Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 14 [ 332 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

uitmesten wei met een hoofdlampje

 
Profiel   

Wij hebben een flinke hoeveelheid wei en aangezien ik full time werk wordt dat binnenkort weer uitmesten met een lampje. Vorig jaar heb ik dat met een zaklamp in combi met een hoofdlampje van de action gedaan, dit jaar wil ik een beter hoofdlampje zodat ik hopelijk de zaklamp niet meer nodig heb, lukt dat? Heeft iemand daar ervaring mee? Tips? Welke hoofdlampjes zijn fijn en welke niet? Brand los.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-15 16:01 



 
Profiel   

Je kan even kijken in het topic Paarden aan huis en winterparadijs (oid).
Daar had iemand lichtjes op de kruiwagen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-15 16:05 



 
Profiel   

Mijn ervaring is dat hoofdlampen bij de buitensportwinkel wat feller en beter licht geven dan die van de Action. Ik heb van beide en merk toch wel het verschil. Weet alleen zo het merk niet van mijn betere hoofdlamp.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-15 16:05 



 
Profiel   

hoi, misschien werkt het, misschien niet, maar een band om je bovenarm voor je telefoon, heb je met transparante buitenkant , stel je mobiel in op zaklampfunctie, en heb je weer een extra licht punt erbij.
Leek mij wel handig ( ware het niet dat ik te dunne armpjes heb voor zo'n band rondom mijn arm :( )

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-15 16:08 



 
Profiel   

De techneut in mij zou dat weer technisch oplossen: men neme een degelijke 4x4, rusten die uit met degelijke (LED)werklampen, aanhangertje erachter en karren maar......

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-15 16:12 



 
Profiel   

Hoofdlampje van een viszaak, ideale dingen.
Vaak zijn deze ook verstelbaar en meerdere lampjes erop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-15 16:15 



 
Profiel   

Buuk schreef
hoi, misschien werkt het, misschien niet, maar een band om je bovenarm voor je telefoon, heb je met transparante buitenkant , stel je mobiel in op zaklampfunctie, en heb je weer een extra licht punt erbij.
Leek mij wel handig ( ware het niet dat ik te dunne armpjes heb voor zo'n band rondom mijn arm :( )



Telefoon is na 10 min zaklampfunctie leeg en ik ben zeker een uurtje bezig, helaas geen optie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-15 16:15 



 
Profiel   

Lizz schreef
Hoofdlampje van een viszaak, ideale dingen.
Vaak zijn deze ook verstelbaar en meerdere lampjes erop.


Zijn echt vele varianten, ik zoek specifiek merk en type anders weet ik nog niks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-15 16:16 



 
Profiel   

Kirrr schreef
Je kan even kijken in het topic Paarden aan huis en winterparadijs (oid).
Daar had iemand lichtjes op de kruiwagen!


Op zich goed idee wil het niet dat de kruiwagen vaak ergens anders staat dan waar ik loop met mijn mestvorkje en ik dan als nog niks zie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-15 16:17 



 
Profiel   

https://www.4sky.nl/product/4sky-sk-w1- ... accu-pack/
Heb ik eerder dit jaar gekocht; geeft een boel licht. Spijt dat ik d'r maar eentje gekocht heb.......
Zit een stevige magneetvoet onder dus zou aan een stalen kruiwagen moeten blijven hangen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-15 16:20 



 
Profiel   

Kijk eens bij buitensporten op de site's voor een goede hoofdlamp, zoiets als wat de begeleiders hebben die de mensen in de grotten in Limburg rondleiden, zulke goeie.

Misschien een idee om ze te gaan mailen en te vragen waar ze het vandaan hebben..........

Diverse andere lampen zoals op je arm, kruiwagen etc. is niets, het beste is er eentje bij jezelf en je handen vrij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-15 16:21 



 
Profiel   

Een oplaadbare ledbouwlamp iets voor je? Heel veel licht en gaat lang mee op zn accu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-15 16:35 



 

Heb je misschien een outdoor winkel of 'dump' bij je in de buurt zitten? En anders denk ik dat je ook wel kan slagen bij bedrijven waar bouwlui hun spullen kopen zoals een Destil. Heb het zelf ook jaren gedaan met een ledlampje op mn hoofd en die wordt nu in huis ook nog regelmatig gebruikt bij klussen in donkere hoekjes. Merk kan ik morgen even voor je nakijken al denk ik dat er met de techniek van nu nog krachtigere oplossingen zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-15 16:41 



 
Profiel   

Soort van bouwlamp op zonne energie of batterij, stralen ver genoeg, kan je heel de weide doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-15 16:48 



 
Profiel   

Wij hebben een Waka Waka. Dit is een lamp in de vorm van een telefoon, past dus aan je arm. Hij werkt op zonlicht een dagje in de vensterbank doet dus wonderen de lichtopbrengst is geweldig. Er zijn twee varianten een die alleen maar lamp is en een waar je ook je telefoon mee op kunt laden. Ze kosten 40 a 60 euro. Het mooie is dat er als je er een aanschaft er ook een naar Afrika gestuurd wordt. Daar heb je misschien niks aan, maar dat geeft wel een fijn gevoel. Ik heb geen aandelen, ben gewoon wat enthousiast http://nl.waka-waka.com/producten/?gclid=CMbtpdTNnMgCFafnwgod-2UHmw

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-15 16:57 



 
Profiel   

BouwlampE is geen optie om een paar hectare mee rond te sjouwen.Een waka waka geeft niet voldoende licht is maar 75 lumen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-15 17:26 



 
Profiel   

Koop een petzl lampje, ideale dingen! Zitten fijn, niet super duur en gaan lang mee :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-15 17:29 



 
Profiel   

Petzl lampjes heb ik naar zitten kijken maar geen idee welk type dan voldoende straal licht geeft

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-15 17:32 



 
Profiel   

Ik zag hier op bokt iemand die had 2 zaklantaarns aan de voorkant van ijzer van tweewielige kruiwagen gemaakt :-), zo kun je voor je uit kijken met de kruiwagen en bijlichten, geniaal :-). Heb je ook geen mogelijkheid de auto even te parkeren met groot licht aan of een grote bouwlamp/ schijnwerper ergens te maken? Ik had die zelfs in een boom hangen toen we nog aan de bosrand woonden zodat hij machtig ver scheen ;-)

( zie net dat Kirr dat al gepost had over die lichtjes aan de kruiwagen ;-) )

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-15 21:59 



 
Profiel   

Een poepzak voor paarden net zoals koetspaarden hebben :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-15 22:07 



 
Profiel   

Mijn vader heeft er een gekocht via DHGate in China, kost niks, doet 't prima :-)

Tik bij zoekbalk head light in, en dan is het deze: AloneFire HP79 CREE XM-L T6 LED 2000Lumens zoom Rechargeable Headlight LED Headlamp CREE For 18650 + car charger,AC Charger.

Voor 17 dollar, free shipping!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-15 22:09 



 
Profiel   

Ik gebruik ook een petzl lamp. Ideaal, bij de mijne zitten meer standen op dus ik kan hem feller en grotere straal en minder fel met kleinere lichtstraal.
Destijds volgens mij bij de bever geweest en heb toen iemand gevraagd, uitgelegd waar ik hem voor wou en hij adviseerde dit lampje, zit een groen hoofdbandje omheen maar ik denk niet dat dat echt iets zegt over het type..

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-15 22:12 



 
Profiel   

Dit lijkt me anders ook wel handig? http://www.decathlon.nl/run-light-id_8283426.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-15 22:23 



 
Profiel   

TS, ik ben op zoek naar ongeveer hetzelfde als jij. Ik vind het belangrijk dat het een goede lichtopbrengst en straal geeft, maar dat ik de lamp ook kan dimmen als ik in de buurt van de paarden loop (en dan niet met enkel twee standen: 1200 en 600 lm bijv.). Die combi is nog best lastig (of toch vooral prijzig) en ik kan vrijwel nergens recensies van vinden :( . Toch wel fijn als je uit ervaringen van anderen weet of die dure versie die lijkt te moeten voldoen ook echt voldoet of toch een flop is.
Helaas lijken de hoofdlampjes die wij zoeken niet echt veel gebruikt te worden, of enkel door specifieke groepen mensen (die dat van mond op mond vertellen ipv via recensies op internet).


Mistie schreef
Mijn vader heeft er een gekocht via DHGate in China, kost niks, doet 't prima :-)

Tik bij zoekbalk head light in, en dan is het deze: AloneFire HP79 CREE XM-L T6 LED 2000Lumens zoom Rechargeable Headlight LED Headlamp CREE For 18650 + car charger,AC Charger.

Voor 17 dollar, free shipping!

Kijk, dat zijn de betere tips +:)+ .

Ik kan nu even niet naar die site om de specificaties te bekijken, maar als deze ook nog goed dimbaar is zou dat echt super zijn. Maar dat zal wel niet, voor die prijs. Aan de andere kant, voor die prijs wil ik er wel een lapje voorhangen om het licht te dimmen :P .

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-15 02:26 



 
Profiel   

liekensancho schreef
Ik zag hier op bokt iemand die had 2 zaklantaarns aan de voorkant van ijzer van tweewielige kruiwagen gemaakt :-), zo kun je voor je uit kijken met de kruiwagen en bijlichten, geniaal :-). Heb je ook geen mogelijkheid de auto even te parkeren met groot licht aan of een grote bouwlamp/ schijnwerper ergens te maken? Ik had die zelfs in een boom hangen toen we nog aan de bosrand woonden zodat hij machtig ver scheen ;-)

( zie net dat Kirr dat al gepost had over die lichtjes aan de kruiwagen ;-) )


Auto is geen optie, zeker niet omdat het land een aantal hectare groot is en ik met de auto de hele grond aan gort zou rijden.
Kruiwagen staat niet altijd zo dat ik licht heb.
Heb inmiddels een fenix HP15 hoofdlamp gekocht, benieuwd of dat bevalt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-15 07:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 14 [ 332 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen