Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 8 [ 195 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Stalmatrassen, welke en wat zijn jullie ervaringen?

 
Profiel   

DubbelDun schreef
Gevonden: EVA-schuim.

Dus lucht met schuim erom heen *\o/* of zoiets
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-19 19:30 



 
Profiel   

Ik ben vooral nieuwsgierig naar hoe zacht ze zijn. Ik zou graag iets vergelijkbaars met een hit matras willen om buiten een zachte en droge ligplek te kunnen maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-19 19:10 



 
Profiel   

ik zou zeggen... kom een nachtje slapen, maar ik denk dat je niet zwaar genoeg bent voor een matras zoals deze ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-19 13:05 



 
Profiel   

Ik heb het topic doprgelezen, maar nog niet echt wijzer.

Ik ben opzoek naar een stalmat voor op een betonnenvloer.
Paard ligt steeds open doordat hij het stro verplaatst en uiteindelijk op beton ligt.

Welke mat zou het meest geschikt zijn? En leg je dan er nog wat onder om urine te absorberen etc etc?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-19 18:31 



 
Profiel   

Wij hebben nu vanaf november de Mayomatten liggen. Ook op een betonnen vloer. Die van ons staat op krullen. We hebben er niets onder liggen en er loopt eigenlijk nauwelijks vocht onder de naden door. Ze liggen wel zo dat er geen naad ligt op de belangrijkste plasplek.
Je zou eens contact op kunnen nemen met Dominique van Eurohorse, https://www.euro-horse.nl/nl/service/ Zij verkopen deze matten https://www.euro-horse.nl/nl/paardenmatrassen.html en hij heeft ze ook voor zijn eigen paarden (op stro) liggen. Da's in Woubrugge, is niet heel ver van Hoofddorp vandaan. Daar zou je misschien eens kunnen gaan kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-19 06:50 



 
Profiel   

Ik heb inmiddels 3 weken de Mayo matrassen, ofja eigenlijk twee. Ik heb een stal van 4 bij 6.5, ongeveer 1,5 meter in de lengte is zand met stoeptegels (voormalige mestput waar gaten in zijn geboord en die is volgestort met wit zand) en de rest is beton. Er liggen 2 matten in met balkjes, waardoor het dus een matras is met hetzelfde formaat als een hit actief matras. Het is bedoeld voor een groot paard en een mini van 85 cm. Ik ben ze op gaan halen zodat ik het verschil kon zien en voelen tussen de dikste en het maatje dunner. Ik heb voor de diktste gekozen.

De eerste week is de stal gebruikt als inloopstal, op advies van Mayo heb ik er wel wat strooisel overheen gedaan zodat een paard begrijpt dat het een matras/ligplek is ;-). In mijn geval was dat een baaltje vlas. Nadeel is dat er meteen op geplast werd, maar dat is wel zo opgeruimd. De eerste paard dagen werd er weinig mee gedaan, mijn paard ligt sowieso niet veel en de pony lag buiten (die was ook 24/7 gewend, paard niet). Totdat mijn paard koliek kreeg, toen was ik erg blij dat bleek dat hij plat gestrekt op de matras paste en snapte dat hij daar moest gaan liggen, zo lag hij in ieder geval niet op de beton.

Na een koliekoperatie en weekje op de kliniek is hij nu ruim een week weer thuis en staat hij - op drie/vier keer wandelen na - de hele dag op stal. De matrassen besparen nu vooral vlas. Met 4-5 baaltjes had ik de stalbodem aardig gevuld. Qua plasplekken lijkt het ook goed te gaan, al moet ik wel zeggen dat hij meestal niet plast waar de matrassen liggen. Tot nu toe dus erg tevreden, ze zijn niet glad, ook niet voor de mini en voelen echt zacht aan. Ik denk als ik er een 3e matras bij koop dat ze er ook samen ruim op kunnen liggen. Ook kan ik ze inderdaad in mijn eentje optillen en verplaatsen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-19 17:36 



 
Profiel   

Hallo!
Ik ben mij aan het orienteren voor een paardenmatras. Ik had de MAYO matras al gezien, maar ik lees toch veel positiefs over HIT matrassen.
Weet iemand waar ik een HIT matras kan vinden? Of zouden jullie voor MAYO kiezen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-19 19:05 



 
Profiel   

Hitmatrassen tweedehands zijn er weinig. Ik heb er gelukkig 2 kunnen vinden, maar heb er in 10 jaar misschien 3x 1 te koop zien staan.

Nieuw kun je ze bestellen via de vertegenwoordigers van hit actief stallen. Nederlandse vertegenwoordiger was van der Meulen.
https://aktivstall.de/nl/
en heb ze ook ooit ergens te koop zien staan via een webshop.

Transportkosten via Hit Actief waren erg hoog. Daarom niet aantrekkelijk voor ons.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-19 10:07 



 
Profiel   

joyce B schreef
Hitmatrassen tweedehands zijn er weinig. Ik heb er gelukkig 2 kunnen vinden, maar heb er in 10 jaar misschien 3x 1 te koop zien staan.

Nieuw kun je ze bestellen via de vertegenwoordigers van hit actief stallen. Nederlandse vertegenwoordiger was van der Meulen.
https://aktivstall.de/nl/
en heb ze ook ooit ergens te koop zien staan via een webshop.

Transportkosten via Hit Actief waren erg hoog. Daarom niet aantrekkelijk voor ons.


Tweedehands hoeft niet perse voor mij. Naar die site heb ik inderdaad al een berichtje gedaan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-19 10:23 



 
Profiel   

Ik denk dat HIT wel iets beter is dan Mayo, dikker en fijn dat het een stuk is. Maar dat zie je ook terug in de prijs en er is moeilijk aan te komen. Het gewicht stond me ook tegen. Die twee Mayo matrassen ben ik in mijn eentje gaan halen heb ik gewoon achter in de auto 'gepropt' scheelde ook weer bezorgkosten. Trouwens wel benieuwd naar jouw ervaring nu om een HIT te bestellen. Ik overweeg er een extra en dan is wellicht die extra grote variant iets.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-19 11:23 



 
Profiel   

Ze zijn idd loeizwaar, maar als ze eenmaal liggen hoeven ze ook niet meer van hun plek af :)
Ik heb ze op hun plek gekregen door ze in 3'en te vouwen en dan met een longeertouw er om naar hun plek te slepen en dan uit te vouwen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-19 11:26 



 
Profiel   

Hi, ik heb interesse in een Mayo paardenmatras maar is lees vooral ervaring met de 44 mm variant (de duurste). Zijn er ook mensen die een stal hebben met 24 mm paardenmatras? En zo ja, hoe bevalt dat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-19 07:59 



 
Profiel   

ik heb de 44 en de 34 liggen... niet veel ervaringsverschil wat mij betreft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-19 17:12 



 
Profiel   

Ik heb ook de 44mm, maar mijn paarden liggen nooit in de stal, altijd in de paddock :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-19 17:20 



 
Profiel   

bij mij liggen ze er wel gewoon graag op. Paddock is regelmatig te nat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-19 11:02 



 
Profiel   

Ik heb inmiddels de 24 mm matten liggen met een laagje zaagsel maar ik vind het dan best glad. Gebruiken jullie ook iets van bodembedekking of staan/liggen de paarden op ‘kale’ matten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-19 08:10 



 
Profiel   

kale matten met alleen wat "inloopzand" want ik heb een "inloopstal" die uitkomt op een zand paddock.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-19 13:27 



 
Profiel   

Goeie tip, zand maakt het zeker minder glad dus dat ga ik proberen! :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-19 17:04 



 
Profiel   

Ik ben momenteel ook aan het oriënteren voor stalmatten of matrassen. Het verschil is mij nog niet helemaal duidelijk. Vind het vooral belangrijk dat mijn paard zacht kan liggen. Heb in dit topic al een hoop opties voorbij zien komen, maar ben erg benieuwd naar jullie ervaringen nu de matten een tijdje liggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-20 18:37 



 
Profiel   

Ik heb de dikste mayo nu bijna anderhalf jaar liggen. 2 matten naast elkaar tussen balkjes in de inloopstal van 4 bij 6. Ze liggen achter tegen de muur, aan de zijkant tussen balkjes en aan de voorkant los. Eromheen ligt vlas/ hooi dat ze niet opeten. Het bespaart me vooral veel strooisel. Slapen/ rollen doen ze als het buiten nat is overal in de stal, niet specifiek op de matten of strooisel. In het begin had ik er nog bijna geen strooisel bij liggen en toen werden de matten wel specifiek gebruikt. Er moet wel altijd beetje strooisel over heb ik het idee, alleen al omdat ze er hier toch op plassen.

Matten zijn heel stevig en blijven goed op hun plek. Ik prik er wel eens per ongeluk vrij hard met een riek en daar lijken ze tegen te kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-20 21:55 



 
Profiel   

Ik heb Hit-paardenmatrassen. Zijn echt zacht om op te liggen. Blijven vrij goed liggen en zijn loeizwaar om te verplaatsen. Toch gaan ze er niet snel op liggen als er geen strooisel op ligt. Blijkbaar is dat visueel uitnodigender: strooisel is ligplek. Ze poepen er wel graag op

Ik strooi alleen op als het buiten hard bevroren is of erg nat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-20 07:52 



 
Profiel   

Dank voor jullie reacties :)

De HIT-matrassen zijn niet zo makkelijk aan te komen volgens mij, dus denk dat het sowieso iets van een stalmat wordt. In eerste instantie was mijn oog hierop gevallen: https://rubbermatten24.nl/staltegels-me ... steem-15mm maar nu ik bovenstaande heb gelezen vermoed ik dat deze matten veel te dun zijn (ze zijn er tot 23mm) om echt een zachte ondergrond te creëren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-20 11:28 



 
Profiel   

Ik zou sowieso niet voor vocht doorlatende matten kiezen.
Ik heb de mayo matrassen, maar ook hier liggen de paarden bij voorkeur in de paddock en niet in de stal :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-20 11:30 



 
Profiel   

ik gebruik geen strooisel, heb wel 3 stallen met mayo matrassen. Plassen doen ze er gelukkig zelden in... dan zet ik te matrassen even recht over eind en gooi droog zand op de natte plekken om dat later weg te scheppen. Ik heb een paard (dame!) die nooit iets binnen doet en er wel altijd heerlijk op gaat liggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-20 11:36 



 
Profiel   

Mijn paard staat 's nachts op stal, dus hij heeft niet de keuze om ergens anders te gaan liggen of plassen. Er komt uiteraard wel een bodembedekker in de stal.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-20 11:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 8 [ 195 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen