Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 8 van de 14 [ 332 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 14  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

uitmesten wei met een hoofdlampje

 
Profiel   

Hier hoort deze foto natuurlijk ook bij. Hahaha.

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-21 18:03 



 
Profiel   

:') Mooi hoopje!

Ik ben uiteindelijk makkelijk voor een decathlon lampje gegaan, oplaadbaar en 120 lumen. Gister direct de vuurdoop gehad en volgens mij alles kunnen mesten :D En comfort lampje op je hoofd, heeft ook rood licht en twee standen. Blij mee dus :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-21 21:49 



 
Profiel   

RianneH schreef
:') Mooi hoopje!

Ik ben uiteindelijk makkelijk voor een decathlon lampje gegaan, oplaadbaar en 120 lumen. Gister direct de vuurdoop gehad en volgens mij alles kunnen mesten :D En comfort lampje op je hoofd, heeft ook rood licht en twee standen. Blij mee dus :)



Welke heb je gekocht? Mijn paard gaat verhuizen naar een 24/7 buiten plekje per 1 december dus dat wordt wei/track uitmesten in het donker. Mijn paard vindt zaklampen heel erg eng dus misschien helpt rood licht haar wel. Ik heb zelf een hekel aan alles wat fel is aan m’n ogen dus ook voor mij zou rood best iets kunnen zijn.

Ik ben op zoek naar een goede hoofdlamp en het liefst een beetje betaalbaar als het kan. Heb me er nooit mee bezig gehouden dus ik heb werkelijk geen idee waar ik op moet letten. Dus voor wie wil, alle tips zijn meer dan welkom

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-21 22:03 



 
Profiel   

Die van 12,99 heb ik gekocht. Het rode licht is niet fel genoeg om mee te mesten maar netten ophangen ging er prima mee :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-21 22:09 



 
Profiel   

Hier is de kudde het gewend als ik met hoofdlamp aan uitmesten ben. Eigenlijk nooit geprobeerd met rood licht uit te mesten, meer voor als ik paard per ongeluk kan aan kijken of dekens om doe enzo. Rood licht is bij mijn lampjes maximaal 5 lumen. Behalve het staartlampje als ik ga wandelen. Die is 10 lumen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-21 22:18 



 
Profiel   

RianneH schreef
:') Mooi hoopje!

Ik ben uiteindelijk makkelijk voor een decathlon lampje gegaan, oplaadbaar en 120 lumen. Gister direct de vuurdoop gehad en volgens mij alles kunnen mesten :D En comfort lampje op je hoofd, heeft ook rood licht en twee standen. Blij mee dus :)


Nice! Scheelt weer een hoop geld. Oplaadbaar is fijn. Zo kan hij bijna iedere dag aan de lader en hoef je geen massive unit op je voorhoofd te monteren. Haha.

Om uit te mesten is 120 lumen inderdaad helemaal prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-21 22:20 



 
Profiel   

Ik leende er voorheen vaak een van een stalgenoot, van de decathlon. Was fijn en niet te zwaar maar zo leeg (dus nog veel batterijen) en ik hield er een deuk op mijn voorhoofd aan over :') . Daarna een van mijn ouders gekregen (die hebben een outdoor store/ kampeer/ dumpstore) en die ging mega lang mee en ook geen afknelling meer van mijn hoofd! Ik heb die aan mijn oude stalgenoot gegeven als bedankje omdat ik het op mijn nieuwe stal niet meer nodig had maar ik kan het merk even vragen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-21 22:27 



 
Profiel   

De donkere dagen zijn hier ook weer aangebroken, straks is het hier weer om half 3 donker :') .
Gebruik naar volle tevredenheid m'n Fenix HM51R , super fijn lampje doet precies wat ie moet doen en je stopt 'm ook makkelijk weer even in je zak :).

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-21 22:30 



 
Profiel   

Kasmir schreef
De donkere dagen zijn hier ook weer aangebroken, straks is het hier weer om half 3 donker :') .
Gebruik naar volle tevredenheid m'n Fenix HM51R , super fijn lampje doet precies wat ie moet doen en je stopt 'm ook makkelijk weer even in je zak :).


Geen idee of die nog te verkrijgen is. := Inmiddels soort van opgevolgd door de Fenix HM50R V2.0.

Ben ook nog steeds heel blij met mijn HM51R vooral ook fijn is het warme licht en dat het licht heel fijn afloopt aan de zijkant. Geen hard rondje als licht dus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-21 22:47 



 
Profiel   

Rytir schreef
Ik leende er voorheen vaak een van een stalgenoot, van de decathlon. Was fijn en niet te zwaar maar zo leeg (dus nog veel batterijen) en ik hield er een deuk op mijn voorhoofd aan over :') . Daarna een van mijn ouders gekregen (die hebben een outdoor store/ kampeer/ dumpstore) en die ging mega lang mee en ook geen afknelling meer van mijn hoofd! Ik heb die aan mijn oude stalgenoot gegeven als bedankje omdat ik het op mijn nieuwe stal niet meer nodig had maar ik kan het merk even vragen?


Kom jij zo van je oude hoofdlampjes af. Haha. Inmiddels heb ik ook al hoop hoofdlampjes door verkocht / weg gegeven zodat ik weer een nieuwe up-to-date modelletje kon kopen. Ik zit nog even heel hard te twijfelen over die nieuwe Fenix HM70R. _O- Dat is wel weer zo een unit. := Voordeel van juist die HM51R/HM50R V2 is dat het zo makkelijk weg stopt in jas- of broekzak. :) En voldoende licht geeft om uit te mesten en dingetjes op stal te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-21 22:51 



 
Profiel   

Ik heb nu die van Decathlon (op batterij of met USB oplaadbaar), maar dan de 400 Lumen. Kan lagere standjes, en man wat is het fijn als je van een afstandje kan zien waar de keutels liggen met die drek - dat scheelt wel wat gevloek :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-21 22:53 



 
Profiel   

Ik stond vh weekend bij de Gamma en daar lagen ze bij de kassa, dus 2 meegepakt. Rond de stal hebben we verlichting, dus gaat echt om het pad en nu nog bij de mesthoop.

Ze werken goed. Helaas dus batterijen, maar bij mij blijft het ook niet lekker zitten. Het is met elastiek opzij en bovenop, dus je denkt, goed stevig. Maar ik heb dus een dikke bos krullen en die drukken het omhoog. Haar strak getrokken, staart laag, band strakker, maar wil nog niet helemaal. Je kan hem wel stellen, dus heb hem iets naar beneden staan, maar paarden geven er niks om. Je wil ze alleen niet verblinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 12:20 



 
Profiel   

Verblinden wil je idd niet. :=

Bij sommige hoofdlampjes zit idd zo een extra elastiek midden over je hoofd heen. Als lampje niet al te zwaar is haal ik die er gewoon af. Haha. De iets duurdere hoofdlampjes is vaak elastiek ademend of geperforeerd tegen het zweten en zit er soms klein streepje siliconen in tegen het afzakken etc.

Ik vind zelf oplaadbaar praktischer dan losse batterijen. Kun je hem gewoon aan je lader van je telefoon hangen om op te laden enzo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 12:37 



 
Profiel   

Ja, ik zag ze en gewoon meegepakt. Achteraf pas spijt dat deze op batterij zijn.

We hadden ze eerder al met alleen zijdelings elatiek, maar ik vond ze nooit zo fijn. Vanwege dit topic toch weer eens willen proberen en ze zagen er wel oke uit.

Het zakt niet af, maar de krullen hebben zeg maar wat veerkracht en duwen het omhoog. Dus moet mn haar echt heel strak trekken naar beneden en dan blijft het aardig zitten.

Er zit een laagje onder het lampje en dan kan je hem wat stellen. Lampje zelf is een min zaklamp modelletje.

Dacht zelf eigenlijk dat zo een band juist fijner zou zitten en je geen last had van afzakken etc, maar altijd en eeuwig die krullen...........Zijn wel vaker een dingetje bij voor ander normale dingen :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 12:49 



 
Profiel   

Hoe doe je dat met je cap met jouw krullies? :=

Maar je het wel een paar hoofdlampjes nu. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 12:56 



 
Profiel   

Bagheera_206 schreef
Hoe doe je dat met je cap met jouw krullies? :=

Maar je het wel een paar hoofdlampjes nu. :D


Eerlijk gezegd ben ik altijd een slecht mens geweest en veel teveel km's zonder cap.

Heb een paar jaar geleden een cap gekocht en toen wel veel gepast inderdaad. Moet het net als een petje vrij strak doen en heb je echt wel striemen op je voorhoofd.

Mijn man heeft er geen last van.

Maar hij heeft de grote led/oplaad lamp ook vaak op zijn borst en die vindt dat het prettigste werken. Heeft hij zelf een harnasje gemaakt met hooi touwtjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 13:02 



 
Profiel   

Die van de lidl is top. Merk crivit. Kost 10 euro en is oplaadbaar met kabeltje en heeft meerdere standen. Kun je online op hun site bestellen [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 13:13 



 
Profiel   

Dorine92 schreef
Die van de lidl is top. Merk crivit. Kost 10 euro en is oplaadbaar met kabeltje en heeft meerdere standen. Kun je online op hun site bestellen [ [url=m/Pj8SH1.png]Afbeelding[/url] ]


Meteen gekeken maar ik kan hem helaas op de site niet vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 13:17 



 
Profiel   

superpony schreef
Bagheera_206 schreef
Hoe doe je dat met je cap met jouw krullies? :=

Maar je het wel een paar hoofdlampjes nu. :D


Eerlijk gezegd ben ik altijd een slecht mens geweest en veel teveel km's zonder cap.

Heb een paar jaar geleden een cap gekocht en toen wel veel gepast inderdaad. Moet het net als een petje vrij strak doen en heb je echt wel striemen op je voorhoofd.

Mijn man heeft er geen last van.

Maar hij heeft de grote led/oplaad lamp ook vaak op zijn borst en die vindt dat het prettigste werken. Heeft hij zelf een harnasje gemaakt met hooi touwtjes.


Is voor jouw man dan niet iets zoals die hesjes van Lightvest? Die heb ik aan als ik ga wandelen of ga rijden in het donker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 13:32 



 
Profiel   

pluisje88 schreef
Dorine92 schreef
Die van de lidl is top. Merk crivit. Kost 10 euro en is oplaadbaar met kabeltje en heeft meerdere standen. Kun je online op hun site bestellen [ [url=m/Pj8SH1.png]Afbeelding[/url] ]


Meteen gekeken maar ik kan hem helaas op de site niet vinden.

Zal wel ff tijdelijk uitverkocht zijn dan. Gewoon via Google even zoeken. Zijn al jaren elk jaar te koop bij lidl

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 13:35 



 
Profiel   

Bagheera_206 schreef
Is voor jouw man dan niet iets zoals die hesjes van Lightvest? Die heb ik aan als ik ga wandelen of ga rijden in het donker.


Ja, dank je wel. Zal daar ook eens naar kijken. Die led lamp is best flink, dus geeft wel wat licht.

Ik vind het ook wel de moeite om te proberen.

Enige voordeel van hoofdlampjes vind ik wel dat je ze kan stellen/richten op de grond en je werk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 16:11 



 
Profiel   

superpony schreef
Bagheera_206 schreef
Is voor jouw man dan niet iets zoals die hesjes van Lightvest? Die heb ik aan als ik ga wandelen of ga rijden in het donker.


Ja, dank je wel. Zal daar ook eens naar kijken. Die led lamp is best flink, dus geeft wel wat licht.

Ik vind het ook wel de moeite om te proberen.

Enige voordeel van hoofdlampjes vind ik wel dat je ze kan stellen/richten op de grond en je werk.



Dat is sowieso fijn bij de paarden om hem omlaag te kunnen richten enzo. Nooit recht in ogen van mens of dier schijnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 16:28 



 
Profiel   

Ja, dat probeer je natuurlijk te voorkomen, maar het gebeurt wel. Onze honden zijn toch lager dan wij. En mn man vergeet het ook weleens dat hij de lamp om heeft.

Maar dat is niet elke dag en de hele tijd. Het gebeurt een keer.

Zoals nu met vroeg donker, doe ik meestal ook stal en buiten verlichting op tijd aan, maar als het al donker is, staan ze ook even te knijpen. Maar het moet toch.

Natuurlijk is de moderne led heel fijn enzo, maar al die felle lampen zijn niet altijd fijner en beter. Ik baal er ook weleens van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 19:24 



 
Profiel   

Ja dan vind ik het zo fijn om een lampje te hebben met verschillende standen. Ben ik zelf bezig en wil ik veel licht zet ik 'm een tandje feller ben ik rondom de paarden gaat hij een stuk zwakker zodat ze niet volledig verblind staan te knijpen met hun oogjes :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 22:03 



 
Profiel   

https://www.decathlon.nl/p/hoofdlamp-vo ... R-p-312198

Ik heb deze. Oplaadbaar. En licht wordt niet minder sterk als batterijen minder vol zijn. Dat vond ik mega irritant bij andere hoofdlampjes. Deze is wel opeens uit als de batterij dus leeg is, haha.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 06:41 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 8 van de 14 [ 332 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 14  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen