peesbeschermers/pijpekousen/bandages

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 23:52

Het is altijd verstandig je paard te beschermen. Ookal is het voor een tik tegen het hek tijdens een onwijze bokkesprong. Pijpkousen geven geen steun en als je ze goed omdoet richten ze ook geen schade aan.
Maar, heb je een paard dat bijvoorbeeld stelselmatig zichzelf een klein (!!) tikje geeft omdat ie eigenlijk altijd met beschermers loopt dan kun je ervoor kiezen om een zonder te rijden, zodat ie het zelf ook eens voelt en wat meer op zichzelf gaat letten. Met klem zeg ik kleine tikjes en dit ook alleen maar als je denkt dat je er geen schade mee aanricht.

(voorbeeld, mijn paard tikte de bal van zijn voorvoet aan met zijn achtervoet. Daarom deed ik hem dus springschoenen aan voor een tijdje. Toen hij wat beter ging lopen heb ik ze afgedaan en vervolgens heeft ie het zelf geregeld. Hij heeft zichzelf nooit bezeerd hiermee. Hij ging gewoon beter lopen.)

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-01 01:08


PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-01 07:03

nou ik gebruik afwisselend bandages, peesbeschermers en pijpkousen. nog NOOIT schuurplekken gehad. Ze staan nu al de hele zomer met peesbeshermers in het land omdat ze zo debiel doen, en ook met het hele hete weer nergens last van. De beenbescherming moet natuurlijk wel goed passen........

carina

Berichten: 2787
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-01 17:00

Citaat:
Op 2001-09-08 01:08, schreef napoleon:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... forum=13&7

Kijk hier maar eens op, dan veranderen jullie misschien van mening. Ik heb er in ieder geval wat van geleerd. Maarja ieder z'n eigen mening Lachen


heb het gelezen maar ben niet van mening veranderd...

tuurlijk als een paard goed loopt zonder aan te tikken, nergens voor nodig om dan z'n pootjes te beschermen. maar om dat nou eerst uit te gaan proberen...
ik bedoel, vooral de eerste paar keer longeren vind ik erg riskant. het dier loopt voor het eerst op een volte, vind het waarschijnlijk nog en beetje vreemd en eng, voor dat je het weet tikt ze zichzelf aan, gewoon omdat ze te veel bezig is met het rondjes lopen ipv opletten hoe je je benen neerzet.
en zelfs het paard dat het beste loopt kan eens een fikse scheven bok geven bij het longeren en z'n been openhalen aan de ringrand...

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-01 22:40

Altijd peesbeschermers om! Geloof me, je bespaart je een boel ellende. Ik zit nu niet voor niets al 3 maanden te stappen met mijn paard op het harde van wege een peesklap. Dat wil ik echt niet nog een keer meemaken.Daarom doe ik nu altijd met het stappen peesbeschermers voor en action 3 in 1 om de achterbenen. Enne, hij gaat (als dat weer mag)alleen de wei nog in met sowieso peesbeschermers voor. En met rijden doe ik of bandages (om 4 benen ) of beschermers om. Ik heb mijn lesje wel geleerd (Terwijl ik altijd al heel voorzichtig was en altijd al voor peesbeschermers met rijden om had. Pas als je het zelf mee hebt gemaakt, dan kijk je wel uit. Dus, voorkomen is ECHT beter dan genezen. Dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat je met beschermers om nog geen blessures krijgt, want tegen een verrekking helpen ze ook niet...

carina

Berichten: 2787
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-01 14:00

van wekl merk zijn die action 3 in 1?

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 15:35

het merk heet Action!
je kunt ze o.a. kopen bij Divoza en Horselover

Jasmijn

Berichten: 3761
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 20:14

Ik heb 3 in 1 beschermers van Prof. Choice. Zijn wel wat duurder dan de Action, maar gaan veel langer mee. Dat is tenminste mijn ervaring.
Divoza heeft ze.

carina

Berichten: 2787
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-01 21:09

staan ze in de catalogus van divoza? kan ze niet vinden namelijk... Verward