Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 9 van de 14 [ 332 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 14  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

uitmesten wei met een hoofdlampje

 
Profiel   

@Kasmir: En anders kan hij altijd nog op rood. Nou ja, niet die grote hoofdlamp met externe accu pack. Die heeft dacht ik geen rood licht. :=

@Nessa: Dat hebben idd heel veel moderne oplaadbare lampjes. Met old school AA/AAA batterijen gaan ze vaak langzaam minder fel branden. Ik vind het dan altijd zonde om dan al de batterijen te vervangen etc. Tenzij je er idd oplaadbare batterijen in stopt en ze regelmatig in de lader stopt. Die gewone AA/AAA oplaadbare batterijen zit minder stroom in dan wegwerp batterijen. Wat in veel moderne hoofdlampjes zit zijn die oplaadbare lithium batterijen. Die zitten ook in elektrische auto's. Die kunnen veel stroom leveren. Meeste kun je gelukkig in hoofdlamp zelf opladen, want anders heb je er een speciale lader voor nodig. Je hebt de 16340, 18650 en 21700 lithium batterijen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 07:36 



 
Profiel   

Hebben jullie geen last met die hoofdlampjes dat ze zakken?

Ik merk met mijn huidige hoofdlampje (dat overigens veel te zwak is, ik ben op zoek naar een nieuwe) dat hij de hele tijd op mijn bril zakt. Het is een hele simpele op batterijtjes. Op mijn cap gaat dat prima, maar als ik hem op mijn hoofd zet, zonder cap zakt hij.
De 3 AAA batterijen die erin zitten zitten vooraan bij de lamp en zijn veel te zwaar. Het is een systeem met bandjes rondom je hoofd en over je hoofd maar dan nog blijft hij niet zitten :s

Zijn er lampjes waarbij de batterij aan de achterkant van je hoofd zit en je goed veel licht mee hebt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 14:55 



 
Profiel   

Geen idee wat betreft jouw laatste vraag. Maar de beide lampjes die ik geprobeerd heb van decathlon blijven bij mij heel mooi zitten. Comfortabel genoeg om na een tijdje te vergeten dat ik ze op heb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 14:58 



 
Profiel   

Ik ga straks eens proberen men wandellampje van decathlon mee te nemen om de wei te doen. Dan heb ik wel een beetje stom een achterlicht, maar volgens mij moet dat ook goed werken :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 15:02 



 
Profiel   

Ledlenser maakt hooflampen met de batterij op het achterhoofd. Maar die zijn niet goedkoop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 16:40 



 
Profiel   

Aife schreef
Hebben jullie geen last met die hoofdlampjes dat ze zakken?

Ik merk met mijn huidige hoofdlampje (dat overigens veel te zwak is, ik ben op zoek naar een nieuwe) dat hij de hele tijd op mijn bril zakt. Het is een hele simpele op batterijtjes. Op mijn cap gaat dat prima, maar als ik hem op mijn hoofd zet, zonder cap zakt hij.
De 3 AAA batterijen die erin zitten zitten vooraan bij de lamp en zijn veel te zwaar. Het is een systeem met bandjes rondom je hoofd en over je hoofd maar dan nog blijft hij niet zitten :s

Zijn er lampjes waarbij de batterij aan de achterkant van je hoofd zit en je goed veel licht mee hebt?


Hier zakken de lampjes van Fenix niet af. Fenix heeft ze ook met los batterij compartiment die je in jaszak kunt steken zodat bij intense kou de lamp toch lang mee kan gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 18:05 



 
Profiel   

Aife schreef
Hebben jullie geen last met die hoofdlampjes dat ze zakken?

Ik merk met mijn huidige hoofdlampje (dat overigens veel te zwak is, ik ben op zoek naar een nieuwe) dat hij de hele tijd op mijn bril zakt. Het is een hele simpele op batterijtjes. Op mijn cap gaat dat prima, maar als ik hem op mijn hoofd zet, zonder cap zakt hij.
De 3 AAA batterijen die erin zitten zitten vooraan bij de lamp en zijn veel te zwaar. Het is een systeem met bandjes rondom je hoofd en over je hoofd maar dan nog blijft hij niet zitten :s

Zijn er lampjes waarbij de batterij aan de achterkant van je hoofd zit en je goed veel licht mee hebt?


Ik heb het andersom. Ze kruipen omhoog van mn hoofd af, maar komt door dikke bos krullen.

Moet mn haar helemaal strak doen en heb de band om voorhoofd strak en die bovenop iets losser en dan blijft het zitten. Maar heb dus wel een afdruk. Elke dag een uur zou echt plekken gaan geven, dus ideaal is het niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 01:14 



 
Profiel   

Ik denk erover om de brennenstuhl SL 400 AF aan te schaffen. Kent iemand deze?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 09:08 



 
Profiel   

Ik heb gewoon die van de Decathlon voor 15 Euro. Al een paar jaar. Batterij doet het nog steeds. Doet wat ie moet doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 09:10 



 
Profiel   

Hier de zinos militaire hoofdlamp gekocht 13000 lumen en bereik van meer dan 200 meter.. nu ervaar ik dat laatste niet maar het geeft wel een puist licht af. via bol.com besteld. wel wat duurder ( 30 euro) maar als ik ergens een hekel aan heb is dat je met een zwak lichtje op zoek moet gaan naar de drollen in het land..

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 09:30 



 
Profiel   

Meestal vind ik zelf voor uitmesten 150 - 400 lumen voldoende.

Zelf vind ik een kleiner lampje zonder hoofdband over mijn hoofd prettiger. Je stopt het even snel in je jas- of broekzak en je hebt amper door dat er iets op je hoofd zit. Bij sommige hoofdlampjes kun je die band over je hoofd eraf halen. Dat is ook handig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 10:09 



 
Profiel   

Wat hebben jullie liever of wat zijn jullie ervaringen? Op batterij of usb oplaadbaar?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 20:31 



 
Profiel   

Met lithium-ion batterij die oplaadbaar is. +:)+ En natuurlijk gewoon USB poort op hoofdlampje zodat je de oplaadbare batterij er niet uit hoeft te halen. :')

Ik kan zo iedere avond hem even aan lader hangen.

Meeste hoofdlampjes met moderne LED hebben vaak wel een li-ion batterij in de vorm van 16340, 18650 of 21700.

Ik heb een klein hoofdlampje met een 16340 batterij. Zwerft ook wel reserve batterij rond in auto of zadelkast. Ik vind dat ideaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 21:58 



 
Profiel   

Geeft de 16340 genoeg licht? Dit ivm in best donkere hoeken mest ruimen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 22:14 



 
Profiel   

martine0503 schreef
Geeft de 16340 genoeg licht? Dit ivm in best donkere hoeken mest ruimen.


Kijk bijvoorbeeld naar de Fenix HM50R V2.0. Maximaal 700 lumen en schijnt zeker 80 meter ver op hoogste stand, maar voor uitmesten op de wei heb ik meestal genoeg aan 150-500 lumen. Je steekt hem ook zo weg in je jas- of broekzak.

https://www.fenixlight.com/product/deta ... php?id=164

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 22:17 



 
Profiel   

:D

Vooral in de regen mijn grootste hobby! +:)+ <3 _O-

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 15:07 



 
Profiel   

Heb nu de HM65R gekocht.
Als je beide lampen aan hebt is het net een bouwlamp.
Wel fijn voor het wandelen met de hond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 18:06 



 
Profiel   

Avelienvd schreef
Heb nu de HM65R gekocht.
Als je beide lampen aan hebt is het net een bouwlamp.
Wel fijn voor het wandelen met de hond.


Gaaf! De gewone of die met rode hoofdband? Je wordt niet over het hoofd gezien! Ik heb de mount op mijn cap zitten voor buiten rijden voor de HM65R.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 18:37 



 
Profiel   

Bagheera_206 schreef
Avelienvd schreef
Heb nu de HM65R gekocht.
Als je beide lampen aan hebt is het net een bouwlamp.
Wel fijn voor het wandelen met de hond.


Gaaf! De gewone of die met rode hoofdband? Je wordt niet over het hoofd gezien! Ik heb de mount op mijn cap zitten voor buiten rijden voor de HM65R.

https://nl.knivesandtools.eu/nl/pt/-fen ... aklamp.htm

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 19:22 



 
Profiel   

Ah ja, de gewone versie. Die heb ik ook. <3 Heb kleintje voor in jas- en broekzak voor uitmesten en dingen rond/op stal/weide. De grote HM65R in de mount voor op mijn cap voor buitenrijden. Weten we zeker dat we niet over het hoofd worden gezien. _O-

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 20:01 



 
Profiel   

Nou idd, als ze je dan nog niet zien!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 20:08 



 
Profiel   

Op oude stal reden we op fietspad naast een 80km weg. Daar deden auto's af en toe wel af remmen, omdat we op het pad ernaast reden. _O-

Ik had ook nog een HM61R, maar die heb ik gisteren aan iemand verkocht en wordt denk ik vanavond voor het eerst gebruikt om uit te mesten op de weide. {:}

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 20:12 



 
Profiel   

Ik heb de forclaz 600 van decathlon nu aangekocht. Ik kon de fenix niet meteen in de winkel vinden. Deze is wel iets dikker als die van op de foto's van Bagheera, maar om door mijn weide te sukkelen meer dan voldoende :D

Ook met rood lichtje en waterbestendigheid
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-21 18:30 



 
Profiel   

Mijn vriend heeft ook die oplaadbaare van de Decathlon gekocht. De batterijen van de vorige gingen wel erg snel leeg.

Ik ben iniedergeval blij om te lezen dat we niet de enige gekken zijn die in het donker poep staan te scheppen! _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-21 18:43 



 
Profiel   

The_Cat schreef
Ik heb de forclaz 600 van decathlon nu aangekocht. Ik kon de fenix niet meteen in de winkel vinden. Deze is wel iets dikker als die van op de foto's van Bagheera, maar om door mijn weide te sukkelen meer dan voldoende :D

Ook met rood lichtje en waterbestendigheid
[ [url=m/B1snPf.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ziet er ook uit als fijn egaal licht en niet te koel van kleur en voldoende om uit te mesten. +:)+

Fenix vind je denk ik ook vooral bij de betere kampeerwinkels, maar online ook bij knivesandtools.nl. Daar bestel ik ze meestal.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-21 19:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 9 van de 14 [ 332 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 14  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen