Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 240 van de 260 [ 6477 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243 ... 260  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

 
Profiel   

Zo, even wat gemeten en uitgetekend. Ben wel benieuwd naar jullie ideeen. Alle steunen zullen van hout worden (kunnen we uit ons bos halen).

Ik heb nu 4 deken hangers om uit te wasemen. Idee is 2 - 3 paarden te houden. 3 zadelsteunen onder elkaar (hoe veel ruimte zouden jullie daartussen doen? even rekenen met een westernzadel voor de zekerheid).

Dekjes op een soort verticale kapstok met uitstekende stokken.


[ img ]

[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 21:10 



 
Profiel   

Mijn nieuwe kast *\o/*

[ img ]
[ img ]

Vandaag eerste laag beits erop gezet, morgen nog een laagje. De zadelsteun ga ik vervangen voor een buis-zadelsteun en er komen nog meer hoofdstelhaken bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 14:45 



 
Profiel   

Romy1234 schreef
Zo mijn kast is ook eindelijk af, zo blij mee :)
Nu nog hopen dat ik het een beetje netjes weet te houden _O-
[ [url=m/9DozrC.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/KmVyWQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/jZlE70.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/NwS0aj.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oh dat is bij clemens of niet, lijkt wel op hoe ik mijn kast destijds had, maar inmiddels al bijna 2 jaar verhuisd.
[ img ]


Heb wel een tijd terug een nieuwe kast gekocht maar nog niet geshowd, zal er eens foto's van maken, ben er heel blij mee.

Prairy: waar maak je zo'n ontwerp mee, kan dat ook voor de tuin?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 17:00 



 

Rena100 schreef
Romy1234 schreef
Zo mijn kast is ook eindelijk af, zo blij mee :)
Nu nog hopen dat ik het een beetje netjes weet te houden _O-
[ [url=m/9DozrC.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/KmVyWQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/jZlE70.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/NwS0aj.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oh dat is bij clemens of niet, lijkt wel op hoe ik mijn kast destijds had, maar inmiddels al bijna 2 jaar verhuisd.
[ [url=m/GvJ86C.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heb wel een tijd terug een nieuwe kast gekocht maar nog niet geshowd, zal er eens foto's van maken, ben er heel blij mee.

Prairy: waar maak je zo'n ontwerp mee, kan dat ook voor de tuin?


Ja klopt bij Clemens :D
Kast is inmiddels al weer wat aangepast trouwens, was niet tevreden met de dekjes stang.
Maar wij hebben kort met elkaar op stal maar gestaan, Renate toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-21 07:55 



 
Profiel   

Is dat zo? Kan me geen romy herinneren, of is dat niet je naam haha. Maar ben ook heel slecht met namen, beter met gezichten haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-21 08:12 



 
Profiel   

Rena100 schreef
Romy1234 schreef
Zo mijn kast is ook eindelijk af, zo blij mee :)
Nu nog hopen dat ik het een beetje netjes weet te houden _O-
[ [url=m/9DozrC.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/KmVyWQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/jZlE70.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/NwS0aj.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oh dat is bij clemens of niet, lijkt wel op hoe ik mijn kast destijds had, maar inmiddels al bijna 2 jaar verhuisd.
[ [url=m/GvJ86C.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heb wel een tijd terug een nieuwe kast gekocht maar nog niet geshowd, zal er eens foto's van maken, ben er heel blij mee.

Prairy: waar maak je zo'n ontwerp mee, kan dat ook voor de tuin?


Sorry ik heb het nu pas gezien.

Ik heb deze in sweet home 3D gemaakt. Daarmee heb ik ook mijn voedselbos ingetekend. Dus ja het kan wel. Voor een kleine(re) tuin zijn er denk ik wel handiger programma's te vinden met ook meer verschillende planten etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-21 11:39 



 
Profiel   

Mooie kasten komen er hier weer voorbij!
Ik heb mijn kasten collectie uitgebreid met een tuigkast. Paard gaat voor de wagen dus tuig moet ergens in dan hè.

Via marktplaats 2 Billy boekenkasten met deuren op de kop getikt, 1 is voor gewone opslag en de andere voor het tuig.

Haken gekocht in de bouwmarkt en klaar is Kees. Werkt net zo goed als een echte tuigdrager set!
Past allemaal maar net(kast is 1 meter hoog, 90cm breed en 30cm diep) maar het past :')
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-21 13:41 



 
Profiel   

Equisync schreef
... maar het past :')
En dat is het belangrijkste :D
Overigens staat het niet verkeerd hoor :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-21 14:44 



 
Profiel   

Mocht iemand nog opzoek zijn naar een of twee hele grote kasten?

https://link.marktplaats.nl/m1734710270 ... nt=app_ios

https://link.marktplaats.nl/m1734709555 ... nt=app_ios

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-21 23:06 



 
Profiel   

Vandaag eindelijk mijn nieuwe kast binnen gekregen! *\o/*
[ img ]
Alvast een beginnetje gemaakt met inrichten. Ik moet alleen nog even hoofdstel haken halen en de rest van de spullen er in zetten!
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 16:32 



 
Profiel   

Mooie kast, maar niet echt inbraakveilig: je tikt zo de pennen van de scharnieren er uit! (er van uitgaand dat er nog een hangslot op komt :D )

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 16:40 



 
Profiel   

Bonny_dream schreef
Vandaag eindelijk mijn nieuwe kast binnen gekregen! *\o/*
[ [url=m/GWNMsa.jpg]Afbeelding[/url] ]
Alvast een beginnetje gemaakt met inrichten. Ik moet alleen nog even hoofdstel haken halen en de rest van de spullen er in zetten!
[ [url=m/Icku5C.jpg]Afbeelding[/url] ]


Welke afstand heb jij tussen de zadels?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 22:31 



 
Profiel   

Ik heb sinds kort ook een nieuwe zadelkast, gedeelt met een stalgenootje(tevens mijn verzorgster) haha.

Maar dat mag ook wel hij is 185x160x80
Ook onze voertonnen staan er in en nog ruimte zat over :Y)

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-21 19:28 



 
Profiel   

Ilsevdhoek schreef
Bonny_dream schreef
Vandaag eindelijk mijn nieuwe kast binnen gekregen! *\o/*
[ [url=m/GWNMsa.jpg]Afbeelding[/url] ]
Alvast een beginnetje gemaakt met inrichten. Ik moet alleen nog even hoofdstel haken halen en de rest van de spullen er in zetten!
[ [url=m/Icku5C.jpg]Afbeelding[/url] ]


Welke afstand heb jij tussen de zadels?


Heb het even na gemeten en er zit rond de 32 cm tussen de steunen. En dan past er op de onderste ook makkelijk een dressuurzadel met hoge lepel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-21 21:38 



 
Profiel   

Zelfs met weinig ruimte is het mogelijk 2 zadels onder elkaar te hangen.

Ik heb de oplossing gevonden in deze zadel steun.


[ img ]


https://www.divoza.com/nl/zadeldrager?c ... nUQAvD_BwE

Maar de stangen zitten vrij dicht op elkaar en steken ver uit, daardoor is het lastiger om onder een zadel met lepel te plaatsen.
Dus heb ik de bovenste stang 12 cm ingekort met een ijzer zaag. De dop uit het afgezaagde stukje buis getikt met een bezemsteel en dat weer in de bovenste buis gedaan. Wel even schuren met een stukje schuurpapier voordat je de dop er in drukt om bramen (dus beschadigingen aan je zadel) te voorkomen.


[ img ]

[ img ]


En de kast weer ingericht.

[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-21 15:01 



 
Profiel   

Dat is wel een handige oplossing :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-21 15:48 



 

Hier binnenkort even wat aanpakken in de zadelkamer, alle zadels komen los op steunen te hangen, ik wil extra hoofdstel / halster hangers en de verdeling van de kasten wordt anders.

Ben benieuwd of het zo wordt al nu in mijn hoofd zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-21 16:02 



 
Profiel   

Het is echt een paasei in m'n kast, iemand nog handige tips? Spullen thuis houden is geen optie.


[ img ]
:Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 15:24 



 
Profiel   

Gebruik bakken om flessen en peesbeschermers rechtop in te zetten. Dan kan je er heel veel kwijt in zo'n vak. Een bak trek je ook makkelijk naar voren. Onder je zadel kan ook mooi een krat staan voor poetspullen. Dan passen je schoenen en snoepjes waarschijnlijk in zo'n zijvak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 15:48 



 

Die van mij is niet veel beter, heb wel bakken der in, maar echt opgeruimd nee.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 16:15 



 
Profiel   

Over 1.5 maand zal ik hier foto's gaan delen en adviezen vragen voor mijn zadelkamer :)
Ik krijg voor mijn paarden een schuur van 7.5m bij 19.5m, deze mag ik zelf inrichten. De grote van de zadelkamer kan ik dus zelf bepalen maar heb ook geen idee wat een beetje een goede grote is. Dekenrek wil ik buiten de zadelkamer zodat het goed kan drogen en de zadelkamer zelf niet vochtig word. Ik twijfel nog of ik mijn hardvoer buiten de zadelkamer wil of juist er in, wat is nou handiger?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 17:10 



 
Profiel   

Ik zou er in doen mits de zadelkamer goed afgesloten kan worden, dan loop je iig niet het risiko dat de paarden er aan kunnen komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 17:38 



 
Profiel   

DubbelFun schreef
Ik zou er in doen mits de zadelkamer goed afgesloten kan worden, dan loop je iig niet het risiko dat de paarden er aan kunnen komen.


Maar wel meer kans op ongedierte bij je spullen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 18:55 



 
Profiel   

Ook zonder voer komen die er wel in als de kieren groot genoeg zijn (of als je de deur open laat staan :D )

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 18:59 



 
Profiel   

DubbelFun schreef
Ook zonder voer komen die er wel in als de kieren groot genoeg zijn (of als je de deur open laat staan :D )


Ik haaaaaat ongedierte, dus ik zal de zadelkamer zeker goed dicht maken :) . Iets met op een stal hebben gestaan waar er 0 bestrijding was en met je kruiwagen legen de ratten om je oren vlogen en met hooi pakken er minstens 5 muizen weg vlogen. Vandaar dat ik nu thuis altijd gif heb staan en alles helemaal heb afgesloten.
Ik twijfel er meer om omdat ik het fijn vind als je smorgens komt voeren je ff snel voer kan pakken zeg maar. Dat ik niet mijn zadelkamer van slot moet halen en dan kan voeren. Andere kant als er idd 1 toch bij kan komen en zich kapot eet... voor nu heb ik een zadelkamer ingetekend van 3x4m. Ik had bedacht 1 ingebouwde kast voor de dekens en 1 kast voor losse spullen/potjes en andere zooi die ik weinig gebruik. Dekjes,halsters, hoofdstellen en zadels wil ik aan een muur ophangen.

Zou kunnen dat als ik er straks zit, alles helemaal anders wil en doe :+
Brainstormen is natuurlijk nooit verkeerd
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 19:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 240 van de 260 [ 6477 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243 ... 260  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen