Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 253 van de 297 [ 7414 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256 ... 297  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wat kost een paard nu daadwerkelijk?

 
Profiel   

1 PRE:

Stalgeld: €185
Halster: €49,95
Voerbak en liksteen: €13,90
Kleding en teugeldrukmeter: €78,44
Voerbak 2: €31
Hoefsmid: €45
Regendeken: €100
Voer en equishine: €28,25
Liner 100/200 gram: €105
Les: €50
Voer 2: €15
Speelbal: €44

Totaal: €745,54.
Doel van €400 is dus zwaar mislukt..
Had ik alles nodig? Ja en nee. Halster en kleding misschien niet. Maar overige wel. Paard is net van mij dus sommige dingen moeten nog nieuw aangeschaft worden zoals deken, liner en voerbakken.

Godzijdank morgen nieuwe maand %)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-21 14:50 



 
Profiel   

1 d-pony

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-21 16:11 



 
Profiel   

1 paard op een doe het zelf stal!

September
Stalling: €130
Hooi: €55
Voer/kruiden: €88
Zadelmaker: €150
Welkoop: €34
Les: €25

Totaal: €482

--
Juni: €4389.93
Juli: €917.45
Augustus: €421
September: €482.30

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 11:58 



 
Profiel   

Zijn we weer *\o/*

Betreft een KWPNer, welsh pony en andalusier

Stalling: 661,00
Zadelmaker: x
Wedstrijden: x
Fysio/behandelingen: 45,00
Dierenarts: 140,50
Hoefsmid: x
Supplementen: x
Voer: 45,80
Harnachement: x
Lessen: x
Overig: 104,06
Totaal: 996,36


Bijrijdster 1: 125,00
Bijrijdster 2: 125,00
Retour deken: 95,00
Totaal: 345,00

Totaal: 651,36


Tussenstand:
Januari: € 786,64
Februari: € 827,60
Maart: + € 376,34
April: € 2.820,13
Mei: € 1.440,05
Juni: € 1.779,53
Juli: € 6.728,10
Augustus: € 874,55
September: € 651,36

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 20:24 



 
Profiel   

Wat een bedragen komen hier voorbij zeg! :wow:
Ik was voor mezelf benieuwd en heb even gerekend.
Gemiddeld heeft mijn paard me dit jaar per maand €242 gekost.
Dat is stalling, jaarlijkse entingen, aanvullend voer en speciale vliegenspray. Hoefsmid komt eens per jaar ter controle want ivm trauma doe ik dat zelf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 00:16 



 
Profiel   

ik heb een relatief goedkope zomer gehad. Behalve weidegeld (180 per maand) had ik geen kosten aan voeders. Bekappen doe ik zelf, dus een paar maand enkel de 180 euro stalgeld voor 3 paarden.
Helaas is mijn oude merrie in augustus slecht geworden op haar benen, ik heb in september de dierenarts rekening gekregen.
- zit er wel 150 aan cydectin in
- Da rekening omvat visite + verdoving + ontstekingsremmer + een uur werk aan het scheren + 200 gram antibiotica + 30 zakjes butagran = 225 euro

Helaas is mijn paard vorige week ingeslapen, dus kwam er nog 170 euro rendac bij, en ik verwacht voor oktober nog een dergelijke DA rekening (hoeveel kost inslapen?) want 2 visites + 200 gram AB + 40 pillen previcox + inslapen ...

Stalgeld betaal ik per 3 maand en weidegeld per jaar, dus afgelopen maanden waren bijna 0, maar oktober komt er 360 bij, dus de winter start pittig.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 07:11 



 
Profiel   

Sterkte!
Voor inslapen was ik (NH) €277 kwijt

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 10:01 



 
Profiel   

Vanwaar halen sommigen zo'n goedkope stalling? Maneges in de buurt vragen stalling van minimaal €380 en ook boven de €400. Weet wel dat je soms wat goedkoper kunt hebben als je zelf de stal proper gaat houden en als het paard veel op de wei kan. Onze paarden staan nu thuis in de wei, stalling voor 2 paarden zou financieel wss onhaalbaar zijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 10:54 



 
Profiel   

Dat neva_da.. sommige betalen minder dan ik voor mijn shet in de randstad :+
Nu betaal ik wel een vaste prijs voor mijn box, dus kan en mag er voor hetzelfde geld ook een shire in zetten maar als ik die prijzen hier lees wordt ik spontaan jaloers! Haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 11:27 



 
Profiel   

Wildgirl schreef
Augustus:

Stalling 300
Les 80
Hoefsmid 80
Nieuwe deken 100

Totaal 560


September

Stalling 300
Deken 45
Wedstrijd 75

Totaal 420

Ik verwacht in oktober de laatste DA rekening van het fertiliteitspakket, hoefsmid en nog wat kleinere kosten.
Deze maand gaat wat duurder worden dus!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 11:47 



 
Profiel   

Idd bezuinigen op luxe dingen voor jezelf en kijken wat een paard nodig heeft.

Ik sta op een doe het zelf stal. Paard kost excl hooi €120,-
Elke groep heeft een paddock, schuilstal en weide.
Tegenover stal ligt de Utrechtse heuvelrug, op 300 en 500 meter stappen kan je het bos al in
Je moet alleen dus met je groepje wel mest- en voerdagen verdelen.
We hebben een bak, vorig jaar met een vrijwillige bijdrage opgeknapt. Het is van een baggerslechte bak naar een redelijke tot aardige bak gegaan.
Enige luxe wat we dan wel weer hebben is een wc :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 11:47 



 
Profiel   

Ladygiroc schreef
Dat neva_da.. sommige betalen minder dan ik voor mijn shet in de randstad :+
Nu betaal ik wel een vaste prijs voor mijn box, dus kan en mag er voor hetzelfde geld ook een shire in zetten maar als ik die prijzen hier lees wordt ik spontaan jaloers! Haha.

Ja idd, ik ken mensen die bovenop hun voltijdse job nog weekendwerk nodig hebben om te kunnen rondkomen om de stalling voor hun paard(en) te kunnen betalen. Echt waanzinnig duur allemaal! Ik woon nu niet dichtbij een stad dus ik zou hebben verwacht dat de prijzen mss wat lager zouden zijn, maar met de jaren is het toch allemaal opgeslagen.. Wij hebben geluk met ons grotere stukje grond waar we een paddock + weide van hebben kunnen maken! Elke dag de paarden zien, verzorgen, eten geven en helemaal niet zo duur (afspanning + stallen enz. in het begin wel duur natuurlijk)!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 11:58 



 
Profiel   

Mijn stalling is €200 full pension.
Ik sta bij iemand aan huis, het is echt een mini privé stal met gelukkig faciliteiten die het jaarrond te gebruiken zijn.
Ik zou echt nooit willen dat een kwart van m’n inkomen ofzo alleen al op gaat aan stalling :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 12:02 



 
Profiel   

xTammyy schreef
Mijn stalling is €200 full pension.
Ik sta bij iemand aan huis, het is echt een mini privé stal met gelukkig faciliteiten die het jaarrond te gebruiken zijn.
Ik zou echt nooit willen dat een kwart van m’n inkomen ofzo alleen al op gaat aan stalling :=

Dus je staat zelf ook niet in voor de stal proper te houden ofzo? Klinkt me super interessant om naar die opties eens te kijken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 12:05 



 
Profiel   

Ik betaal 150 per maand aan stalling voor een paard, is een privé stalling. We moeten wel alles zelf doen, maar dat vind ik juist heel fijn. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 12:06 



 
Profiel   

Ik weet niet of ik mijn maand hier durf te plaatsen :')

September:
Stalling + trailer: €370,00
Stalling paard 2: €125,00
Dekens etc: €263,57
Hoefsmid: €35,00
Singel + supplementen: €87,35
Vakantie Cantharel: €148,00
Overige: €11,33

Subtotaal: €1040,25 #)
Stalgeld 2 had ik nog contant liggen, dus totaal kom ik op €915,25

Ik volg ook nog een paardgerelateerde opleiding, dus als dat ook meetelt komt er nog €195,00 bij. Dan zou het €1110,25 zijn :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 12:14 



 
Profiel   

Neva_da schreef
xTammyy schreef
Mijn stalling is €200 full pension.
Ik sta bij iemand aan huis, het is echt een mini privé stal met gelukkig faciliteiten die het jaarrond te gebruiken zijn.
Ik zou echt nooit willen dat een kwart van m’n inkomen ofzo alleen al op gaat aan stalling :=

Dus je staat zelf ook niet in voor de stal proper te houden ofzo? Klinkt me super interessant om naar die opties eens te kijken!

Nee, alleen wanneer de stal eigenaar op vakantie is vangen we het op.
Letterlijk het enige wat ik hoef te doen is m’n paard beweging geven (wat ook niet noodzakelijk is want ze hebben altijd de mogelijkheid om naar buiten te gaan, paddock Paradise) of te komen knuffelen :D
Ben heel blij met die plekje, zowel financieel als qua de personen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 12:23 



 
Profiel   

Soms het is goed zoeken naar een superplekje! Ik stond ook op een dure stal met allerlei faciliteiten (voor de ruiter): €345 per maand. Dan kocht ik nog hooi bij voor €48, omdat mn paard anders niet genoeg kreeg (moesten dit ook nog zelf voeren 's avonds in beurten), €30 per maand erbij voor binnen- en buitenzetten en dan moest ik ook nog zelf de stal netjes houden, omdat ze anders tot de knieën in de poep stond :roll: En in de winter maar 1 uur paddocktijd en in de zomer een klein weitje delen met 6 andere paarden.

Nu verhuisd naar een gouden plek waar ze het hele jaar rond in de wei staan (of als het echt te nat is in de paddock of bak), binnen en buitenzetten wordt gedaan en onbeperkt hooi. Nee ik heb geen faciliteiten meer (poetsen doe ik in de box), maar wel een zeer goede buitenbak (zelfs gister nog in gereden in de storm). En dat voor €235 per maand :D. Paard is in een paar weken helemaal opgebloeid! Dan heb ik maar wat minder luxe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 12:35 



 
Profiel   

Soms het is goed zoeken naar een superplekje! Ik stond ook op een dure stal met allerlei faciliteiten (voor de ruiter): €345 per maand. Dan kocht ik nog hooi bij voor €48, omdat mn paard anders niet genoeg kreeg (moesten dit ook nog zelf voeren 's avonds in beurten), €30 per maand erbij voor binnen- en buitenzetten en dan moest ik ook nog zelf de stal netjes houden, omdat ze anders tot de knieën in de poep stond :roll: En in de winter maar 1 uur paddocktijd en in de zomer een klein weitje delen met 6 andere paarden.

Nu verhuisd naar een gouden plek waar ze het hele jaar rond in de wei staan (of als het echt te nat is in de paddock of bak), binnen en buitenzetten wordt gedaan, mesten wordt gedaan (in het weekend heb ik het afgekocht voor 2 euro per weekend) en onbeperkt hooi wat de hele dag door door de eigenaar wordt bijgevuld. Nee ik heb geen faciliteiten meer, niet eens een poetsplaats (poetsen doe ik in de box, in de zomer buiten), maar wel een zeer goede buitenbak (zelfs gister nog in gereden in de storm). En dat voor €235 per maand :D. Paard is in een paar weken helemaal opgebloeid! Dan heb ik maar wat minder luxe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 12:36 



 
Profiel   

Neva_da schreef
Vanwaar halen sommigen zo'n goedkope stalling? Maneges in de buurt vragen stalling van minimaal €380 en ook boven de €400. Weet wel dat je soms wat goedkoper kunt hebben als je zelf de stal proper gaat houden en als het paard veel op de wei kan. Onze paarden staan nu thuis in de wei, stalling voor 2 paarden zou financieel wss onhaalbaar zijn!

Ik huur zelf weides. Mijn kleine weide is een 3500 m² groot, daar heb ik een gebouwtje met twee kleine boxen en een berghokje op. (een box is materiaalhok geworden, het andere hooi opslag.
Eigenaar heeft 3*5 m verharding voorzien, daar heb ik zelf rubbermatten opgelegd en een afdak boven gemaakt, zelf paddockpanelen + 2 aanhangers zand, zelf omheiningen en tussenomheiningen opgeknapt, er een weideruif opgezet en betonplaten rond gelegd.
Hier betaal ik 120 euro per maand, wel stromend water, geen verlichting.

Ik huur op jaarbasis bij de buren een stuk weide van +-6000 m² voor 640 euro per jaar, ook hier zelf omheiningen voorzien, en ik heb een deal met de bewoners dat zij water voorzien voor 10 euro per maand.

Ik zorg zelf voor hooi en mestafvoer en doe al het werk zelf. Op deze manier heb ik voor 180 euro stalling voor drie twee paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 16:59 



 
Profiel   

Hier ook verhuisd van een stal waar we werkelijk alles hadden maar in de wintermaanden slechts een uur paddock per dag naar een stal met enkel buitenbak maar iedere dag van 10 tot 6/7 uur buiten, in de zomer op de wei en in de winter in paddocks.

Ik ben alleen wel meer gaan betalen per maand omdat in de winter de hele dag buiten hier echt zeldzaam is als je er ook nog een bak bij wil hebben :+

Oude stalling was winter €305 (7 maanden) en zomer €205 (5 maanden 24/7 wei)
Nu is de stalling €325 jaar rond. Dit is €740 op jaarbasis meer, gemiddeld €60 pm duurder.

Oktober
Stalling €325
Stalling trailer €15
Stalling en lessen trainingsweek €188
Springles €23
Hoofdstel €78
Winterrijbroek €95

Totaal €724


September €681
Augustus €447
Juli €362
Juni €816
Mei €2149 (aanschaf trailer)
April €326
Maart €563
Februari €553
Januari €639

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 10:44 



 
Profiel   

Voor D pony, Tinker en shet.
September 504 euro voor 96 pakken vlas:)
Oktober 9.50 voor 2 zakken wortels

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 11:06 



 
Profiel   

Wij zijn ook verhuisd, naar een stalling met elke dag (ook in de winter) de hele dag buiten ipv uurtje paddock. En in totaal nog €150 goedkoper ook :+ Heb alleen geen binnenbak meer, dus warme kleding inkopen bij Kramer was even nodig! :))

Oktober:
Stalling: €235
Voer: €30 (voor 3 zakken, aanbieding Welkoop)
Kramer O:) : €186

Totaal oktober: €451

Volgende maand wel hoefsmid en vooruitbetaling van 5 lessen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 09:29 



 

Ik was ook eens benieuwd hoeveel ik nu daadwerkelijk kwijt ben per maand. Zojuist even een lijstje gemaakt van oktober en schrok er wel van. Nu is deze maand niet representatief gezien ik een nieuwe leskaart moest kopen. Ik les om de week dus 1 keer in de 20 weken komt dit terug. Daarnaast hoop ik de dierenarts de komende tijd ook niet meer te hoeven zien }:0

Voor 1 warmbloed paard van 1,72 op volpension:

Oktober
Stalgeld: €300
Recuptex deken 2e hands gekocht: € 105,75
Leskaart 10 lessen: €350
Supplementen: €50,15
Extra voer, manenspray, lijnzaadolie:€ 68,94
Dierenarts: € 221,63
Hoefsmid: €90
Hooi: 27,50
Totaal: € 1.213,97 :oo

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 10:00 



 
Profiel   

Half september een jaarling gekocht na plotseling overlijden van m’n sportpaard in juli. Kosten zullen zeker komende tijd nog minder zijn dan ‘gewend’ voor het sport paard maar toch wel leuk om het bij te houden.

Oktober
Stalling (aan huis): €125,-
Wormenkuur: €34,50
Halster en wat poets spullen: €45,92
Hoefsmid: €35,-
Totaal: €240,42

Voor mezelf nog nieuwe stal laarzen en lange winterjas gekocht á €289 euro :=

Wormen helaas nog niet onder controle dus volgende week nog een panacur erin maar die rekening komt nog via de da dus zal voor november zijn.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 10:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 253 van de 297 [ 7414 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256 ... 297  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen