Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 244 van de 260 [ 6477 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247 ... 260  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

 
Profiel   

Heeft iemand de Grundtal bakjes van Ikea in gebruik? Ze worden in het topic een aantal keer genoemd, maar zijn ze echt stevig / magnetisch genoeg om ook een hoofdstel aan te hangen?
https://www.ikea.com/nl/nl/p/grundtal-b ... -80102919/
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 16:09 



 
Profiel   

Bamii schreef
Heeft iemand de Grundtal bakjes van Ikea in gebruik? Ze worden in het topic een aantal keer genoemd, maar zijn ze echt stevig / magnetisch genoeg om ook een hoofdstel aan te hangen?
https://www.ikea.com/nl/nl/p/grundtal-b ... -80102919/


Zou je dan niet een hoofdstel hanger kunnen beplakken met van dat klittenband of magneet tape?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 17:48 



 
Profiel   

Er bestaan ook grote stevige haken aan een magneet, wij hebben er een aantal op stal zwerven.. zal kijken of ik van de week eens een foto ervan kan maken, maar zou dus niet weten waar ze vandaan komen. Zag ze hangen en ze zijn wel ideaal (kunnen kwa gewicht ook veel hebben) maar ik heb een houten kast dus dat is dan weer een nadeel :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 21:32 



 
Profiel   

alvast even op google gezocht, het lijkt heel erg hier op.
Ze noemen het dus een magnetische kapstok/jashaak
https://www.manutan.nl/nl/mnl/persoonli ... apstok-yin

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 21:40 



 
Profiel   

Oh daar ben ik wel benieuwd naar ja, klinkt ideaal!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 01:35 



 
Profiel   

@bamii: waarom zo'n ingewikkelde oplossing?? Of heb je een ijzeren kast en kan/mag je daar niet in boren ??

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 09:14 



 
Profiel   

BianCatjee schreef
alvast even op google gezocht, het lijkt heel erg hier op.
Ze noemen het dus een magnetische kapstok/jashaak
https://www.manutan.nl/nl/mnl/persoonli ... apstok-yin


oooh dat lijkt ideaal! Wel een beetje prijzig, maar even googlen vind je wel andere mooie haken. 'magnetische jashaak' was hier het juiste zoekwoord :D https://www.datas.nl/artikel/119111/mag ... -stuk.html

Hoezo ingewikkeld? Dit is plakken en klaar, en je kan het altijd nog van plek verwisselen zonder dat je kast gatenkaas wordt. Die grundtal van ikea werd hier meerdere genoemd in ik was benieuwd of deze genoeg kracht had om ook echt een hoofdstel aan te hangen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 13:53 



 
Profiel   

Ik ben dit weekend eindelijk aan mijn nieuwe kast begonnen!

Ik werk met dunne multiplex 9mm in een aluminium frame (zoals voor een flightcase)
En ter bescherming tegen vocht/kou wordt alle hout gelakt.

Dit is het ontwerp:

[ img ]

En dit zijn de eerste geschilderde platen, ze hebben nog een 2e laag nodig. Ik kijk er zo naar uit om ze te kunnen af maken

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 13:55 



 
Profiel   

mijn kast is helemaal klaar! erg blij mee :j [ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 19:01 



 
Profiel   

Na lang mee lezen ook eindelijk een zelf gemaakte zadelkast. Nog niet af maar het resultaat mag er nu al zijn. Boven komt nog een deur en rechts ook. Dan nog sloten erop.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 23:26 



 
Profiel   

Mooie kast, maar kan die er nog wel uit ?? Of moet ie dan uit elkaar :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 09:10 



 
Profiel   

Wat een mooie voorbeelden komen hier voorbij! Ik wil zelf graag een kast fabriceren voor mijn 4 shetlandertuigjes. Ik twijfel tussen een houten kast (een oude kledingkast) waar ik ophangers in kan boren of een lockerkast. Iemand hier ervaring met lockerkasten ombouwen? Kan je hier iets in maken om tuig op te hangen? Ik dacht zelf aan boren en de ophangers ophangen maar kan me zo voorstellen dat, dat met een metalen locker kast moeilijk wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 13:23 



 
Profiel   

Met een metaalboortje kom je ook daar wel door hoor :)
Het is meer dat je op dun metaal moet zorgen voor een versteviging zoals een multiplex strook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 14:30 



 
Profiel   

Vuri schreef
Ik heb sinds anderhalve maand een kast van Wood and Play (Underlaymend materiaal)

Nu zit ik ook met het kieren probleem bij de deuren.
Is er iemand met een handige oplossing?

Aan de boven kant en de onder kant zou een extra latje kunnen, maar dat is aan de zijkant geen oplossing omdat de deuren natuurlijk dikker zijn en die ruimte nodig hebben om te draaien.

Vind het echt balen en als ik dit had geweten van te voren met nog wat punten waar ik tegen aanloop dan had ik de kast niet besteld. Ik had zadelkast 15 besteld, maar kwam er later achter dat de deuren van kast 22 zijn geleverd. Dom van mij dat ik dat niet eerder had gezien. Ook was de kast bijvoorbeeld niet even geschuurd. Dat soort dingen verwacht je wel voor dat geld.

Heb hem zelf overigens nog 2x in de beits gezet zodat hij langer mee gaat.
Verder ook wel een fijne kast in gebruik hor.



Ik heb mijn kast inmiddels verkocht. Had steeds muizen in mijn kast en ondanks dat er een paar lagen beits op zaten en hij in een loods stond kon hij slecht tegen vocht. Zaterdag word de kast opgehaald.
Heb nu een kunstof concourskast gekocht. Kan echt geen muis in komen en doordat het kunstof is in ieder geval ook geen last van vocht.
Baal er wel van, want was heerlijk om zo'n grote kast te hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 15:03 



 
Profiel   

Zijn hier mensen die van bezemstelen op een balk een dekjesrek hebben gemaakt?
Zo ja, hoeveel cm hebben jullie tussen de bezemstelen gelaten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 15:26 



 
Profiel   

Bamorka schreef
Zijn hier mensen die van bezemstelen op een balk een dekjesrek hebben gemaakt?
Zo ja, hoeveel cm hebben jullie tussen de bezemstelen gelaten?


Hier zit 6 cm tussen de stelen
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 15:58 



 

haffiefreak schreef
Bamorka schreef
Zijn hier mensen die van bezemstelen op een balk een dekjesrek hebben gemaakt?
Zo ja, hoeveel cm hebben jullie tussen de bezemstelen gelaten?


Hier zit 6 cm tussen de stelen
[ [url=m/H7ih1Y.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dit is wel een slim idee. Misschien dat ik dit ook wel ga overwegen. Ik wil straks als ik een eigen plekje heb spullen die ik weinig gebruik thuis hebben liggen. En dan wil ik m'n dekjes natuurlijk ook netjes kwijt kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 18:19 



 
Profiel   

Het duurt wat langer dan gedacht, zowel door eigen fysieke tegenslag als door kleine vergissingen en pech met materiaal, maar oh wat ben ik blij met het resultaat dat we boeken!
De eerste deur is bijna klaar, ben echt zoo happy met hoe ze eruit ziet :D

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-22 19:08 



 
Profiel   

Leuke kleur :)

Staat Lekker fris

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-22 19:18 



 
Profiel   

Idd lekker kleurtje :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-22 19:22 



 
Profiel   

Ik heb kast 17 bij Wood&Play besteld, heeft uiteindelijk 9 weken geduurd voordat hij geleverd wordt (7 maart), maar las erna pas over jullie scharnieren probleem. Hij wordt gemonteerd geleverd omdat ik al op 1 maart ga verhuizen, maar wil het scharnieren probleem tegen gaan. Iemand tips voor mij? Moet ik andere scharnieren er in zetten of is er iets anders tegen te doen? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-22 12:16 



 
Profiel   

Wat is het scharnieren probleem? Ik heb ook een kast van Wood and Play, maar nergens problemen mee :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-22 12:52 



 
Profiel   

Coalizione schreef
Ik heb kast 17 bij Wood&Play besteld, heeft uiteindelijk 9 weken geduurd voordat hij geleverd wordt (7 maart), maar las erna pas over jullie scharnieren probleem. Hij wordt gemonteerd geleverd omdat ik al op 1 maart ga verhuizen, maar wil het scharnieren probleem tegen gaan. Iemand tips voor mij? Moet ik andere scharnieren er in zetten of is er iets anders tegen te doen? :)


Je kunt de scharnieren infrezen zodat de deuren wel goed aansluiten op de kast.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-22 12:57 



 
Profiel   

Vuri schreef
Coalizione schreef
Ik heb kast 17 bij Wood&Play besteld, heeft uiteindelijk 9 weken geduurd voordat hij geleverd wordt (7 maart), maar las erna pas over jullie scharnieren probleem. Hij wordt gemonteerd geleverd omdat ik al op 1 maart ga verhuizen, maar wil het scharnieren probleem tegen gaan. Iemand tips voor mij? Moet ik andere scharnieren er in zetten of is er iets anders tegen te doen? :)


Je kunt de scharnieren infrezen zodat de deuren wel goed aansluiten op de kast.

Bedankt, mijn handige vader kan dit vast :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-22 13:15 



 
Profiel   

Ik weet niet of ze ondertussen andere scharnieren gebruiken, maar de scharnieren die hier wel eens voorbij kwamen daarbij til je zo de hele deuren van de kast af...vinden inbrekers erg handig ;) ook al frees je die in (wel handig voor de kieren) als die blijven uitsteken til je de deuren er nog zo uit.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-22 13:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 244 van de 260 [ 6477 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247 ... 260  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen