Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 23 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Gemeenteweitjes op Noorddijkerweg in Lewenborg, Groningen

 
Profiel   

Ik ben wat informatie aan het opzoeken over stalling en weidegang bij mij in de buurt. Ik woon in de wijk Lewenborg in Groningen. Ik heb met de zoekfunctie al wat dingen gevonden, o.a. dat de weitjes met stalletjes aan de Noorddijkerweg van de gemeente zijn en beheerd worden door Natuurmonumenten. Ik heb hen een mail gestuurd met verzoek om meer informatie, maar dat gaat volgens de automatische reactiemail nog wel twee weken duren :+

Dus ik hoopte dat er bokkers waren die toevallig wat meer wisten over deze weitjes, misschien zijn er bokkers die nu zo'n weitje hebben? Ik geloof dat je je moet aanmelden en dat er dan een wachttijd is, maar ik weet niet hoe je je aanmeld en hoelang zo'n wachttijd dan zou zijn. Ik ben ook benieuwd naar de kosten natuurlijk en hoe men het doet met stro en hooi en mestafvoer, en met water. Zijn er drinkbakken of vul je een bak met emmers bijv.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-17 14:11 



 
Profiel   

N.a.v. je berichtje bij het groningers topic :P
hier was ik ook een hele poos geïnteresseerd naar en heb er veel over geinformeerd. Helaas schijnt dat er enorme wachtlijsten zijn voor die plekjes en het is enorm gewild.
Ik weet niet of je een pensionplek zoekt, of gewoon nieuwschierig bent? Maar ik weet wel een paar plekjes in de buurt van Leeuwenborg. (mijn pony staat op nog geen 2 km van kardinge)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-17 16:21 



 
Profiel   

Alle gemeenteweitjes waar ik van gehoord heb hebben een wachttijd van 5-10 jaar. Wel meer in het zuiden.
Over het algemeen huur je helemaal kaal dus zonder water of opslag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-17 16:26 



 
Profiel   

Er zijn er ook al wat afgebroken volgensmij. Ik weet niet of ze ermee doorgaan. Ik kan ook niets vinden op de website van natuurmonumenten over de stalletjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-17 15:32 



 
Profiel   

Er is idd een lange wacht tijd voor zoals ik weet.. maar voor hoelang? Geen idee.. wel heeft die zorgboerderij af en toe plek vrij voor paarden (geloof ik) ook stallen etc. Aan noorddijk daar tegen over zit ook een stal. Stal flower?.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-17 15:41 



 
Profiel   

Deel ertegen over wordt nu ook door zorgboerderij beheerd. Op stukje op de dijk na dat zijn eigen paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-17 10:49 



 
Profiel   

Oud topic, maar precies wat ik zoek.

Ik ben zeer benieuwd of iemand meer informatie heeft over de weilandjes op Noorddijk. Ik loop hier regelmatig verlekkerd langs. Als ik zo dicht bij huis de mogelijkheid zou hebben om een eigen pony te stallen....wellicht is het dan haalbaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-20 12:39 



 
Profiel   

Ik zou eigenaren bij de weitjes aanspreken. Als de situatie nog hetzelfde is als een aantal jaren terug is het namelijk zo dat de weitjes alleen blijven bestaan als er een overdracht is tussen de huidige huurder en de volgende. Natuurmonumenten sloopt alle stalletjes waarvan de huur opgezegd word.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-20 12:50 



 
Profiel   

Oké. Hoe kom je aan deze informatie? Ik zie hier helaas nooit iemand. Ook al wandel ik er geregeld langs.
Andere opties voor stalling rondom Lewenborg zijn ook welkom!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-20 17:16 



 
Profiel   

Ik woonde er vroeger in de buurt, zelf nooit een stalletje gehad maar geregeld verzorgpony's die daar stonden. Voor zo ver ik weet zijn ze dus van natuurmonumenten, misschien daar eens een belletje heen wagen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-20 16:52 



 
Profiel   

Kun je niet een briefje met telefoonnummer achterlaten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-20 10:42 



 
Profiel   

weet iemand nog n plekje omgeving noorddijk voor ijslanderruin?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-20 15:09 



 
Profiel   

Als het gemeente weiland is dan lijkt het mij het handigst om informatie bij het gemeentehuis te vragen.

Let wel op,stel het zou mogen en je zet je pony erop . Zodra de gemeente aangeeft dat je weg moet dan moet je ook weg. (Zal misschien wel een termijn aan hangen)

Kennis had ook haar paard op gemeente grond staan,alles netjes onderhouden, geen extra bebouwing erop oid maar zomaar ineens kreeg ze bericht dat haar paard er vanaf moest.

Nu 2 jaar later is het weiland nog steeds ongebruikt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-20 15:54 



 
Profiel   

Je zou kunnen vragen of hij bij Gwyn kan staan? Die staat al een poos alleen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-20 16:01 



 
Profiel   

Hoe kom ik in contact met de mensen van Gwyn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-20 23:09 



 
Profiel   

Hi, mijn oude doe het zelf plekje vlakbij de Noorddijk komt vrij. Paddock van zo'n 10 bij 15, halve hectare weide en twee stallen. Ik gebruikte de ruimte naast de eerste stal welke open stond als inloop zodat er een schuilstal ontstond. Er is een kleine hooi opslag. Geen luxe en vooral alles zelf regelen, maar dus wel doe het zelf beheer. Je hebt de plek dan ook voor jezelf. Ik help wat mee zoeken naar geschikte mensen voor de staleigenaar en zag je topic dus misschien is het iets voor je?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-20 10:24 



 
Profiel   

Hoi Sylva, dat klinkt super! Ik stuur je ff een pb met mijn nummer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-20 17:48 



 
Profiel   

sylva schreef
Hi, mijn oude doe het zelf plekje vlakbij de Noorddijk komt vrij. Paddock van zo'n 10 bij 15, halve hectare weide en twee stallen. Ik gebruikte de ruimte naast de eerste stal welke open stond als inloop zodat er een schuilstal ontstond. Er is een kleine hooi opslag. Geen luxe en vooral alles zelf regelen, maar dus wel doe het zelf beheer. Je hebt de plek dan ook voor jezelf. Ik help wat mee zoeken naar geschikte mensen voor de staleigenaar en zag je topic dus misschien is het iets voor je?


Dat klinkt top!
Is deze plek inmiddels vergeven?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-20 16:55 



 
Profiel   

Weet iemand waar ik hooi en of midi kuil baaltjes kan bestellen voor nu? Omgeving Pop Dijkemaweg Groningen. Liefst iemand die het tegen vergoeding wil brengen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-21 19:51 



 
Profiel   

Ja, ik pb je :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-21 21:21 



 
Profiel   

Hollyleaves schreef
Ja, ik pb je :)


Bedankt!

Mijn hooi probleem is bij deze ook opgelost.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-21 11:20 



 
Profiel   

Zijn er in deze regio toevallig nog opties?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 18:10 



 
Profiel   

[ img ]


Nog meer mensen die gebruik maken van deze bak (bij de hunze) en van zich willen laten horen?

Dat kan op 20 April 2022 tussen 20 en 22 uur op lokatie: buurtcentrum de Hunzeborgh.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-22 17:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 23 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen