Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 7 [ 154 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Paard haar verven?

 
Profiel   

Hallo iedereen,

Mijn prachtige donkerbruine merrie heeft twee kleine beschadigingen op haar neus opgelopen van een vliegenkapje. De haren daar zijn nu wit.
De merrie heeft zelf nergens last van maar ik vind het erg ontsierend.
Bestaat er een mogelijkheid om het haar te verven zodat de verkleuring niet meer opvalt?
Waarmee zou je dat kunnen doen?

Hoor graag jullie ervaringen!

Moderatoropmerking:
Er is een moderatoropmerking geplaatst op pagina 6, graag deze eerst lezen voordat er een bericht wordt geplaatst; C_arola @ [VSW] Paard haar verven?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 18:55 



 
Profiel   

Niet. Ik zou dat niet doen. Wat maken die paar witte haartjes nu uit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 18:59 



 
Profiel   

Ik hoop echt dat je een grapje maakt >;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 19:02 



 
Profiel   

Ben je nou echt serieus ? :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 19:07 



 
Profiel   

Jeetje het is maar waar je je druk om kan maken. Het is een paard hoor. :x

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 19:07 



 
Profiel   

Koop een pakje haarverf :+

Ehm,, nee, dit zou ik dus niet doen..
Lijkt mij niet heel erg lekker voor het paard...

Waarom zou je dat willen verven?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 19:08 



 
Profiel   

Voor een keuring of wil je dat voor de rest van het leven van het paard blijven doen? :7

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 19:08 



 
Profiel   

Ik zou het persoonlijk lekker laten zoals het is maar als je je er echt aan ergert is iets van henna een idee misschien? Dit werd bij aangeraden vanwege een huidziekte, is erg vriendelijk voor de huid. En het is gemaakt van een plant :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 19:17 



 
Profiel   

Wij hadden een pensionpony op stal staan, en die had in het verleden ook witte haren op haar neus gekregen door een graasmasker. Volgens mij smeerde de eigenaresse er toen schoensmeer op voor wedstrijd, niet direct mijn keus. Maar het is wel een optie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 19:22 



 
Profiel   

Iemand die ik ken heeft een paard met zwarte benen welke daar witte haren heeft van een oude wond. Zij kleurt die paar haartjes in met een zwarte stift. Regent er na een paar dagen gewoon weer af :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 19:24 



 
Profiel   

Echt waar? :?
Dit is een grap hoop ik?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 19:27 



 
Profiel   

Nou ja zeg ....

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 19:28 



 
Profiel   

Hoe erg is het? Voor wedstrijden enzo kan ik het me wel voorstellen dat je het een beetje wil wegwerken om het netter te laten lijken. Ik zou het zelf niet doen, maar als het je irriteert...

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 19:30 



 
Profiel   

Wat merkt het paard er nou van? Snap best dat je het voor een wedstrijd, keuring, foto's etc netjes wilt hebben :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 19:31 



 
Profiel   

Ik heb het wel eens gedaan, maar dat was de staart... Eentje donkerder geverft, dat pakte heel goed. De andere moest lichter en dat werkte minder, omdat het toch een andere structuur heeft dan mensenhaar denk ik. Uiteindelijk werkte het wel, maar moesten er meer verf insmeren dan voor een mens en ook langer laten zitten. En dan werd het niet zo blond als op het pakje stond aangegeven zeg maar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 19:34 



 
Profiel   

Ja het is een serieuze vraag.
En nee het is niet de bedoeling om iets te gaan doen wat niet gezond is voor het paard.
Vandaar mijn vraag of er onschuldige haarverf of iets dergelijks bestaat om de witte plekjes bij te kleuren.

Eerlijk gezegd ben ik een beetje verbaasd over (een aantal van) jullie reacties. Als half bokt vol staat met uiterlijk vertoon in de trant van bling bling harnachement, gekleurde setjes, halsters, dekens enz En ik zelfs heb gelezen dat paarden in zebra strepen worden geschilderd, wat is er dan erg aan om twee kleine lelijke plekjes bij te willen werken?

Oh en Nina Charlie, het is gewoon een vraag hoor. Of heb je me horen zeggen dat ik nachten hiervan wakker lig? Dus bindt maar een beetje in met je reactie.


Laatst bijgewerkt door Nikass op 19-10-17 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 19:38 



 
Profiel   

Nikass schreef
Ja het is een serieuze vraag.
En nee het is niet de bedoeling om iets te gaan doen wat niet gezond is voor het paard.
Vandaar mijn vraag of er onschuldige haarverf of iets dergelijks bestaat om de witte plekjes bij te kleuren.

Eerlijk gezegd ben ik een beetje verbaasd over (een aantal van) jullie reacties. Als half bokt vol staat met uiterlijk vertoon in de trant van bling bling harnachement, gekleurde setjes, halsters, dekens enz En ik zelfs heb gelezen dat paarden in zebra strepen worden geschilderd, wat is er dan erg aan om twee kleine lelijke plekjes bij te willen werken?


Setjes, blingbling vind ik zelf ook grote onzin ;) Maar dat terzijde..

Het kwam op mij over alsof je permanent iets wou verven.
Iets wat met 1/2 dagen eraf is en onschuldig kan natuurlijk geen kwaad!

Maar echt verven zou ik eigenlijk niet aan beginnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 19:41 



 
Profiel   

Als er iets bestaat dat onschuldig is en wel langere tijd blijft zitten waarom niet? Ik weet alleen niet of er zoiets mogelijk is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 19:42 



 

https://www.equineimage.com.au/collecti ... mini-stixx


Zoiets zou je dan moeten hebben denk ik :)
Ik zou t zoeken in de western-show-hoek.


Een paard in tig sterren scheren of hartjes of weet ik het dat kan allemaal wel :') en dit is totally not done.. paardenvolk blijft vreemd :P


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-10-17 19:47, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 19:44 



 
Profiel   

Voor langere tijd zal lastig worden denk ik? Spul wat snel er af is, is vaak op waterbasis en dus ook zo weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 19:45 



 
Profiel   

Dank je

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 19:45 



 
Profiel   

Misschien verf op basis van fruit zoals aardbei en dan op waterbasis. Maar dat regent er inderdaad wel snel af, denk dat je voor permanent niet ontkomt aan chemische middelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 19:49 



 
Profiel   

Welke kleur is je paard? Een watervaste stift misschien iets?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 19:51 



 
Profiel   

Henna? Schiet me te binnen. Weet niet of dat pakt op witte haren maar is wel natuurlijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 20:06 



 
Profiel   

Verfen zou ik niet doen, er bestaat wel iets van een kalkstift (ook in andere kleuren dan alleen wit), dit is tijdelijk en wordt vaak gebruikt voor keuringen. Ik weet alleen niet hoe het heet.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 20:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 7 [ 154 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen