Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wendely

Berichten: 4115
Geregistreerd: 22-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 09:45

Bedankt! Dat geeft me wat nieuwe ideeën mbt de indeling. Vindt het eigenlijk wel mooi dat je onderin nog vakken hebt. Hoe hoog is jouw kast, staat geen afmeting bij het bovenste vak? En ik ga de manier waarop je de scharnieren hebt bevestigd stelen :D ik wilde een balk over de gehele lengte doen maar dan ben he ruimte kwijt aan de voorkant om dingen erin te doen en eruit te halen. Mooie oplossing! Op alleen de kant lijkt mij niet stevig genoeg.

Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 10:03

Afbeelding
Afbeelding

Ik had onder m'n zadel idd ook nog een vak gemaakt voor dekjes en andere spullen :)

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 10:13

Het wordt vast een hele mooie kast, maar 3 mtr lang is een onding als er eens iets mee moet. Dan liever 3 kasten van een mtr :)

wendely

Berichten: 4115
Geregistreerd: 22-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 10:28

DubbelFun schreef:
Het wordt vast een hele mooie kast, maar 3 mtr lang is een onding als er eens iets mee moet. Dan liever 3 kasten van een mtr :)

Geen probleem, alleen betonvloer hier en hij is prima te verrijden met de pompkar. Zou hij om 1 of andere reden naar buiten moeten kan dat gewoon met de trekker. Onze poorten zijn 3.5m breed dus dat past prima.

KellyR

Berichten: 1515
Geregistreerd: 23-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 10:43

wendely schreef:
Bedankt! Dat geeft me wat nieuwe ideeën mbt de indeling. Vindt het eigenlijk wel mooi dat je onderin nog vakken hebt. Hoe hoog is jouw kast, staat geen afmeting bij het bovenste vak? En ik ga de manier waarop je de scharnieren hebt bevestigd stelen :D ik wilde een balk over de gehele lengte doen maar dan ben he ruimte kwijt aan de voorkant om dingen erin te doen en eruit te halen. Mooie oplossing! Op alleen de kant lijkt mij niet stevig genoeg.


Nog een tip, maak die vakken iets groter als 30x30. Ik moet altijd opletten met welke poetskist ik koop haha.

De hoogte is volgens mij 200cm, weet alleen niet of dit met of zonder wieltjes is.

Scharnieren werken echt top! Neem vooral het idee over. Ik ben nog niet eerder zo een stevige kast tegen gekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 16:48

heb mijn zadelkamer opgeruimt
heel veel licht ook nog thuis
en het ander hoekje word door me weilandgenootje gebruikt
het idee is om er ooit kasten in te maken

Afbeelding
dit is als je binnenkort meteen links, hier hangen 2 hoofdstelhangers met halsters (normaal 2) touwen en mijn poetskist

Afbeelding
en dit is mijn andere deel
links mijn vzh zadel met dekje en hoofdstel met bit, daarnaast mijn dressuurzadel, bitloos hoofdstel en martingaal en eronder staat een sgraag met mijn dressuurdekjes (heb maar 1 vzh dekje dus)
de bbp er naast is van ons samen
op de dekenbeugel hangt nog mijn regendeken, uitrijdeken, longeerlijn en springsingel en de sgraag er onder is van weilandgenootje

schuinboven mijn dressuurzadel hangt ondertussen ook het naambordje van ons ander parad dat in oktober is ingeslapen

wendely

Berichten: 4115
Geregistreerd: 22-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 17:28

Dit is de indeling geworden, komt alleen nog een plankje in het vak linksonder.
Afbeelding

Capriootje

Berichten: 6750
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 18:40

Lekker zeg zo’n hele kamer!
Ziet er mooi uit die kast :j

Ik heb een hele fijne (inbouw) kast maar nu is er een kans dat de zadelkamer weg moet en we een ander gebouwtje als zadelkamer gaan gebruiken. Nu is dit helemaal prima, alleen is het gebouw vrij laag aan de zijkanten. Dak loopt wel schuin naar boven op maar een hoge/standaard kast gaat hem sowieso niet worden.

Ik kan mij wel herinneren wat foto’s van lagere/brede kasten voorbij hebben te zien komen maar kan ze nu zo snel niet meer vinden. Iemand die toevallig zulke foto’s heeft en nog eens wil posten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 18:53

mijn paard en nog eentje staan op een weiland met 6 stallen (max dat er ooit heeft gestaan is 4 paarden) het zijn 2x 3 stallen aan elkaar
in de ene 'blok' zijn de 2 stallen voor de paarden en een stal waar we ons springmateriaal ztten
in de andere blok is een kleine ponystal die vroeger zadelkamer was waar nu eigenlijk alleen maar rommel ligt, daarnaast is onze zadelkamer (zie hier boven, was vroeger de stal voor het 4de paard) en een stal waar hooi, vlas en voer ligt

appel_6
Berichten: 67
Geregistreerd: 20-11-14

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 12:54

Ik kom ook volgen, paarden mogen naar huis! Ik wil wel alles in kasten hebben zitten voor het zicht en tegen inbraak, dus overal goed slot erop :) Ben ik ook gelijk beter gedekt bij de verzekering, kunnen ze zeker zeggen dat het geen insluiping geweest is :o

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 14:00

@APPEL: vergeet ook niet je scharnieren inbraakproof te maken ;)

appel_6
Berichten: 67
Geregistreerd: 20-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 14:32

@dubbelfun,

dat is een hele goede! Thanks voor de tip, anders schroeven ze zo het schanier eruit :\ Ik heb gelukkig nu al een grote schuifkast van heb ik me jou daar met een sleutel, eigenlijk wil ik die wel nog een keer hebben, maar dan wat dieper. De planken zijn 50 cm diep, en dat is het net niet zeg maar

Ik heb nogal wat extra zadels liggen, en ik denk dat ik die op een aluminium buizen frame ga wegzetten, ik denk met een driehoekige voet en dan een kabel er langs laten lopen van Saddle secure, heeft iemand deze al een keer in gebruik gehad? Hoe was de kwaliteit?

corine1981
stokpaard connaisseur

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 16:46

Mag ik me ook melden?
Wij gaan van stal wisselen volgende week en mochten een zadelkast plaatsen van 180x100x100cm...
Dus manlief is aan de slag gegaan voor ons en de toekomstige stalgenoot :)

Voor onze stalgenoot is hij nu bijna af, maar ik ben nog aan het dubben over de ideale indeling voor die van ons.
We rijden western dus zijn al veel kwijt aan het zadel gedeelte...

Is er iemand die een geweldig idee heeft om western pads op te hangen? Ik vermoed dat zo'n boekenrek de oplossing niet is :+
Dit was mijn idee:
We willen sowieso gebruik maken van kratten voor de losse rommel (verbandtrommel, reserveonderdelen etc).
De planken worden 80 cm diep, waardoor er aan de deur genoeg ruimte is om tuigage op te hangen. D.m.v.een spin blijft dit op zijn plek.

De zadelkar komt naast het zadel te staan. Of we hangen dien aan de plank. Hij past i.i.g. wel tussen de planken en de deur...

Afbeelding

Dit idee krijgt de stalgenoot.
Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 16:53

Pads kun je ophangen door een rekje te maken met bezemstelen op lengte er in (houten plankje met gaten om de 15 cm iets krapper dan de dikte van de bezemsteel).

corine1981
stokpaard connaisseur

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 17:52

@DubbelFun kun jij voor mij eens meten hoe breed en hoog jouw zadel op een karretje is? Mijn idee is om straks zadel compleet met zadelkar in de kast te rijden :)
Ik ga uit van zijn 70 cm die ik dan nodig heb.

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 18:20

Bij de knop is de hoogte 103 en bij de cantle 99 cm. Breedte is 65 cm.
Overigens heb ik altijd één beugel over de knop hangen, dus dan komt er nog iets bij qua hoogte.
Standaard karretje.

Afbeelding

corine1981
stokpaard connaisseur

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 19:55

Top! Thanks. Ik had ongeveer een meter in gedachte met wat speling. Dus dat klopt.
De indeling wordt inmiddels dus anders :+

Annemoon_T

Berichten: 47
Geregistreerd: 23-03-18

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 13:05

Wie heeft er een goede oplossing voor al die losse zweepjes?
Ik prop ze nu maar een beetje aan de zijkant, maar het is echt niet praktisch. En gezien ik niet zo'n grote kast heb, maar wel een groot verzamelaar ben..., zijn handige en praktische oplossingen wel nodig. Ze moeten vrij dicht op de wand en het liefst rechtop.

Het makkelijkste is zo'n zweepjeshouder, maar ik kan ze alleen maar voor 12 zweepjes vinden. Dat is echt te groot en niet nodig. Heeft iemand ze wel eens gezien voor minder zweepjes? (en niet uitverkocht of niet leverbaar)

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 13:15

Maak 2 regenpijpbeugels aan de wand vast en zet ze daar in.

Anoniem

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 15:11

Ik heb ook een zwepen houder voor maar een paar zwepen en dan nog liggen ze meestal overal en nergens

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 20:37

Ik heb zo'n ding aan de binnenkant van 1 van mijn deuren:

Afbeelding

Moet er wel bij zeggen dat ik 2 deuren heb van 80cm x 2m, dus ruimte genoeg.

Independence
Berichten: 1378
Geregistreerd: 05-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 21:01

Afbeelding
Dit heb ik voor mijn zwepen, ik vind het ideaal

Kirrietje
Berichten: 488
Geregistreerd: 09-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 23:14

Annemoon_T schreef:
Wie heeft er een goede oplossing voor al die losse zweepjes?
Ik prop ze nu maar een beetje aan de zijkant, maar het is echt niet praktisch. En gezien ik niet zo'n grote kast heb, maar wel een groot verzamelaar ben..., zijn handige en praktische oplossingen wel nodig. Ze moeten vrij dicht op de wand en het liefst rechtop.

Het makkelijkste is zo'n zweepjeshouder, maar ik kan ze alleen maar voor 12 zweepjes vinden. Dat is echt te groot en niet nodig. Heeft iemand ze wel eens gezien voor minder zweepjes? (en niet uitverkocht of niet leverbaar)


Agradi heeft kleintjes, daar heb ik de mijne ook vandaan!

YvonneV
Berichten: 8777
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 20:10


wendely

Berichten: 4115
Geregistreerd: 22-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 18:48

De deuren komen er van de week voor, daar moet ik nog nieuwe planken voor halen. Alles wat er nu staat is namelijk her gebruikt.

Afbeelding