Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 60 van de 74 [ 1829 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 ... 74  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Welke stal/weiland moet ik kiezen?

 
Profiel   

Ja daar sta ik inmiddels op de wachtlijst. Mocht daar niet binnen 5maanden plek komen. Wat op zich voldoende tijd moet zijn hoor, want hoorde dat al een aantal op zoek zijn naar iets anders ivm de prijsverhoging.
Maar stel dat, kan ik altijd de overige tijd tijdelijk op een dure pension stal gaan staan. Maar die wachtlijst was wel een dingetje voor mij. Want als er geen plek komt wat dan?

Maar inmiddels heb ik al berichten van zoekende mensen die nu daar op stal staan. Dus wat minder stres.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-19 16:59 



 
Profiel   

De doe het zelf stal aan het duin zou ik kiezen. Ja duur, maar je hebt tenminste wat (althans je paard) Is het verder ook een goede stal?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-19 17:00 



 
Profiel   

Nikass schreef
De doe het zelf stal aan het duin zou ik kiezen. Ja duur, maar je hebt tenminste wat (althans je paard) Is het verder ook een goede stal?


Voor zo ver ik van meerdere mensen heb gehoord (en zelf heb gezien) is het daar heerlijk. Wel even bij de dierenarts geïnformeerd over zandkoliek. Want ze staan het hele jaar door op het zelfde stuk weide waardoor het zeer kort gras is.
Afgezien van dat, genoeg hooi stro etc. Vaste routine (wat voor mijn paard zeer belangrijk is) en aan de hand naar het land en naar stal. Volgens mij heb ik dan de belangrijkste punten?
Boer is ook een goede vent, heb ik van mijn huidige stal eigenaar vernomen. En zij zou het ook zeggen als het anders was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-19 17:09 



 
Profiel   

Mijn paard stond (op 2 weken na) vroeger ook het hele jaar door op hetzelfde stuk weiland, bij ons heeft een paard daar nooit last van gehad maar ze hadden wel grote delen voor zichzelf afgezet, gewoon genoeg hooi voorzien op de weide eventueel :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-19 17:15 



 
Profiel   

Ja precies dat hoeft natuurlijk helemaal geen ding te zijn. Maar gezien ik daar gewoon niets van af weet. Alleen het feit dat de kans op veel groter is. Heb ik de DA gemaild voor informatie voor eventuele dingen die ik kan doen bij voorbaat om het te voorkomen. Kan wel googelen, maar via de DA weet ik zeker dat de info klopt.

Ik ga rond het einde van iedere maand gewoon steeds even langs die stal. Zo werkt het nou eenmaal hoe vaker hij je gezicht ziet hoe eerder je aan de beurt bent. En dan hopen dat ik niet eens tijdelijk op een 21/4 stal sta pension hoef.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-19 17:23 



 
Profiel   

Als paarden genoeg ruwvoer, buitenlucht, maatjes en beweging krijgen gaan ze niet zomaar zand eten. Uitgezonderd die enkeling bij wie het een gewoonte is geworden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-19 17:57 



 
Profiel   

Nikass schreef
Als paarden genoeg ruwvoer, buitenlucht, maatjes en beweging krijgen gaan ze niet zomaar zand eten. Uitgezonderd die enkeling bij wie het een gewoonte is geworden.

Dank voor de geruststelling _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-19 18:52 



 
Profiel   

Nou ik blijf dubben of blijven of andere plek. Het is een gevoel.
Hier de mogelijkheid

Uitloopstal 2,5 x 8 ,rijbak, paddock, veel wei, plek voor kasten, kleine keuken, goed stroom overal, licht in de avond, 6,5 km v huis met bus te bereiken (stukje lopen) incl hooi stro, in rooster meehelpen op paddock als je wilt ,12 paarden

Huidige plek
Rijbak, losgooibak ,stapmolen ,eigen grote paddock ,stal ,eigen wei ,keuken ,toilet ,hooi stro komt er nog bij mag je zelf aanschaffen of v stal nemen. 7,8 km geen bus ,25 paarden,alles zelf doen of stalgenoot vragen

Wat kiezen jullie
Het is voor twee shetjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-19 20:27 



 
Profiel   

Ik zou mijn paard nooit zomaar verhuizen tenzij het echt veel voordeel geeft of niet anders kan :)
dus mijn wedervraag wat is voor jou/je paardjes het voordeel van een evt verhuizing?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-19 21:14 



 
Profiel   

principal schreef
Nou ik blijf dubben of blijven of andere plek. Het is een gevoel.
Hier de mogelijkheid

Uitloopstal 2,5 x 8 ,rijbak, paddock, veel wei, plek voor kasten, kleine keuken, goed stroom overal, licht in de avond, 6,5 km v huis met bus te bereiken (stukje lopen) incl hooi stro, in rooster meehelpen op paddock als je wilt ,12 paarden

Huidige plek
Rijbak, losgooibak ,stapmolen ,eigen grote paddock ,stal ,eigen wei ,keuken ,toilet ,hooi stro komt er nog bij mag je zelf aanschaffen of v stal nemen. 7,8 km geen bus ,25 paarden,alles zelf doen of stalgenoot vragen

Wat kiezen jullie
Het is voor twee shetjes.


Stal 1 klinkt voor mij aantrekkelijker. Minder zelf hoeven doen en beter bereikbaar.
Hebben je paardjes op je huidige stal ook uitloop? Of staan ze op stal en worden ze buiten gezet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-19 22:11 



 
Profiel   

lampjerulez schreef
Ik zou mijn paard nooit zomaar verhuizen tenzij het echt veel voordeel geeft of niet anders kan :)
dus mijn wedervraag wat is voor jou/je paardjes het voordeel van een evt verhuizing?


Voordeel mijn auto is slecht dus optie met bus is wel fijn. Incl hooi ook. Nu gebruik ik losse balen dat loopt best op qua geld. Uitloopstal is prettig. Altijd droog kunnen. Heb nu paddock met afdak. Allemaal zelf geïnvesteerd. Potje is beetje op daarmee.


Nikass schreef
principal schreef
Nou ik blijf dubben of blijven of andere plek. Het is een gevoel.
Hier de mogelijkheid

Uitloopstal 2,5 x 8 ,rijbak, paddock, veel wei, plek voor kasten, kleine keuken, goed stroom overal, licht in de avond, 6,5 km v huis met bus te bereiken (stukje lopen) incl hooi stro, in rooster meehelpen op paddock als je wilt ,12 paarden

Huidige plek
Rijbak, losgooibak ,stapmolen ,eigen grote paddock ,stal ,eigen wei ,keuken ,toilet ,hooi stro komt er nog bij mag je zelf aanschaffen of v stal nemen. 7,8 km geen bus ,25 paarden,alles zelf doen of stalgenoot vragen

Wat kiezen jullie
Het is voor twee shetjes.


Stal 1 klinkt voor mij aantrekkelijker. Minder zelf hoeven doen en beter bereikbaar.
Hebben je paardjes op je huidige stal ook uitloop? Of staan ze op stal en worden ze buiten gezet?


Ik ben gewend al jaren zelf spullen te kopen, regelen, onderhoud ook. Nu zou ik wat kleinschaliger willen niet denken over hooi, en uitloop , ook al is wat kleiner, toch ideaal met rotte weer.
Ja heb ze nu paddock staan , staan er ze 24/7 op met afdak en iglo. Merk dat ze waarderen om in stal te mogen bij gure weer.
Ze mogen ook in de groep mee bij stal 1. Zijn mijne niet gewend staan altijd samen

Wat ik bang te missen is grote paddock v nu en het simpele een toilet

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-19 22:51 



 
Profiel   

Nu snap ik je overweging beter principaal, dat kon ik uit je eerste post nog niet opmaken :). In hoeverre maken je shetjes gebruik van de grote van de paddock? Als ik naar mijn eigen paard kijk rent deze overdag gerust alle kanten op. (nee Niet de hele dag door :’)) maar ik zie ook Paarden die de hele dag op 1 dezelfde plek staan en soms 3 stappen zetten. Dus dan maakt de grote van de paddock weinig uit. En het toilet tsjah.. hoe vaak maak je daar nu gebruik van? Kan ook kwestie zijn van voordat je naar stal gaat even naar het toilet gaan. In geval van nood kan je evt nog in de stal van je paard plassen hihi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-19 11:19 



 
Profiel   

Ik vind een toilet eigenlijk wel een basisvoorziening en raar als een stal dat niet kan bieden.
Maar tegelijkertijd, hmm, ik vind die bereikbaarheid wel heel fijn :j
En minder zelf doen is heel fijn als je een keer ziek bent of erg druk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-19 23:08 



 
Profiel   

Ja dan moet je beslissen wat voor jou zwaarder weegt :)
voor een buitenstaander zijn de verschillen niet groot/duidelijk te adviseren. Ik ben wel benieuwd naar je keuze!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-19 12:22 



 
Profiel   

Nou ik Blijf gewoon staan. De bus is handig maar wc ook en grote paddock waardeer ik omdat mijn ponies lekker kunnen stoeien en ik weleens een dagje oversla. Voel ik me niet schuldig omdat ze lekker de ruimte hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-19 16:37 



 
Profiel   

Ook ik twijfel tussen twee stallen. En kan wel wat hulp gebruiken of een frisse blik, want ik maal nu in rondjes met mijn gedachten.

Bij de stal waar ik naar toe zou gaan komt mijn paard meer buiten en het is wat gemoedelijker dan waar we nu staan. Dat laatste vind ik voor mijn dochter wel prettig, want tussen al die dressuur ruiters voelt ze zich niet altijd op haar plek. Het weiland is ook groter en ze zorgen dat er door het af te bakenen altijd vers gras is voor de paarden om te grazen. Voor mijn paard en dochter zou dit een fijne plek zijn.

Waar we nu staan is alles piekfijn in orde, Alleen komt ons paard in de wintermaanden niet veel buiten. Alles is aanwezig en is netjes. Maar wat ik heel belangrijk vind is dat er goede begeleiding is. Ons paard heeft een pees blessure gehad en de stal eigenaar heeft ons hierbij goed geholpen door mee te kijken hoe ze liep, want ze liep heel vaag kreupel en hij heeft er echt goed kijk op. Hij heeft ons ook naar de kliniek gereden met de veewagen. Echt super dus. Zelf zag ik niks. En dat vind ik dus het lastige, wat nou als ze bij de nieuwe stal weer niet goed loopt, dan zie ik het misschien niet een maak ik veel kapot bij haar.
Daarnaast zijn er knhs wedstrijden op de stal waar we staan, dus mijn dochter hoeft straks nergens anders heen om te kunnen starten. Bij de andere stal moeten we met haar langs de weg om naar deze wedstrijd te kunnen gaan, maar ze is nogal schrikkerig en ik heb geen idee hoe we haar bij de wedstrijd moeten krijgen.
Daarnaast heb ik bij de stal waar we staan twee kastjes , voor elk zadel 1. Bij de andere stal kan ik maar 1 zadel kwijt. Dus dat betekent dat ik elke dag als ik heen ga een zadel mee moet nemen op de fiets. Het zadel van mijn dochter blijft dan op stal.

Het is appels met peren vergelijken. Dat maakt het ook zo lastig.
Meer buiten /gemoedelijk /verser gras/maar 1 zadel
Goede begeleiding /minder buiten /wedstrijden op stal/2 zadels

Wie biedt hulp??

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-19 09:54 



 
Profiel   

Het klinkt alsof je eigenlijk zelf vindt dat je op een fijne stal staat, behalve dat in de winter weinig buiten. Kun je niet eens overleggen met je huidige staleigenaar of er meer opties te verzinnen zijn voor in de winter naar buiten? Wat kan er nu wel?
Tegelijkertijd: als het én voor het paard én voor je dochter beter is op de andere stal, zou je eigenlijk niet moeten twijfelen toch?
Waarom heb je dagelijks twee zadels nodig?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-19 21:54 



 
Profiel   

Nikass schreef
Het klinkt alsof je eigenlijk zelf vindt dat je op een fijne stal staat, behalve dat in de winter weinig buiten. Kun je niet eens overleggen met je huidige staleigenaar of er meer opties te verzinnen zijn voor in de winter naar buiten? Wat kan er nu wel?
Tegelijkertijd: als het én voor het paard én voor je dochter beter is op de andere stal, zou je eigenlijk niet moeten twijfelen toch?
Waarom heb je dagelijks twee zadels nodig?


Ik ben inderdaad heel tevreden over de huidige stal. Ik heb daarom inmiddels besloten te blijven. Het weideseizoen komt er nu aan, dus ik heb voorlopig tijd genoeg om een oplossing te zoeken.
En even voor de verduidelijking, ik heb niet dagelijks twee zadels nodig. Maar mijn dochter en ik rijden allebei op haar en wisselen elkaar af. Ik doe drie dagen en zij vier. Wij hebben beiden een eigen zadel, dus er zou dan maar 1 zadel op stal kunnen blijven. Vandaar dat ik met een zadel moet fietsen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-19 19:38 



 
Profiel   

Nou dat is misschien wel een goede beslissing ja, niets overhaast. Kan je nog rustig de hele zomer om je heen kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-19 20:10 



 

Ik heb ook een keuze dilemma:

Stal 1
30 minuten reistijd
300,- pm
ruwvoer in porties
Beperkte weidegang (circa 2 uur per dag, de rest paddock)
Pensionstal, veel stalgenoten dus kan druk zijn
Niks zelf doen qua verzorging
Ik ken de pensionhouder en zou hem de verzorging 100% toevertrouwen
Ongeveer 15 paarden in de groep

Stal 2
10 minuten reistijd
200,- per maand
Onbeperkt ruwvoer, slowfeeder
In de zomer 24/7 weidegang, winter paddock
Prive-stal, lekker rustig
1 a 2 dagen per week verzorging (mestsen en voeren)
5 paarden in de groep

Beide stallen zijn 24/7 buiten met schuilstal.
Paard is een koudbloed en een wat onderdanig type.

Ik twijfel vooral over stal 2 zomers onbeperkt gras. Of dat goed gaat ivm dik worden

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-19 10:51 



 
Profiel   

brokjes schreef
Ik heb ook een keuze dilemma:

Stal 1
30 minuten reistijd
300,- pm
ruwvoer in porties
Beperkte weidegang (circa 2 uur per dag, de rest paddock)
Pensionstal, veel stalgenoten dus kan druk zijn
Niks zelf doen qua verzorging
Ik ken de pensionhouder en zou hem de verzorging 100% toevertrouwen
Ongeveer 15 paarden in de groep

Stal 2
10 minuten reistijd
200,- per maand
Onbeperkt ruwvoer, slowfeeder
In de zomer 24/7 weidegang, winter paddock
Prive-stal, lekker rustig
1 a 2 dagen per week verzorging (mestsen en voeren)
5 paarden in de groep

Beide stallen zijn 24/7 buiten met schuilstal.
Paard is een koudbloed en een wat onderdanig type.

Ik twijfel vooral over stal 2 zomers onbeperkt gras. Of dat goed gaat ivm dik worden

Ik zou toch voor stal 2 gaan, scheelt een pak in de portefeuille en qua benzine/tijd ook. Eenmaal het gras afgegeten is kunnen ze zich ook niet overeten, in het begin gewoon wat mee opletten. Ook een kleinere kudde is vaak aangenamer voor een onderdanig paard. 24/7 weidegang in de zomer is ook natuurlijk een heel pak leuker dan 2 uur per dag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-19 17:16 



 
Profiel   

Even overleggen of er opties zijn om gras te beperken als dat nodig is. Verder lijkt me stal twee nl de beste keuze. De reisafstand en de kosten zijn wel heel fijn. Verder inderdaad als je paard het aankan, is wat meer wei wel fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-19 21:38 



 

CalipsoLover schreef
Ik zou toch voor stal 2 gaan, scheelt een pak in de portefeuille en qua benzine/tijd ook. Eenmaal het gras afgegeten is kunnen ze zich ook niet overeten, in het begin gewoon wat mee opletten. Ook een kleinere kudde is vaak aangenamer voor een onderdanig paard. 24/7 weidegang in de zomer is ook natuurlijk een heel pak leuker dan 2 uur per dag.


Bedankt voor je reactie. Het is toch zo dat kort gras ook veel fructraan Ed. Kan bevatten en dat ze dan toch dik worden? Meer mensen hier ervaring mee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-19 16:19 



 
Profiel   

Ja lang gras is beter dan kort gras

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-19 21:00 



 
Profiel   

In mijn ervaring (die van mij staat ook op de weide in kudde) gaan ze minder lopen grazen vanaf het gras wat korter is, hier 1 paard in de kudde van 5 waarmee we moeten oppassen dat die niet te dik wordt. De rest doet het prima met veel gras. Vanaf de weide een beetje afgegeten is geven we ook terug hooi bij en wisselen we van weide zodat de ene weer wat rust krijgt en kan groeien.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-19 13:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 60 van de 74 [ 1829 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 ... 74  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen