Paard wel of niet overplaatsen naar stal met paddocks?
Wel 15%  15%  [ 36 ]
Niet 84%  84%  [ 197 ]
Totaal aantal stemmen : 233

Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 8 van de 8 [ 184 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Plaats een nieuw onderwerp

Halve dag op paddock vs weide?

 
Profiel   

superpony schreef
Paarden worden natuurlijk bevangen van wat ze eten en te weinig bewegen ten opzichte van dat eten. Niet van het buiten staan zelf. In Nederland hebben we helaas weinig mooie paarden weides die gezond zijn voor paarden.
Daarom herhaal ik ook dat de inrichting bepalend is voor hoe gelukkig een paard buiten is. Of dat nou 1 uurtje is of 24/7. Dat houdt dus ook in de ruimte, eten, drinken, vrienden, beschutting, ondergrond.


Ik weet niet of je standaard kunt zeggen dat alle bevangen paarden teveel eten en te weinig bewegen.. voorbeelden zat van paarden die veel te dik zijn, weinig bewegen en nooit bevangen geraken..
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-17 09:54 



 
Profiel   

Die zijn er echt maar bar en bar weinig. Te dik is altijd slecht, dus heb je wel weer andere problemen.

Bevangen is echt niet het enige probleem en kan door nog zoveel meer komen.

Eten moet in verhouding staan tot bewegen. Dat laatste doen paarden in Nederland veel en veel te weinig, dus daar zou meer aan moeten veranderen. Iedereen zoekt maar naar goed voer, maar slechts weinigen hebben de rest op orde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-17 10:12 



 
Profiel   

Tja ik weet t niet..ik behoor dan tot die groep die bar weinig voorkomen.. en paard bewoog ook nog eens echt veel!

Maar lees t topic hoefbevangenheid maar eens..zul je zien dat er veel meer speelt!!


Laatst bijgewerkt door pol1 op 31-07-17 10:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-17 10:17 



 
Profiel   

Onze 19jr ruin had ook altijd overgewicht en zat weleens er tegenaan. Ik reed hem en hij kon prima wat werk aan.
Toen hij ouder werd toch wat problemen qua bewegen.
Nu is hij dus 19, op net gewicht en gaat hem stukken beter af. Wat je ziet is maar 1 ding. Wat er van binnen gebeurt is weer een heel ander verhaal. Paarden zien er vaak nog goed uit, terwijl er wel al wat gaande is. Kan jaren duren.

Overgewicht komt 9 van de 10 keer door verkeerd voeren en weinig bewegen. En dan hebben we het niet over 1 uurtje rijden. Het vrije bewegen is belangrijker dan een uurtje rondjes door de bak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-17 10:23 



 
Profiel   

Tja das hier toch allemaal dik in orde..helaas kan t je dan ook treffen!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-17 10:24 



 
Profiel   

Een dik paard is nooit in orde hoor. Overgewicht is voor mensen, paarden, honden etc altijd slecht. Dat je ondanks dat kan functioneren staat er los van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-17 10:26 



 
Profiel   

Wie zegt dat een dik paard in orde is??

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-17 11:06 



 
Profiel   

Misschien even handig om ONtopic te blijven? :j
Of iig paardenwelzijnspunten aanhalen in belang van paard?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-17 20:21 



 
Profiel   

Alles heeft met elkaar te maken he?! Een kleine paddock, betekent nauwelijks bewegen. Bewegen is echt het allerbelangrijkste om je paard gezond en fit te houden.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-17 23:05 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 8 van de 8 [ 184 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen