Tapijt als ondergrond bij modder?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Tapijt als ondergrond bij modder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 23:29

Inderdaad. Ik had hier ook een deel blubber. Vlak getrokken. 5 cm zand erop en ik kon er al weer op lopen zonder in te zakken! Als je het wat kan aandammen met de schovel oid komt dat wel goed hoor.

Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 22:42

Vraagje...waar halen jullie grotere partijen tapijt?

Nu afgelopen jaren elke keer kleine stukjes via marktplaats gehaald..maar zou graag een groter gedeelte uit 1 stuk leggen... nu kan ik dat natuurlijk kopen maar misschien tips waar ik iets kan vinden 2de hands( sites, winkels enz)

Ik heb gekeken voor beurstapijt maar daar is particulier zonder contacten bijna niet aan te komen...

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Tapijt als ondergrond bij modder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 23:03

Vergeet niet dat grote stukken ook behoorlijk wat wegen en je die zeer moeilijk kunt verplaatsen.

Sybelle
Berichten: 816
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 01:56

Ik heb het gewoon gekocht bij een bedrijf op marktplaats. En hun transport bedrijf bracht het keurig met een klein karretje de paddock in. Hoefde het alleen maar recht te leggen en uitrollen over het gevlakte zand. Wel in de zomer gedaan dus de bezorger hoefde niet door modder oid.

De paddock naast mij komt uit een kantoorpand van een tapijtbedrijf geloof ik. Prachtig hoogpolig wit :D Dat is via via gegaan. Maar moest idd met twee personen op z’n plek gelegd. 12x4 en 5m en dat 3x. Maar op zich was het met een uurtje of twee ook wel gedaan. Stuk sneller dan straten.

Happy_Joy
Berichten: 320
Geregistreerd: 31-03-14

Re: Tapijt als ondergrond bij modder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 10:41

Ik haalde de grote stukken bij een standbouwer vandaan.

Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 11:50

DubbelDun schreef:
Vergeet niet dat grote stukken ook behoorlijk wat wegen en je die zeer moeilijk kunt verplaatsen.



Dat weet ik...maar normaal gesproken leg ik ze neer en blijf ik er daarna vanaf ...

Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Re: Tapijt als ondergrond bij modder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 11:50

Ik zal eens verder gaan zoeken op marktplaats dan naar bedrijven...

Love_Mirra
Berichten: 1250
Geregistreerd: 25-08-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 17:42

Hallo,

Aan alle mensen die een tapijt in de paddock hebben gelegd.

Hoe is het nu gesteld? En wat hadden jullie precies gedaan? Bvb: grond gelijk getrokken, tapijt erop, en dan vijf cm zand (bijvoorbeeld ;) ).

Ik ben op zoek naar ervaringen. En dan vooral positieve eigenlijk haha

Alvast bedankt

TanteFlavie

Berichten: 781
Geregistreerd: 26-02-10
Woonplaats: Merksplas (België)

Re: Tapijt als ondergrond bij modder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 18:12

ik heb ze ongeveer drie jaar liggen, nu begint ik er pas "spijt" van te hebben. Deze winter was extreem nat, de tapijten zijn "vergaan" en overal vinden we nu stukjes tapijt. De kunststoffen tapijten gaan het langste mee, er is echt een groot verschil in kwaliteit.
De paarden hebben er hun "deugd" aan gehad, zou ik het opnieuw doen? Ik weet het niet... Misschien wel...
Ik heb wel gewone tapijten gelegd en stukken "vasttapijt". De gewone tapijten waren van "natuurlijke" materialen en die vergaan volledig. Daar vind je niets van terug. Het vasttapijt laat toch wel héél veel vervuiling achter vind ik. Maar... het gaat wel véél langer mee.

Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Re: Tapijt als ondergrond bij modder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 18:33

Wij hebben er de afgelopen jaren heel veel plezier van gehad, zorgde echt voor veel minder modder...
Maar wat een spijt had ik ervan toen ik bij verplaatsing van weide moest zorgen voor het verwijderen!
Half vergane tapijten, ondanks superdroog weer bleven ze nat, waren volledig vergroeid met gras en zand op sommige plaatsen...kortom niet meer te tillen! Buiten vervuiling van de grond iid, want snippers/ draden tapijt krijg je er echt niet meer uit..
Heel veel werk ( en spierpijn) gekost om alles te verwijderen...ik kies nu voor bestrating of paddockplaten...

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 09:22

Ik heb er nog steeds veel plezier van. Ik heb het alleen langs de randen liggen en of het zand nu nat is of juist heel droog (zoals nu) ik loop met mijn mestkruiwagen er altijd zonder veel moeite overheen.

Hoelang het blijft liggen is idd afhankelijk van de kwaliteit en hoelang de ondergrond nat is natuurlijk.
Soms komt er een hoekje omhoog of het gaat wat rafelen, maar het merendeel ligt er nog perfect bij.

Ik heb het even terug gezocht en de oudste stukken bij mij liggen al vanaf 2011.

Love_Mirra
Berichten: 1250
Geregistreerd: 25-08-10
Woonplaats: België

Re: Tapijt als ondergrond bij modder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 12:16

Bedankt voor jullie ervaringen te delen!

Ik zou het voor de bestrating leggen, op de overgang van zand naar stenen zeg maar. Het stuk is van mezelf, dus verwijderen hoef ik het niet.

Hebben jullie het diep ingegraven of juist oppervlakkig?

TanteFlavie

Berichten: 781
Geregistreerd: 26-02-10
Woonplaats: Merksplas (België)

Re: Tapijt als ondergrond bij modder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 12:30

Ik had alles gladgelegd, bovenop gelegd en randen onder gelegd.

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Tapijt als ondergrond bij modder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 13:28

Ik heb het zand glad geharkt en er gewoon overheen gelegd. Soms als er teveel zand op komt dan veeg ik er weer wat af.

Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Re: Tapijt als ondergrond bij modder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 17:53

Bij een overgang van bestrating zou ik zand op gelijke hoogte aansluiten en dan tapijt een klein stukje op de bestrating leggen, laagje zand erop..regenbuitje en blijft prima liggen...

kalicha

Berichten: 324
Geregistreerd: 24-10-04
Woonplaats: Aan de andere kant van jouw computer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 19:53

Ik weet dat er weinig gebeurd in dit topic maar mocht er iemand interesse hebben...

Ik heb 4 rollen project tapijt liggen, 3 zitten nog in 't plastic, 1 heb ik afgelopen winter gebruikt werkte perfect met een laagje zand eroverheen.
De rollen zijn 4 meter breed, 2x 20 meter en 2x 10 meter lang dus totaal 240 m2
Kleur bruin /rood achtig

Op te halen in Langenboom

Zidore

Berichten: 5802
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 18:42

Jammer dat ik niet dichterbij woon, ik heb precies 220 m nodig

kalicha

Berichten: 324
Geregistreerd: 24-10-04
Woonplaats: Aan de andere kant van jouw computer...

Re: Tapijt als ondergrond bij modder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 22:10

Dat is inderdaad jammer ja!! Maar woon je ergens als ik vragen mag?

Ik kom nog wel eens in andere delen van t land, misschien kunnen we er iets op vinden...

Rosiewozie

Berichten: 724
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Tapijt als ondergrond bij modder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 13:29

Hey Kalicha ik heb jou een pbtje gestuurd, had je die gezien? Ik heb mogelijk interesse.

tinkersjakie
Berichten: 2052
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: froombosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 10:11

Even een vraagje voor de mensen die ze in het land of op een laan hebben naar het land.
Hoe hebben jullie dat gedaan? Zo neer gelegd zonder zand erop? Of toch zand erover.

Wij hebben al een stuk voor de schuilstal gemaakt maar dat was op geel zand, wat we verhoogd hebben en daar tapijt over en dan weer laag geel zand.

Maar nu met een geluk 160 meter vloerbedekking kunne krijgen en willen we onze laan in het land doen. Deze wordt met langer tijd nat weer enorm glad. Maar om nu een laan van 80 meter lang ook nog te voorzien van zand wordt enorm duur grapje.

YvonneV
Berichten: 8778
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 10:30

tinkersjakie schreef:
Even een vraagje voor de mensen die ze in het land of op een laan hebben naar het land.
Hoe hebben jullie dat gedaan? Zo neer gelegd zonder zand erop? Of toch zand erover.

Wij hebben al een stuk voor de schuilstal gemaakt maar dat was op geel zand, wat we verhoogd hebben en daar tapijt over en dan weer laag geel zand.

Maar nu met een geluk 160 meter vloerbedekking kunne krijgen en willen we onze laan in het land doen. Deze wordt met langer tijd nat weer enorm glad. Maar om nu een laan van 80 meter lang ook nog te voorzien van zand wordt enorm duur grapje.


gewoon neerleggen, er komt vanzelf grond op. hier en daar er ff iets op leggen dat het niet weg waait

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Tapijt als ondergrond bij modder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 10:42

Maar 'grond' als in klei gaat wel glad worden. Ik zou het even aan kijken, maar als het 'bloot' niet bevalt er toch iets over heen strooien.

tinkersjakie
Berichten: 2052
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: froombosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 12:31

DubbelDun schreef:
Maar 'grond' als in klei gaat wel glad worden. Ik zou het even aan kijken, maar als het 'bloot' niet bevalt er toch iets over heen strooien.

Klei grond hebben we niet dus dat scheelt

tinkersjakie
Berichten: 2052
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: froombosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 16:59

Nou vertelde tijdje geleden dat we 160 meter vloerbedekking gekregen hadden en ligt er nu net in.

Voor de schuilstal. Lag al oude onder maar die was wat kapot. Dus nieuwe eroverheen
Afbeelding
Onder de waterbakken
Afbeelding
Lange laan van 90 meter lang
Afbeelding
Nog meer laan
Afbeelding
Onder de hooibakken
Afbeelding
Nog meer waterbakken
Afbeelding
En een heel Fluffy tapijt waar je tapijt engelen in kan maken :D

Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Tapijt als ondergrond bij modder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 17:10

Dat zijn flinke lappen vloerbedekking :) Het ziet er wel vrolijk uit met al die kleurtjes.

Overigens worden 'engelen' meestal op de rug gemaakt ;) met sneeuw zeker een stuk handiger :D