Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 10 van de 14 [ 332 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

uitmesten wei met een hoofdlampje

 
Profiel   

Plop1997 schreef
Mijn vriend heeft ook die oplaadbaare van de Decathlon gekocht. De batterijen van de vorige gingen wel erg snel leeg.

Ik ben iniedergeval blij om te lezen dat we niet de enige gekken zijn die in het donker poep staan te scheppen! _O-


Welkom bij de club!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-21 19:52 



 
Profiel   

Ik heb die brennenstuhl uiteindelijk toch gekocht. Super blij mee! Heb hem laatst zelfs gebruikt bij het bekappen. Gaat echt top.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-21 14:38 



 
Profiel   

Wat goed zeg! Volgens mij kunnen daar ook de 18650 batterijen met hogere capaciteit in. Ze zijn in maximaal 3500mAh te krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-21 16:29 



 
Profiel   

Bagheera_206 schreef
Wat goed zeg! Volgens mij kunnen daar ook de 18650 batterijen met hogere capaciteit in. Ze zijn in maximaal 3500mAh te krijgen.


Geen idee. Heb hem bijna 2 weken en nog niet hoeven opladen dus daar heb ik nog niet over nagedacht moet ik zeggen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-21 16:30 



 
Profiel   

Dat is ook wel fijn inderdaad. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-21 19:17 



 
Profiel   

Ik heb mijn vriendin met kerst e en fenix hm50r V2.0 gegeven. Nu heb ik mijn eigen lampje terug en zij is ook helemaal blij haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 10:02 



 
Profiel   

Ik heb me na twijfelen toch de Ledlenser H19R CORE aangeschaft. Wat een verademing, eindelijk zie ik verder dan mijn kruiwagen :D
Batterij gaat vrij lang mee, denk dat ik er nu ongeveer een week mee heb gedaan ondanks dat ik hem bijna op het felste zet en hij geeft een melding als de batterij bijna op is. (maar blijft wel goed schijnenl).

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 09:12 



 
Profiel   

Ik heb 2 militaire hoofdlampen op grote lithium batterijen.
Echt een uitkomst in mijn stildonkere weilanden en paddocks!
Geven bakken met licht en schijnen enorm ver. Net daglicht.
Te koop bij Bol.com

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 13:41 



 
Profiel   

Ik heb lange tijd gezocht naar een hoofdlamp die lekker zit en goed blijft zitten voor tijdens het hardlopen op onverlichte paden en ben zeer tevreden over deze van de decathlon. Geeft niet het meeste licht maar voldoende om voor je uit te kunnen kijken. Hij is ook niet zo duur.

https://www.decathlon.nl/p/hoofdlamp-op ... NMQAvD_BwE

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 15:45 



 
Profiel   

Tegenwoordig moet ik ook soms in het donker uitmesten, en heb ik daarvoor een hoofdlamp gekocht.

Echter wou ik niet zo'n bol lampje, want dat zakt de hele tijd af en zit voor geen meter en krijg ik hoofdpijn van.
Ook heb ik liever niet 1 bundeltje licht maar gewoon een heel stuk licht zodat ik niet de hele tijd mn hoofd in een bepaalde houding moet houden omdat ik het anders niet meer zie.

Ik heb gekocht bij Ali deze:

[ img ]

Ook nog handig met fietsen naar huis, hij kan namelijk ook een flink stuk gedimt en heeft achterop een rood licht, dus ik fiets er ook veilig en zichtbaar mee naar huis. Heel blij mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 15:06 



 
Profiel   

Nog even en dan gaat de klok weer terug. Jullie ook al weer met hoofdlampje op aan het uitmesten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-22 21:48 



 
Profiel   

Ja hier ook al een paar keer de hoofdlamp moeten uithalen.

Heb wel gemerkt dat mijn batterij een serieuze klap heeft gekregen, en dat al na 1 seizoen... Ik vermoed dat ik hem een paar keer 'snachts in de auto heb laten liggen met vrieskou 8)7
Wel jammer want het was geen goedkoop ding.... Maar snel een nieuwe batterij besteld...

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-22 07:23 



 
Profiel   

Dat is balen. Misschien of verbruikt de lamp soms heel klein beetje stroom als hij niet in gebruik is? Dan loopt accu langzaam leeg en als hij leger raakt dan leeg is een accu soms ook afgeschreven als hij niet meer te reanimeren is. Men noemt dat "parasitic drain". :=

Ik heb dat ook wel eens gehad, maar gelukkig met een goedkopere 16340 batterij van een hoofdlamp. Die kosten gelukkig nog geen 10 euro.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-22 07:38 



 
Profiel   

Deze was een batterij van 50 euro, dat was wel even slikken :') Nu neem ik de hoofdlamp braafjes elke avond naar binnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-22 07:48 



 
Profiel   

Ah ja, hier zit hij toch in jaszak en jas laat ik niet in auto liggen. Misschien dat dat scheelt. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-22 07:52 



 
Profiel   

In het weekend bij daglicht mesten? :Y)
Ik voel je pijn haha ik had eerder geen licht bij de inloopstal en paddock dus liep ik ook met een hoofdlamp poep te zoeken. Inmiddels hebben we gelukkig goede verlichting, wát een luxe. Maar een heel weiland verlichten is wat lastiger kan ik me voorstellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-22 08:53 



 
Profiel   

:wave:
Hier al een paar keer in het donker staan pielen. Dus ik kom hier rustig mee lezen voor tips en tricks. Gelukkig heb ik op stal sowieso een goede hoofdlamp liggen aangezien mijn werkplaats hier ook is. Ben wel al een aantal keer op mijn hond gaan staan en met de kruiwagen bijna over haar heen gegaan dus die krijgt ook weer feestverlichting om.
Ben vooral benieuwd hoe het gaat met binnenzetten in het donker, voorgaande jaren zette de stalhouder ze binnen maar nu doen we het zelf. Met werk er bij gaat het zo vanzelf een keer in het donker gebeuren en met 3 friezen is dat vast leuk zoeken in het donker :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-22 09:21 



 
Profiel   

Ook wij moeten er weer aan geloven. 9 maanden op een pensionstal was wel even verwennerij, maar nu met het eigen plekje weer flink aan de bak.

Het ergste is dat we al 2 weken nog niks gedaan hebben aangezien de mestkar er nog niet was, maar die is er nu wel dus nu hebben we geen excuus meer. :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-22 09:23 



 
Profiel   

Al een paar keer gemest ja. Enige nadeel dat het nog stikt van de vliegen en torretjes enzo, dus zodra je aankomt met je lamp zit je gezicht vol met vliegende beestjes. Dat is het voordeel als het straks wat kouder wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-22 11:28 



 
Profiel   

Dat! Ik had een lamp gebruikt een paar keer voor hooi vullen en werd echt lek geprikt, dus zet ik hem maar weer uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-22 12:13 



 
Profiel   

Ook als je hoofdlamp op rood licht zet. Komen de vliegen/muggen er dan nog steeds op af? Wel veel minder licht, maar kan oplossing zijn. Ik gebruik het rode licht van mijn hoofdlamp vooral als er risico is om paarden aan te kijken die ik niet wil verblinden of als ik mijn nachtzicht wil behouden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-22 12:15 



 
Profiel   

Ik heb geen rood licht op m'n lamp. Maar heb op de wei ook wel echt veel licht nodig anders ben ik veel te lang bezig om alles te zoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-22 12:27 



 
Profiel   

Ik heb ook geen rood licht. Heb wel een klein hand lampje die wit en rood licht heeft, maar rood nog nooit gebruikt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-22 12:29 



 
Profiel   

Hoi, ik heb niet het hele topic gelezen maar ik gebruik een hoofdlampje en doe op mijn laarzen twee van die losse lampjes, volgens mij zijn het oorspronkelijk fietslampjes. Die schijnen dan mooi vooruit en op de grond.
Die lampjes gebruik ik voor het rijden in het donker. Je kan ze wit of rood licht laten geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-22 12:44 



 
Profiel   

“Kom we gaan na het werk gelijk uitmesten, dan is het nog een beetje licht”!

Aldus:
[ img ]

Rood licht werkt opzich wel. Werd net ook aangevallen, met rood licht ging het meteen beter. Maar mijn vriend was wel nog met wit licht bezig dus denk dat ze daar allemaal heen gingen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-22 19:17 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 10 van de 14 [ 332 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen