Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 149 van de 157 [ 3922 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152 ... 157  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

 
Profiel   

wendy1987 schreef
Jij hebt echt altijd die super mooie strakke rechte staarten. Zo mooi!!


Ja wauw !
Wil je je geheim delen hoe je ze zo kaarsrecht krijgt? :o
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 17:25 



 
Profiel   

Ik heb geen warm water voorziening dus ik kan ook niet scheren nu :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 18:21 



 
Profiel   

Annenas schreef
wendy1987 schreef
Jij hebt echt altijd die super mooie strakke rechte staarten. Zo mooi!!


Ja wauw !
Wil je je geheim delen hoe je ze zo kaarsrecht krijgt? :o

Ik maak ze korter met een scheerapparaat :) Staart vanaf de staartwortel goed bij elkaar pakken, hand naar beneden laten glijden en dan draai je het uiteinde naar je toe en haal je er met het scheerapparaat een stukje af. Als je dat een paar keer herhaalt worden de staarten heel mooi recht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 18:56 



 
Profiel   

Zo doe ik het inderdaad ook!

Het is ook makkelijker gelijk te krijgen als je eerst een heleboel antiklit in de staart doet en deze eerst helemaal uitpluist.

Die van mij hebben super dikke staarten, dus zelfs met een scheerapparaat blijft het lastig.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 19:58 



 
Profiel   

Ik heb de schimmel vandaag ook gewassen, helaas geen foto gemaakt… staart doe ik idd ook altijd met scheerapparaat, dat werkt top

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 21:04 



 
Profiel   

Ik heb hier vooral plezier aan mn tink. Eerste winter bij me, grotendeels wit, 4 witte benen, manen tot over zn schouder die mooi vol zijn en een immens dikke staart. En tegenover mijn witte vindt hij al dat wassen en prutsen heerlijk :D
Overlaatst gewassen en geschoren (hij is zwart sabino, wordt grijs wanneer geschoren)
[ img ]

[ img ]

en gisteren zijn staart uitgeborsteld
[ img ]
heb geluk dat hij redelijk schoon is, anders zou ik het niet volhouden denk ik :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 23:20 



 
Profiel   

Superleuk om te zien weer!

Ik heb vandaag ook even lopen tutten met Mier. Alleen m’n tondeuse was leeg dus die ligt nu op te laden haha.

Wat vinden jullie nu echt must-haves voor in je poetskoffer? Ik ben die wat aan het uitbereiden en kan wel wat inspiratie gebruiken :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 19:34 



 
Profiel   

Ik gebruik echt 1 borstel :+ ben meestal te lui om 3 borstels af te gaan.. en dan natuurlijk wel ook een haar borstel voor manen en staart.. maar aan mij heb je dus niets :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 21:20 



 
Profiel   

NoTrouble schreef
Superleuk om te zien weer!

Ik heb vandaag ook even lopen tutten met Mier. Alleen m’n tondeuse was leeg dus die ligt nu op te laden haha.

Wat vinden jullie nu echt must-haves voor in je poetskoffer? Ik ben die wat aan het uitbereiden en kan wel wat inspiratie gebruiken :D


https://smartgrooming.com/ misschien vind je hier nog wat leuke dingen.

Die van mij staat nu 24/7 buiten dus het poetsen is erg ingekakt net als het mooi maken :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 21:23 



 
Profiel   

Ooh leuke site zeg! :D
Wel vrij duur vind ik haha, of ik reken dollar naar euro niet goed om dat kan ook :’)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 22:29 



 
Profiel   

NoTrouble schreef
Ooh leuke site zeg! :D
Wel vrij duur vind ik haha, of ik reken dollar naar euro niet goed om dat kan ook :’)


Het zijn Engelse ponden :+ Misschien kan je dezelfde soort producten ook goedkoper in Nederland halen maar inspiratie genoeg iig

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 22:45 



 
Profiel   

Ik vond in een ander topic een keer de tip over hot clothing. Echt geweldig en game changing voor mij haha, hier was ik eerder niet van op de hoogte.

Als ik dit iedere week herhaal heb ik eigenlijk verder geen werk aan het schoon houden van haar lijf :D. Het verwijderd stof uit de vacht, maakt het zacht, laat het glimmen en maakt het niet te glad voor zadel/dekje. Ook maakt het dat vuil zich niet goed kan hechten aan de vacht.

Voor degenen die niet weten wat het is, er zijn wat videos te vinden op youtube.

Je hebt nodig:
- een emmer
- heet water, net genoeg afgekoeld om met je handen in te kunnen zegmaar
- babyolie
- een microvezeldoek

Doe heet water in een emmer, een klein laagje (+- 5cm) is voldoende. Een scheut babyolie erbij. De microvezeldoek onder water, goed uitwringen en over je paard halen.
Als je paard vies is kun je een 2e emmer met gewoon water erbij houden om eerst de doek schoon te wringen en daarna pas weer in het oliewater te dompelen.

Echt mijn go-to om mijn paard schoon te houden in de winter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 11:39 



 
Profiel   

Hmm dat klinkt goed!

Ik heb het probleem dat in de winter de staart zo vies wordt door paddock zand. Ik was hem, anti klit erin en dan blijft het 1 dag netjes, maar na een paar dagen kan je er niks meer mee. 1 grote klit ondanks elke dag sprayen. Daar moet ik ook nog wat op verzinnen, want staart breekt dan ook af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 11:46 



 
Profiel   

MyWishMax schreef
Hmm dat klinkt goed!

Ik heb het probleem dat in de winter de staart zo vies wordt door paddock zand. Ik was hem, anti klit erin en dan blijft het 1 dag netjes, maar na een paar dagen kan je er niks meer mee. 1 grote klit ondanks elke dag sprayen. Daar moet ik ook nog wat op verzinnen, want staart breekt dan ook af.


Daar zou ik ook zo niets tegen weten buiten inderdaad antiklit waardoor het zand niet zo blijft plakken.
Enige wat ik kan bedenken is een losse vlecht zodat het zand niet overal tussen gaat of anders een staartzak

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 13:50 



 
Profiel   

MyWishMax schreef
Hmm dat klinkt goed!

Ik heb het probleem dat in de winter de staart zo vies wordt door paddock zand. Ik was hem, anti klit erin en dan blijft het 1 dag netjes, maar na een paar dagen kan je er niks meer mee. 1 grote klit ondanks elke dag sprayen. Daar moet ik ook nog wat op verzinnen, want staart breekt dan ook af.


Welke spray gebruik je?

Hier staan ze 14 uur per dag op de wei en 1 hoek is dikke modder en 's avonds staan ze daar altijd te wachten tot we ze binnen halen. De staart zit dus onder het zand en ze zitten ook helemaal vol blad. Ik gebruik de silky van NAF en dat hoef ik niet eens elke dag te gebruiken. Staart blijft er heel zacht door en makkelijk uit te borstelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 14:07 



 
Profiel   

Die gebruik ik ook, maar het paddock zand blijft er echt in plakken. Als ze in het land staat zelfs met bagger nergens last van. Als ik het elke dag spray gaat het langer goed idd, want dan kan het niet plakken in het begin. Maar het is echt rot zand wat dat betreft :') icm haar staart dan, niet iedereen heeft er last van.

Maar nee, vlecht en staartzak doe ik niet. Vind ik niet prettig voor haar. Dan was ik gewoon wat vaker, maar misschien had er iemand nog een idee. :') vlecht doe ik alleen als ik de volgende dag wedstrijd heb en ze daarvoor nog naar buiten gaat, maar vind ik geen oplossing voor standaard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 15:49 



 
Profiel   

DenieesB schreef
Ik vond in een ander topic een keer de tip over hot clothing. Echt geweldig en game changing voor mij haha, hier was ik eerder niet van op de hoogte.

Als ik dit iedere week herhaal heb ik eigenlijk verder geen werk aan het schoon houden van haar lijf :D. Het verwijderd stof uit de vacht, maakt het zacht, laat het glimmen en maakt het niet te glad voor zadel/dekje. Ook maakt het dat vuil zich niet goed kan hechten aan de vacht.

Voor degenen die niet weten wat het is, er zijn wat videos te vinden op youtube.

Je hebt nodig:
- een emmer
- heet water, net genoeg afgekoeld om met je handen in te kunnen zegmaar
- babyolie
- een microvezeldoek

Doe heet water in een emmer, een klein laagje (+- 5cm) is voldoende. Een scheut babyolie erbij. De microvezeldoek onder water, goed uitwringen en over je paard halen.
Als je paard vies is kun je een 2e emmer met gewoon water erbij houden om eerst de doek schoon te wringen en daarna pas weer in het oliewater te dompelen.

Echt mijn go-to om mijn paard schoon te houden in de winter.


Oke ik kende dit nog niet. En het paard wordt niet gigantisch nat dus in dit geval en is dus te doen ook om op niet geschoren paarden te gebruiken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 16:07 



 
Profiel   

MyWishMax schreef
Die gebruik ik ook, maar het paddock zand blijft er echt in plakken. Als ze in het land staat zelfs met bagger nergens last van. Als ik het elke dag spray gaat het langer goed idd, want dan kan het niet plakken in het begin. Maar het is echt rot zand wat dat betreft :') icm haar staart dan, niet iedereen heeft er last van.

Maar nee, vlecht en staartzak doe ik niet. Vind ik niet prettig voor haar. Dan was ik gewoon wat vaker, maar misschien had er iemand nog een idee. :') vlecht doe ik alleen als ik de volgende dag wedstrijd heb en ze daarvoor nog naar buiten gaat, maar vind ik geen oplossing voor standaard.

Was je de staart ook met conditioner? Die van Cowboy Magic houdt de staart echt een aantal dagen heel mooi los!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 16:11 



 
Profiel   

Hmm, nee Laurie, alleen cm na het wassen erin. Wassen zelf alleen met shampoo, dan daarna cm erin en als ze droog is inspuiten en uitpluizen. Kan conditioner nog wel proberen

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 16:14 



 
Profiel   

DenieesB schreef
Ik vond in een ander topic een keer de tip over hot clothing. Echt geweldig en game changing voor mij haha, hier was ik eerder niet van op de hoogte.

Als ik dit iedere week herhaal heb ik eigenlijk verder geen werk aan het schoon houden van haar lijf :D. Het verwijderd stof uit de vacht, maakt het zacht, laat het glimmen en maakt het niet te glad voor zadel/dekje. Ook maakt het dat vuil zich niet goed kan hechten aan de vacht.

Voor degenen die niet weten wat het is, er zijn wat videos te vinden op youtube.

Je hebt nodig:
- een emmer
- heet water, net genoeg afgekoeld om met je handen in te kunnen zegmaar
- babyolie
- een microvezeldoek

Doe heet water in een emmer, een klein laagje (+- 5cm) is voldoende. Een scheut babyolie erbij. De microvezeldoek onder water, goed uitwringen en over je paard halen.
Als je paard vies is kun je een 2e emmer met gewoon water erbij houden om eerst de doek schoon te wringen en daarna pas weer in het oliewater te dompelen.

Echt mijn go-to om mijn paard schoon te houden in de winter.



Werkt dat dan ook op benen, mijne staat in complete deken dus lijf zou dan alleen stof zijn. Maar dr benen....

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 16:29 



 
Profiel   

The_Cat schreef
Oke ik kende dit nog niet. En het paard wordt niet gigantisch nat dus in dit geval en is dus te doen ook om op niet geschoren paarden te gebruiken?


Jaa zeker, op niet geschoren paarden moet je er op letten dat je de doek goed uitwringt, dat het vochtig is en niet nat anders kunnen de haren krullen als ze opdrogen. Maar die van mij is niet geschoren en staat zonder deken, en dit werkt perfect :D. Juist doordat er een scheut babyolie in zit hoeft het niet erg nat te worden allemaal.



wendy1987 schreef
Werkt dat dan ook op benen, mijne staat in complete deken dus lijf zou dan alleen stof zijn. Maar dr benen....


Jaa tuurlijk, ik doe ook haar hoofd en benen er mee :j, alleen zul je eerst wel eventueel modder/zand er af moeten poetsen anders wordt het een bende.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 09:13 



 
Profiel   

Welke conditioner gebruiken jullie voor de staart? Ik moet nu 1 keer per week de staart wassen omdat mijn paard wat last heeft van mestwater. Ik was dan met tea tree shampoo omdat ik daar nog 2 flessen van heb, maar de staart wordt zo droog daarvan. Hij blijft een dag schoon maar de rest van de week raak ik er bijna niet doorheen. Ik gebruik de spray van stubben en die werkt normaal echt super goed, dus ik vermoed dat de haren uitgedroogd zijn? Het klit allemaal samen in de onderkant van de staart. Van spray wordt de staart enkel plakkerig op dit moment :(

Ik kwam deze tegen:

https://www.agradi.nl/mane-n-tail-conditioner-473ml.htm

https://www.agradi.nl/mane-n-tail-ultim ... tioner.htm

https://www.agradi.nl/cowboy-magic-rose ... tioner.htm

En ik overweeg nu serieus om van allemaal een klein flesje te kopen om ze uit te proberen :+ Met welke hebben jullie erg goeie ervaringen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 09:34 



 
Profiel   

Ik gebruik gewoon paarden Shampoo net wat in de aanbieding is.
Misschien handig om na het wassen de straat te vlechten dan is het ook niet zo snel vies allemaal

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 09:43 



 
Profiel   

Die van Cowboy Magic is heel fijn! Mijn paard heeft vrij stugge haren en als ik geen conditioner gebruik kom ik er na het wassen amper doorheen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 09:45 



 
Profiel   

De zeepvrij shampoo en conditioner van Zwitsal :+
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 09:53 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 149 van de 157 [ 3922 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152 ... 157  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen