Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DubbelFun

Berichten: 88662
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 13:18

Gelukkig is een engels zadel niet zo zwaar anders zou het geheel kiepen :)

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 13:20

Daar heb ik uiteraard rekening mee gehouden

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 13:48

waaa super handig zeg!!

fjordjes

Berichten: 12030
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 18:00

Ik ben van stal gewisseld en moest mijn oude zadelkast (psu legerkast) daar neerzetten anders kon ik m'n spullen niet kwijt. Nu oplossingen gaan bedenken om alles kwijt te kunnen, iemand tips? Spullen thuis bewaren is geen optie. Grootste probleem zijn m'n dekjes en peesbeschermers :D


Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door fjordjes op 02-05-21 18:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Angie1990

Berichten: 199
Geregistreerd: 22-09-20
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 18:12

Wat een mooie kasten komen hier voorbij <3. Kon hier mooi even inspiratie op doen :D

Nienkje_H

Berichten: 427
Geregistreerd: 22-01-14
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 21:32


Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 00:17

Wat een mooie kasten allemaal!

Dit wordt mijn nieuwe kast!
Paar weekjes wachten, mijn handen jeuken om hem in te richten :D
Afbeelding

vikawiek

Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 14:10

Mijn nieuwe kast :D zelf gemaakt (met hulp van pa). 165 cm hoog, 1 meter breed, 60 diep. Al mijn dekens passen erin + mijn voerton en kruk. Ik heb (nog) geen zadel, dus dat scheelt ruimte
Afbeelding
(van uit de hoger liggende binnenbak gemaakt, anders kwam hij niet volledig op de foto)
Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88662
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 14:16

Mooie kast... maar als er iemand met eens schroevendraaier langs komt haalt ie zo de deuren er af en neemt je spullen mee...

Roodvos

Berichten: 6657
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 15:54

Ik moet een nieuwe zadelkast en kom hier even inspiratie opdoen :j .

Maartje_M schreef:
Wat hebben jullie voor handige oplossingen voor longeerlijn/dubbele longe/lange lijnen/longeersingels etc?
Ik heb nu alles op een plankje liggen maar daar moeten eigenlijk mijn dekjes liggen dus dat past nu niet. Ik zoek eigenlijk een handige opberger oid waar ze in kunnen.

Heb je hier al een oplossing voor? Ik gebruik voor de longeersingel een ophangbeugel, zo'n ding:
https://www.powerplustools.nl/ophang-ha ... ating.html
Die zijn er in verschillende "dieptes". Even meten wat je nodig hebt. De kleinere uitvoeringen zijn prima geschikt voor halsters, touwen enz.

Jashaken doen het prima om de longe aan de klip op te kunnen hangen, bijvoorbeeld:
https://www.karwei.nl/assortiment/jasha ... /p/B601882
Of om je sporen aan op te hangen.

Kortom: even neuzen bij de bouwmarkt (het mag nu weer ;) ).

Kimberley_

Berichten: 4882
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: Emmen

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 16:33

Mijn kast op stal is ook klaar. Inmiddels nog voller maar goed.
Morgen nog het westernzadel erin en de rest maar thuis laten.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 09:49

Roodvos schreef:
Ik moet een nieuwe zadelkast en kom hier even inspiratie opdoen :j .

Maartje_M schreef:
Wat hebben jullie voor handige oplossingen voor longeerlijn/dubbele longe/lange lijnen/longeersingels etc?
Ik heb nu alles op een plankje liggen maar daar moeten eigenlijk mijn dekjes liggen dus dat past nu niet. Ik zoek eigenlijk een handige opberger oid waar ze in kunnen.

Heb je hier al een oplossing voor? Ik gebruik voor de longeersingel een ophangbeugel, zo'n ding:
https://www.powerplustools.nl/ophang-ha ... ating.html
Die zijn er in verschillende "dieptes". Even meten wat je nodig hebt. De kleinere uitvoeringen zijn prima geschikt voor halsters, touwen enz.

Jashaken doen het prima om de longe aan de klip op te kunnen hangen, bijvoorbeeld:
https://www.karwei.nl/assortiment/jasha ... /p/B601882
Of om je sporen aan op te hangen.

Kortom: even neuzen bij de bouwmarkt (het mag nu weer ;) ).


Ik heb mijn lijnen inmiddels over soortgelijke halen hangen. De singles hangen nu aan het dekenrek maar weet nog niet of dat de blijvende oplossing is

pumpina

Berichten: 444
Geregistreerd: 05-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 18:19

Zo, ik ga mijn eigen kast maken *\o/*
Er komt een dressuurzadel en springzadel in en ik zit even te stoeien met hoeveel ruimte daar tussen moet. Bokt help :D

De zadels wil ik normaal kunnen pakken, maar ik heb geen onbeperkte ruimte helaas dus ik wil ze ook niet te ruim van elkaar ophangen. Het springzadel gebruik ik niet zo vaak dus het is niet erg als die wat lastiger te pakken zou zijn.

Oh, en hoeveel cm zal ik qua hoogte voor het zadelvak rekenen?

Capriootje

Berichten: 6750
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 21:58

Ik heb een dubbele zadel steun, kan de ruimte hiertussen wel voor je opmeten als dat helpt?

Afbeelding

tirzasarah10

Berichten: 1829
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 22:48

Capriootje schreef:
Ik heb een dubbele zadel steun, kan de ruimte hiertussen wel voor je opmeten als dat helpt?

[ [url=m/63HvZV.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik heb die ook in 1 van mijn kasten gehad maar voor 2 zadels zwaar onhandig. Persoonlijk denk ik dat die 2de steun meer handig is om je dekje van je zadel los te laten drogen. Misschien is het voor iemand anders wel handig om een 2de zadel op te doen maar ik vond het geen succes :o

pumpina

Berichten: 444
Geregistreerd: 05-04-20

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 07:35

Lief capriootje! @tirza, waarom vond je het geen succes? Was de afstand te klein tussen de steunen of de steun zelf niet geschikt oid?

Capriootje

Berichten: 6750
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 08:34

Ik heb er afentoe 2 zadels op gehad en vond dat prima gaan maar meestal is de onderste inderdaad vrij voor een dekje of een padje.

Omdat je aan geeft het spring zadel niet heel vaak nodig te hebben en niet onbeperkt de ruimte hebt leek deze afstand mij prima maar dat is natuurlijk ook persoonlijke voorkeur

pumpina

Berichten: 444
Geregistreerd: 05-04-20

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 12:43

Oh, dan ben ik wel heel benieuwd ja! Dat klinkt dan als de perfecte afstand juist denk ik :D Zou je deze afstand willen opmeten voor mij? *\o/*

tirzasarah10

Berichten: 1829
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 13:40

pumpina schreef:
Lief capriootje! @tirza, waarom vond je het geen succes? Was de afstand te klein tussen de steunen of de steun zelf niet geschikt oid?


Ja ik vond de afstand te klein, zelfs voor mijn vz zadel waar amper een lepel op zat. Ik ben altijd heel zuinig op mijn zadels en ik vond het allemaal te krap om ze netjes te hangen. Misschien past het voor jou wel hoor maar als je er 2 los van elkaar kan doen met meer ruimte er tussen zou ik het zeker doen :)

pumpina

Berichten: 444
Geregistreerd: 05-04-20

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 12:53

Ik heb nu 30 cm tussen de steunen voor ogen. Het springzadel is beduidend smaller/kleiner dan het dressuurzadel en die gaat dan onderop.

Ik kan me voorstellen dat als je heel zuinig bent op je zadels dat je het dan te dicht op elkaar vindt. Mijn dressuurzadel is echter 10 jaar oud en mijn springzadel van kunststof dus ik ben er niet (meer) super zuinig op.

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 16:56

Heb je de mogelijkheid om een diepe kast te maken? Ik heb mn zadels achter elkaar en dat werkt echt perfect. Mn buis is 75cm en zoveel hebben ze ook ongeveer nodig. Mn kaat is 100 diep, maar heb ook nog vanalles aan m'n deur hangen.

Roodvos

Berichten: 6657
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 10:26

pumpina schreef:
Ik heb nu 30 cm tussen de steunen voor ogen. Het springzadel is beduidend smaller/kleiner dan het dressuurzadel en die gaat dan onderop.

Ik kan me voorstellen dat als je heel zuinig bent op je zadels dat je het dan te dicht op elkaar vindt. Mijn dressuurzadel is echter 10 jaar oud en mijn springzadel van kunststof dus ik ben er niet (meer) super zuinig op.

Op basis van wat bij mij op stal functioneert heb ik ook 30 cm ingetekend tussen de steunen in mijn ontwerp/bouwtekening, voor 2 dressuurzadels. De onderste komt op 80 cm hoogte. Dan hangen de stoten vrij van de onderkant en past er nog wat onder, zoals rijlaarzen. De totale hoogte van het zadelvak wordt 150 cm.
In jouw geval, als je het springzadel op de onderste steun legt, dan zou het bijvoorbeeld op 50 en 80 cm hoogte kunnen, met een totale hoogte voor het zadelvak van 120 cm.

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 16:43

Welke handige harry weet een oplossing voor mijn probleem.

Ik heb vorige week donderdag een kast opgehaald. Mijn shet gaar verhuizen. Huidige kast is inbouw en had dus snel een vervanger nodig.

Het is een metalen PSU kast en 1 van de scharnieren is afgebroken.

Weet iemand waar je de penzijde van zo'n scharnier kunt kopen? Voorkeur gaat uit naar 1 die niet gelast moet worden maar met een boutje vastgemaakt kan worden.

Anders heb ik een kast zonder deur :o

DubbelFun

Berichten: 88662
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 18:16

De meeste scharnieren hebben een pen, dus een foto is handiger :)

fjordjes

Berichten: 12030
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 09:46

Afbeelding

Ik wil m'n dekjes gaan ophangen aan de kleding roede, welken hangers zijn geschikt daarvoor?