jong paard probeert me uit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
black jack
Berichten: 41
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-01 19:27

ik zij toch niet dat ik z dressuur was.de gene die hem heeft ingereden is z dressuur.

angeliekie

Berichten: 214
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: bergen op zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 20:53

het is niet gelijk dat wij denken dat je ja paard zou verpeste.
wij weten niet wat voor ruiter je bent en wij geven aan dat je goed moet weten wat je moet doen (ik heb het zelf niet beschreven maar ik begrijp wel wat ze bedoelen)
ik hoop dat je mijn andere bericht ook gelezen hebt en denk daar eens over na. Knipoog

Captain_oud
Berichten: 88
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: Langelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 16:58

Citaat:
Op 2001-09-07 10:39, schreef Mytens:
Het zegt niks hoor dat je Z dressuur bent hoor black jack. Als je Z dr. bent hoef je nog niet een jong paard te kunnen inrijden. Succes



Ze schreef dat het paard was gereden door een z ruiter niet dat ze het zelf. Wel weten waar je over praat als je reactie plaats.
Voor de rest ben ik het met de meeste eens. metr je srtem kan je een hoop doen. Mijn paard is 3,5, en het gaat heel goed, ik over vraag hem niet maar hij pikt alles gewoon snel op. daardoor ben ik verder dan ik eigenlijk had gedacht met zijn opleiding. Natuurlijk we zijn er nog lang niet. DHij heeft ook zo tjes en dan met je stem 'corrigeren' of 'straffen' is dan heel effictief en vriendelijk. Hie geldt het zelfde als bij je zweep, hij kan er ;dood; voor worden, maar dat zal niet zo heel snel gebeuren

Pleasure

Berichten: 336
Geregistreerd: 24-08-01
Woonplaats: Asten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 17:21

Een jong paard probeert je altijd uit. Dat deed mijn toen ook 3.5 jaar ook. Hij stond toen nog bij een ruiter.Dan vloog hij bokkend door de bak en wilde een bepaalde hoek niet in. Dan moest ik hem galoperen tot hij een beetje vermoeid was en dan pas opstijgen.

Nou, slaan helpt niet echt bij mijn paard nu 4. In de stal pakt hij altijd mijn jas beet en trekt hij mij omhoog.


Dus slaan helpt niet altijd.

je moet gewoon streng met je stem zijn en een strenge houding aan nemen.