold in de kast. Zoals een zweetdeken en hals straks. Trailer staat op stal dus kan je makkelijk even heenlopen om iets te pakken (maar wel een ander terrein als waar de paarden staan dus daarom leg ik sommige dingen in de kast haha). Alles thuis laten werkte hier niet heel goed, dan bleef ik heen en weer rijden af en toe.

Maartje_M

Berichten: 9368
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 11:38

Ik heb alles in de buurt liggen met paarden aan huis dus dat is het probleem niet zo. Meer het schoon en geordend opbergen. En ik heb nu een hele fijne grote kast waar wel echt veel in past, dus ik wil het liefste daar alles zo netjes mogelijk hebben

MyWishMax

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 11:41

Ja, ik heb een stellingkast waar die bakken in staan. Kan ook zonder, maar met die bakken zijn ze toch beschermd en met stickers of labels werkt het gewoon fijn. Ook het schoon blijven idd.
En ik kan sommige dingen te drogen hangen als het nodig is, want oo stal droogt het slechter met dit weer.

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 12:26

Die bakken zijn idd niet zo stevig als je ze gaat stapelen, maar in een rek is het veel makkelijker neerleggen en pakken als het opgerold is.

ogidni
Berichten: 458
Geregistreerd: 16-10-13

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 00:51


Snoppie
Berichten: 207
Geregistreerd: 17-03-19

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 02:02

Hoii,
Ik ben benieuwd of er hier meer mensen zijn met leuke praktische dingetjes voor in hun kast. Ik heb een caphouder/zweephouder/dekjesrek/spiegeltje/schoenplank/kapstok op de deur aan de buitenkant.

Ik vind het echt ontzettend leuk om mijn kast daarmee op te pimpenzijn er andere die dit ook doen? Zo ja wat voor handige dingetjes hebben jullie in je kast gemaakt/gekocht.

JackieT
Berichten: 516
Geregistreerd: 14-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 04:18

Snoppie schreef:
Hoii,
Ik ben benieuwd of er hier meer mensen zijn met leuke praktische dingetjes voor in hun kast. Ik heb een caphouder/zweephouder/dekjesrek/spiegeltje/schoenplank/kapstok op de deur aan de buitenkant.

Ik vind het echt ontzettend leuk om mijn kast daarmee op te pimpenzijn er andere die dit ook doen? Zo ja wat voor handige dingetjes hebben jullie in je kast gemaakt/gekocht.


Ik heb aan de buitenkant van de deur een schoenen zak?(zo een stoffen lap met allemaal vakjes voor schoenen) geplaatst en daar hangen nu mijn peesbeschermers in.

Capriootje

Berichten: 6754
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 11:07

Ik heb ook zo’n zak inderdaad. Van Equifit dan maar super handig :j

En een rekje met mandje bovenop. Even kijken of ik een foto kan vinden van m’n kast recent. Ik pas hem ook vaak aan :')

De beschermer zak hangt nu dus rechts naast m’n zadels. Sinds kort 2 zadels maar het dressuur zadel gebruiken we weinig. Het laden kastje zitten losse rommels in, paspoort en EHBO spulletjes. Het houten kistje is leer spullen, manen spray voorraad enz. De emmer onderop wasspullen.

Afbeelding
Afbeelding

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 12:10

Iemand tips waar te kijken voor een 2ehands zadelkast?

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 12:11


xSelina

Berichten: 803
Geregistreerd: 09-11-13
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 01:17

Weet iemand toevallig of zadelkasten het pakhuis nog bestaat? Hun site ligt er nu al sowieso 2 weken uit…
Mochten ze gestopt zijn weet iemand dan goede alternatieven?

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 01:27

Ze hebben hier een week of 6 geleden nog een kast afgeleverd. Zou ze even een mail sturen.

Lavitabella

Berichten: 1710
Geregistreerd: 29-07-09
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 19:50

Hier begonnen aan de kast. Gaat echt heel erg snel! Ik bedacht me nog wel wat.. Hoe of waar hebben jullie je longeersingel hangen?

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 19:55

Als je een 'dikke' deur maakt, kun je hem daarin kwijt. En anders naast je zadel ?

Lavitabella

Berichten: 1710
Geregistreerd: 29-07-09
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 19:59

Er komt een dikke deur in inderdaad.

Afbeelding


Zover zijn we nu. Dus nog even goed afwerken en we moeten nog de deuren indelen. Maar ik vroeg me ook af, waaraan hang je de singel als je hem netjes wil ophangen. Misschien over een hoofdstel houder en dan de bovenkant daarvan gebruiken ?

Capriootje

Berichten: 6754
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 20:34

Ik heb een dubbele zadelsteun en op de onderste hangt m’n longeer singel. Mn 2 singels hangen aan dit soort haken met de gesp aan de zijkant maar kan bij jou ook evt in de deur.

Afbeelding

Voor je longeer singel zou je ook nog een tuig houder kunnen kopen. Daar liggen ze ook erg mooi op :j
Veel plezier met indelen! Is het leukste vind ik altijd :D

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 20:35

Idd een hoofstelhanger of een tuighanger als die niet te bonkig wordt.

Thrive

Berichten: 994
Geregistreerd: 06-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 22:00

Deze heb je in verschillende maten en zijn ideaal voor een longeersingel :j

Lavitabella

Berichten: 1710
Geregistreerd: 29-07-09
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 22:18

Thrive schreef:
Deze heb je in verschillende maten en zijn ideaal voor een longeersingel :j

Dit ziet er heel handig uit! Thanks. :D

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 10:17

Het draagoppervlak van die haken is vrij klein en door het gewicht kan de singel gaan 'knakken'/doorhangen.

rensju

Berichten: 1594
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 23:33

Ik lees hier even mee, goeie ideen al opgedaan!

Ik zal binnenkort een kast (laten) bouwen waar de spullen voor 3 paarden in moeten. De holle deuren zijn erg handig voor halsters en hoofdstellen. Ik wil alle zadels boven elkaar op stangen en verder kom ik nog niet. Vooral de dekjes en dekens vind ik lastig

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 10:11

Dekjes kun je op grote broekenhangers hangen en dekens rol ik altijd op zodat ze naast elkaar kunnen liggen en niet gestapeld.