help mijn paard eet stro.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 09:05

Nabster schreef:
pvdbosch schreef:
Precies dat Rizette. Paarden "eten" (dus niet beetje knabbelen) alleen stro als ze niet genoeg hooi krijgen.
Dit kan je natuurlijk gewoon uit proberen door dan maar zelf hooi bij te kopen en haar eens onbeperkt hooi te geven.


Ik zou inderdaad eens afstappen van het woord knabbelen in dit soort topics. Noem het gewoon eten, want dat is het in veel gevallen. Iets te knabbelen is voor de lekker, dit is gewoon eten.

Oh, oud... Haha

Ook van oude topics kun je nog wat leren.

Paarden knabbelen wel degelijk stro. Al onze paarden rommelen in het stro op zoek naar specifiek eetbare dingetjes, waarschijnlijk graankorrels en zo. Je ziet ze heel duidelijk met hun neus/lip door het stro roeren, ruiken, verder roeren en dan vinden ze het en eten het op.

En nee, voldoende hooi voorkomt niet dat ze stro eten. Het structuurverschil tussen hooi en stro is al een reden om ook stro te eten. Dat doen onze paarden ook. Ze eten EN knabbelen stro.

marleen_usar

Berichten: 24655
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 09:15

Mijn paard kreeg er koliek van die at ook zijn stal leeg, dus ging hij op vlas.

Landsknecht

Berichten: 34
Geregistreerd: 25-04-12
Woonplaats: Leersum

Re: help mijn paard eet stro.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 15:04

Mijn paard krijgt bij de avond voorbeurt naast een plak hooi ook een plak stro. Naast dat het mooi arm ruwvoer is (ze is afgelopen zomer 70kg afgevallen) is ook haar stoelgang beter. zonder stro heeft ze soort koeienflatsen qua kak en met stro mooie pellets. Dus ik zie het probleem niet.