Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 14 [ 332 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 14  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

uitmesten wei met een hoofdlampje

 
Profiel   

Een nieuw hoofdlampje? Ja... _O-

Ik heb deze week de nieuwe Fenix HM51R erbij gekocht. Als ik het vergelijk met mijn Fenix HL60R vind ik de kleur nog fijner. Weer net ietsje warmer licht. De randen van de lichtstraal zijn veel minder hard en is gewoon lekker breed. Daarnaast is hij een heel stuk kleiner/lichter dan de HL60R dus stop je nog makkelijker weg in je jaszak. Ik heb nog een oude HL60R met hoofdband zonder reflectie. Tegenwoordig worden ze geleverd met hoofdband met reflectie wat handig is in het verkeer met wandelen. De HM51R heeft dit ook. Het rode lampje is ook direct aan te zetten vanuit de uitstaand en is een stuk feller dan die van HL60R.

Kortom een ideaal lampje om de weide uit te mesten. De HL60R hou ik gewoon voor buiten rijden, omdat ik een houder op mijn cap heb geplakt. De HL60R verslaat de HM51R wel op hoeveelheid licht en brandduur, maar is iets groter/zwaarder/duurder. In de HL60R zit een 3500mAh batterij en in de HM51R zit maar een 700mAh batterij die precies de helft is qua formaat.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-18 10:44 



 
Profiel   

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-18 20:10 



 
Profiel   

Het is weer zover. #wintertijd

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-19 20:24 



 
Profiel   

Ik heb net 2 hoofdlampjes binnen van Ali Express. 1,80 per stuk incl verzenden geloof ik.
Heb deze eerder naar volle tevredenheid gebruikt in de duisternis in Afrika (kamp zonder elektra).

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-19 20:37 



 
Profiel   

manzano schreef
Ik heb net 2 hoofdlampjes binnen van Ali Express. 1,80 per stuk incl verzenden geloof ik.
Heb deze eerder naar volle tevredenheid gebruikt in de duisternis in Afrika (kamp zonder elektra).

Kun je mij een linkje sturen? Geven ze veel licht?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-19 21:49 



 
Profiel   

Ik zie dat de Decathlon ook een leuk prijs/kwaliteit lampje heeft als je iets wilt tussen Alie expres / Action / Xenos en serieuze hoofdlampen in.

https://www.decathlon.nl/p/herlaadbare- ... RIJS_BLAUW

Meestal is rond de 200 lumen al voldoende om uit te kunnen mesten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-19 07:07 



 
Profiel   

En toen was de wintertijd weer in gegaan. := Dat wordt weer met hoofdlampje op de wei in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 20:41 



 
Profiel   

Goed dat deze weer omhoog komt! Welke heeft nu echt fijn licht en valt in de betaalbare klasse? Ik voer nu met de goedkoopste van de decathlon maar om te mesten heb ik wel wat meer power nodig. Voordeel is dat het enkel de track is, dus op zand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 20:47 



 
Profiel   

Ik vind die van Fenix heel fijn. Lekker licht en klein voor in je jaszak. Ik heb nu de HM51R. Geloof dat de HM50R V2 daar soort van opvolger van is. Voor mij is de HM51R prima om even wei uit te mesten en dingetjes op stal te doen. Kan toch iedere dag aan de lader. En heeft rood licht wat ook veel minder verblindend is.

Wil je echt wat heftigers wat echt een bak licht moet geven heb je de HM61R, HM65R of de nieuwe HM70R.

Ik zit te twijfelen om de HM50R V2 toch te gaan bestellen. Die kan iets langer blijven branden dan mijn HM51R.

Al die lampjes van Fenix zijn stof- en waterdicht. +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 20:53 



 
Profiel   

Ik heb ook al heel wat jaren de Fenix hoofdlamp. Dankzij dit topic overigens.

Hoef er gelukkig geen wei meer mee uit te mesten, maar wel ideaal in de schuilstallen, om de paarden te poetsen of gewoon zeker te zijn dat ik niet over en rat struikel als ik richting de schuilstallen loop

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-21 06:46 



 
Profiel   

Wat een prutweer zeg!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 20:54 



 
Profiel   

Mooi! Volgens mij was het ook genoemd in het topic maar hoeveel lumen is in jullie ervaring toch wel nodig?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 11:14 



 
Profiel   

Mijn ervaring is dat je ergens tussen 150 en 400 lumen voldoende hebt voor het uitmesten. Liefst een beetje warm licht ipv dat kille/blauwe/groene licht.

Voor buiten rijden liever meer dan 500 lumen voor goede zichtbaarheid, etc. Hoe meer hoe beter, maar vaak in de hoogste stand houden ze het maar even vol en schakelen ze terug ivm oververhitting.

Wat ik ook fijn vindt is als hij heel zacht kan of rood licht heeft. Dat is sowieso fijner voor de paarden. En nooit de paarden aankijken met hoofdlamp op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 11:31 



 
Profiel   

Ik had zelf een goedkope van de action, maar sinds ik jaren terug de Petzl Reactik+ van mijn vriend ontdekte, wil ik niets anders meer. :')
Prijzig, maar werkt zó goed! Deze valt wel echt in de duurdere prijsklasse, Petzl heeft ook stuk goedkopere van rond de 20/30 euro en het is gewoon een kwalitatief goed merk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 11:37 



 
Profiel   

Ik heb toevallig gister een Petzl gekregen van mijn vriend, wat een licht komt er af! Vorige week stond ik te prutsen met een simpel veel te zwak hoofdlampje en dat was echt geen doen met mesten. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 11:39 



 
Profiel   

Voor ik over was naar Fenix heb in inderdaad ook diverse Petzl hoofdlampjes gehad. Ik heb ook een oranje Reactik gehad. Was ik destijds ook heel blij mee. Op mijn oude cap zit een Petzl mount. Haha. Op mijn reserve cap zit een Fenix mount.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 11:55 



 
Profiel   

Wij hebben toevallig eergisteren die van de action gekocht, en die is verrassend fel. Voor mijn gevoel veel feller dan die van een paar jaar geleden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 12:51 



 
Profiel   

Sodeletuut schreef
Wij hebben toevallig eergisteren die van de action gekocht, en die is verrassend fel. Voor mijn gevoel veel feller dan die van een paar jaar geleden.


Techniek van led verlichting gaat ook nog steeds best hard. De huidige generatie lampjes zijn veel beter dan paar jaar terug. Voorheen was je een held als je 200 lumen in je zaklamp had. Nu is 1500 lumen of meer de normaalste zaak van de wereld. Een koplamp van auto geeft ook ongeveer 1500 lumem heb ik mij laten vertellen.

Er zijn ook hoofdlampjes met meer dan 1000 lumen, maar vaak zijn ze wat groter en zwaarder en met extra band midden over je hoofd heen. Ik vind het prettig dat lampje lekker klein is en je gewoon in je jas- of broekzak kunt proppen. Dan maar iets minder lumen, maar voor buiten rijden voor je cap is 1000 lumen of meer wel fijn. Haha. Denk alleen niet dat het overige verkeer het daar mee eens is en heel fijn vindt. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 12:55 



 
Profiel   

Hier hebben wij een zaklamp met magneet erop aan de kruiwagen "geplakt".
Alleen niet vergeten om hem eraf te halen als je met de kruiwagen de mesthoop op gaat. Werkt ideaal!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 13:36 



 
Profiel   

Bagheera_206 schreef
Wat een prutweer zeg!

[ [url=m/eItCHh.jpg]Afbeelding[/url] ]


Met welk lampje was dit? Ik ben ook naar iets op zoek om de weide uit te mesten :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 13:38 



 
Profiel   

Mri schreef
Hier hebben wij een zaklamp met magneet erop aan de kruiwagen "geplakt".
Alleen niet vergeten om hem eraf te halen als je met de kruiwagen de mesthoop op gaat. Werkt ideaal!


Precies hetzelfde gedaan... Bij de action heb je kleine lampjes die je op kan laden; geven echt veel licht.... werkt best fijn, kan je met een magneetje zo ook aan je kleding maken, geel licht, feller geel licht, rood licht, dus ook nog eens een keer fijn voor onderweg... En gebruik ze ook gewoon op mijn hoofdband als hoofdlampje...

Nu alleen hopen op droger weer... De paddock is te nat en dan kom je niet meer in (of nog erger, uit.... :')) de wei..)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 13:42 



 
Profiel   

The_Cat schreef
Bagheera_206 schreef
Wat een prutweer zeg!

[ [url=m/eItCHh.jpg]Afbeelding[/url] ]


Met welk lampje was dit? Ik ben ook naar iets op zoek om de weide uit te mesten :)


Met de Fenix HM51R, maar dat is een oud model. Is opgevolgd door de Fenix HM50R V2.

https://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-fe ... fdlamp.htm





Als je iets heftigers wilt met ook een optie met rood licht. Kijk dan ook eens naar de Fenix HM61R en HM70R

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 13:51 



 
Profiel   

Bagheera_206 schreef
Sodeletuut schreef
Wij hebben toevallig eergisteren die van de action gekocht, en die is verrassend fel. Voor mijn gevoel veel feller dan die van een paar jaar geleden.


Techniek van led verlichting gaat ook nog steeds best hard. De huidige generatie lampjes zijn veel beter dan paar jaar terug. Voorheen was je een held als je 200 lumen in je zaklamp had. Nu is 1500 lumen of meer de normaalste zaak van de wereld. Een koplamp van auto geeft ook ongeveer 1500 lumem heb ik mij laten vertellen.

Er zijn ook hoofdlampjes met meer dan 1000 lumen, maar vaak zijn ze wat groter en zwaarder en met extra band midden over je hoofd heen. Ik vind het prettig dat lampje lekker klein is en je gewoon in je jas- of broekzak kunt proppen. Dan maar iets minder lumen, maar voor buiten rijden voor je cap is 1000 lumen of meer wel fijn. Haha. Denk alleen niet dat het overige verkeer het daar mee eens is en heel fijn vindt. _O-

Ja, dat verschil merk je toch! Het is echt fel genoeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 17:18 



 
Profiel   

Ik vind hoofdlampjes echt heel naar zitten en als je samen bent ook vreselijk fel.

Had mn man 2 beugeltjes gemaakt op de kruiwagen en daarop een oplaadbare led lamp, maar een keer vergeten, dus moet even hersteld worden.

Zoek ook nog het ideale. Moeten eigenlijk nog bak verlichting neerzetten en dan kan ik sws een stuk track wel verlichten ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 17:38 



 
Profiel   

[ img ]
Voor wie nog geïnteresseerd is in de hoeveelheid licht die het action lampje geeft!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-21 00:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 7 van de 14 [ 332 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 14  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen