Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 150 van de 157 [ 3922 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153 ... 157  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

 
Profiel   

Laurie schreef
Die van Cowboy Magic is heel fijn! Mijn paard heeft vrij stugge haren en als ik geen conditioner gebruik kom ik er na het wassen amper doorheen.

Voor mijn Fries ook enkel Cowboy Magic. Blijft langer schoon, zacht en diep zwart
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 09:54 



 
Profiel   

Het is de cowboy magic rose water conditioner geworden. Mijn paard heeft ook een zwarte staart, hopelijk blijft hij zo iets handelbaarder haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 21:40 



 
Profiel   

Mijn pony heeft altijd van de piekhaartjes bij de manen. Wat doen jullie daarmee? Als ik namelijk moet invlechten voor wedstrijd gaan die er altijd weer tussenuit…


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-22 18:36 



 
Profiel   

Ik plak ze of vast met invlechten(gebruiken sowieso altijd iets om de manen wat stroever te maken, zodat het ook beter blijft zitten) of ik haal ze eraf. Maar hier groeien ze heel snel tot normale manen uit. Of is het vacht? Vacht knip ik weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-22 19:03 



 
Profiel   

Tinker in bad gedaan. Was nodig, alles was zwart :')
[ img ]
boos, want zn voorpluk had ik ook gewassen.
[ img ]
En weer schoon de wei op :D
[ img ]
sokken waren helaas niet lang wit. Geluk dat hij niet echt rolt en snachts een deken op heeft

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-22 20:47 



 
Profiel   

Heleennn schreef
Welke conditioner gebruiken jullie voor de staart? Ik moet nu 1 keer per week de staart wassen omdat mijn paard wat last heeft van mestwater. Ik was dan met tea tree shampoo omdat ik daar nog 2 flessen van heb, maar de staart wordt zo droog daarvan. Hij blijft een dag schoon maar de rest van de week raak ik er bijna niet doorheen. Ik gebruik de spray van stubben en die werkt normaal echt super goed, dus ik vermoed dat de haren uitgedroogd zijn? Het klit allemaal samen in de onderkant van de staart. Van spray wordt de staart enkel plakkerig op dit moment :(

Ik kwam deze tegen:

https://www.agradi.nl/mane-n-tail-conditioner-473ml.htm

https://www.agradi.nl/mane-n-tail-ultim ... tioner.htm

https://www.agradi.nl/cowboy-magic-rose ... tioner.htm

En ik overweeg nu serieus om van allemaal een klein flesje te kopen om ze uit te proberen :+ Met welke hebben jullie erg goeie ervaringen?


Sowieso Cowboy Magic detangler! Even verspreiden over de staart na het wassen en het blijft dan een poos mooi en glad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-22 22:38 



 
Profiel   

Ik heb een gekke vraag. Wie zit er in het zuiden van Zuid-Holland/noorden van Brabant en is goed in toiletteren? Ik heb wat hulp nodig geloof ik :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-22 22:43 



 
Profiel   

MyWishMax schreef
Ik plak ze of vast met invlechten(gebruiken sowieso altijd iets om de manen wat stroever te maken, zodat het ook beter blijft zitten) of ik haal ze eraf. Maar hier groeien ze heel snel tot normale manen uit. Of is het vacht? Vacht knip ik weg.



Ik denk dat ik ze dan maar wegknip. Ik denk dat het is gekomen na het scheren, dat ik een stukje manen mee heb genomen en dat nu aan het groeien is. Hij heeft overigens altijd piekhaartjes, dus ik knip ze er maar af :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-22 09:49 



 
Profiel   

Eindelijk een zonnetje dus mijn witje iets witter proberen te krijgen. Haar staart zit altijd in een vlecht en swinters in een zak. Week of 8 terug voor het laatst gewassen. Voetjes ook maar meteen gedaan.


[ img ]

[ img ]


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-22 19:17 



 
Profiel   

Weer mooi wit! Welke staartzak gebruik je?
Mijn schimmel wordt steeds witter, inclusief staart en staat altijd buiten.
Dus ben op zoek naar een oplossing.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-22 09:35 



 
Profiel   

Ik hen er 1 bij hypostore besteld, maar die is korter dan mijn vorige dus de vlecht gaat daar dubbel in.
Andere kwam bij een westernwinkel op een beurs vandaan, stuk makkelijker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-22 10:25 



 
Profiel   

Ik heb eventueel nog een waterdichte zak te koop :x :)) [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-22 11:38 



 
Profiel   

N_B_N schreef
Ik heb eventueel nog een waterdichte zak te koop :x :)) [ [url=m/Gz75r2.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hoe maak je die vast? Ik heb anders wel interesse. Mijn pony heeft altijd dunne mest, echt verschrikkelijk als je op wedstrijd moet. Ik doe nu een staartbandage om, maar een staartzak is misschien handiger. Hij moet wel tot bovenaan zitten

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-22 18:21 



 
Profiel   

Wat een leuk topic :D ik ben ook van het toiletteren, alleen scheer ik in de winter de benen liever niet op ivm een natte paddock en het risico op mok. Dat heeft mijn merrie met geschoren benen echt snel dus dan maar even harig :')

Tot afgelopen zomer had ik de ambitie om te tuigen met de merrie en daar hoort een andere manier van vlechten bij.

[ img ]

Inmiddels hebben we ons doel verlegd en gaan we mennen. Eind maart staat ons debuut op de planning en bij mennen dressuur mag ik weer dressuurknotten maken, heerlijk :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-22 18:41 



 
Profiel   

Ballard_L schreef
N_B_N schreef
Ik heb eventueel nog een waterdichte zak te koop :x :)) [ [url=m/Gz75r2.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hoe maak je die vast? Ik heb anders wel interesse. Mijn pony heeft altijd dunne mest, echt verschrikkelijk als je op wedstrijd moet. Ik doe nu een staartbandage om, maar een staartzak is misschien handiger. Hij moet wel tot bovenaan zitten


Ik deed altijd een vlecht en dan het lusje met het drukknoopje door de vlecht en zo dicht drukken. Snap je het :')

Tot bovenaan kan wel maar dan moet je wel op de staartwortel vlechten en dan het lusje zijdelings door de vlecht naar voren plaatsen.


[ img ]

Foto gevonden waar ze hem aan had

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-22 21:18 



 
Profiel   

Ja precies! Ik denk dan dat ik er wel eentje nodig heb met staartbeschermer. Je wil niet weten waar die mest allemaal komt :’)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-22 07:18 



 
Profiel   

Ik kom als meelezer even binnen vallen :D heb hier al geweldige tips vandaan gehaald, maar dat jullie hot cloth niet kennen verbaasd me eerlijk gezegd dan weer. Ik gebruik het al een hele tijd en het zou kunnen dat ik het al eens op bokt heb vermeld ook, maar denk niet dat de tip van mij kwam waar jullie het over hebben.

Het kan perfect op niet-geschoren paarden. Ikzelf gebruik babyolie van zwitsal (en zeeprvrije shampoo/wasgel om te wassen, worden ze ook mooi wit van maar hardnekkige urinevlekken/mestvlekken op een witte waarbij het is ingedroogd is teveel van het goeie) maar qua olie kan je ook tea-tree gebruiken. In de UK, Australië, VS, Nieuw-Zeeland wordt deze methode nog immens veel gebruikt voor shows. Daar heb ik op FB ook de inspiratie vandaan. In die landen kan je diverse soorten olie vinden om hot cloth toe te passen. En het meest effectieve is inderdaad je doekje in olie, over je paard, uitspoelen in proper water en dan weer in de emmer met de olie. Ideaal trouwens om na het scheren losse achtergebleven haartjes mee te krijgen :Y) en ik ga persoonlijk ook regelmatig met die doek over/door de manen en staart heen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-22 11:02 



 
Profiel   

Weer strakke manen hier <3


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-22 17:27 



 
Profiel   

Vandaag weer een keer helemaal gewassen, was hard nodig :=

Konden lekker droog stappen in het zonnetje <3

Hij is weer lekker schoon voor 15 minuten


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-22 16:11 



 
Profiel   

Hoi hoi, hebben jullie ook nog tips om Friezen echt mooi diep zwart te krijgen? Er bestaat wel speciale shampoo voor zwarte paarden, werkt dat echt? Cowboy Magic zag ik al voorbij komen die ga ik proberen

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-22 17:39 



 
Profiel   

Nynkex01 schreef
Hoi hoi, hebben jullie ook nog tips om Friezen echt mooi diep zwart te krijgen? Er bestaat wel speciale shampoo voor zwarte paarden, werkt dat echt? Cowboy Magic zag ik al voorbij komen die ga ik proberen


Ik gebruik de zwarte paardenshampoo van de epplejeck. Ik vind dat zeker helpen! Wel goed lezen hoe je die moet gebruiken, want dan heb je het beste resultaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-22 18:55 



 
Profiel   

Oké, Ga ik proberen. en dan nog iets. Ik heb een paard met best dikke manen en ook al best lang, ze is bijna vier, maar de eindjes zijn heel dun. Zouden de manen voller worden als ik de dunne uiteinden er af knip?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-22 18:59 



 
Profiel   

Ze zullen er in ieder geval voller uitzien! Ze worden enkel voller als je ze ook effectief kort houdt. anders worden het gewoon weer dunne uiteinden... Haar dat geknipt is gaat niet harder of voller teruggroeien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-22 10:16 



 
Profiel   

[ img ]
Helemaal gewassen, klaar voor de keuring :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-22 09:47 



 
Profiel   

jumpyhorse schreef
[ [url=m/taMQw9.jpg]Afbeelding[/url] ]
Helemaal gewassen, klaar voor de keuring :D


Wauw mooi hoor! <3
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-22 10:07 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 150 van de 157 [ 3922 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153 ... 157  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen